Тема уроку: Мої улюблені тварини. Українська народна пісня «Котику сіренький» - сприймання, Г. Чубач, «Черепаха-аха-аха». О. Мочайло, «Цуценя» - виканання, Е. Хант «Ранок на фермі

Про матеріал
Тема уроку: Мої улюблені тварини. Українська народна пісня «Котику сіренький» - сприймання, Г. Чубач, «Черепаха-аха-аха». О. Мочайло, «Цуценя» - виканання, Е. Хант «Ранок на фермі» - споглядання, О. Базанової «Котики»-споглядання
Перегляд файлу

Тема уроку: Мої улюблені тварини.  Українська народна пісня «Котику сіренький» - сприймання, Г. Чубач, «Черепаха-аха-аха». О. Мочайло, «Цуценя» - виканання, Е. Хант «Ранок на фермі» - споглядання, О. Базанової «Котики»-споглядання

Мета: формування предметної компетентності: показати можливості мистецтва у роскритті світу домашніх тварин, :розширити знання учнів про тварин, які живуть поруч з людиною; надати уявлення про те, як образи тварин використовують у музиці, ознайомити з методом «штампування», вчити сприймати музичні твори та висловлювати враження; сприяти формуванню вокально-хорових  навичок на прикладі Г. Чубач, «Черепаха-аха-аха», розширювати  уявлення  про емоційний зміст музики; вчити спостерігати за звуками в природі та передавати їх; вчити працювати  в парах, розвивати  допитливість , вміння «дивитись і бачити», розвивати уяву, уміння імпровізувати, розвивати емоційну сферу учнів, уміння розрізняти настрої музики; виховувати в учнів культуру слухання музики та зацікавленість нею.

формування міжпредметної естетичної  компетентності:  формувати в учнів уявлення про красу навколишнього світу, сповненого розмаїттям звуків, кольорів;

формування  ключових  компетентностей:  загальнокультурної( визначати образний зміст музичних творів ,виявляти особистісно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; формувати духовно-моральні якості);  уміння вчитися (сприймати мету, поставлену вчителем, і відповідно до неї виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати); здоров'язбережувальну (формувати правильну поставу; підтримувати сприятливий емоційний настрій); соціальну (виявляти ініціативу); громадянську (усвідомлювати свою приналежність до певного соціально-культурного середовища; дбайливо ставитися до природи); cпілкування рідною мовою ( обговорення, аналіз мистецьких творів); соціальна та громадянська компетентності (робота у командах на уроці, співпрацювати з однокласниками, учителем, працювати в команді на уроці).

Очікувані результати.  

   здобувач(здобувачка):

- сприймає музичний твір «Котику сіренький» та висловлює власні враження,

- сприймає пісню К. Перелісна, Н. Шевченко «Веснянка»та висловлює власні враження;
- виконує пісню Г. Чубач, «Черепаха-аха-аха» перший куплет та приспів у відповідному настрої, характері , тримає вокальну поставу,

-  виявляє здатність злагоджено   співпрацювати у парі,

- розпізнає життєвий зміст музики,

- вміє на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, характеризує настрій, характер музики, називає музичні інструменти,

- бере участь в інсценізації та колективних руханках;

-  виконує зображення у техніці штампування,

-  експерементує з кольорами, висловлює власні враження.

Хід уроку

            ВСТУПНА ЧАСТИНА

       1.Організаційний момент.

Знову день почався, діти

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок

А урок наш незвичайний –

Грою всі його зовуть.

Щоб урок цей був цікавим.

Ти активним мусиш буть

1.2 Психологічна вправа «Пальчикове вітання»

Учні торкаються пальця сусіда та кажуть (починаємо з великого пальця)

Бажаю…

Успіху…

Великого …

У всьому …

І всюди …

Вітаю (дотик всією долонею)

       2.Актуалізація опорних знань.

-  Діти, ми з  вами вже не один раз виходили на вулицю і прислухалися до звуків.

 - Скажіть, як називаються звуки, які можна почути в довкіллі? (шумові)

- Як називаються звуки, які створюють музичні інструменти? (музичні)

- Як називається музичний твір, який співають? (пісня)

- А хто може видавати музичні звуки? (людина, тварина, музичні інструменти)

       3.Мотивація навчальної діяльності.

Діти, сьогодні ми почнемо розмову про улюблених тварин, які живуть поруч - в одному з нами будинку, у нашому дворі. А от про кого саме ви повинні відгадати:

Ця тварина вже від ранку

Нам співає колисанку,

Нявкає, муркоче,

Бо сметанки хоче.

Що це, діти, за воркотик?

Це пухнастий білий…(котик).

 

            ОСНОВНА ЧАСТИНА

       1.Повідомлення теми уроку. Виклад матеріалу.

Отже, сьогодні ми будемо говорити про наших улюблених тварин, і не лише говорити, а й співати про них, рухатися як вони, і, навіть, намалюємо одну з цих тваринок дуже цікавим способом.

Погляньте на картини

- Яких тварин ви бачите на малюнку?

- Які почуття у вас виникають?

- Яка тваринка повторюється на всіх трьох малюнках?

- А яких кольорів були котики на світлинах?

- Давайте підберемо слова-характеристики до котиків на кожній картинці:

1 – грайливі, веселі

2 – сонливий, лінивий, ніжний

3- уважні, допитливі

       2.Художньо-творча робота.

              3.1 Сприймання  та інтерпретація творів мистецтва.

Котика люди дуже люблять. Про нього складено чимало віршиків, пісеньок. Давайте послухаємо одну народну дитячу пісеньку «Котику сіренький»

Для цього заплющіть оченята, та уважно-уважно вслухайтеся в звуки музичного твору.

(Учні слухають)

- Які почуття й емоції викликала у вас пісенька?

- Якою була музика? (ніжна, плавна, співуча, мелодійна)

- Який музичний інструмент ми оберем, щоб прикрасити звучання пісеньки? (трикутник)

- Який настрій створила музика? Яка з ліній нагадує рух мелодії пісні? Намалюйте її рукою

Ви, мабуть, здогадалися коли люди співають цю пісеньку? (Коли вкладають дитину спати). Ця пісня відноситься до групи колискових пісень. В неї немає одного автора, вона називається українською народною піснею і виконують її, найчастіше, без музики, але гарно вона звучить і під гітару, фортепіано та ін..            

 

 3.2. Вокально-хорова робота

- Сьогодні на уроці ми будемо багато співати, тому нам необхідно розспіватись, тобто підготувати голос до співу.

-   Послухайте вправу,яку ми сьогодні будемо співати.

(граю, співаю)

Розспівки. Нотний матеріал для роботи з дошкільнятами.

-   Співаємо разом.  Пам ятайте, вступати необхідно всім  одночасно за моїм  помахом  голови.  Послухайте  перший   звук  (граю, співаю). 

 -   Увага. Почали.

(граю, співаємо)

   - Голосні   звуки   вимовляємо,    округлюючи    їх.     Виконуємо разом, звертаємо увагу на правильну вимову голосних звуків.

                           (учні співають,слідкую,виправляю помилки)

  - Для кращого запам’ятовування проспіваємо вправу ще раз. Слідкуємо за одночасним вступом, правильним диханням, правильною вимовою голосних звуків.                         

                                (учні співають,слідкую,виправляю помилки)

  - Такі вправи допоможуть   навчитись  грамотно і правильно співати.

Фізкультхвилинка «Черепаха Аха» ((45) Зарядка для детей "Черепаха аха аха - YouTube)

3.2.2.Робота над піснею.

- Яких домашніх улюбленців ви маєте?

Крім котика, серед домашніх улюбленців ми можемо мати і черепаху. Відома українська поетеса Ганна Чубач написала про неї дуже гарний віршик, що став пісенькою.

Сьогодні ми з вами вивчимо та виконаємо пісню Г. Чубач, «Черепаха-аха-аха».

-  Послухайте цю пісню у моєму виконанні. Слухайте уважно, щоб могли дати відповідь на мої запитання.

                                     (виконую,учні слухають)  

- Який настрій у вас викликає цей твір?  
    -  Про що в ній ідеться ? ( відповідь учнів,вчитель пісумовує)

    -   Вивчимо цю пісню по фразах . Послухайте першу фразу.

                                         (граю,співаю)
  -   Виконуємо разом. Пам’ятайте, вступати потрібно всім разом за помахом моєї голови, прислухайтесь один до одного .

                  (учні співають, слідкую, виправляю помилки)
-    Співаємо ще раз, дихання беремо після цих слів: …

                          (учні співають, слідкую, виправляю помилки)  

      Аналогічно вивчаємо наступні фрази. 
-   Виконуємо разом перший куплет. Пам’ятайте вступаємо всі разом, берем дихаємо за помахом голови, слідкуємо за словами та прислухаємось один до одного

            ( учні співають, слідкую та виправляю помилки.)

3.2.3 Гра-перевтілення «Моя улюблена тваринка»

Діти, наш котик приніс нам чарівну торбинку. Давайте поглянемо що там (дістаємо маски тварин). Котик хоче, щоб ви трішки погралися. Тож прошу вийти сюди тих діток,які сидять на 2 парті в 1 та 3 ряду.

Уявіть себе тваринкою. Давайте порухаємось як вона. Спробуй заспівати її улюблену пісеньку, наприклад: «Мяу, мяу, мяв» або «Гав, гав, гав, гав, гав».

     3.3.Художня діяльність.

- І на завершення  уроку вас очікує робота – ви, з моєю допомогою, намалюєте котика цікавим способом.

- Назвіть частини тіла котика.

- Які риси цієї тваринки тобі найбільше подобаються?

  • Сьогодні ми намалюємо котика способом штампування, він полягає у тому, що наш малюнок ми будемо розфарбовувати не пензликом, а за допомогою мочалки або зім’ятого паперу.

Для початку давайте пригадаємо  правила створення композиції

  1. Аркуш поділяється на дві частини лінію, що визначає горизонт
  2. Кмпозиція має ближній (великі предмети), середній (зменшені) і далекий (найменші) плани.
  3. Чим більше віддалений предмет, тим нечіткішими є його контури.
  4. Наближені предмети мають насичені кольори, а предмети дальнього і середнього планів здаються тьмяними й білястими

Послідовність малювання котика

  1. Малюємо контур нашого котика
  2. Беремо мочалку або кусок зім’ятого паперу тепер вмочимо його у фарбу і прикладемо до аркуша паперу. Як результат, маємо чіткий відбиток.
  3. Розфарбовуємо нашого котика

3.3.1 Демонстрація малюнків

  ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

     1.Актуалізація набутих знань.

- Які музичні твори ми прослухали на цьому уроці?

- Яку пісеньку вивчили?

- Яку тваринку намалювали?

- Як називається спосіб, яким ми малювали?

             

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
17 червня 2022
Переглядів
867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку