Тема уроку. Поняття «ритм в графіці та рисунку». Розробка просторової композиції графічним матеріалами можливостями виразного засобу графіки «крапка» «Загадки космосу». Папір А2, ф

Про матеріал
Тема 10. Ритм в рисунку. Метр. КОЛЕКТИВНА ВПРАВА. «ЗГУЩЕННЯ ТОНУ – збільшення кількості та щільності крапок». Папір А2, туш, пензель, фломастери. Мета уроку: - ознайомити з поняттям «ритм» шляхом практичного опанування : компоновки округлих форм і технічних прийомів графіки (згущення та розрідження тону) ; - навчити створювати просторову композиції графічними засобами виразності (крапка); - розширити знання про рисунок як різновид графіки та графіку як вид образотворчого мистецтва ; - формувати композиційні навички в організаціі графічної композиціі; - розвивати уміння працювати графічними матеріалами (олівцем, тушшю, пензлем, фломатерами); - удосконалювати графічну техніку (крапкування, штрих, лінії, пляма) - виховувати естетичний смак на прикладах творів живопису та графіки у порівнянні; - формувати навички акуратність, точність, дбайливе ставлення до матеріалів та інструментів.
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ «РИСУНОК»

 

Підготував Орішко Руслан Леонідович

Михайло-Коцюбинська школа мистецтв

 

Тема 10. Ритм в рисунку. Метр.

 

Тема уроку. Поняття «ритм в графіці та рисунку». Розробка просторової композиції графічним матеріалами можливостями виразного засобу графіки «крапка» «Загадки космосу». Папір А2, фломастери, туш, пензель.

 

Мета уроку:

- ознайомити з поняттям «ритм» шляхом практичного опанування :

компоновки округлих форм і технічних прийомів графіки (згущення та розрідження тону) ;

- навчити створювати просторову композиції графічними засобами виразності (крапка);

- розширити знання про рисунок як різновид графіки та графіку як вид образотворчого мистецтва ;

- формувати композиційні навички в організаціі графічної композиціі;

- розвивати уміння працювати графічними матеріалами (олівцем, тушшю, пензлем, фломатерами);

- удосконалювати графічну техніку (крапкування, штрих, лінії, пляма)

- виховувати естетичний смак на прикладах творів живопису та графіки у порівнянні;

- формувати навички акуратність, точність, дбайливе ставлення до матеріалів та інструментів.

 

МЕТОДИ ТА ФОРМИ РОБОТИ:

  • фронтальна форма;
  • індивідуальна форма;
  • пояснювально-ілюстративний метод;
  • особистісно-зорієнтований підхід;
  • системний підхід;

 

ТИП УРОКУ: комбінований, урок вивчення нового матеріалу.

 

ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ:

  1. репродукціі картин художників-комонавтів;
  2. фрагменти графічних картин художників;
  3. зразок учителя «ПЛАНЕТА» (папір, фломастер);
  4. художні терміни (надруковані) «ГРАФІКА», «СТАНКОВИЙ ЖАНР ГРАФІКИ», «ЗГУЩЕННЯ ТОНУ», «РОЗРІДЖЕННЯ ТОНУ», «ТОНОВИЙ КОНТРАСТ», «РИТМ – ЦЕ ПОВТОРЕННЯ ОДНАКОВИХ ЕЛЕМЕНТІВ В ПЕВНОМУ ПОРЯДКУ», «РИТМ ФОРМ (круглі)», «РИТМ ГРАФІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ (крапок)».
  5. Матеріали для учнів : Зошит для ескізів. Олівець,, фломастери, туш, пензель, папір А3, А2.
  6. Матеріали для викладача : Папір А2, туш, пензель, папір А4, фломастери.

ПЕРЕБІГ  УРОКУ.

 

І. Організаційний момент. Актуалізація опорних знань. Повідомлення завдань уроку.

 

Завдання уроку - на уроці «рисунок» будемо говорити та використовувати   графічні техніки та прийоми.

Опитування учнів

  • Які види образотворчого мистецтва визнаєте?
  • Які графічні матеріали ви знаєте?
  • Які жанри графіки запам’ятали з минулих уроків?

 

Слово викладача. Багато хто вважає, що ахроматичні кольори графіки – не дуже цікаві Сірий та чорний колір штрихів на папері, звичайно не може зрівнятися з кольоровим розмаїттям живопису. Але талановитим художникам вдалося  створити цікаву картину світу лише штрихами, крапками, тональним плямами.

- Подивіться як вдало використали художники засоби виразності графіки у своїх роботах. Огляд і обговорення фрагментів графічних картин.

 

 Слово викладача. Одним із найпоширеніших видів образотворчого мистецтва є графіка. Слово «Графіка» - похідне від грецького «графо» - креслю, пишу, малюю. Цей термін спочатку призначався для позначення письма. Нове значення він отримав наприкінці ХІХ  у зв’язку з розвитком промислової поліграфії, яка дала змогу відтворювати рисунки в багатьох екземплярах за допомогою машин. Як самостійний вид мистецтва рисунок існує з кінця ХV ст..

 -  Ілюстрації в книгах, оформлення упакувань різних товарів, плакати на вулицях.

 - Графіка має різні види: станкова, книжкова, плакат, промислова, газетно-журнальна. Запис в зошит.

 


ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та мети уроку. Створення атмосфери уроку.

Тема уроку рисунку – «Загадки космосу».

     Мета уроку – практично застосувати ритм в творчий просторовій композиції графічними засобами виразності (крапка)

Сьогодні на уроці рисунку ми будемо використовувати ритм кольору та ритм форми

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Демонстрація творів мистецтва. Демонстрація художніх прийомів. Послідовність виконання композиції «Загадки космосу». Робота з художніми термінами.

Бесіда про космос.

 

Слово викладача: Найбільше космічний простір дуже цікавий науковцям та художникам та звичайним людям. З землі ми спостерігаємо космос кожного дня.

- Коли ми його бачимо ? (Вночі коли немає хмар)

- Чим цікавий космос? (Він чорний, та сіяють зірки)

Слово викладача: Там були художники і все бачили.Повернувшись на землю все намалювали. Що подобається в картинах? (Гарний колір, освітлення планет).

Підсумок викладача. Тому що вони контрастні.

- Що таке контраст? ( Темне на світлому світле на темному).

 

Слово викладача: Ми сьогодні малюємо графіку.

- Які виразні засоби графіки ви знаєте (лінія, штрих, крапка,  пляма).

- Як можна зобразити контраст? (За допомогою повторення штрихів крапок, згущення тону).

 

Робота з художніми термінами. ЗГУЩЕННЯ ТОНУ. РОЗРІДЖЕННЯ ТОНУ.

ТОНОВИЙ КОНТРАСТ. ГРАФІЧНІ ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ.

 

Слово викладача:  Якщо на планеті залишити світлий тон, то вона не буде мати об'єм.

Сьогодні будемо вчитися крапками та штрихами створювати об’єм.

На предметах округлої форми тінь буде півмісяцем.

РИТМ КРАПОК -  крапки повторюються багато разів (згущення тону)

 

Слово викладача:  хочете створити свій космос таким яким ви його бачите.

Приступаємо до практичної роботи беремо свої зошити і робимо ескізи чи є тут кольори які повторюються це називається ритм кольору синій фіолетовий синій фіолетовий синій синій фіолетовий.

Слово викладача:  Сегодня ви будете малювати планети.

  • Яку форму будете повторювати багато разів? (коло).

РИТМ ФОРМИ (коло, куля). Використаємо повторення кола різного розміру (то більше то менше то дрібне).

 

ІV. Практична робота під керівництвом викладача.  Робота учнів та викладача в матеріалі.

КОЛЕКТИВНА ВПРАВА. «ЗГУЩЕННЯ ТОНУ – збільшення кількості та щільності крапок». Папір А2, туш, пензель, фломастери.

Виконання тренувальних вправ. Для того щоб досконало опанувати технікою малюнка, необхідно виконати деякі вправи.

Завдання 1. Техніка крапкування.

Завдання 2. Техніка штрихуання.

 

V. Самостійна практична робота учнів. робота. Розробка ескізів. Перевірка ескізів.

Створення  композиції за своїми думками . Намалюйте загадки космосу (в зошитах для ескізів).

ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ РОБОТИ, 6 годин.

  • Вибір сюжету;
  • Лінійний  ескіз;
  • Тоновий ескіз;
  • Перенесення ескізу на формат. Увага на розміщення предметів відносно країв формату. Використання нагороджування предметів предметами для підкреслення простору в малюнку.
  • Крапкування . Заповнення тоном форм та простору.
  • Індивідуальна робота з учнями.
  • Виправлення композиційних помилок, тонових недоліків.
  • Посилення контрасту тону в малюнку. 
  • Застосування кольорових дрібних ритмічних плям в малюнку .
  • Підсилення емоцій від малюнка.

 

VІ. Рефлексія. Закріплення нових знань та вмінь учнів.

Бесіда:

- Які види образотворчого мистецтва ви знаєте? (графіка, живопис, скульптура, архітектура, ДПМ)

- Що означає слово «Графіка»? (пишу, рисую, креслю)

- Які засоби виразності графіки знаєте? (лінія, крапка, штрих, пляма)

- Які жанри графіки ви запам’ятали? (станковий, книжковий, газетний, рекламний)

- Як називається прийом графіки, коли малюємо багато крапок, щоб було дуже темно? (згущення тону)

- Як називається правило графіки: темне на світлому – світле на темному? (тоновий контраст.

- Прізвище якого художника-космонавта ви запам’ятали? (Олексій Леонов)

 

V. Оцінювання робіт учнів (художня вправа, ескіз).

Індивідуальна перевірка з коментарем.

Оцінювання учнів за результатами графічноі вправи.

 

 VІ. Творче домашнє завдання.

  • Роздивлятися  космічний простір в різний час доби (на світанку, вночі, увечорі).
  • Знайти у шкільних підручниках космічні ілюстрації або фотографіі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
3 березня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку