Тема уроку: Хвороби шлунково – кишкового тракту та їхня профілактика 8 клас

Про матеріал

Тема уроку: Хвороби шлунково – кишкового тракту та їхня профілактика

Мета уроку: сформувати знання про хвороби шлунково - кишкового тракту та їх причини; розвивати мислення; виховувати необхідність дотримання правил гігієни харчування та особистої гігієни

Терміни та поняття: Харчові отруєння, сальмонельоз, ботулізм, дизентерія, холера, глистяні захворювання, гепатит, панкреатит, холецистит, гастрит, виразка шлунку та дванадцятипалої кишки

Тип уроку: комбінований

Наша їжа повинна бути нашими ліками

Гіпократ

Помірність у вживанні їжі – мати зроров'я

М.В.Ломоносов

Надмірне захоплення їжею безперечно

Шкідливе,як і будь-яка к райність у житті

І.П.Павлов

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

Психологічний настрій.

Добрий день. Я рада вітати вас на уроці.

Ви - молоді, завзяті та кмітливі. Ви – сповненні сил та енергії. Ви маєте багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє. Щодня ви пізнаєте життя, відкриваєте для себе світ, відкриваєте світу себе. Ви хочете все осягнути, все зрозуміти і щоб вас зрозуміли. Ви мрієте про успіх, кохання і щастя, бо ви – молоді. Усе життя для вас попереду. Уже сьогодні ви тримаєте у власних руках своє майбутнє. І лише ви самі відповідальні за нього. Дуже хочеться, щоб кожен з вас показав себе сьогодні через знання і дії на уроці. Отож запрошую вас до співпраці. А хороші оцінки, які я сподіваюсь, ви отримаєте, забезпечать вам хороший настрій

ІІ. Актуалізація опорних знань

Народна мудрість говорить: « Коли ти володієш інформацією,ти володієш усім світом»

Перевіримо, як ви оволоділи інформацією попередніх уроків, адже ми вивчаємо тему «Травлення»

Уявімо, що людина з'їла пиріжок. Прослідкуємо його хід по шлунково- кишковому тракту

Метод «Мікрофон»

1.Що відбувається з їжею в ротовій порожнині?

2.Які ферменти містяться в ротовій порожнині?

3.Як харчова грудка потрапляє у шлунок?

4.Як відбувається травлення у шлунку?

5.Що виділяє печінка у дванадцятипалу кишку?

6.Якого впливу зазнає їжа у дванадцятипалій кишці?

7.Що відбувається з їжею у тонкому кишечнику?

8.Як поживні речовини потрапляють до клітин тканин?

9.Чому у товстому кишечнику багато слизу?

10.Чим закінчується травний тракт?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

«Головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатства,що в тебе в скринях…, головним скарбом життя є здоров'я”, - писав писав близько тисячі років тому таджицький лікар,учений Інб –Сіна Авіцена.

А Як ви ставитесь до свого здоров 'я?

Пропоную вам дізнатися це за допомогою тесту

Тест « Як ви ставитесь до свого здоров'я?»

1.Як відомо,нормальний режим харчування – це ситний сніданок, обід з трьох страв, легка вечеря:

А)в мене саме такий режим харчування, а крім того я вживаю багато овочів та фруктів;

Б)буває, що обходжусь взагалі без сніданку або обіду;

В)взагалі не дотримуюсь ніякого режиму;

2.Чи палите ви?

А)ні

Б) інколи;

В) часто;

3.Чивживаєте ви шоколад,цукерки?

А)дуже рідко;

Б) іноді;

В)дуже часто;

4.Чи п'єте каву?

А)ні;

Б) дуже рідко;

В) регулярно.

5.Чи регулярно ви робите зарядку?

А)так;

Б) хотілося б робити,але для цього не завжди є час;

В) ні.

6.Чи отримуєте ви задоволення від навчання у школі?

А)так;

Б) не завжди;

В)ніколи.

7.Чи вживаєте ви які-небудь ліки?

А)ні;

Б)тільки в разі нагальної проблеми;

Б) так,кожного дня;

8.Чи страждаєте ви від якого- небудь хронічного захворювання?

А)ні;

Б) важко відповісти;

В) так.

9.Чи відвідуєте ви спортивну секцію, або самостійно займаєтеся спортом?

А)так,регулярно;

Б) інколи;

В) ні.

10.Чи добрі у вас стосунки у сім'ї?

А)так;

Б)не зовсім;

В)ні.

11.Чи щасливі ви?

А)так;

Б) не зовсім;

В)ні.

12.Як ви проводите свої канікули?

А)активно,багато часу буваю на свіжому повітрі;

Б) у приємній веселій компанії;

В)для вас це проблема.

13.Чи є щось,що постійно вас нервує у школі або дома?

А)ні;

Б)так,але ви цьому намагаєтесь запобігти;

В)так.

14.Чи є у вас почуття гумору?

А)ваші друзі та близькі кажуть, що є;

Б) ви цінуєте людей,у яких воно є;

В)ні.

За кожну відповідь

«А» - 4 бали«Б» - 2 бали«В» - 3 бали

ВІд 38 до 58 балів. У вас є всі шанси дожити до 100років.Ви стежите за своїм здоров'ям більше ніж за чим - не будь іншим, у вас гарне самопочуття. Якщо ви і надалі будете вести здоровий спосіб життя,то збережете енергійність, активність до глибокої старості. Але подумайте, чи не занадто багато сил ви витрачаєте нате,щоб підтримувати себе у формі? Не слід нехтувати деякими маленькими задоволеннями, без них життя здаватиметься вам пісним. А радість це також життя!

Від 19 -37. балів. У вас не тільки гарне здоров'я,але і гарний настрій. Ви любите спілкуватися з друзями, не відмовляєте собі в задоволеннях,які роблять ваше життя цікавим. Але подумайте, чи не будуть деякі ваші звички з роками мати негативні на слідки для здоров'я. Перегляньте ваш спосіб життя. Подумайте, чи достатньо ви рухаєтесь, правильно харчуєтесь.

Від 0 до 18 балів. Ваше здоров ' я залежить перш за все від вас.Але ви занадто легковажно до нього ставитесь. Не покладайтесь тільки на ліки. Якщо поки що ви не бігаєте до лікарів, то це лише тому, що у вас здоровий організм,але це не може продовжуватися без кінця. Поки не пізно,займіться своїм здоров 'ям.

IV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу

Прошу звернути увагу на вислови відомих учених, які є епіграфом уроку

Захворювання шлунково-кишкового тракту за поширеністю посідають друге місце після серцево – судинних хвороб цьому є безліч причин

Хочу звернути вашу увагу на тему уроку «Хвороби шлунково – кишкового тракту та їхня профілактика»

Оголошуємо мету уроку.

Пропоную всім присутнім побувати на телепередачі «Здоров'я», де запрошені лікарі – гастроентерологи.

Надамо слово фахівцям.

Учні підготували «Кошик ласощів» у якому знаходяться чіпси, морозиво, кока-кола, мівіна, лодянець «Чупа-чупс»,жувальна гумка «Orbit».До кожного продукту діти прикріпили етикетку із зазначенням харчових добавок.Небезпечні Е діти позначили червоним кольором.

Демонстрація репортажу про ГМО

Інтелектуальна фізкультхвилинка.

Якщо твердження невірне – учні повинні встати.

Якщо твердження вірне – учні повинні присісти.

1.Підшлункова залоза найбільша у організмі (встали)

2.Печінка найбільша залоза організму (присіли)

3.Підшлунковий сік має кислу реакцію (встали)

4.Ліпаза розчиняє вуглеводи (встали)

5.Амілаза розщеплює крохмаль (присіли)

6.Підшлункова залоза утворює жовч (встали)

7.У дорослої людини кишечник завдовжки 5-6 м (присіли)

8.Тонкий кишечник має виріст апендикс (встали)

9.Всмоктування – складний процес проникнення поживних речовин у кров та лімфу (присіли)

V.Узагальнення та систематизація знань

Учні, нам прийшов незвичний лист

( читається лист)

«Шановні 9-класники! До вас звертається головний редактор журналу

« Молодь обирає здоров'я”. Звертаюся до вас, як фахівців, оскільки на адресу нашої редакції приходить багато листів, які стосуються правильного харчування. Допоможіть нам сформулювати «Золоті правила харчування»

(Робота у групах) Презентація результатів роботи.

«Чи правильне твердження» відповіді так, або ні

1.Виразка шлунку – небезпечне захворювання травного тракту, яке виникає внаслідок порушення захисного бар”єру оболонки шлунку.

2.Панкреатит – захворювання печінки

3.Порушення режиму харчування, зловживання сухою, жирною їжею,малорухливий спосіб життя призводить до холециститу.

4.Вживання неякісних продуктів харчування є основною причиною спалаху холери влітку у санаторно- курортних зонах.

5Глистяні захворювання призводять до виснаження організму, недокрів'я

6.Глистяні захворювання зустрічаються тільки у дітей.

7.При отруєнні грибами необхідно промити шлунок,після чого дати хворому випити холодну підсолену воду, міцний чай, або алкогольний напій,для дизинфекції шлунку.

8.При покупці продуктів харчування особливу увагу слід приділяти терміну виготовлення, вживання та вмісту харчових добавок.

9.Сальмонельоз –небезпечне вірусне захворювання шлунково- кишкового тракту.

10.Гепатит – гостра інфекційна хвороба, за якої переважно уражається печінка,виникає її запалення.

V. Підведення підсумків уроку.

Продовжіть речення:

Слухали,бачили,запам'ятали…

Все, що сьогодні ми з вами вивчали…

Дома розкажемо, друзям порадимо…

Проблемам травної системи зарадимо…

VІ.Домашнє завдання

Опрацювати параграф

Творче завдання

Підготувати повідомлення «Традиції українців стосовно культури харчування»

Перегляд файлу

 Розробка уроку «Репродуктивні органи рослин. Будова і різноманітність квіток»

І.Ю. Родікова, вчитель вищої категорії ЗШ І-ІІІ ступенів №1

м. Гайворон, Кіровоградська область

 

Мета уроку:ознайомити учнів із генеративними органами рослин, розглянути будову і різноманітність квіток; розвивати навички самостійної роботи, виховувати почуття прекрасного

Обладнання: Виставка малюнків – творча лабораторія «Моя улюблена квітка», муляжі квіток,квіти кімнатних і декоративних рослин..

 

Хід уроку

І Організаційний момент.

Доброго ранку – сонце привітне!

Доброго ранку – небо блакитне!

Доброго ранку – в небі пташки!

Доброго ранку – зелені дубки!

Доброго ранку – люди привітні!

Я всім бажаю, щоб посмішки квітли!

 

 

ІІ Актуалізація опорних знань.

 

Знання – це запорука успіху. «Освіта — скарб; праця — ключ до нього.», сказав великий П. Буаст . Спробуємо перевірити , як ви підібрали ключ до виконання домашнього завдання.

Метод «Закінчити речення»

  1. Розмноження –це …
  2. Вегетативне розмноженн – це…
  3. Природне вегетативне розмноження відбувається…
  4. Штучне вегетативне розмноження здійснюється…
  5. Вегетативне розмноження ґрунтується на…
  6. Регенерація –це…
  7. Видозмінені вегетативні органи – це…
  8. Природне вегетативне розмноження здійснюється за допомогою …
  9. Живцювання – це…
  10.                    Щеплення – це…
  11.                    Прищепа – це…
  12.                    Підщепа – це…

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Учитель Як тільки сходить сніг, з’являються перші квіти: такі ніжні, такі тендітні, але вони є вісники тепла, вісники наді ї- це первоцвіти Протягом всього літа і до пізньої осені квіти милують око своєю чарівністю. Працювала творча лабораторія і як результат - виставка малюнків улюблених квітів. Про квіти складено багато легенд, пісень, віршів. (Заслуховуємо учнів, що приготували віші, легенди про квіти) Звучить «Вальс квітів»

 П.І. Чайковського

Але квіти не тільки чарують нас своєю красою, а і дають початок новим рослинам.

ІІІ Вивчення нового матеріалу

Бесіда

Пригадайте, зі свого життєвого досвіду: навесні рясно цвітуть сади - яблуні, вишні, слива, груші. Що потім утворюється на місті квіток? А що всередині у вишні, сливи, яблука?  А який процес забезпечує насіння статевий чи нестатевий? Отже який висновок можна зробити? Квітка – це генеративний орган, що забезпечує статеве розмноження. Висновок записуємо у зошит.

Вчитель веде пояснення, користуючись кольоровою крейдою, замальовує будову квітки на дошці, а учні клеять аплікацію у зошиті з частинок квітки, що були вирізані заздалегідь та підписують частини квітки.

1 Головні частини квітки:

А) маточка, що складається:

  • приймочка,
  • стовпчик
  • завязь – місце розвитку насінних зачатків

Б) Тичинка:

  • пиляк -місце розвитку чоловічих статевих клітин
  • тичинкова нитка

2. Оцвітина

Віночок із пелюстками (вільно пелюстковий, зрослопелюстковий)

Чашечка з чашолистиками (роздільно листа, зросло листа)

Оцвітина :

А) проста : або чашечка, або віночок

Б) подвійна: і чашечка, і віночок

Без оцвітини : голі

3. Квітколоже

4. Квітконіжка

Знаючи будову квітки та кількість її маточок, тичинок, пелюсток та чашолистиків можна скласти формулу квітки. Формула квітки записується, використовуючи початкові літери її складових частин: ЧПМТ, після кожної літери внизу вказують число даних частинок квітки. У подальшому вивченні програмового матеріалу ми будемо користуватися цією формулою.

Словникова робота  Користуючись підручником, знайдіть визначення таких понять: одностатеві квітки, двостатеві квітки, нестатеві квітки, правильна квітка, неправильна квітка., однодомна рослина, дводомна рослина.

 

ІУ Узагальнення і систематизація знань.

Лабораторна робота №9 підручник В.І Соболь с.289-290

Мета: формувати вміння описувати форму і зовнішню будову органів за планом; розвивати вміння елементарного розрізняння, порівняння і визначення основних ознак органів квітки

Хід роботи:

  1. Розгляньте квітку, знайдіть квітконіжку, квітколоже, чашолистики, пелюстки, тичинки, маточки.
  2. Підрахуйте кількість , чашолистиків, пелюсток, тичинок, маточок. Зверніть увагу на те, чи зрослися чашолистики і пелюстки, чи правильна чи неправильна квітка.
  3. Розгляньте запропоновану квітку й опишіть її за таким планом: тип оцвітини, тип чашечки, тип віночка, тип квітки за симетрією, тип квітки за статтю, формула квітки. Порівняйте квітку, яку ви описували, з квітками, які описували інші учні. Чим квітки відрізняються?
  4. Зробіть висновки до роботи, записавши в зошиті відповіді на запитання:

Чому квітка є видозміненим пагоном?

Які особливості будови квітки свідчать про те, що вона є органом розмноження?

Чим квітки відрізняються?

У Домашнє завдання

П. 18 с.77- 79 , читати, відповідати на різнорівневі питання після параграфу

 

 

doc
Додано
22 березня 2018
Переглядів
2138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку