Тема уроку: Повторення та узагальнення вивченого. Орфограми в значущих частинах слова.
Мета: поглибити знання учнів про особливості будови складного речення, речення з прямою мовою, діалогів, удосконалювати вміння ставити розділові знаки в складному реченні при прямій мові, діалозі; повторити основні орфограми, розвивати культуру мовлення, спілкування, виховувати повагу до історичного та культурного надбання нашого народу, повагу до співрозмовника, толерантність при спілкуванні.
Урок № 10
Тема уроку: Повторення та узагальнення вивченого. Орфограми в значущих частинах слова.
Мета: поглибити знання учнів про особливості будови складного речення, речення з прямою мовою, діалогів, удосконалювати вміння ставити розділові знаки в складному реченні при прямій мові, діалозі; повторити основні орфограми, розвивати культуру мовлення, спілкування, виховувати повагу до історичного та культурного надбання нашого народу, повагу до співрозмовника, толерантність при спілкуванні.
Тип уроку: повторення та узагальнення вивченого.
Обладнання: ілюстрації,підручник
Хід уроку
І. Етап орієнтації.
ІІ. Етап цілепокладання.
Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.
ІІІ. Етап проектування.
Розпочати наш урок я пропоную із знайомства з тими завданнями, які чекають на нас сьогодні на уроці:
1.Лінгвістичний диктант.(на повторення теоретичного матеріалу)
2.Практична робота.
2.1 Словниковий диктант.
2.2. Навчальний диктант.
2.3. Пояснювальне письмо.
2.4.Розподільний диктант..
3. Самостійна робота
ІV. Етап організації виконання плану
1.Лінгвістичний диктант.
Провести взаємоперевірку.
2.Практична робота.
2.1 Словниковий диктант(Робота біля дошки)
Бренькати,читання,ллється,знання,п’ятсот,пам’ятка,Либідь,Ярослав Мудрий,Щекавиця,пісенний,Київська Русь, Софія Київська, князь Володимир, жовтогарячий, синьо – жовтий, мудрість, невибагливий, Нестор Літописець, Царгород, Візантія, незрівнянний, прекрасний.
2.2.Навчальний диктант.
Народні пісні володіють здатністю полонити людські серця. У них два крила: слово і мелодія. Вони підносять настрій, надихають у праці, множать сили в боротьбі.
«Нема кращих співаночок, як у нашім краю», - пишаються своєю піснею українці перед світом.
Звучить українська пісня в живому виконанні в побуті, на сцені та в безмежному ефірі. Передаються в ній з покоління в покоління історія народу, його душа, характер, вдача. Який же великий і безсмертний скарб культури нашого народу ми успадкували!
2.3.Коментоване письмо.
На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.
За лісом, за пралісом золота діжа сходить.
Тут рідне все: трава, листок, пір’їна.
Що, братику, посієш, те й пожнеш.
Ми здійснили, наш Тарасе, твої заповіти.
Мабуть, ніщо так не радує людський зір, як результат роботи.
І схвильована нива квилить з вітром: «Буде злива».
2.4.Розподільний диктант.
Із – за гаю сонце сходить і за гай заходить. (Т. Шевченко)
Сяє з неба сонце ясно, і цвіте калина красно. (Б. Грінченко)
Пахнуть хлібом слова, що мене їх навчила мати. (Д. Павличко)
Кажуть, мудрість приходить з роками . (Л. Дмитренко)
Пісня – душа народу. (Народна мудрість)
Пісня солодко ллється, а душа співця сміється. (Народна мудрість)
3.Самостійна робота
Київс…кий княз… (Я,я)рослав правив (Р,р)ус…кою з…млею довго та вдало. На (Р,р)усі
Та в інших з…млях його прозвали (М,м)мудрим. Парадним в…їздом до столиці (К,к)иївс…кої (Р,р)усі були (З,з)олоті (В,в)орота. Позолоч…на мід… вкр…вала їх стуки. Ворота л…це міста.
До наших днів зб…р…глися лише рештки їхніх стін. У 1982 році сервіс…ний вигляд історичної пам…ятки був відновл…ний.
ІV. Контрольно-оціночний етап
Домашнє завдання: повторити параграф.2- 5
Вправа (знайти інформацію про історичні пам’ятки часів Київської Русі та відомих історичних осіб, оформити як текстуально – ілюстративне повідомлення).