Тема уроку: «Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Розв’язування рівнянь»,3 клас

Про матеріал

Цікаво! Пізнавально! Актуально! Практично! Застосована система самооцінення,логічні завдання підпорядковані темі уроку.Мета уроку:ознайомити учнів з прийомами письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі, знаходити правильний розв'язок серед даних способів; розв'язувати рівняння на знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від'ємника; розвивати мислення, увагу; виховувати допитливість, самостійність у роботі , взаємодопомогу та охайність.

Перегляд файлу

Тема уроку: «Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Розв’язування рівнянь»,3 клас

 

Мета: ознайомити учнів з прийомами письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі, знаходити правильний розв’язок серед даних способів; розв’язувати рівняння на знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника; розвивати мислення, увагу; виховувати допитливість, самостійність у роботі , взаємодопомогу та охайність.

 

Матеріали до уроку: мультимедійний комплект, підручник « Математика» М. В. Богданович, листки самооцінення, картки в допомогу учням середнього та початкового рівнів.

 

Хід уроку

І. Ранкова зустріч. Гра « Комплімент». Синоптичне повідомлення.

Ми спритні умілі, розумні та дужі

І все, що ми робимо нам не байдуже!

Ти – СУПЕР, я – СУПЕР, ми будем старатись

І ,вибач, якщо на прийдеться змагатись!

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Працює ЛИСТОК САМООЦІНЕННЯ.

№605 ( слайд1)

81   88   85   82   84

Відшукай помилку.

Що у цих числах спільного? ( 4 бали)

 

№604

 Задача

  1. 54 – 15 = 39 (л) – витратили для « Славути»;
  2. 54 – 39 = . (л)

54 . ( 54 – 15) = . (л)

Відповідь: … літрів бензину витратили.

  • Що невірного в розвязку задачі? ( 54 + 39). Чому? Обгрунтуйте.
  • Допишіть вираз. ( 5 балів)

№ 603 ( слайд 2)

1)Р = ( 6 + 3) * 2 = 18 (см)

2)18 : 3 = 6 (см) – сторона рівностороннього трикутника. ( 2 бали)

Оцініть роботу.

  • Хто яку кількість балів отримав? Які помилки допустив?

 

Девіз нашого уроку: « Добре засвоюються лише ті знання, які споживаються з апетитом».

( слайд 3)

 

Вчитель: запрошую вас завітати сьогодні до дитячої математичної ресторації. Тут завжди раді зустрічі з усіма, хто любить і вивчає математику, чи просто цікавиться нею.

  • Що таке РЕСТОРАЦІЯ? Думки дітей.
  • Асортимент страв у нашій ресторації різноманітний. Ознайомтеся, будь ласка, з меню на сьогодні.

 

МЕНЮ ( план уроку)

 ( слайд 4)

  1. Салат « ЕРУДИТ» ( вправи на увагу) – 2 бали.
  2. Борщ « ІННОВАЦІЯ» ( тема уроку) – 2 бали.
  3. Піца « ІНТЕЛЕКТ» ( робота над задачею) – 2 бали.
  4. Фруктовий пиріг ( розв’язування рівнянь) – 2 бали.
  5. Хвилинка відпочинку…
  6. Десерт « РОДЗИНКА» ( робота в групах) – 3 бали.
  7. Рулет « МАТЕМАТИЧНЕ АСОРТІ» ( домашнє завдання)

Загальна кількість балів за всі страви 11 балів. За активність добавиться 1 бал. Хто не працює, той залишається голодним.

 

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

 Перевірка уваги. ( 6 задач). Слайд з таблицею

Якщо правильно обчислимо результати, то скуштуємо салат .

Розмістіть результати в порядку спадання. – Що отримали? Прочитайте.

               « ЕРУДИТ». ( слайд 5)

Оцініть свою роботу. ( 2 бали)

IV. Повідомлення теми уроку.

« Письмове додавання … чисел …      через  розряд. Розв’язування рівнянь.» ( слайд 6 )

Ми дізнаємось як повністю звучить тема нашого уроку, якщо розглянемо наступні завдання. Але не забуваємо, що ми в ресторані, тому назвіть страву, яку вважають найхарактернішою для української кухні. 

  • Так, це справді борщ.

 

 ЛОГІЧНЕ ЗАВДАННЯ.  Зберіться в групи і допоможіть дітям: дівчинці зварити борщ, а хлопчику – компот. ( працює група слабших дітей)

  • Як ми називаємо ті поняття, з яких варимо борщ ?( овочі), а компот ?( фрукти).

 

  •  Замовимо і ми цю страву. Але у нашому кафе борщ не простий – він зветься    « ІННОВАЦІЯ».
  • Чи може хтось пояснити значення цього слова? ( Якщо діти не можуть пояснити вчитель дає пояснення сам).

ІННОВАЦІЯ – процес, що відкриває щось нове і невідоме. ( на дошці).

Споживаючи такий борщ, ви маєте максимально зосередитись та показати свої знання з попередніх тем.

  1. УВАГА! Проблема.
  • Чим різняться ці приклади?( двоцифрові …. .можна створити трицифрові). Давайте створимо. Запишемо письмовим способом ( на дошці).
  •  Що змінилось? ( зявився розряд сотень).

Згадаємо усний спосіб обчислення.

А тепер письмовий…

 

Зробимо висновок: При додаванні трицифрових чисел одиниці додають до одиниць, десятки до десятків, а сотні до сотень.

  • З якого розряду починаємо, коли розв’язуємо в стовпчик?

Давайте відкриємо тепер підручник і прочитаємо правило. ( с. 95)

  • Так ми з вами його зрозуміли?

А тепер зверніть увагу на запис. Навчиться правильно записувати.( діти записують біля дошки решту прикладів)

Вчитель:

А тепер повернемось до теми нашого уроку. Сформулюємо її повністю.

Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд.

  • Чи смакував вам борщ?

Оцініть свою роботу ( 2 бали)

  • Так, борщ – це перша страва. Тепер перейдімо до других страв. Прочитайте в МЕНЮ, що нам пропонують на друге.

 

  1. Робота з підручником. № 609. ( слайд 7)

Познайомтесь з задачею. Оберіть правильний розвязок. Обгрунтуйте свою думку.

Учням середнього та початкового рівнів пропонується в допомогу КАРТКА – ПІДКАЗКА.

Оцініть роботу ( 2 бали та 1 бал тим, хто працював за картками)

Ось ми і скуштували піцу « ІНТЕЛЕКТ».

  • А чи знаєте ви, яка країна є батьківщиною піци?

 

ІТАЛІЯ. ( учениця надає інформацію)

 Історія виникнення цієї страви дуже цікава. Ще воїни Стародавнього Риму під час походів готували на своїх пласких щитах особливий різновид хліба, на який клали сир, фініки, шматочки фруктів. Поступово ця страва дещо змінилася, набула широкої популярності й навіть сьогодні є улюбленою для багатьох.

 

Відпочинемо в ресторані і перейдемо до солодкого. Танок в ресторації.

( слайд 8)

 

 

  1. Розв’язування рівнянь. ( слайд 9)

От і настав час найулюбленіших страв дітвори – солодощів.

  • Які солодкі страви вам до смаку?
  • Пропоную скуштувати фруктового пирога.

Перед нами 3 рівняння. Давайте згадаємо як називаються числа при додавання та віднімання  (повторюємо).

  • Як знайти невідомий доданок?
  • Невідомий відємник?
  • Невідоме зменшуване? Самостійне опрацювання.

Перевірка роботи ( слайд 9)

 Оцініть роботу ( 2 бал)

  1. Робота в групах.

А тепер десерт « РОДЗИНКА». ( слайд 10)

 Але його може скуштувати лише той, хто потрудиться.

1 група.

Розшифруй.

АА + АБ = ВВВ

2 група

АУ + УА = СОС

Перевірка ( слайд 11)

1 група:

 55 + 56 = 111

2 група:

56 + 65=  121 або

47 + 74 = 121 або

38 + 83 = 121 або

29 + 92 = 121.

Оцініть тільки ті, хто зробив сам ( 3 бали)

Десерт скуштували не всі. ( слайд 12)

V. Підсумок уроку.

 - Чи сподобалось вам у математичній ресторації? Діти діляться своїми враженнями.

 - Кому розповісте про урок?

 - Що винесли з уроку про письмове додавання трицифрових чисел?

VI. Домашнє завдання.

А додому я вам пропоную взяти з собою рулет « МАТЕМАТИЧНЕ АСОРТІ» ( слайд 13)

№ 613, 614, а додатково: № 612.

Ця страва допоможе вам  пригадати і закріпити все, над чим працювали на уроці.

Ви сьогодні були МОЛОДЦІ. Тому всім вам смачні цукерки в подарунок.   ( слайд 14)

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 березня 2018
Переглядів
1072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку