Трудове навчання 9 кл.
Тема уроку: Проектування моделі виробу. Моделі аналоги. Розробка ескізу виробу.
Очікувані результати:
- учні повинні навчитися самостійно проектувати моделі виробів
- розуміти як зробити ескіз запланованого виробу
Хід уроку:
І. Організаційний момент уроку
Повідомлення теми та завдань уроку.
Підготовка робочого місця до уроку .
ІІ. Актуалізація опорних знань
Запитання для фронтальної бесіди:
- з чого починається виготовлення виробу?
- як спроектувати виріб?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Формувати в учнів навички виготовляти виріб, першим етапом якого є проектування моделі виробу та створення ескізу, закріплювати навички роботи зі створення ескізів, розвивати творчу уяву, фантазію, увагу, спостережливість, уміння спілкуватися, виконувати колективну роботу; сприяти пізнанню дітьми стилю та краси.
ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
- основним методом проектування виробу є фантазування
- Ескізом називається креслення, виконане без застосування креслярських інструментів і без точного дотримання масштабу, але обов'язково із збереженням пропорціональності між окремими частинами предмета. Ескізи служать звичайно основою для виконання за ними креслень. Іноді деталь можна виготовити безпосередньо за ескізом.
- При виготовленні ескіза всі співвідношення частин предмета визначають тільки на око. Для прискорення роботи дозволяється циркулем проводити кола і дуги, щоб потім обвести ці лінії від руки. Ескізи застосовують при проектуванні нових та вдосконаленні існуючих виробів. Саме за допомогою ескізу втілює на папері свою ідею, свій творчий задум архітектор, проектувальник, конструктор, раціоналізатор. Ескізи виконують і тоді, коли у виробничих умовах виникає термінова потреба виготовити нову деталь замість тієї, яка вийшла з ладу, а запасна відсутня. Часто за ескізами виконують креслення деталей.
Ескіз повинен бути чітким і розбірливим. Ступінь зменшення або збільшення зображення на ескізі порівняно з величиною предмета встановлюється залежно від величини і складності зображуваного предмета, а також від формату аркуша паперу.
Кількість виглядів на ескізі (як і на кресленні) повинна бути якнайменшою, але достатньою для того, щоб мати повне уявлення про предмет (деталь); на ескізі між зображеннями треба додержуватись (на око) проекційного зв'язку.:
-Приклади ескізів по темі «Одяг для тематичних свят»
- моделі аналоги
V. Узагальнення та оцінювання знань учнів
Створення власноруч ескізів запланованого виробу ,по темі «Одяг для тематичних свят»
VІ. Домашнє завдання
Закінчити проектування виробу, проаналізувати ,які матеріали потрібні для виготовлення виробу