Тема уроку: “Караван у пустелі”

Про матеріал
Тема уроку: “Караван у пустелі” Мета уроку Продовжувати поглиблювати знання учнів про анімалізм як жанр живопису; продовжувати засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички малювання складної форми; закріплювати знання про засоби передавання характерних форм копитних тварин; навчати спостерігати за красою навколишнього світу, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння передавати рухи копитних тварин; формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості.
Перегляд файлу

Тема уроку: “Караван у пустелі”

Мета уроку Продовжувати поглиблювати знання учнів про анімалізм як жанр живопису; продовжувати засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички малювання складної форми; закріплювати знання про засоби передавання характерних форм копитних тварин; навчати спостерігати за красою навколишнього світу, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння передавати рухи копитних тварин; формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання для вчителя: папір, акварельні фарби, таблиці з послідовністю виконання,  пензлик, ємність з водою. презентація

Обладнання для учня: альбом, простий олівець, пензлик, акварельні фарби, ємність з водою.

Інтернет- ресурси:  музика для малювання: https://cutt.ly/JzgQdk8

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Сьогодні в нас незвичний урок,

До теми «Пейзаж» ми зробимо крок.

Тут — творчості час, фантазії час,

Цікаві завдання чекають на вас!

II. Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда

— Як називаються картини, на яких зображено природу?

— Які види пейзажів ви знаєте?

(Учні складають «асоціативний кущ», прикріплюючи картки на дошку).

сільський

натюрморт

гірський

ландшафтна

міський

архітектура

живопис

тематична

рельєф

композиція

морський

графіка

портрет

скульптура

III. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми уроку

Дослідивши невідомі планети, ми вирішили повернутися на Землю і пошукати Фантазію в пустелі. Які тут надзвичайні краєвиди! Куди не сягає погляд — скрізь піски, до самої лінії горизонту. Тільки караван верблюдів пожвавлює жовті, руді, червоні бархани. Спробуйте передати безмежні простори спекотної пустелі у графічній композиції. Щоб подарувати цей малюнок усім своїм друзям, виконайте кілька його відбитків — естампів.

Естамп (станковий лист) — твір друкованої графіки, відбиток із друкованої форми (кліше) — пластини, на яку нанесено малюнок.

Для того щоб створити естамп, застосовують гравюру на дереві, лінолеумі або камені. Естамп можна тиражувати, тобто виготовляти велику кількість відбитків. Зазвичай художник ставить на кожному з них свій підпис. Естампи часто використовують для прикрашання приміщень, їх експонують на виставках, зберігають у музеях, колекціонують.

— Поміркуйте, як саме митці привертають увагу глядача до створених ними художніх образів верблюдів, пустелі тощо.

Для створення виразної композиції велике значення має вибір формату: квадратний, прямокутний, круглий, овальний, трикутний чи шестикутний. Цей вибір залежить від того, що саме малюватиме художник і як розташовуватиме зображення. Окрім того, формуючи центр композиції, митець ураховує положення аркуша — вертикальне чи горизонтальне, яке допоможе щонайкраще його виявити. Пустеля чимось схожа на море. Усе навкруги залите гарячим піском, наче водою, вітер жене бархани, як хвилі. Найвідомішого тутешнього мешканця — верблюда — недарма називають «кораблем пустелі». Може, тому, що й досі верблюд — найнадійніший транспортний засіб у пустелі. Він проходить там, де не можуть проїхати найпотужніші автомобілі, може довго обходитися без їжі.

— Отже, тема сьогоднішнього уроку «Караван у пустелі»

2. Ознайомлення учнів з творами образотворчого мистецтва.

Розглядаєм та аналізуєм дані ілюстрації

Альберто Пасини

Караван у пустелі – Альберто Пасини

«Караван у пустелі»

Болгар Маргарита:

«Караван в Олешківській пустелі»

2.Фізкультхвилинка.

Перегляд презентації «Цікаві факти про верблюдів».

Слово «верблюд» походить від арабського слова «краса».

Усупереч існуючій думці, горб верблюдів не зберігає воду. У нім накопичується жир, що допомагає знизити високу температуру усієї іншої частини тіла.

Головною причиною того, що верблюди можуть тривалі періоди обходитися без води, є будова їхніх еритроцитів. Ті мають овальну форму і після зневоднення зберігають властивість текти, тоді як еритроцити людини злипаються один з одним. Верблюд — єдиний ссавець, що має овальні еритроцити.

Верблюди можуть випивати до 200 літрів води за раз.

Температура тіла цих тварин коливається від 34 градусів до 41 градуса впродовж доби. Вони не пітніють, доки температура не перевищує 41 градус.

Якщо верблюд ліг спати або просто відпочити, то змусити його встати практично нереально, поки він сам не захоче цього.

Верблюди можуть повністю закрити свої ніздрі від вітру і піску, коли це необхідно.

Їхнє хутро відбиває сонячне світло і захищає тіло від високої температури пустелі.

У Північній Африці верблюд вважається священною твариною.

3.Педагогічне малювання

   Зараз я поетапно намалюю наш «Каораван у пустелі». Уважно дивиться повторюючи всі ці етапи. Правильно встановлюйте відношення розмірів верблюда, чоловіка на малюнку до розміру паперу. (Пояснюю)

   Тепер починаємо малювати фарбами. На палітрі спочатку треба вибрати найсвітліший колір натури, потім вкрити всю поверхню, крім відбриску. Якщо треба підсилити колір, вкрийте його тією самою фарбою ще раз.

Я пропоную учням розглянути етапи малювання копитних тварин, крок за кроком  і показую послідовність виконання роботи.

IV. Вправи за зразком

Давайте ми створимо власний «Караван у пустелі», як показано на таблиці, та спробуємо його намалювати.

 

 

V.Практична робота

— Спочатку визначте розташування верблюда, людини і намалюйте їх олівцем за допомогою геометричних фігур. Потім почніть малювати фарбами. Спочатку на палітрі підберіть найсвіт­ліший колір. Затінені частини натури перекрийте тими ж кольорами, але темнішого тону. Коли потрібно підсилити той чи інший колір малюнка, вкрийте його тією ж фарбою ще раз. Проте пам'ятайте, що зловживати перекриванням не слід, бо акварель втрачає свіжість, про­зорість, яскравість.

  • Діти малюють під музику

VI. Аналіз дитячих малюнків.

VII. Підсумок уроку

Гра «Доповни речення».

 «Мене здивувало...»

 «Мені захотілось...»

 «Тепер я можу...»

Молодці, ви гарно попрацювали створили свій власний малюнок під назвою «Караван у пустелі»

 

docx
Додав(-ла)
Hopej Sofij
Додано
7 квітня 2022
Переглядів
1112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку