Інтегроване заняття
ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА+АПЛІКАЦІЯ
Тема: Їжачок – колючий бочок.
Мета: вчити дітей уважно слухати художній твір, свідомо сприймати зміст казки, відповідати на запитання вихователя,; закріпити знання дітей про їжака, як дику тварину; розвивати дрібну моторику пальчиків, навички роботи з матеріалом для творчості-насіння (крупа); розвивати мовленнєву активність, творчу уяву, акуратність у роботі з клеєм; виховувати у дітей бажання створювати красиві композиції з насіння різних рослин (крупи), естетичне сприйняття форми, емоційну чуйність, доброзичливість, бажання допомогти іншому.
Матеріал: загадка про їжачка, казка про їжака, вірш про їжачка (за бажанням дітей), картон (краще кольоровий), клей ПВА, додатковий декор (за бажанням дітей), іграшка – їжачок, вологі серветки, насіння соняшника.
Хід заняття
Вихователь: Дітки, послухайте, будь-ласка, загадку і відгадайте її:
Гостроносий і малий,
Сірий,тихий і не злий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі,
Весь із тонких голочок.
Як він зветься? (їжачок)
- Ви, мабуть, здогадалися, хто прийшов на заняття. Так, це їжачок. А знаєте чому у нього шубка з голочок? Про це я вам розкажу казочку.
Колись дуже-дуже давно прийшов їжак до кравця і сказав: ”У мене немає шубки. Поший мені. Не задарма,ось дивись - яблук я мішок приніс. Буде що твоїм малятам на вечерю куштувати. Згода?”. І кравець, що й казати, молодець, взявся до діла і робота закипіла. Строчить шубу шов за швом. А малеча за столом теж нітрохи не дрімає - смачно яблука вплітає. От нарешті все готово,тут їжак приходить знову: Що це ти мені зробив? Я такої не просив! Я не білка,не лисиця. Ні,ця шуба не годиться. Я таку не буду й мірять,чорну ший, ні, краще сіру. Грюк дверима! І пішов. Що ж, кравець працює знов. Та й малеча не гуляє - смачно яблука вплітає. Постарався на цей раз. Шуба вийшла - просто клас! Ну, не шуба, а картинка! Та знов сердиться їжак. Щось і тут йому не так. Крутить носом і буркоче: Я короткої не хочу! Куца шуба для зайчат. Довшу хочу, аж до п’ят. Тут кравець розвів руками: Вибачай, немає краму. Розлютився вкрай їжак, став червоний, наче рак: Не візьму таку і край! Яблука мої віддай! Озирнувся на діток - аж порожній вже мішок. -Іншу шубу ший і квит!- на весь дім їжак кричить. -З чого ж шити? Подивися - лиш голки тут зосталися. -Хоч з голок ти шубу справ! Та таку,як я сказав! От біда! Кравець зібрав всі голки,які він мав, дві доби не їв, не спав, і зумів таки - пошив. Тут уже їжак з’явився. Шубу він обдивився, одягнув… Так вона йому сподобалася, що ніколи не знімає. Подякував кравцеві тай подався до лісу. (Бесіда за змістом казки)
Вихователь: Може хтось віршик знає про їжачка? (відповіді дітей)
Їжачок-хитрячок
Із голок і шпичок
Пошив собі кожушок.
І у тому кожушку
Він гуляє по садку.
В нього шубка з колючок,
В нього сіра спинка,
Ніс,як гарний п’ятачок,
Очі - намистинки.
Їжачок-їжачок,
він увесь із колючок.
Їжачок-їжачок,
мов колючий колобок.
Вихователь: - Де живе їжачок? - Це свійська чи дика тварина? Чому? Чи можемо ми взимку побачити їжака в лісі? Їжаки - це дикі тварини. Вони поширені по всій території України. Їжаки - нічні тварини. Вдень вони сплять, а надвечір ідуть шукати їжу. Живляться їжаки комахами, слимаками, черв’яками. А ще їдять мишей. Восени їжачки, згорнувшись в клубочок, впадають в сплячку аж до весни. - Їжачок уважно слухав що ми про нього розповідали і хоче щоб ви разом з ним зробили фізкультпаузу.
Фізкультхвилинка
Їжачок сьогодні в нас,
Завітав у вільний час.
Будем присідать - 1, 2, 3,
Стрибать - 4, 5,
Щоб нам їжачка спіймать.
Прудко їжачок втікає,
Голочками нас шпиляє.
6, 7, 8 - час настав,
Повернутися до справ.
Малята, їжачок-колючий бочок не може знайти своїх друзів. Допоможемо йому? (відповідь дітей). Пропоную виготовити їжачків з голочками на спині із насіння (крупи). Згодні? Тоді, розпочинаємо роботу.
Показ прийомів, послідовність виконання завдання з аплікації (нетрадиційний метод - – насіння соняшника).
Діти, я покажу, як клеїти насіння (крупу) на спинку їжачку. А ви уважно дивіться.
Самостійна робота дітей (звучить легка мелодія звуків лісу)
Виставка дитячих робіт. Обговорення отриманих результатів.
Підсумок заняття: - Наш їжачок дуже радий, що в нього з’явилося багато друзів. Він вам дуже вдячний. Добра і щастя вам бажає, а ще солодким сюрпризом пригощає. (пригощає яблуками)