урок : "Засвоєння таблиці ділення на 6"

Про матеріал

Відкритий урок з математики на тему : " Засвоєння таблиці ділення на 6. Розв'язування задач та прикладів".Мета : формувати в учнів уміння застосовувати знання таблиці множення і ділення для розв'язування прикладів і задач;

вдосконалювати знання таблиці ділення на 6;

розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення;

Виховувати уважність, інтерес до математики, любов до українських казок, народних традицій, дбайливого ставлення до свого здоров'я .

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета : формувати в учнів уміння застосовувати знання таблиці множення і ділення для розв’язування прикладів і задач;

вдосконалювати знання таблиці ділення на 6;

розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення;

Виховувати уважність, інтерес до математики, любов до українських казок, народних традицій, дбайливого ставлення до свого здоровя .

Тип уроку : урок закріплення вивченого матеріалу

Обладнання: картини з планом подорожі, малюнки – пазли, таблиця, музична фонограма.

 

Хід уроку

  1. Організація класу

Пролунав уже дзвінок, починається урок.

Він незвичний і цікавий, гостей багато завітало.

Повернемось обличчям до гостей і промовим  : « Добрий день!»

Усі готові до уроку?

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно,

Дарма часу не втрачати, думати і працювати!                                                                         II. Повідомлення теми уроку

Сьогодні я хочу розповісти вам казку.  Не дивуйтеся, що саме на уроці математики. Отже , слухайте уважно. Ген за синіми морями та за темними лісами проти неба на  землі жив хлопчина в однім селі. ( З’являється малюнок Козак Іван) звали його Іванком. Був він сміливим і відважним, завжди допомагав друзям, виручав завжди з біди. Одного разу вирушив він у подорож. Чи довго їхав, а чи ні аж дорога його привела до казкового шкільного міста. Навколо була чудова природа, та всі діти ходили в цьому місті сумні. Не чутно було веселого сміху.

  • Що ж сталося? – поцікавився Іванко. І йому розповіли, що злий Гном одного разу вкрав у дітей хороші оцінки. І хоч , як не стараються вони гарно вчити уроки, одержують погані оцінки.

Не зміг цього стерпіти наш козак. Вирішив він боротися із чаклуном і перемогти його. Та  от біда – ніхто  не знав де його можна знайти. Вирішив він спитати дороги у бабусі, яка жила у лісовій хатині. Знав він, що хоч і вкаже шлях старенька, нелегко буде подолати хитрого Гнома. Потрібні йому вірні побратими, бо одному не впоратися, адже він зовсім маленький.

  • Чи згодні ви допомогти козаку Іванку?
  • Діти , а скажіть мені будь – ласка хто такі козаки?

( діти дають відповіді)

Добре молодці! Сьогодні ви повинні показати знання з вивчених таблиць множення і ділення на 6. Бути уважним в обчисленнях, адже нам прийдеться дуже багато рахувати, розв’язувати цікаві задачі.

  1. Актуалізація опорних знань.
  • Отже перше випробування  - « Блискавка»

Перевіримо ваші знання з вивчених таблиць множення. Готові? Почали.

  1. Веселих 6 хло’пят до ставка ходили.

Голодних троє комарят шукали там наживи.

Кожного із друзів  кожен укусив,

Принесли укісів 18  на всіх.

  1. Прийшли до крамниці 4 жуки,

Купили на ніжки собі чобітки.

Ніжок по 6, як відомо в жуків.

Скільки потрібно всього чобітків? 24

  1. Кіт Мусій купив сосиски

І розклав по 6 у миски.

 Скільки всіх було сосисок

Якщо 9 повних мисок? 54

  1. У хаті 6 кімнат, у кожній по 6 кошенят.

Нуж бо, кажіть, не вагайтесь

Скільки у хаті тих кошенят? 36.

  1. 5 днів ходив ведмедик  в  ліс, і ягоди збирав – щодня по ….6
  2.  2 листи моряк Микола надіслав сестрі додому,

Але в кожному, на жаль, 6 помилок припускав.

Зажурився морячок – це ж ___ помилок  12.

Молодці! Вирушаємо в дорогу. А щоб нам швидше дістатися до лісової хатинки бабусі, і дорога стала коротшою, проведемо естафету « Знайди помилку».

Перед вами на дошці  таблиця з числами. Уважно подивіться на неї. В ній є відповіді до таблиці множення числа 6, але є і неправильні там відповіді. Ваше завдання : по черзі , за бажанням піднятої руки, назвавши число сказати чи є воно відповіддю таблиці множення на 6 чи ні.

 

12

16

18

24

30

35

42

48

49

54

56

62

 

 

 

 

  • Ну що ж ви молодці!

Ось ми і прийшли до хатини, а на порозі – бабуся з чарівним клубком. Вислухала вона хлопчика і сказала, що вкаже дорогу, але спочатку повинен він виграти гру « Казкові пазли»

Скласти пазли відгадати назву казки і скласти по 2 приклади на ділення числа 6.

  • Діти скажіть а герої яких  українських казок вам допомогли? А чого навчають нас казки?

 

III. Закріплення вивченого матеріалу.

Виграв наш козак гру і подарувала йому бабуся клубочок, але попередила, що багато прийдеться перешкод подолати, щоб дістатися до царства гнома.

Покотився клубочок, помчав хлопчик уперед. Підійшов до каменя, від якого відходить 3 дороги.  Задумався : « По якій дорозі йти?». Тут з нірки вискочила мишка. Іванко почастував її хлібом, і вона сказала :» Не сумуй, друже, пойдемо зараз ми з тобою осіннім жовтневим днем і ти знайдеш дорогу далі»

  1. Музична фізкультхвилинка.
  • Подякував Іванко мишенятку і пішов швидко по дорозі. Підійшов до високої ялинки і вирішив відпочити. Ліг під нею і заснув. І сниться йому, що спустилася з верхівки білочка і каже людським голосом: « Годі спати, Іванку! Гном не дрімає. Дістань шишку» . Хотів Іван дістати шишку та зась, а щоб він зміг її дістати йому потрібна ваша допомога. Треба усно розв’язати задачі.
  1. Задачі.
  • У 6  банках 18 л. молока. Скільки молока в 1 банці?
  • На 4 сторінках Марійчиного альбому 16 фотографій. Скільки фотографій на одній сторінці?
  • У 3 мішках 12 відер картоплі. Скільки картоплі в одному мішку?
  • У 6 однакових ящиках 30 кілограмів лимонів. Скільки кілограмів лимонів у одному ящику?

Молодець, хлопчику! – промовила білочка. Я подарую тобі шишку. Куди вона покотиться, туди і йди. Іванко рушив у дорогу.

  1. Самостійна робота та усні обчислення.

Ішов хлопчик і підійшов до озера. Шукав – шукав човна – немає ніде. Сів  і зажурився. Раптом щука женеться за Золотою рибкою. Прогнав Іванко щуку. Припливла до берега рибка і говорить :

  • Дякую тобі, друже1 Подарую я тобі човна, але спочатку розв’яжи рівняння.
  • Діти , перед вами стоїть завдання :розв’язати 4 рівняння.

Х  * 6 =36         48 *Х = 6      54 : Х = 9            Х*  6 = 18

  • Ну от, з вашою допомогою впорався Іванко. Переплив озеро і рушив прямо  до палацу Гнома. Вийшов Гном чаклун, а у нього – 6 парасольок, на кожній по 1 прикладу. Скільки всього парасольок? І сказав : обчисли значення виразу.

2 *7+10=                          24:   6 + 28 =                            54  : 6 * 2=

18:6+ 12=                         42:6 + 81=                                48:  6 *3 =

 

Допоможемо козаку?  Тоді вперед!

 

IV.          Підсумок уроку.

- Молодці! Ви дуже добре старалися і Гном змушений повернути гарні оцінки 10,11, 12 балів, а наш Іванко поверне їх дітям. Оцінок хороших так багато, що і вам напевно вистачить сьогодні.
V.  Оцінювання учнів.

І на останок діти хочу вам загадати загадку.

Чого хочеш – не купиш, а що хочеш продати – не продаси? ( Здоровя і хвороби)

З давніх – давен український народ найголовнішою цінністю  у житті вважав здоровя . Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоровя. «Здоровенькі були!», « Доброго Вам здоровя!». І гномик передав  вам гостинець  кошик із подарунками, але це подарунки не прості яблука, лимони, калина для всіх учнів 3 класу. Щоб ви вживали вітаміни і ніколи не хворіли. Дбали про своє здоровя і були сміливими як козак Іванко!
VI. Дз . виконати с. 31 № 205, 206, повторити таблицю множення і ділення на 6.

 

Знову дзвоник пролунав, час прощатися настав.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку