Тема уроку. "Біблія про праведність і вірність".

Про матеріал
Розробка уроку на тему "Біблія про праведність і вірність".
Перегляд файлу

                             Конспект уроку у 5 класі

Тема уроку. Біблія про праведність і вірність.                                                         

Мета: розкрити учням зміст понять «праведність» та «неправедність», «вірність» та «невірність», показати біблійне розуміння праведності на прикладі життя Ноя та необхідність бути праведним і вірним у повсякденному житті; розвивати в учнів уміння аналізувати  вчинки і поведінку інших людей, а також свої вчинки та  наводити приклади моральної поведінки: в сім`ї, в школі, у спілкуванні з іншими людьми; виховувати в учнів бажання жити праведно, беручи за приклад біблійних героїв.

Біблійна основа:

Вірші з Біблії: Буття, 6: 5-9, 10-22; 7; 8; 9:1-17.                                                Біблійна історія: Ноїв ковчег.                                                                                Ключовий вірш: «Ной знайшов милість в Господніх очах. Ной був чоловік праведний і невинний у своїх поколіннях. Ной з Богом ходив» (Буття, 6: 8-9).

Обладнання: Ікона, свічка, ілюстрації до біблійної історії або презентація «Ноїв ковчег», роздатковий матеріал із завданнями, Біблія, підручник «Основи християнської етики», робочий зошит.

Словник понять і термінів: Праведність, неправедність, вірність,  потоп, ковчег.

Хід уроку

І. Організаційний момент

(слайд1)

Привітання. Слава Ісусу Христу. Слава навіки.

Мотивація молитви. Діти давайте разом попросимо у нашого Небесного Отця ласки і допомоги на наш  урок.

(слайд 2)  Молитва

Всевишній Боже, світу Володарю,

Прийми молитву, мого серця спів:                                                                                   До ніг Твоїх складаю щиру дяку,                                                                                  Що ти мене людиною створив.                                                                                 Благослови на ще одну годину,                                                                                                       В якій знання я хочу здобувати,                                                                                   Щоб жити, Боже, правильним життям                                                                         І Твої заповіді завжди виповняти.                                                                    Благослови  нас, Боже, на ще один урок,                                                                                    Де ми розкриєм серце у молитві.                                                                                    Це буде знову новий крок                                                                                              У вірі і з гріхом  у битві.

ІІ. Актуалізація особистісного досвіду                                                                                     Вправа «Мікрофон» Що таке праведність і вірність? 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів                                                                     Перевірка  домашнього завдання

ІV. Мотивація навчальної діяльності

(слайд3) Повідомлення теми та мети уроку

 Учитель: Чому важливо любити Бога більше, ніж свою сім’ю, друзів, самого себе?  Чи чули ви коли-небудь про всесвітній потоп на землі?  А чи хочете дізнатися хто врятувався тоді і чому? Сьогодні ми з вами помандруємо у ту сиву давнину, коли це все трапилося!

V. Первинне ознайомлення з ключовим біблійним віршем.

Робота зі Святим Письмом. Знайти у Біблії (Буття 6: 8–9) ключовий вірш та прочитати.

(слайд 4) Ключовий вірш :  «Але Ной знайшов милість у Господніх очах. Ной був чоловік праведний і невинний у своїх поколіннях. Ной з Богом ходив»                             

VІ. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок

(слайд 5)   Фронтальна бесіда                                                                                                                                             - Яку людину можна назвати праведною (праведником) і вірною?                         (Та , яка живе правильним життям, є зразком для інших людей;  добра, щира, вірна своїм переконанням, заслуговує на довір`я.                                                                – Чи відомі вам люди, які живуть праведним життя? Можливо, це – державні діячі, літературні герої, вчителі, з вашої родини або, можливо, друзі.                            - Чи ти вірний своїм батькам, своїм друзям?

-  Чи можете ви назвати праведних людей, про яких розповідається в Біблії? Що ви знаєте про них? (Ісус Христос, Даниїл, Ной, Марія – Матір Божа).

Пояснення нового матеріалу

(слайд 6)Учитель: Давайте прочитаємо у підручнику, що таке праведність і вірність Богу на с. 60-61

Учитель: Сьогодні ми з вами вирушимо у неймовірну подорож у давні часи, поговоримо про праведну людину Ноя, дізнаємося про вселенський потоп та про одне дивовижне природне явище.                                                                         Прослухайте біблійну історію про потоп і зверніть увагу на такі слова: праведність, неправедність, потоп, ковчег.

Учитель може використати декілька варіантів подання біблійної історії:                    - розповідає біблійну історію про праведника Ноя, акцентуючи увагу на праведності та вірності Ноя Богові;

-  читає біблійну історію разом з учнями з Біблії;

  -  використовує презентацію з малюнками і з текстом біблійної історії, або мультфільм.

Робота зі Святим Письмом

(слайд 7) Зміст біблійної історії

    Минуло багато років з того часу, як Бог створив Адама і Єву і через непослух вигнав їх з раю.  Нащадки Адама і Єви поступово заселяли землю.                               (слайд 8)   Але на роді людському лежало тавро первородного гріха. Людина важкою працею мусила здобувати хліб насущний, а в її серці звили собі гніздо злоба й підлота. Люди губили самі себе, убивали й грабували одні одних у нескінченних війнах. На землі панували насильство, злочини, і в тому сум'ятті ніхто не прислухався до застережливого голосу Бога.                                     Господь шкодував, що створив людей на землі, і всім серцем вболівав за злочини роду людського. Він намірився наслати на землю потоп і вигубити все живе: і людей, і тварин, – щоб покласти край їхньому гріховному неправедному існуванню. Однак Він не хотів, щоб усе його творіння зникло безслідно. Сподівався, що нове покоління людей і тварин буде покірнішим і влаштує все на світі краще, щасливіше.                                           (слайд 9)     Серед грішних людей тільки Ной, муж праведний, заслуговував на ласку Господа. У Ноя було троє синів: Сим, Хам та Яфет, які також  не зійшли з праведного шляху.                                                                                                (слайд 10)  За велінням Бога Ной збудував ковчег (великий корабель) із дерева гофер і всі щілини  в ньому  позаливав смолою. 120 років працював Ной над будівництвом ковчегу і зробив усе, як звелів йому Бог.   І було в ньому три палуби і тільки одне вікно й одні двері. За допомогою синів Ной закінчив ковчег, хоча йому на той час було вже шістсот років.

(слайд 11) Коли ковчег був готовий, Бог наказав Ноєві: «Із усякої чистої худоби візьмеш собі по семеро, самця та самицю її, а з худоби нечистої – двоє: самця та самицю її. Також із птаства небесного по семеро, самця та самицю, щоб насіння сховати живим на поверхні всієї землі»  (Буття7:2).                                                       Ной забрав у ковчег своїх синів, свою дружину і дружин синів, а також Ной забрав у ковчег звірів,  навантажив запаси харчів, і Бог замкнув за ним двері.                                                                                                                              (слайд 12)     Через сім днів почалася злива, яка тривала сорок днів і сорок ночей. Вода прибувала й прибувала, доки не залила усю землю, і навіть найвищі гори поринули у водяному вирі. Загинуло все живе – люди, звірі, птахи. Тільки Ноїв ковчег погойдувався на поверхні водяного безмежжя.                  Нарешті дощ ущух, але  вода спадала дуже повільно; ще протягом ста п'ятдесяти днів не видно було ані клаптика суші.                                                       (слайд 13)    На сьомий місяць ковчег осів на Араратських горах, а на десятий - з води показалися вершини гір. Ной очікував ще чотирнадцять днів, а потім випустив через вікно ворона, щоб пересвідчитися, чи знайде той сушу. Але птах незабаром прилетів назад у ковчег. Тоді Ной випустив голубку, та й вона поверну­лася, не знайшовши місця для відпочинку. Через сім днів він випустив її вдруге, і вона повернулася з маслиновою гілкою в дзьобі, а це означало, що на землі вже подекуди виступила з води суша.                                                                                 Ной зачекав ще сім днів і втретє випустив на волю голубку, і вона не повернулася, бо земля висохла.                                                                                   (слайд 14) Ной вийшов з ковчега і спорудив жертовника, щоб принести своєму Богові жертву в подяку за порятунок.                                                                         Господь постановив, що ніколи більше не каратиме роду людського потопом, і на знак віковічного союзу з усіма істотами, що живуть на землі, повісив на небі променисту дугу семибарвної веселки.                                                  (слайд 15)   І поблагословив Бог Ноя й синів його і промовив: “Плодіться й розмножуйтеся та наповнюйте землю! А Я укладаю з вами та вашими нащадками і з усіма, хто виходить з корабля,  що жодне тіло вже не буде  знищене водою потопу, та й нищівного потопу вже  більше не буде”.  Ной знову насадив виноградник, став обробляти землю і розводити худобу.

   VІІ. Закріплення навчальних досягнень

  (слайд 16)  Бесіда за змістом біблійної історії

- За що Бог покарав людей потопом?   (Бачачи велике розбещення людей, милосердний Господь дав їм час на покаяння та виправлення сто двадцять років. Але люди не тільки не виправились, а стали ще гіршими. Тоді Господь визначив омити (очистити) землю водою від нечестивого людського роду).

- Чому Бог вирішив урятувати лише Ноя та його родину?   ( З усіх людей на землі залишився вірним Богу тільки один нащадок Сифа – праведний Ной зі своєю родиною.  Бог вирішив зберегти  його на землі для подальшого розмноження людей).

- Що побудував Ной із своїми синами?  (ковчег)

- Хто їм повелів його будувати?   (Бог).

- Скільки років вони на це потратили?   (120)

- Кого з собою до ковчегу взяв Ной?   (Ной, за велінням Божим, увійшов до ковчегу зі своєю дружиною, трьома синами та їхніми дружинами і, за наказом Божим, узяв із собою усіх тварин і птахів, які не можуть жити у воді, щоб зберегти їх рід для всієї землі).

- Скільки часу тривав потоп? ( злива тривала 40 діб, а вода піднімалася ще протягом 150 днів).

- Яким чином Ной зрозумів, що вода зійшла із землі? (випустив голуба, який приніс в дзьобі зелений оливковий листочок).

- Що збудував Ной, коли вийшов із ковчега? (жертовник).

- Яку обітницю дав Господь людям після потопу? (що більше не буде потопу).

- Що стало її символом? (веселка).                                                                                           - Як ти гадаєш, чому саме веселка стала символом примирення Бога з людьми, а не дощ, сніг, туман чи якесь інше явище природи? (вигляд дуги веселки показує про відновлення зв’язку Бога з людиною).                                                      - Чому саме Ной і його родина врятувалися від загибелі? (Тому, що він був праведником)

Учитель: Про це говорить ключовий вірш уроку: «Але Ной знайшов милість у Господніх очах. Ной був чоловік праведний і невинний у своїх поколіннях. Ной з Богом ходив».

Вивчення ключового вірша.

Запис ключового вірша та нових термінів у зошит

Учитель: Запишіть нові терміни та їх пояснення у зошит.

Праведність – чеснота людини, яка виконує усі Божі настанови; прагне не грішити ні думкою, ні словами, ні вчинками.

Неправедність – гріховність.

Потоп – невпинна 40-денна злива, що покрила водою всю землю, в результаті якої все живе на землі, крім Ноєвого ковчега, загинуло.

Ковчег – велетенський корабель, який за наказом Божим побудував Ной і на якому врятувалася від потопу вся його сім’я, що складалася з 8 осіб, разом із вказаними Господом тваринами».

 VІІІ.  Узагальнення та систематизація набутих компетентностей

(слайд 17)  Відгадайте загадки.       

Що було аж сорок днів,                                                                                                        І від цього народ млів?                                                                                                  Усе змило, все сховалось,                                                                                            Людей  вісім душ зосталось.   __________

Як це було й що звершилось,                                                                                       Що на небі щось з’явилось?                                                                                         Ще такого не бувало,                                                                                                          А це знаком Божим стало. ____________

   Пісня про Ноя. (пропонується пісня з рухами)

Раз брат Ной збудував ковчег. Алилуя.                                                                        І до нього всі прийшли кошенята.                                                                                   І тут мяу-мяу, і там мяу-мяу,                                                                                             І тут мяу, там мяу, всюди мяу-мяу.                          Раз брат Ной збудував ковчег. Алилуя.                         І до нього всі прийшли жабенята.  (тут учні самі можуть запропонувати для пісні  назви тварин, що були у ковчезі).

Робота з підручником

Учитель: Прочитайте повідомлення і розкажіть чому важливо любити Бога більше, ніж свою сім`ю, друзів, самого себе. (підручник с. 64)

-  Яка найбільша втрата в нашому житті?    (Для нас немає більшої втрати, ніж  Господь. Якщо загубимо в душі Бога, тоді втратимо в житті все)

-  Як, на твою думку, мають поводити себе люди, щоб жити у злагоді з Богом?  (Жити праведним життям).

-  А ти можеш сказати, що живеш у злагоді з Богом? Обґрунтуй свою відповідь.

(слайд 18) Біблійна математика.                                                                                                               Учитель: Виконавши правильно всі дії, ви дізнаєтесь скільки годин на добу Ной присвячував Богу.

 1. Скільки Ноєві було років, коли Бог звелів йому будувати ковчег? (480).                          

 2. До цього числа додати кількість років, які Ной витратив на будівництво ковчегу. (120).                                                                                                                           3.  Відняти від числа, що утворилось, кількість днів, протягом яких ще прибувала вода після зливи.(150).                                                                                                       4. Від цього числа відняти кількість днів, протягом яких падав дощ.(40).            5. Утворене число поділити на кількість створених Богом людей.(2)                  6. Додати кількість душ, що ввійшли в ковчег.(8)..                                             7.Додати число днів, що минули від часу як Бог закрив за Ноєм двері ковчегу до настання зливи. (7).                                                                                              8. Поділити на число Божих Заповідей (10).                                                                                 До утвореного числа додати 2.

480+120-150-40=410:2=205+8+7=220:10=22+2=24

   Учитель: Праведний Ной 24 години на добу жив для Бога.    

Формування навичок

(слайд19)  Робота у зошиті. Заповнити схему

(слайд20)  Дати відповідь на запитання

Чи можна ковчег порівняти з церквою?

Перевірка записаного в зошитах учнів

Учитель: Прочитайте у підручнику  повчальну історію про неслухняну троянду с.65.    

Бесіда                                                                                                                                     - Чи ви завжди слухаєтеся порад старших?

- Які приклади з власного життя ви можете навести, щоб продемонструвати праведність, неправедність?

- Наведіть приклади хороших результатів, коли ви послухалися доброї поради.  - Як ви будете використовувати набуті знання про праведність і вірність в особистому житті?  

ІХ. Підсумкова    частина                                                                                                                         Праведника Ноя та його сім’ю  від смерті зберіг Господь Бог за те, що він був Йому вірним та  виконував накази Всевишнього.

(слайд 21)  Гра « Незакінчене речення »:

На уроці я дізнався …                                                                                                   Урок зацікавив мене …                                                                                                                        Хочу бути схожим …                                                                                                            Будемо шанувати … Ім’я Боже.

(слайд 22) Запам`ятай!                                                                                                               Малого гріха не буває. Бути праведною і вірною Богові людиною нелегко, але можливо, якщо докладати для цього душевних зусиль!

Оцінювання  роботи учнів       

Домашнє завдання:                                                                                                              - Прочитати біблійні вірші, історію.

   - Вивчити напам`ять ключовий вірш.

  • Зобразити біблійну історію на малюнках.
  • Практикувати на власному досвіді отримані на уроці рекомендації, завдання, повчання, настанови.

 

(слайд 23) Подячна молитва                                                                                                        

Отче наш, Ти що є на небесах,

Що створив все владною рукою                                                                                     Цей дивний світ! Уся земна краса                                                                               Нам щедро подарована Тобою.                                                                                         Без тебе пташка в небо не злетить,                                                                               Не зійде сонце, не впаде росиця,                                                                              Твоя любов нас завжди захистить,                                                                            Нехай повік ім’я Твоє святиться.                                                                     Таланти ті, що Ти нам, Боже дав,                                                                                 Охоче й вправно будем розвивати,                                                                           Щоби уміннями, які подарував,                                                                               Тебе, наш Боже, прославляти.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Юрченко Андрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кукулевська Олеся Сергіївна
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    3.0
docx
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Розробки уроків
До підручника
Основи християнської етики 5 клас (Жуковський В.Л., Лахман Н.М.)
Додано
16 березня 2019
Переглядів
12794
Оцінка розробки
4.4 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку