Цікаво! Пізнавально! Актуально! Практично! Застосована система самооцінення,логічні завдання підпорядковані темі уроку.Мета уроку:ознайомити учнів з прийомами письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі, знаходити правильний розв'язок серед даних способів; розв'язувати рівняння на знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від'ємника; розвивати мислення, увагу; виховувати допитливість, самостійність у роботі , взаємодопомогу та охайність.
Тема уроку: «Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Розв’язування рівнянь»,3 клас
Мета: ознайомити учнів з прийомами письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі, знаходити правильний розв’язок серед даних способів; розв’язувати рівняння на знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника; розвивати мислення, увагу; виховувати допитливість, самостійність у роботі , взаємодопомогу та охайність.
Матеріали до уроку: мультимедійний комплект, підручник « Математика» М. В. Богданович, листки самооцінення, картки в допомогу учням середнього та початкового рівнів.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч. Гра « Комплімент». Синоптичне повідомлення.
Ми спритні умілі, розумні та дужі
І все, що ми робимо нам не байдуже!
Ти – СУПЕР, я – СУПЕР, ми будем старатись
І ,вибач, якщо на прийдеться змагатись!
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Працює ЛИСТОК САМООЦІНЕННЯ.
№605 ( слайд1)
81 88 85 82 84
Відшукай помилку.
Що у цих числах спільного? ( 4 бали)
№604
Задача
54 . ( 54 – 15) = . (л)
Відповідь: … літрів бензину витратили.
№ 603 ( слайд 2)
1)Р = ( 6 + 3) * 2 = 18 (см)
2)18 : 3 = 6 (см) – сторона рівностороннього трикутника. ( 2 бали)
Оцініть роботу.
Девіз нашого уроку: « Добре засвоюються лише ті знання, які споживаються з апетитом».
( слайд 3)
Вчитель: запрошую вас завітати сьогодні до дитячої математичної ресторації. Тут завжди раді зустрічі з усіма, хто любить і вивчає математику, чи просто цікавиться нею.
МЕНЮ ( план уроку)
( слайд 4)
Загальна кількість балів за всі страви 11 балів. За активність добавиться 1 бал. Хто не працює, той залишається голодним.
ІІІ. Актуалізація знань учнів.
Перевірка уваги. ( 6 задач). Слайд з таблицею
Якщо правильно обчислимо результати, то скуштуємо салат .
Розмістіть результати в порядку спадання. – Що отримали? Прочитайте.
« ЕРУДИТ». ( слайд 5)
Оцініть свою роботу. ( 2 бали)
IV. Повідомлення теми уроку.
« Письмове додавання … чисел … … через розряд. Розв’язування рівнянь.» ( слайд 6 )
Ми дізнаємось як повністю звучить тема нашого уроку, якщо розглянемо наступні завдання. Але не забуваємо, що ми в ресторані, тому назвіть страву, яку вважають найхарактернішою для української кухні.
ЛОГІЧНЕ ЗАВДАННЯ. Зберіться в групи і допоможіть дітям: дівчинці зварити борщ, а хлопчику – компот. ( працює група слабших дітей)
ІННОВАЦІЯ – процес, що відкриває щось нове і невідоме. ( на дошці).
Споживаючи такий борщ, ви маєте максимально зосередитись та показати свої знання з попередніх тем.
Згадаємо усний спосіб обчислення.
А тепер письмовий…
Зробимо висновок: При додаванні трицифрових чисел одиниці додають до одиниць, десятки до десятків, а сотні до сотень.
Давайте відкриємо тепер підручник і прочитаємо правило. ( с. 95)
А тепер зверніть увагу на запис. Навчиться правильно записувати.( діти записують біля дошки решту прикладів)
Вчитель:
А тепер повернемось до теми нашого уроку. Сформулюємо її повністю.
Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд.
Оцініть свою роботу ( 2 бали)
Познайомтесь з задачею. Оберіть правильний розв’язок. Обгрунтуйте свою думку.
Учням середнього та початкового рівнів пропонується в допомогу КАРТКА – ПІДКАЗКА.
Оцініть роботу ( 2 бали та 1 бал тим, хто працював за картками)
Ось ми і скуштували піцу « ІНТЕЛЕКТ».
ІТАЛІЯ. ( учениця надає інформацію)
Історія виникнення цієї страви дуже цікава. Ще воїни Стародавнього Риму під час походів готували на своїх пласких щитах особливий різновид хліба, на який клали сир, фініки, шматочки фруктів. Поступово ця страва дещо змінилася, набула широкої популярності й навіть сьогодні є улюбленою для багатьох.
Відпочинемо в ресторані і перейдемо до солодкого. Танок в ресторації.
( слайд 8)
От і настав час найулюбленіших страв дітвори – солодощів.
Перед нами 3 рівняння. Давайте згадаємо як називаються числа при додавання та віднімання (повторюємо).
Перевірка роботи ( слайд 9)
Оцініть роботу ( 2 бал)
А тепер десерт « РОДЗИНКА». ( слайд 10)
Але його може скуштувати лише той, хто потрудиться.
1 група.
Розшифруй.
АА + АБ = ВВВ
2 група
АУ + УА = СОС
Перевірка ( слайд 11)
1 група:
55 + 56 = 111
2 група:
56 + 65= 121 або
47 + 74 = 121 або
38 + 83 = 121 або
29 + 92 = 121.
Оцініть тільки ті, хто зробив сам ( 3 бали)
Десерт скуштували не всі. ( слайд 12)
V. Підсумок уроку.
- Чи сподобалось вам у математичній ресторації? Діти діляться своїми враженнями.
- Кому розповісте про урок?
- Що винесли з уроку про письмове додавання трицифрових чисел?
VI. Домашнє завдання.
А додому я вам пропоную взяти з собою рулет « МАТЕМАТИЧНЕ АСОРТІ» ( слайд 13)
№ 613, 614, а додатково: № 612.
Ця страва допоможе вам пригадати і закріпити все, над чим працювали на уроці.
Ви сьогодні були МОЛОДЦІ. Тому всім вам смачні цукерки в подарунок. ( слайд 14)