Мета уроку: познайомити учнів з природно-кліматичними умовами та географічним положенням цивілізацій річкових долин; встановити зв’язок між природно-кліматичними умовами та заняттям населення; формувати в учнів навички самостійної роботи та сприяти розвиткові у них критичного мислення.
1. ДЕ ВИНИКЛИ НАЙДАВНІШІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ «Єгипет — дарунок Нілу», — писав давньогрецький історик Геродот.Цю поетичну метафору можна застосувати й до інших перших цивілізацій, що виникли в долинах річок Тигр і Євфрат у Месопотамії, Інд в Індії, Хуанхе в Китаї. Попри те, що найперші цивілізації розташовувалися далеко одна від одної, у їхньому розвитку спостерігалося чимало схожих рис.
Робота з текстом підручника стор.78-79. Прочитайте текст «Природа річкових долин» і визначте: а) слова та фрагменти, у яких ідеться про природні умови, що були сприятливими для життя й господарювання людини в районах виникнення перших цивілізацій; б) явища, які були небезпечними або ускладнювали життя людей Результати роботи оформити і вигляті таблиці “Природні умови річкових долин” Сприятливими для життя й господарювання людини Ускладнювали життя людей 1.----------------- 2.----------------- 3.----------------- 1.------------------ 2.------------------ 3.------------------
Налагодження господарювання у річкових долинах Єгипту, Месопотамії, Індії та Китаю потребувало великих зусиль. Варто запам’ятати! Іригаційне землеробство — землеробство, засноване на регулюванні зволоженості ґрунтів шляхом зрошення або осушення полі за допомогою різних засобів. Дамба – насип у вигляді валу з глини й очерету 2. ЯК ДАВНІ НАРОДИ СТВОРИЛИ В РІЧКОВИХ ДОЛИНАХ УСПІШНІ КРАЇНИ
Використані джерела: https://uahistory.co/pidruchniki/ukraine-and-world-history-6-class-sshypak-2023/15.php https://www.google.com/search?sca_esv=579478752&sxsrf=AM9HkKkIAs64pna8Jap_9LnIjqr4_i1Hag:1699119028203&q=%D1%86%D0%B8%D0%B2%D1%96%D0%BB%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97+%D1%80%D1%96%D1%87%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85+%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BD+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0&tbm=isch&source=univ&fir=NwJMvTVLxLGLRM%252C99KoSE3M2o_J2M%252C_%253BPTnVDjHmMLXoZM%252C10Hda3QxH6ZgvM%252C_%253B3rD-8gRNW7N-vM%252CyRo_1gyMdOePpM%252C_%253BWjcrpHuhLVkmaM%252CGUzey3z1uysBWM%252C_%253BwzGE4NrEd5_riM%252C10Hda3QxH6ZgvM%252C_%253BkzrvicuC5i1QHM%252CeAm9eareBsNobM%252C_%253BxMXuL158bzkarM%252CgHuozdFXydcxNM%252C_%253BGGkOaDarmMu5YM%252CoS3JRAfqWk80zM%252C_%253Bt3TkveN12iJrnM%252CgHuozdFXydcxNM%252C_%253BfbvhRyewkAwqQM%252CEq7yvQWrzEYo_M%252C_&usg=AI4_-kTZlBJie6UOEEgWXdM8g4T0mCuXjQ&sa=X&ved=2ahUKEwixoe3Q76qCAxVjExAIHTw4BywQ7Al6BAgIEBM&biw=1266&bih=585&dpr=1.5