МАТЕМАТИКА. 6 клас
Тема уроку. Пропорція
Мета уроку. Повторити означення пропорції, основну властивість пропорції, формувати навички складання та читання пропорції; розв’язування рівнянь за допомогою основної властивості пропорції; уміння знаходити невідомий член пропорції.
Розвивати навички швидкої лічби, культуру математичного мовлення; розвивати бажання пізнавати нове; прищеплювати любов до математики; показати учням можливості використання пропорції у різних галузях.
Тип уроку: застосування знань, вмінь, навичок.
Хід уроку
І.Організація навчальної діяльності
Сподіваюся, що на цьому уроці на нас чекає успіх, радість, усмішка, якщо ми будемо працювати організовано і будемо компетентними в запропонованих задачах.
Успішна країна та, де люди мають роботу, працюють заводи, обробляються поля, йде будівництво, діти мають можливість вчитися, займатися спортом, музикою, танцями, подорожувати.
А щоб країна досягла успіху, кожен з нас повинен бути успішним, повинен добре вчитися й працювати.
ІІ.Перевірка домашнього завдання.
Учні перевіряють домашнє завдання за готовими розв’язаннями (заздалегідь підготовленими вчителем на дошці) .
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування
Продовжити речення:
ІV. Відпрацювання навичок учнів
Пройде небагато часу, і перед вами постане питання: Яку професію обрати?
Сьогоднішній урок проведемо у формі симпозіуму і покажемо, як і де можна застосувати набуті знання.
(Учень зачитує)
Симпозіум - нарада фахівців однієї або кількох різних країн (професій), обмін знаннями та досвідом.
Щоб потрапити на симпозіум, кожен повинен одержати путівку, яку можна придбати на аукціоні (йде аукціон, учні в парах розв’язують задачі)
Задача 1
За картою визначити відстань між містами Харків та Київ.
Задача 2
Ціна квитка? на швидкісний потяг «Харків-Київ» була 240 грн. Її підвищили на 10%. Яка нова ціна квитка?
Часто кажуть: відкриття «на кінчику пера», тобто за допомогою обчислень роблять багато відкриттів. Я вітаю вас всіх на симпозіумі.
(Учні об’єднуються в групи продовжують роботу з картками).
Задача для фермера
За 5 год на млині змололи 45 т борошна.
Скільки тонн борошна можна змолоти за 7 год?
Задача для будівельника
Визначити, скільки потрібно взяти цементу, піску й щебню для виготовлення 140м3бетону, якщо за об’ємом вони знаходяться у відношенні 1:2:4?
Задача бухгалтера
За деяку роботу працівникові нарахували 4200грн. Із них відрахували:
13%-прибутковий податок;
2%-пенсійний фонд;
1,5%-профспілковий внесок;
1,5%-військовий збір.
Яку заробітну плату одержить працівник після всіх відрахувань?
Підсумок уроку.
Сьогоднішній урок був присвячений задачам, які ми розв’язували за допомогою пропорцій. А чи маємо ми яку-небудь користь із цього симпозіуму?
Отже, наш прибуток у розумі, а розум людський має три ключі, що все відмикають: знання, думку, уяву.
Рефлексія:
1.сьогодні я дізнався …
2.було цікаво…
3. було складно…
4. тепер я можу…
Оцінювання діяльності учнів (керівники груп оцінюють роботу кожного учня в групі на зворотному боці картки)
Домашнє завдання: (придумати задачу практичного змісту)
Діти, з яким настроєм закінчуєте урок?
Смайл 1 (веселий)
Смайл 2(сумний)