Алгебра 9 клас
Методичні рекомендації до уроку
Тема уроку: Підсумковий урок
Мета уроку: повторити, систематизувати та узагальнити знання і способи дій, які опанували учні під час вивчення теми 1 «Нерівності».
Тип уроку: систематизація й узагальнення знань та вмінь.
Алгебра 9 клас
Методичні рекомендації до уроку
Тема уроку: Підсумковий урок
Мета уроку: повторити, систематизувати та узагальнити знання і способи дій, які опанували учні під час вивчення теми 1 «Нерівності».
Тип уроку: систематизація й узагальнення знань та вмінь.
Хід уроку
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
Для економії часу ретельній перевірці підлягають лише вправи на застосування алгоритмів, вивчених на попередньому уроці та складених учнями вдома.
Мотивація навчальної діяльності учнів
Основа дидактична мета уроку та завдання на урок цілком логічно випливають із місця уроку в темі – оскільки урок є передостаннім, підсумковим, то на порядку денному постає питання про повторення, узагальнення та систематизацію знань та вмінь, набутих учнями в ході вивчення теми 1 «Нерівності». Таке формулювання мети створює відповідну мотивацію діяльності учнів.
Методичний коментар
3алежно від рівня підготовки учнів їхню роботу вчитель може організувати різними способами: або як самостійну роботу з теоретичним матеріалом (наприклад, за підручником або конспектом теоретичного матеріалу повторити зміст основних понять теми або скласти схему, що відображає логічний зв'язок між основними поняттями теми, тощо), або традиційно провести опитування (у формі інтерактивної вправи «Мікрофон») за основними питаннями теми (див. усні вправи нижче).
Усні вправи
Методичний коментар
3азвичай цей етап уроку проводиться у формі групової роботи,мета якої полягає в тому, щоб учні самі сформували та випробували узагальнену схему дій, якої вони мають дотримуватися при розв’язуванні типових завдань, подібні до яких будуть винесені на контроль. Типовими завданнями є такі:
Після формування списку основних видів завдань учитель об’єднує учнів у робочі групи (за кількістю видів завдань), і завдання кожної з груп формулюється так: «Скласти алгоритм розв’язання завдання…» (кожна з груп отримує своє особисте завдання). На складання алгоритму кожній із груп відводиться певний час, за який учасники групи мають:
По закінченні відбувається презентація виконаної роботи кожною з груп. Після презентації – обов’язкове випробування алгоритмів:причому бажано, щоб групи обмінялись алгоритмами і перевірили їх застосування не на одному, а на кількох завданнях. Після випробування обов’язкова корекція та підбиття підсумків.
Підсумком уроку узагальнення та систематизації знань і вмінь учнів є,по-перше, складені самими учнями узагальнені схеми дій при розв’язуванні типових завдань, по-друге, здійснення учнями необхідної частини свідомої розумової діяльності – рефлексії – відображення кожним учнем свого сприйняття своїх успіхів та, найголовніше, проблем, над якими слід ще попрацювати.