Тема уроку: Повторення та узагальнення вивченого. Орфограми в значущих частинах слова.

Про матеріал

Тема уроку: Повторення та узагальнення вивченого. Орфограми в значущих частинах слова.

Мета: поглибити знання учнів про особливості будови складного речення, речення з прямою мовою, діалогів, удосконалювати вміння ставити розділові знаки в складному реченні при прямій мові, діалозі; повторити основні орфограми, розвивати культуру мовлення, спілкування, виховувати повагу до історичного та культурного надбання нашого народу, повагу до співрозмовника, толерантність при спілкуванні.

Перегляд файлу

Урок № 10 

Тема уроку:  Повторення та узагальнення вивченого. Орфограми в значущих частинах слова.

Мета: поглибити знання учнів про особливості будови складного речення, речення з прямою мовою, діалогів, удосконалювати вміння ставити розділові знаки  в складному реченні при прямій мові, діалозі; повторити основні орфограми, розвивати культуру мовлення, спілкування, виховувати повагу до історичного  та культурного надбання нашого народу, повагу до співрозмовника, толерантність при спілкуванні.

 Тип уроку: повторення та узагальнення вивченого.

Обладнання:  ілюстрації,підручник

Хід уроку

І. Етап орієнтації.

ІІ. Етап цілепокладання.

Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.

 

ІІІ. Етап проектування.

Розпочати наш урок я пропоную із знайомства з тими завданнями, які чекають на нас сьогодні на уроці:

1.Лінгвістичний диктант.(на повторення теоретичного матеріалу)

2.Практична робота.

2.1 Словниковий диктант.

2.2. Навчальний диктант.

2.3. Пояснювальне письмо.

2.4.Розподільний диктант..

3. Самостійна робота

 

 

ІV. Етап організації виконання плану

1.Лінгвістичний диктант.

  • Власні назви пишуться…
  • Слово свято пишеться з апострофом чи без?
  • Слово шістсот  пишеться із знаком м’якшення чи без?
  • У слові схопити префікс з чи с?
  • Слово жовтогарячий разом чи окремо?
  • Слово синьо – жовтий разом чи окремо?
  • Святослав попереджував ворогів: «Іду на ви!»- випишіть пряму мову
  • У словосполученні Київська Русь головне слово…
  • Кий побудував речення чи словосполучення?
  • У якому відмінку вживаємо звертання?
  • Чим поєднуються частини складного речення?
  • Висловлювання у діалозі – це…

Провести взаємоперевірку.

2.Практична робота.

2.1 Словниковий диктант(Робота біля дошки)

  • Записати слова
  • Підкреслити орфограми.
  • Пояснити правопис слів..

Бренькати,читання,ллється,знання,п’ятсот,пам’ятка,Либідь,Ярослав Мудрий,Щекавиця,пісенний,Київська Русь, Софія Київська, князь Володимир, жовтогарячий,  синьо – жовтий, мудрість,  невибагливий, Нестор Літописець, Царгород, Візантія, незрівнянний, прекрасний.

2.2.Навчальний диктант.

Народні пісні володіють здатністю полонити людські серця. У них два крила: слово і мелодія. Вони підносять настрій, надихають у праці, множать сили в боротьбі.

«Нема кращих співаночок, як у нашім краю», - пишаються своєю піснею українці перед світом.

Звучить українська пісня в живому виконанні в побуті, на сцені та в безмежному ефірі. Передаються в ній з покоління в покоління історія народу, його душа, характер, вдача. Який же великий і безсмертний скарб культури нашого народу ми успадкували!

2.3.Коментоване письмо.

  • Записати речення під диктовку.
  • Пояснити вживання розділових знаків.
  • Пояснити відомі орфограми.

На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.

За лісом, за пралісом золота діжа сходить.

Тут рідне все: трава, листок, пірїна.

Що, братику, посієш, те й пожнеш.

Ми здійснили, наш Тарасе, твої заповіти.

Мабуть, ніщо так не радує людський зір, як результат роботи.

І схвильована нива квилить з вітром: «Буде злива».

2.4.Розподільний диктант.

  • Записати речення в дві колонки: прості, потім – складні
  • Пояснити пунктограми й орфограми.

Із – за гаю сонце сходить і за гай заходить. (Т. Шевченко)

Сяє з неба сонце ясно, і цвіте калина красно. (Б. Грінченко)

Пахнуть хлібом слова, що мене їх навчила мати. (Д. Павличко)

Кажуть, мудрість приходить з роками . (Л. Дмитренко)

Пісня – душа народу. (Народна мудрість)

Пісня солодко ллється, а душа співця сміється. (Народна мудрість)

3.Самостійна робота

  • Записати текст, відновивши орфографію та пунктуацію.

Київс…кий княз… (Я,я)рослав правив (Р,р)ус…кою з…млею довго та вдало. На (Р,р)усі

Та в інших з…млях його прозвали (М,м)мудрим. Парадним в…їздом до столиці (К,к)иївс…кої (Р,р)усі були (З,з)олоті (В,в)орота. Позолоч…на мід… вкр…вала їх стуки. Ворота л…це міста.

До наших днів зб…р…глися лише рештки їхніх стін. У 1982 році сервіс…ний вигляд історичної пам…ятки був відновл…ний.

ІV. Контрольно-оціночний етап

  • Які орфограми ви пригадали під час роботи на уроці?
  • Які основні пунктограми повторили?

Домашнє завдання: повторити параграф.2- 5

 Вправа (знайти інформацію про історичні пам’ятки часів Київської Русі та відомих історичних осіб, оформити як текстуально – ілюстративне повідомлення).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
11586
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку