Тема уроку. Квадратні рівняння. Розв'язування вправ.

Про матеріал
Мета уроку: формувати в учнів навички знаходити дискримінант квадратного рівняння і за ним визначати кількість коренів, розв'язувати квадратні рівняння за загальною формулою; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять; виховувати доброзичливість, самостійність.
Перегляд файлу

 

Тема уроку. Квадратні рівняння. Розв'язування вправ.

Мета уроку: формувати в учнів навички знаходити дискримінант квадратного рівняння і за ним визначати   кількість коренів,  розв'язувати квадратні рівняння за загальною формулою; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять; виховувати доброзичливість, самостійність.

Учні повинні: розпізнавати квадратні рівняння; визначати коефіцієнти квадратного рівняння; знати формули дискримінанта, коренів квадратного                                рівняння, залежність між значенням дискримінанта та кількість коренів квадратного рівняння; розв’язувати рівняння, користуючись формулами.

Обладнання: картки - завдання для індивідуальної роботи та для роботи в парах.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

ХІД УРОКУ

 І.   Організаційний момент.

II. Формулювання мети і завдань уроку                  

 Сьогодні ми продовжимо розв’язувати квадратні рівняння….

   ІІІ.    Перевірка домашнього завдання.

1. Учні звіряють свої відповіді до вправ із записами на дошці.

Відповіді :                                                                

Вправа 739 6) коренів немає, 7) 3 і -4, 8) -3 і 5, 9)-1 і 8

2. У разі потреби вчитель відповідає на запитання, коментує помилки учнів.

   Іv.   Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Два учні біля дошки виконують завдання на картках.

1-й учень:

1) Скільки коренів має рівняння 

               7x2 -х -4 = 0?                                                         (D =113)            

          2-й учень:

          1) Розв’язати рівняння

           2 + 5х + 10= 0.                                                        (D =-55)

        

        2. Гра «Знайди пару»  (робота в парах)

Учням на кожну парту видаються  пронумеровані картки, на яких  закодовані початки означень і  картки, закодовані буквами , на яких  продовження цих означень. Потрібно з’єднати початок і кінець фрази в  одне речення. (Закодоване слово «ДИСКРИМІНАНТ»). Після виконання завдання учні  зачитують утворені фрази.

Картки - завдання

 1.

Квадратними рівняннями називаються…

 

 К

 

рівнянню х2 = 0

 2.

Числа а, b, с –...

 Н

 першим коефіцієнтом

 3.

ах2= 0, ах2 + bх = 0, ах2 + с = 0-

 И

повними і неповними

 4.

Рівняння виду ах2=0 рівно-сильне ...

  І

рівносильне рівнянню

ах2 + bх = 0.

 5.

Один із способів розв’язування квадратних рівнянь ...

 Д

рівняння виду ах2 + bх + с = 0, де х – змінна, а а, b, с – дані числа, причому а ≠ 0.

 6.

Квадратні рівняння бувають ...

 Т

квадратне рівняння не має розв’язків.

 7.

Квадратні рівняння можна розв’язувати ...

 Н

два корені, один корінь

 8.

Рівняння виду х(ах + b) = 0  

 И

коефіцієнтами квадратного рів-няння

 9.

Число а в квадратному рівнянні називають…

 Р

це спосіб виділення квадрата двочлена

10.

Число b в квадратному рівнянні …

 М

за допомогою формул

11.

Повне квадратне рівняння може мати ...

 А

називається другим коефіцієнтом

12.

Якщо D < 0,то …

 С

це види неповних квадратних рівнянь

   

v. Формування навичок і вмінь застосовувати формули коренів квадратного рівняння.                                                              

1). Обчисліть дискримінант та вкажіть кількість коренів:

а) 2 х2 + х +1 = 0;     б) 9 х2 + 6х + 1 = 0;     в) 2 х2 + х + 2 = 0;                                      г) х2 + 5х - 6= 0.

2). Розв'яжіть рівняння: №739(11), 740(1,2),741(2,4)

(Завдання виконуються на класній дошці з коментуванням).

Ознайомлення з формулою  коренів квадратного рівняння, коли другий коефіцієнт – число парне.                                         

3). Розв'яжіть рівняння:

а) 3х2-14х+ 16 = 0;      б) 5х2 - 16х+3 = 0;                    в) х2 + 2х- 80 = 0.

 

4) Математична естафета (клас ділиться на 2 команди)

vІ. Підсумок уроку, оцінювання.

Учитель. Сьогодні на уроці ми пригадали з вами теоретичний матеріал по даній темі, навчилися застосовувати набуті знання й вміння в різних ситуаціях. Ви мали можливість удосконалити свої знання по даній темі. Скажіть, як ви зрозуміли епіграф уроку?

(Висловлювання учнів)

 

 Продовж фразу:                                                                           

  • Сьогодні на уроці мені сподобалося…
  • А мені запам'яталося, що…
  • А я зрозуміла, як…
  • Я тепер знаю…
  • Я тепер можу…
  • Мені  не сподобалось…

vІІ.Домашнє завдання.                                                             

  • Повторити § 18.
  • Розв’язати вправи

СР- №740,(4,5) ДР-7741(10,11)

     ВР -741(10-16),743(1,2),745(1).

Творче завдання. Скласти кросворд по темі «Квадратні рівняння».

 

docx
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
3957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку