Тема уроку позакласного читання "Тарас Григорович Шевченко – великий народний поет і художник" (4клас)

Про матеріал

Тема уроку позакласного читання "Тарас Григорович Шевченко – великий народний поет і художник" (4клас)

Мета:формування предметних компетентностей:розширити знання учнів про національного поета-генія українського народу; актуалізувати знання по життєвий та творчий шлях видатного поета. розвивати усне мовлення, вміння коментувати, робити висновки; виховувати почуття до рідного слова,пошану до історичного минулого нашого народу, повагу до творчої спадщини митця.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження,працювати швидко і зосереджено;

комунікативної:удосконалювати вміння співпрацювати в групі, в колективі;

громадської:формувати відчуття своєї приналежності до певного національного і культурного за надбання великого сина українського народу.

Обладнання:портрет Т.Г.Шевченка, вишиті рушники, виставка творів поета, дитячі малюнки до поезій Т.Г. Шевченка, відео записи віршів поета, про життя Т.Г.Шевченка

Епіграф "Учітеся, брати мої, думайте, читайте…"

Хід уроку

I.Організація класу

Вступне слово вчителя

– Ім'я Т.Г.Шевченка невіддільно пов'язано з Україною. Україна – це Шевченко, Шевченко – це Україна. У ньому наша історія, наша мрія, наша надія. Шевченко був справжнім народним співцем, бо з дитинства знав і любив простий український народ, знав його страждання, бо сам їх пережив. Через усе життя проніс великий Кобзар палку любові до рідної землі, до неньки-України, у своїх творах нагадував про минулу славу України.

Ім'я великого Кобзаря ми часто згадуємо і будемо згадувати, бо він подарував нам безцінний скарб. Цей скарб – його чудові твори, в яких струменить любов до Батьківщини та турбота про її майбутнє.

ІІ. Основна частина

Наш сьогоднішній урок – це одна сторінка минулого, історія нашої держави, доповнення наших знань великого співця України Т.Г. Шевченка

Читання тексту – анаграми

иМ мовчися у Ш…вч…нк… нувашати і лютиби нурід зелюм.

Відео «Т.Г.Шевченко»

Не називаю її гаєм,Тії хатиночки у гаїНад чистим ставом край села.Мене там мати повивалаІ, повиваючи, співала,Свою нудьгу переливалаВ свою дитину… В тім гаю,У тій хатині, у раюЯ бачив пекло… Там неволя,Робота тяжкая, ніколиІ помолитись не дадуть.

Безрадісним було дитинство Тараса. Тяжке кріпацьке життя. Він був і пастухом, і кухарчуком, і козачком, тобто слугою у пана.

ІІІ.Актуалізація опорних знань.

У 9 років Тарас залишився без матері, зазнав тяжких знущань лихої мачухи. Коли хлопчику було 11, помер батько. Учитися хлопчик не мав змоги, тому в 13 років пас чужі ягнята.

Відео(вірш "Мені 13 минало")

Ще з дитинства Т.Г.Шевченка тягло до малювання. Крейдою чи вуглинкою змальовував усе, що бачив. Та саме тут пощастило Шевченкові – його талант до малювання помітили видатні художники. Т.Г.Шевченко перебував в кріпацькій неволі. Художники зібрали 2500крб. і викупили його. Саме вони допомогли Шевченкові звільнитися від кріпацької неволі та відкрили перед ним шлях до науки. Т.Г.Шевченко навчається в Академії мистецтв. У цей час він усе більше задумується над гіркою долею рідного краю, над безправним становищем покріпаченого люду.Його славні твори кликами до боротьби за волю. Мріяв поет про прекрасне майбутнє трудящого люду. Але добре знав, що за це треба боротися. За бунтарські вірші 33-річного Т.Шевченка забрали в солдати. За сміливі заклики, вільнодумні твори царський уряд переслідував і жорстоко карав поета. Найтяжчою карою була заборона писати і малювати. Відправили Т.Шевченка на заслання. Але ні цар, ні жандарми не змогли заглушити могутній голос великого поета, який писав вірші.

Відео( мультфільм на вірш "Садок вишневий коло хати")

Т.Г.Шевченко прожив усього 47р., із них 24 роки був у кріпацтві. 10років мучився у солдатській неволі на засланні і всього 13 років був вільною людиною. 13 років волі…У 1861р. на Україну страшним громом, чорною хмарою печалі прилетіла сумна звістка – у Петербурзі 10 березня перестало битися серце великого поета.Поховали Т.Г.Шевченка в Україні над Дніпром, поблизу Канева.Мрія поета про нове життя здійснилася. Ми шануємо пам'ять поета. Народ назвав його Кобзарем. Пам'ять про Т.Г. Шевченка живе у серцях людських.Поезія Т.Г. Шевченка стала нетлінною частиною духовного буття українського народу

(Діти читають вірші Т.Г.Шевченка)

А зараз, щоб перевірити ваші знання проведемо вікторину.

Вікторина "Чи знаєш ти твори Шевченка?"

Поклала мати коло хати

Маленьких діточок своїх,

Сама заснула коло їх.

Заснуло все, тільки дівчата,

Та соловейко не затих.

(Садок вишневий коло хати)

Село неначе погоріло,

Неначе люди подуріли,

Німі на панщину ідуть

І діточок своїх ведуть!

(І виріс я на чужині)

Чого так весело було?

Господнє небо, і село,

Ягня, здається, веселилось!

І сонце гріло, не пекло!

( Мені 13 минало)

Ще треті півні не співали,

Ніхто ніде не гомонів,

Сичі в гаю перекликались,

Та ясен раз у раз скрипів.

(Реве та стогне Дніпр широкий)

А качечка випливає

З качуром за ними,

Ловить ряску, розмовляє

З дітками своїми.

(Тече вода з-під явора)

Загадки "Чи знаєте ви твори Т.Шевченка?"

1. Дивлюсь, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце...(зустрічає)

2. Не називаю її раєм,

Тії хатиночки…(гаї)

3. Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона …(калина)

4. Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають, ідучи…(дівчата)

ІІІ.Підсумок уроку.

Шевченкова Україна – струнка, тонкостанна, з рожевими світанками і зоряними ночами. А українське село в його поезіях – як писанка в зеленому віночку широколистих тополь і білому серпанку квітучих садів. Ми відчуваємо тебе, Тарасе, своїм сучасником. Ти наш пророк, співець України.

Перегляд файлу

Тема уроку позакласного читання "Тарас Григорович Шевченко – великий народний поет і художник" (4клас)

Мета:формування предметних компетентностей:розширити знання учнів про національного поета-генія українського народу; актуалізувати знання по життєвий та творчий шлях видатного поета. розвивати усне мовлення, вміння коментувати, робити висновки; виховувати почуття до рідного слова,пошану до історичного минулого нашого народу, повагу до творчої спадщини митця.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження,працювати швидко і зосереджено;

комунікативної:удосконалювати вміння співпрацювати в групі, в колективі;

громадської:формувати відчуття своєї приналежності до певного національного і культурного за надбання великого сина українського народу.

Обладнання:портрет Т.Г.Шевченка, вишиті рушники, виставка творів поета, дитячі малюнки до поезій Т.Г. Шевченка, відео записи віршів поета, про життя Т.Г.Шевченка

Епіграф "Учітеся, брати мої, думайте, читайте…"

Хід уроку

I.Організація класу

Вступне слово вчителя

– Ім'я Т.Г.Шевченка невіддільно пов’язано з Україною. Україна – це Шевченко, Шевченко – це Україна. У ньому наша історія, наша мрія, наша надія. Шевченко був справжнім народним співцем, бо з дитинства знав і любив простий український народ, знав його страждання, бо сам їх пережив. Через усе життя проніс великий Кобзар палку любові до рідної землі, до неньки-України, у своїх творах нагадував про минулу славу України.

Ім’я великого Кобзаря ми часто згадуємо і будемо згадувати, бо він подарував нам безцінний скарб. Цей скарб – його чудові твори, в яких струменить любов до Батьківщини та турбота про її майбутнє.

ІІ. Основна частина

Наш сьогоднішній урок – це одна сторінка минулого, історія нашої держави, доповнення наших знань великого співця України Т.Г. Шевченка

Читання тексту – анаграми

иМ мовчися у Ш…вч…нк… нувашати і лютиби нурід зелюм.

 

Відео «Т.Г.Шевченко»

Не називаю її гаєм,Тії хатиночки у гаїНад чистим ставом край села.Мене там мати повивалаІ, повиваючи, співала,Свою нудьгу переливалаВ свою дитину… В тім гаю,У тій хатині, у раюЯ бачив пекло… Там неволя,Робота тяжкая, ніколиІ помолитись не дадуть.

Безрадісним було дитинство Тараса. Тяжке кріпацьке життя. Він був і пастухом, і кухарчуком, і козачком, тобто слугою у пана.

ІІІ.Актуалізація опорних знань.

У 9 років Тарас залишився без матері, зазнав тяжких знущань лихої мачухи. Коли хлопчику було 11, помер батько. Учитися хлопчик не мав змоги, тому в 13 років пас чужі ягнята.

Відео(вірш "Мені 13 минало")

Ще з дитинства Т.Г.Шевченка тягло до малювання. Крейдою чи вуглинкою змальовував усе, що бачив. Та саме тут пощастило Шевченкові – його талант до малювання помітили видатні художники. Т.Г.Шевченко перебував в кріпацькій неволі. Художники зібрали 2500крб. і викупили його. Саме вони допомогли Шевченкові звільнитися від кріпацької неволі та відкрили перед ним шлях до науки. Т.Г.Шевченко навчається в Академії мистецтв. У цей час він усе більше задумується над гіркою долею рідного краю, над безправним становищем покріпаченого люду.Його славні твори кликами до боротьби за волю. Мріяв поет про прекрасне майбутнє трудящого люду. Але добре знав, що за це треба боротися. За бунтарські вірші 33-річного Т.Шевченка забрали в солдати. За сміливі заклики, вільнодумні твори царський уряд переслідував і жорстоко карав поета. Найтяжчою карою була заборона писати і малювати. Відправили Т.Шевченка на заслання. Але ні цар, ні жандарми не змогли заглушити могутній голос великого поета, який писав вірші.

Відео( мультфільм на вірш "Садок вишневий коло хати")

Т.Г.Шевченко прожив усього 47р., із них 24 роки був у кріпацтві. 10років мучився у солдатській неволі на засланні і всього 13 років був вільною людиною. 13 років волі…У 1861р. на Україну страшним громом, чорною хмарою печалі прилетіла сумна звістка – у Петербурзі 10 березня перестало битися серце великого поета.Поховали Т.Г.Шевченка в Україні над Дніпром, поблизу Канева.Мрія поета про нове життя здійснилася. Ми шануємо пам'ять поета. Народ назвав його Кобзарем. Пам'ять про Т.Г. Шевченка живе у серцях людських.Поезія Т.Г. Шевченка стала нетлінною частиною духовного буття українського народу

(Діти читають вірші Т.Г.Шевченка)

А зараз, щоб перевірити ваші знання проведемо вікторину.

Вікторина "Чи знаєш ти твори Шевченка?"

Поклала мати коло хати

Маленьких діточок своїх,

Сама заснула коло їх.

Заснуло все, тільки дівчата,

Та соловейко не затих.

(Садок вишневий коло хати)

Село неначе погоріло,

Неначе люди подуріли,

Німі на панщину ідуть

І діточок своїх ведуть!

(І виріс я на чужині)

Чого так весело було?

Господнє небо, і село,

Ягня, здається, веселилось!

І сонце гріло, не пекло!

( Мені 13 минало)

Ще треті півні не співали,

Ніхто ніде не гомонів,

Сичі в гаю перекликались,

Та ясен раз у раз скрипів.

(Реве та стогне Дніпр широкий)

А качечка випливає

З качуром за ними,

Ловить ряску, розмовляє

З дітками своїми.

(Тече вода з-під явора)

Загадки "Чи знаєте ви твори Т.Шевченка?"

1. Дивлюсь, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце...(зустрічає)

2. Не називаю її раєм,

Тії хатиночки…(гаї)

3. Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона …(калина)

4. Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають, ідучи…(дівчата)

ІІІ.Підсумок уроку.

 Шевченкова Україна – струнка, тонкостанна, з рожевими світанками і зоряними ночами. А українське село в його поезіях – як писанка в зеленому віночку широколистих тополь і білому серпанку квітучих садів. Ми відчуваємо тебе, Тарасе, своїм сучасником. Ти наш пророк, співець України.

docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
5729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку