Тема уроку: Ми і природа.

Про матеріал
Тема: «Ми і природа» Мета: : узагальнити й розширити знання учнів про природу та значення природи для життя людей; ознайомити із правила поведінки в природі. Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, спостережливість за змінами у природі, уміння аналізувати, порівнювати, доводити свою думку. Виховувати інтерес до пізнання навколишньої дійсності, любові до природи та бережного ставлення до неї. Обладнання: предметні малюнки, підручник, зошит, плакат з кроссвордом, бланки з тестами. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

План-констпект

«Я досліджую світ»

Тема: «Ми і природа»

Мета: : узагальнити й розширити знання учнів про природу та  значення  природи для життя людей; ознайомити із правила поведінки в природі. Розви­вати  зв’язне мовлення, логічне мислення, спостережливість за змінами у природі, уміння аналізувати, порівнювати, доводити свою думку. Виховувати інтерес до пізнання навколишньої дійсності, любові до природи та бережного ставлення до неї.

Обладнання: предметні малюнки, підручник, зошит, плакат з кроссвордом, бланки з тестами.

Тип уроку: комбінований.

Клас: 2

 

 

                                                         План уроку

 

  1.               Організація класу до уроку
    1.           Привітання з учнями
    2.           Перевірка готовності учнів до уроку
    3.           Створення сприятливого психологічного комфорту
  2.               Організація підсумків спостережень за змінами в природі
    1.           Вступна бесіда
    2.           Бесіда на основі спостережень за змінами в неживій природі
    3.           Бесіда на основі спостережень за змінами в живій природі
    4.           Бесіда на основі спостережень за господарською діяльністю людей
    5.           Ведення народного календаря
    6.           Аналіз погоди робочого дня

3. Контроль, корекція та закріплення знань учнів

  1.          Перевірка домашнього завдання
    1.      Фронтальне опитування. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
    2.      Тестування

 3.1.3 Робота з цікавим матеріалом. Гри «Так чи   ні»

4.Вивчення нового матеріалу.

4.1.Повідомлення теми уроку та мотивація навчальної діяльності.

4.1.1 Створення проблемної ситуації за допомогою вірша

4.2 Робота над розкриттям змістового матеріалу

 4.2.1 Розповідь вчителя з елементами бесіди про природу

4.2.2 Розгадування кросворда Червона книга

4.2.3 Розповіть вчителя про Червону книгу

4.3. Гра «Я почну, а ти закінчуй»

Фізкульхвилинка

 

5.Закріплення нового матеріалу, вироблення практичних навичок і вмінь

  1.             Робота з методичним апаратом підручника
  2.             Робота над узагальненням вивченого матеріалу. Інтерактивний метод «Займи позицію»
  3.             Робота в зошиті с.59

5.4 Робота з цікавим матеріалом дидактичного змісту. Гра «Розгубилося слово»

6.Підсумок уроку

  1.             Підсумкова бесіда

     7.2.Прощання з класом.

     6.2.Оцінювання учнів.(бальне)

7.Задання домашнього завдання.

     7.1.Інструктаж до виконання домашнього завдання.

     7.2.Прощання з класом.

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1.               Організація класу до уроку
    1.             Привітання з учнями

1.2 Створення сприятливого психологічного комфорту

На сьогоднішньому уроці я бажаю, щоб ви були уважними та активними, а також усміхненими – бо посмішка це те сонечко яке зганяє зло з людських облич.

1.3.Перевірка готовності учнів до уроку

- А зараз подивіться на свої парти, чи все необхідне для уроку  є у вас на партах.

  1.               Організація підсумків спостережень за змінами в природі

2.1. Вступна бесіда

 Нашу сьогоднішню роботу я пропоную розпочати із підсумків спостережень   за змінами в природі. Кожна пора року приносить із собою   зміни як в неживій природі, так й у живій.

- Яка зараз пора року?(весна)

- Назвіть всі весняні місяці.(березень,квітень,травень)

2.2 Бесіда на основі спостережень за змінами в неживій природі.

- А який зараз місяць?(квітень)

-А що довше дні чи ночі?(дні)

  -Які опади характерні для даної пори року?( дощ,туман)

   - Що ви можете сказати про температуру повітря?

 2.3 Бесіда на основі спостережень за змінами в живій природі.

-Скажіть,що відбувається з природою весною?(вона пробуджується від     зимового сну,тане сніг)

-Діти скажіть,які зміни відбуваються з рослинами навесні?(починає   проростати травичка)

 -Хто знає,які квіти розцвітають першими            навесні?(підсніжники,проліски,тюльпани,фіалки,нарциси)

 -Де ростуть ці квіти?(у лісі,в полі,на лугах,біля річок)

    -А як себе поводять тварини?(вони прокидаються від зимового сну)

    -А які саме тварини?(Ведмідь,їжак,борсук)

    -А які тварини змінюють хутро?(зайчик,білочка)

    -Чи прилітають птахи з вирію?(так)
     -А які саме?(шпаки,ластівки ,лелеки,дикі гуси)

2.4   Бесіда на основі спостережень  за господарською діяльністю людей.

     -А чи відбуваються якісь зміни в діяльності людей?(так)

    -Які ви можете назвати?(люди починають працювати на полях)

     -А що вони роблять?

2.5    Ведення народного календаря.

 

-А які ви знаєте свята,що святкуюсь у квітні?( 1 квітня — День сміху, міжнародний день птахів., 7 квітня — Всесвітній день здоров'я., 19 квітня  День довкілля.,)

- А які ви знаєте релігійні свята ,які ми вже святкували…і які будемо святкувати у квітні?( 7 квітня -БЛАГОВІЩЕННЯ ПРЕСВЯТОЇ БОГОРОДИЦІ. 28 квітня  Вербна. Вхід Господній у Єрусалим. Ап. Аристарха. )

  1.             Аналіз погоди робочого дня.

Погода відіграє важливу роль у нашому житті. Тому пропуную  проаналізувати погоду сьогоднішнього дня.

  -Яке сьогодні число?

 -Яка температура повітря?

-Який стан неба?

-Чи був сьогодні вітер?

-Чи були опади?Які?

-Отож відкривайте свої зошити та запишіть.

-А хто хоче вийти до дошки і написати  на дошці?

  1.               Контроль, корекція та закріплення знань учнів
    1.           Перевірка домашнього завдання
      1.      Фронтальне опитування. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Зараз ми пригадаємо, що ви знаєте про літню пору року, які зміни відбуваються у природі з приходом літа. Тобто перевіримо домашнє завдання.

     -    Що роблять діти з приходом літа?

     -    Які зміни відбуваються у неживій природі?

     -    Які зміни відбуваються у живій природі?

     -     Як ви зустрічаєте літо?

     -     Як ви відпочиватимете улітку?

 

      3.1.2 Тестування

А)Інструктаж.

- А зараз ми попрацюємо самостійно розв’язуючи тести, вашим завданням буде підкреслити правильну відповідь, але перед тим як приступити до виконання тестів, підписуємо в лівому верхньому кутку свою роботу. На виконання тестів ви маєте 3 хвилини.

Б)Проведення.

 

  1.               Назвіть літні місяці?

а) вересень, жовтень, листопад.

б) червень, липень, серпень.

     2. Назвіть ознаки літнього дня?

     а) довгий, сонячний, гарячий.

     б) короткий, холодний, похмурий.

     3. Який місяць називають, місяць тиші?

     а) червень.

     б) серпень.

     4. Які дні влітку?

     а) короткі

     б) довгі

      5. Які квіти можна вплітати до віночка?

      6. Назвіть кольори веселки?

 

Ключ: 1-б);2-а);3-а);4б) 5 – ружу, калину, безсмертник, деревій,  незабутку,     волошки, ромашки, барвінок, мак…6- червоний, жовтий,оранжевий,зелений,фіолетовий,синій,блакитний.

В)Підсумок

-А зараз передайте свої роботи з задньої парти на перед,до кінця уроку ,я перевірю ваші роботи і оціню їх,кожен отримає свій бал.
 

   3.1.3 Робота з цікавим матеріалом. Гра  «Так чи   ні»

-А зараз вам потрібно вибрати правильне твердження. Якщо ви вважаєте твердження вірним,вам потрібно плеснути в долоні,якщо ж не погоджуєтесь,то нічого не робити і сидіти мовчки. Отже,розпочнемо!

- Влітку сонце в полудень стоїть високо (Так)

- Влітку ніч довга, а день короткий (Ні)

- Тільки згасне вечірня зоря, як починає світати (Так)

- Влітку повітря наповнюється запахами трав та квітів (Так)

- Після літа настає пора року зима (Ні)

 

4.Вивчення нового матеріалу.

4.1.Повідомлення теми уроку та мотивація навчальної діяльності.

4.1.1 Створення проблемної ситуації за допомогою вірша

- Діти щоб дізнатися про що ми сьогодні будемо говорити , послухайте уважно вірш.       

               

 Повітря,земля і вода – це природа.

 Природа – це я,  і ти – це природа.

 Пустелі і гори, поля і ліси,

 І ми – тільки частка цієї краси.

-Про що йшлося у вірші?

(Про природу)

- Отож, тема нашого уроку звучить так: «Ми і природа»

- Сьогодні ми з вами будемо говорити про нашу матінку-природу, про те, що її треба захищати і берегти, любити і плекати, бо вона дуже багато дає людям корисного і ми повинні їй за це дякувати і платити добром.

 

4.2 Робота над розкриттям змістового матеріалу

 4.2.1 Розповідь вчителя з елементами бесіди про природу

- Що таке природа?

- Чи зможуть люди жити без природи?

- Людина – частина живої природи. Вона живе серед природи і бере від неї все необхідне для життя: повітря, воду, продукти харчування, корисні копалини.

- Для чого це все людині?

- Колись давно люди брали від природи набагато менше всього. У них не було ні фабрик, ні заводів, ні сучасних будинків. Але поступово  у людей з’явилося тепле житло, машини, ферми і заводи. І людям здалося, що вони сильніші за природу. Виявляється, що це не так. Підкорення природи призвело до забруднення повітря і води, загибелі лісів, зникнення багатьох видів рослин та тварин.

4.2.2 Розгадування кросворда

На жаль, погане ставлення до природи призводить до того, що деякі види рослин і тварин перебувають під загрозою зникнення і потребують охорони.

Для того щоб дізнатися ,як називається книга, де записані всі види рослин і тварин, що зникають ми розв’яжемо кросворд.

1.Колір, що означає небезпеку. (Червоний)

2. Узимку голі мерзнуть в полі,

А весною, диваки, одягають кожушки. (Дерева)

 3.Рукавом махнув-дерева нагнув.(Вітер)

 4.Головний ворог лісу.(Вогонь)

5.Мене частенько просять, ждуть, а тільки покажусь ховатись почнуть.(Дощ)

6. Дихають, ростуть, а ходити не можуть. (Рослини)

 

 

 

 

 

 

 

  •                   Яке ключове слово?(Червона книга)
  •                   Молодці, ви правильно розгадали кросворд!

4.2.3 Розповіть вчителя про Червону книгу

Червона книга названа тому, що червоний колір – це сигнал, який попереджує про небезпеку. Ця книга звертається до людей зі словами: «Зупиніться! Подумайте, що ви робите, до чого це призведе!». В Червону книгу вчені занесли світ неповторний та чудесний, що поступово вмирає, давно порятунку в нас благає.

У  цій книзі є різнокольорові  сторінки: чорні, червоні, жовті, білі, сірі, зелені. Наприклад, на «чорних» сторінках записано назви рослин та тварин, які зникли з лиця Землі. Це: дикий кінь, тур, біла куріпка.

На «жовтих» сторінках перераховано ті рідкісні рослини і тварини, кількість яких швидко зменшуються, яким загрожує знищення. Це: чорний лелека, сон-трава, пролісок.

«Білі» сторінки відведено для рослин і тварин,кількість яких завжди була невелика. Це соня садова.

Люди не тільки заносять до книги рідкісних та зникаючих рослин і тварин, вони допомагають зберегти і відновити втрачені види. Тому в Червоній книзі є «зелені» сторінки. На цих сторінках записано назви рослин і тварин, кількість яких збільшилася завдяки турботі людей.Це зубр.

Однією з важливих форм охорони природи є створення заповідників.

(Розповідь підтверджується ілюстраціями)

 

4.3.  Гра «Я почну, а ти закінчуй»

Завдання полягає в тому, що я вам зачитую речення, а вам потрібно його продовжити.Слухайте уважно.

  •                   Сьогодні дорогою до школи я бачив….
  •                   Біля школи росте….
  •                   Нашу землю в день освітлює….
  •                   Вночі я бачив на небі….
  •                   Ми п’ємо ….
  •                   Риби живуть у….
  •                   Ми дихаємо….

На дошці малюнки: людина, собака, пташка, кішка, дерево, кущ, сонце, зорі, хмарки.

  •                   Як назвати одним словом усе, про що ви говорили?
  •                   Де ми це зустрічаємо?
  •                   Так,навколо нас. Це і є природа!!

 

Фізкультхвилинка

 

5.Закріплення нового матеріалу, вироблення практичних навичок і вмінь

5.1Робота з методичним апаратом підручника

  •                   Відкрийте підручники на с.136.
  •                   Давайте разом прочитаємо статтю «Ми і природа».
  •                   Скажіть будь ласка що людина дістає від природи?(тепло, повітря, воду, їжу, одяг, житло)
  •                   Як за допомогою природи ми зміцнюємо наше здоров’я?

(ігри на свіжому повітрі, купання в річці,морі,прогулянки по лісу)

  •                   Розгляньте малюнки і скажіть, що людині дає природа?
  •                   Що дають природі люди?
    1.   Робота над узагальненням вивченого матеріалу. Інтерактивний метод «Займи позицію»
  •                   Діти яке значення має природа?
  •                   Що вона дає?

Зараз ми поділимося на 3 групи по рядах.

Є декілька варіантів відповідей на запитання. Обговоріть запитання в групах. Потім оберіть той вислів, який вважаєте правильним та обґрунтуйте свій вибір.

Яке значення має природа?

1)Дає красу, почуття

2)Дає здоров’я, пізнання

3)Дає все, що потрібне для життя

 

  1. Робота в зошиті с.59
  •                   Відкрийте зошити на с.59.
  •                   Розгляньте малюнок та складіть розповідь, які приємні відчуття дає людині природа.
  •                   В наступному завданні вам потрібно вивчити деякі правила перебування на природі.
  •                   Погляньте на  малюноки, що нам не потрібно робити?
  •                   Давайте зачитаємо правила перебування на природі.

1)Не залишайте після себе розпаленого вогнища.

2)Не  залишайте після себе сміття.

3)Не ламайте гілля дерев. Для вогнища використовуйте тільки сухі гілля.

4)Не завдавайте шкоди мешканцям лісу.

5)Не зривайте рослин без потреби.

- Зараз ми з вами вивчимо деякі правила.

 

- Завжди пам’ятайте ці правила, а  головне – дотримуйтесь їх!

5.4 Робота з цікавим матеріалом дидактичного змісту. Гра «Розгубилося слово»

- Діти в нас розсипалися слова. Повернімо їх на місце.

Учні складають речення : «Бережіть природу і шануйте працю людей!»

- Навіщо необхідно берегти природу?

6.Підсумок уроку

  1.             Підсумкова бесіда

- Скажіть, яка була тема сьогоднішнього уроку?

-  Що людині дає природа?

- Що ви дізналися про Червону книгу?

- Які правила поведінки ви запам’ятали ?

- Які тварини занесені до Червоної книги?

- Який внесок у справу охорони природи можуть зробити молодші школярі?(Не засмічувати водойми, насаджувати дерева і кущі, не рвати квітучих рослин)

 

     6.2.Оцінювання учнів.(бальне)

7.Задання домашнього завдання.

     7.1.Інструктаж до виконання домашнього завдання.

- На домашнє завдання вам потрібно:

Опрацювати статтю підручника «Ми і природа».

Вивчити із зошити правила поведінки на природі.

     7.2.Прощання з класом.

-  Мені було приємно з вами працювати. Дякую за вашу активність та старанність.  Бажаю, щоб ви й надалі були такими натхненними, уважними та спостережливими. До нових зустрічей!!!

 

docx
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку