Відкритий урок з математики на тему : " Засвоєння таблиці ділення на 6. Розв'язування задач та прикладів".Мета : формувати в учнів уміння застосовувати знання таблиці множення і ділення для розв'язування прикладів і задач;
вдосконалювати знання таблиці ділення на 6;
розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення;
Виховувати уважність, інтерес до математики, любов до українських казок, народних традицій, дбайливого ставлення до свого здоров'я .
Мета : формувати в учнів уміння застосовувати знання таблиці множення і ділення для розв’язування прикладів і задач;
вдосконалювати знання таблиці ділення на 6;
розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення;
Виховувати уважність, інтерес до математики, любов до українських казок, народних традицій, дбайливого ставлення до свого здоров’я .
Тип уроку : урок закріплення вивченого матеріалу
Обладнання: картини з планом подорожі, малюнки – пазли, таблиця, музична фонограма.
Хід уроку
Пролунав уже дзвінок, починається урок.
Він незвичний і цікавий, гостей багато завітало.
Повернемось обличчям до гостей і промовим : « Добрий день!»
Усі готові до уроку?
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно й гарно,
Дарма часу не втрачати, думати і працювати! II. Повідомлення теми уроку
Сьогодні я хочу розповісти вам казку. Не дивуйтеся, що саме на уроці математики. Отже , слухайте уважно. Ген за синіми морями та за темними лісами проти неба на землі жив хлопчина в однім селі. ( З’являється малюнок Козак Іван) звали його Іванком. Був він сміливим і відважним, завжди допомагав друзям, виручав завжди з біди. Одного разу вирушив він у подорож. Чи довго їхав, а чи ні аж дорога його привела до казкового шкільного міста. Навколо була чудова природа, та всі діти ходили в цьому місті сумні. Не чутно було веселого сміху.
Не зміг цього стерпіти наш козак. Вирішив він боротися із чаклуном і перемогти його. Та от біда – ніхто не знав де його можна знайти. Вирішив він спитати дороги у бабусі, яка жила у лісовій хатині. Знав він, що хоч і вкаже шлях старенька, нелегко буде подолати хитрого Гнома. Потрібні йому вірні побратими, бо одному не впоратися, адже він зовсім маленький.
( діти дають відповіді)
Добре молодці! Сьогодні ви повинні показати знання з вивчених таблиць множення і ділення на 6. Бути уважним в обчисленнях, адже нам прийдеться дуже багато рахувати, розв’язувати цікаві задачі.
Перевіримо ваші знання з вивчених таблиць множення. Готові? Почали.
Голодних троє комарят шукали там наживи.
Кожного із друзів кожен укусив,
Принесли укісів 18 на всіх.
Купили на ніжки собі чобітки.
Ніжок по 6, як відомо в жуків.
Скільки потрібно всього чобітків? 24
І розклав по 6 у миски.
Скільки всіх було сосисок
Якщо 9 повних мисок? 54
Нуж бо, кажіть, не вагайтесь
Скільки у хаті тих кошенят? 36.
Але в кожному, на жаль, 6 помилок припускав.
Зажурився морячок – це ж ___ помилок 12.
Молодці! Вирушаємо в дорогу. А щоб нам швидше дістатися до лісової хатинки бабусі, і дорога стала коротшою, проведемо естафету « Знайди помилку».
Перед вами на дошці таблиця з числами. Уважно подивіться на неї. В ній є відповіді до таблиці множення числа 6, але є і неправильні там відповіді. Ваше завдання : по черзі , за бажанням піднятої руки, назвавши число сказати чи є воно відповіддю таблиці множення на 6 чи ні.
12 |
16 |
18 |
24 |
30 |
35 |
42 |
48 |
49 |
54 |
56 |
62 |
Ось ми і прийшли до хатини, а на порозі – бабуся з чарівним клубком. Вислухала вона хлопчика і сказала, що вкаже дорогу, але спочатку повинен він виграти гру « Казкові пазли»
Скласти пазли відгадати назву казки і скласти по 2 приклади на ділення числа 6.
III. Закріплення вивченого матеріалу.
Виграв наш козак гру і подарувала йому бабуся клубочок, але попередила, що багато прийдеться перешкод подолати, щоб дістатися до царства гнома.
Покотився клубочок, помчав хлопчик уперед. Підійшов до каменя, від якого відходить 3 дороги. Задумався : « По якій дорозі йти?». Тут з нірки вискочила мишка. Іванко почастував її хлібом, і вона сказала :» Не сумуй, друже, пойдемо зараз ми з тобою осіннім жовтневим днем і ти знайдеш дорогу далі»
Молодець, хлопчику! – промовила білочка. Я подарую тобі шишку. Куди вона покотиться, туди і йди. Іванко рушив у дорогу.
Ішов хлопчик і підійшов до озера. Шукав – шукав човна – немає ніде. Сів і зажурився. Раптом щука женеться за Золотою рибкою. Прогнав Іванко щуку. Припливла до берега рибка і говорить :
Х * 6 =36 48 *Х = 6 54 : Х = 9 Х* 6 = 18
2 *7+10= 24: 6 + 28 = 54 : 6 * 2=
18:6+ 12= 42:6 + 81= 48: 6 *3 =
Допоможемо козаку? Тоді вперед!
IV. Підсумок уроку.
- Молодці! Ви дуже добре старалися і Гном змушений повернути гарні оцінки 10,11, 12 балів, а наш Іванко поверне їх дітям. Оцінок хороших так багато, що і вам напевно вистачить сьогодні.
V. Оцінювання учнів.
І на останок діти хочу вам загадати загадку.
Чого хочеш – не купиш, а що хочеш продати – не продаси? ( Здоров’я і хвороби)
З давніх – давен український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоровя . Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я. «Здоровенькі були!», « Доброго Вам здоров’я!». І гномик передав вам гостинець кошик із подарунками, але це подарунки не прості яблука, лимони, калина для всіх учнів 3 класу. Щоб ви вживали вітаміни і ніколи не хворіли. Дбали про своє здоров’я і були сміливими як козак Іванко!
VI. Дз . виконати с. 31 № 205, 206, повторити таблицю множення і ділення на 6.
Знову дзвоник пролунав, час прощатися настав.