Тема уроку: Однорідні члени речення. Узагальнювальні слова при них Мета уроку:

Про матеріал
Тема уроку: Однорідні члени речення. Узагальнювальні слова при них Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттям однорідних членів речення та узагальнювальних слів. Навчити учнів правильно вживати розділові знаки в реченнях з однорідними членами та узагальнювальними словами. Розвивати вміння складати речення з однорідними членами та узагальнювальними словами. Виховувати уважність і грамотність при написанні складних речень. Завдання: Пояснити правила вживання розділових знаків в реченнях з однорідними членами. Ознайомити з функцією узагальнювальних слів у реченнях з однорідними членами. Провести практичні вправи на визначення однорідних членів речення та правильне розставлення розділових знаків. Тип уроку: Комбінований (вивчення нового матеріалу, закріплення знань). Обладнання: Підручник з української мови для 8 класу, Дидактичний матеріал (таблиці, схеми, зразки речень), Проєктор або інтерактивна дошка (за можливості). Хід уроку: 1. Організаційний момент (2 хвилини) Вітання з учнями, перевірка присутніх, організаційні моменти. 2. Актуалізація опорних знань (5 хвилин) Фронтальне опитування: Що таке члени речення? Які ви знаєте головні та другорядні члени речення? Які є різновиди другорядних членів? 3. Мотивація навчальної діяльності (3 хвилини) Учитель пояснює важливість знання про однорідні члени речення для грамотного складання письмових робіт. Приклади вживання однорідних членів речення у художній літературі, публіцистиці, офіційних документах. 4. Вивчення нового матеріалу (15 хвилин) Однорідні члени речення: Пояснення поняття: однорідні члени речення — це члени речення, які відповідають на одне й те саме питання і відносяться до одного й того самого слова в реченні. Приклади: На деревах гойдалися яблука, груші, сливи. Діти весело співали, танцювали, грали. Узагальнювальні слова при однорідних членах: Визначення узагальнювального слова — це слово, яке узагальнює значення однорідних членів речення. Приклади: Усі плоди: яблука, груші, сливи — належали до осіннього врожаю. Ніхто — ні діти, ні вчителі — не пішов додому до закінчення уроку. Розділові знаки в реченнях з однорідними членами: Кома ставиться між однорідними членами речення, якщо вони не поєднані сполучниками: У саду росли яблуні, груші, сливи. Якщо однорідні члени поєднані сполучниками і, й, або, чи, кома не ставиться: У саду росли яблуні і груші. Якщо між однорідними членами речення є повторювані сполучники (і, й, або, чи, ні... ні, то... то), кома ставиться: В саду росли і яблуні, і груші, і сливи. Якщо в реченні є узагальнювальне слово перед однорідними членами, то після узагальнювального слова ставиться двокрапка: У саду росли всі плодові дерева: яблуні, груші, сливи. 5. Закріплення знань (15 хвилин) Вправи на визначення однорідних членів речення та узагальнювальних слів: Запишіть речення, розставте розділові знаки, підкресліть однорідні члени речення та узагальнювальні слова: У місті були і парки і музеї і театри. На полицях стояли книжки словники журнали газети. Всі ці речі килими картини меблі збереглися до наших днів. Робота в парах: Скласти 3 речення з однорідними членами та узагальнювальним словом. Обмінятися роботами з сусідом і перевірити розділові знаки. 6. Підсумки уроку (5 хвилин) Узагальнення знань про однорідні члени речення та узагальнювальні слова. Повторення основних правил щодо розділових знаків. Запитання для учнів: Як визначити однорідні члени речення? Коли ставиться двокрапка перед однорідними членами? 7. Домашнє завдання (5 хвилин) Опрацювати параграф у підручнику, виконати вправи на визначення однорідних членів. Написати невеликий твір (5-6 речень) на тему "Моє улюблене заняття" з використанням однорідних членів речення та узагальнювальних слів. Оцінювання: Активність учнів під час обговорення нового матеріалу. Правильність виконання вправ на закріплення. Творча робота (домашнє завдання).
Перегляд файлу

Тема уроку: Однорідні члени речення. Узагальнювальні слова при них

Мета уроку:

  1. Ознайомити учнів з поняттям однорідних членів речення та узагальнювальних слів.
  2. Навчити учнів правильно вживати розділові знаки в реченнях з однорідними членами та узагальнювальними словами.
  3. Розвивати вміння складати речення з однорідними членами та узагальнювальними словами.
  4. Виховувати уважність і грамотність при написанні складних речень.

Завдання:

  • Пояснити правила вживання розділових знаків в реченнях з однорідними членами.
  • Ознайомити з функцією узагальнювальних слів у реченнях з однорідними членами.
  • Провести практичні вправи на визначення однорідних членів речення та правильне розставлення розділових знаків.

Тип уроку:

Комбінований (вивчення нового матеріалу, закріплення знань).

Обладнання:

  • Підручник з української мови для 8 класу,
  • Дидактичний матеріал (таблиці, схеми, зразки речень),
  • Проєктор або інтерактивна дошка (за можливості).

Хід уроку:

1. Організаційний момент (2 хвилини)

  • Вітання з учнями, перевірка присутніх, організаційні моменти.

2. Актуалізація опорних знань (5 хвилин)

  • Фронтальне опитування:
    • Що таке члени речення?
    • Які ви знаєте головні та другорядні члени речення?
    • Які є різновиди другорядних членів?

3. Мотивація навчальної діяльності (3 хвилини)

  • Учитель пояснює важливість знання про однорідні члени речення для грамотного складання письмових робіт.
  • Приклади вживання однорідних членів речення у художній літературі, публіцистиці, офіційних документах.

4. Вивчення нового матеріалу (15 хвилин)

  1. Однорідні члени речення:
    • Пояснення поняття: однорідні члени речення — це члени речення, які відповідають на одне й те саме питання і відносяться до одного й того самого слова в реченні.
    • Приклади:
      • На деревах гойдалися яблука, груші, сливи.
      • Діти весело співали, танцювали, грали.
  2. Узагальнювальні слова при однорідних членах:
    • Визначення узагальнювального слова — це слово, яке узагальнює значення однорідних членів речення.
    • Приклади:
      • Усі плоди: яблука, груші, сливи — належали до осіннього врожаю.
      • Ніхтоні діти, ні вчителі — не пішов додому до закінчення уроку.
  3. Розділові знаки в реченнях з однорідними членами:
    • Кома ставиться між однорідними членами речення, якщо вони не поєднані сполучниками:
      • У саду росли яблуні, груші, сливи.
    • Якщо однорідні члени поєднані сполучниками і, й, або, чи, кома не ставиться:
      • У саду росли яблуні і груші.
    • Якщо між однорідними членами речення є повторювані сполучники (і, й, або, чи, ні... ні, то... то), кома ставиться:
      • В саду росли і яблуні, і груші, і сливи.
    • Якщо в реченні є узагальнювальне слово перед однорідними членами, то після узагальнювального слова ставиться двокрапка:
      • У саду росли всі плодові дерева: яблуні, груші, сливи.

5. Закріплення знань (15 хвилин)

Вправи на визначення однорідних членів речення та узагальнювальних слів:

  1. Запишіть речення, розставте розділові знаки, підкресліть однорідні члени речення та узагальнювальні слова:
    • У місті були і парки і музеї і театри.
    • На полицях стояли книжки словники журнали газети.
    • Всі ці речі килими картини меблі збереглися до наших днів.
  2. Робота в парах:
    • Скласти 3 речення з однорідними членами та узагальнювальним словом. Обмінятися роботами з сусідом і перевірити розділові знаки.

6. Підсумки уроку (5 хвилин)

  • Узагальнення знань про однорідні члени речення та узагальнювальні слова.
  • Повторення основних правил щодо розділових знаків.
  • Запитання для учнів:
    • Як визначити однорідні члени речення?
    • Коли ставиться двокрапка перед однорідними членами?

7. Домашнє завдання (5 хвилин)

  1. Опрацювати параграф у підручнику, виконати вправи на визначення однорідних членів.
  2. Написати невеликий твір (5-6 речень) на тему "Моє улюблене заняття" з використанням однорідних членів речення та узагальнювальних слів.

Оцінювання:

  • Активність учнів під час обговорення нового матеріалу.
  • Правильність виконання вправ на закріплення.
  • Творча робота (домашнє завдання).

 

docx
Додав(-ла)
Олійни Мурат
Додано
3 жовтня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку