Тема уроку: Речення. Зміст і його завершене інтонаційне оформлення.

Про матеріал
Тема уроку: Речення. Зміст і його завершене інтонаційне оформлення. Тип уроку: комбінований урок. Мета: • формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає за¬кінчену думку; • навчити визначати речення в усному мовленні, тексті, розвивати увагу, мовлення, вміння спостерігати і зіставляти мовні явища, робити висновки, а також навички самооцінки; • розвивати творчу активність, розвивати і збагачувати словниковий запас, прищеплювати любов до навколишнього світу; • виховувати уважне ставлення до явищ природи, вміння бачити її красу.
Перегляд файлу

Українська мова

2 клас

Тема уроку: Речення. Зміст і його завершене інтонаційне оформлення.

Тип уроку: комбінований урок.

Мета:

  • формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає за­кінчену думку;
  • навчити визначати речення в усному мовленні, тексті,  розвивати увагу, мовлення, вміння спостерігати і зіставляти мовні явища, робити висновки, а також навички самооцінки;
  • розвивати творчу активність, розвивати і збагачувати словниковий запас, прищеплювати любов до навколишнього світу;
  • виховувати уважне ставлення до явищ природи, вміння бачити її красу.

Види роботи: колективна усна робота, колективна письмова робота, самостійна робота, групова робота, бесіда, робота в парах.

Обладнання: малюнки, фотографії, презентація, інтерактивна дошка, підручник.

Література: Підручник з української мови 2 клас, Захарійчук М.Д., 2012 р.

Схематичний план уроку

І.  Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадування загадки.
  2. Каліграфічна хвилинка.
  3. Словникова робота.
  4. Фонетичний розбір слова.
  5. Фізкультхвилинка.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

ІV. Сприйняття та осмислення нових знань.

1.Гра «Пошир речення».

2.Колективна усна робота.

3.Колективна письмова робота.

4.Фізкультхвилинка.

5.Самостійна робота.

VІІ. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів.

1.Робота з дошкою

2.Гра «Розсипанка».

VІІІ. Домашнє завдання .

ІX. Підсумок уроку. Рефлексія.

Конспект урока

І.  Організація класу.

— Діти, до нас сьогодні на урок завітали гості. А в народі кажуть «Гість у дім –   радість з ним». Тож проведімо наш урок у радісному настрої і подаруємо це відчуття нашим гостям.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Відгадування загадки.   

  Відгадайте загадку.

Слайд

Сіра пташка на лужку

Нам кує :»Ку-ку, ку-ку-ку».

Та погану звичку має —

Яйця в гнізда підкладає.

Ця матуся-вередуля

Називається …(зозуля)

2.Каліграфічна хвилинка.

  Запишіть в зошитах сьогоднішню дату. 

  Запишіть каліграфічно в зошитах велику і маленьку літери Зз та слово відгадку.

Слайд

зозуля   

  Запишіть всі з’єднання у цьому слові?

  Хто може сказати, що це за пташка?

3.Словникова робота.

Діти, як називають людину, яка навчає інших. (Учитель.)

Слайд

Він нам, як мама, дорогий,

Він хоче нас завжди навчити

Любити край чудовий свій,

Це мудрий наш… (учитель).

Давайте запишемо це слово. Підкресліть букву, у написанні якої можна помилитися.

До цього слова можна дібрати слова, близькі за значенням. Чи можете ви назвати їх?(педагог, викладач.)

—Запишіть їх у зошит.

Придумайте речення з новим словом.

4. Фонетичний розбір слова.

— Яка найменша одиниця мови? (Звук.)

—Давайте зробимо фонетичний розбір слова «учитель».

Учитель [у ч ие т е л'] 3 cкл, 1.2-й відкр, 3-й закр, 2-й нагол. 7 букв, 6 зв.

Учні виконують завдання у зошиті, один учень біля дошки.

  1.               Фізкульхвилинка.

Ми учились, ми трудились. 
І, напевно вже стомились. 
Тож, давайте для розрядки, 
Зробим кілька вправ зарядки. 
Раз!- підняли руки вгору. 
Два!- нагнулися додолу. 
Три!- повернулись вправо,вліво, 
На «чотири» - раз присіли. 
Похитали головою, 
Ще й притупнули ногою. 
Пальчиками повертіли. 
І за парти тихо сіли. 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Сьогодні ми починаємо вивчати розділ «Речення». Ми будемо вчитися будувати речення. Ми пригадаємо, що таке речення і як позначаються в мові початок і кінець речення.

ІV. Сприйняття та осмислення нових знань.

1.Гра «Пошир речення».

— Речення може складатися з одного слова. Наприклад: День.

— Але щоб речення були красивими та насиченими його можна поширити. Наприклад: Настав день.

— Хто може поширити речення?(День став довшим.; Настав літній, теплий день.)

—А чим ви поширили речення? (Прикмениками,дієсловами, службовими словами.)

2.Колективна усна робота.

— Відкрийте підручник на сторінці 129. Прочитайте завдання вправи 2.

Як ви розумієте вислів «в котиках вербичка»? (Навесні у верби з'являються бруньки. Вони м'які, пухнасті, ніби котики.)

Які предмети ще називають словом котики? (Тваринок. Котики грілися на сонечку і весело мурчали.)

 

— Чи є це завершеними реченнями? (Ні.)

—Чому? (Тому що не зрозуміло, що буде далі; Не зрозуміла кінцівка; Не має головної думки.)

—А якщо ми вставимо слова з довідки чи стануть речення завершеними?(Так.)

—Зачитайте, що у вас вийшло.

3.Колективна письмова робота.

А зараз ми разом із вами впевнимося, наскільки важливі розділові знаки в тексті.

— Прочитайте завдання вправи 3.

— Запишіть  у зошиті посередині «Вправа 3».

— Давайте спробуємо прочитати текст розділяючи його на речення.

—Як ви гадаєте важливі розділові знаки в реченнях?Чому? (Так. Тому що ми знатимемо, де закінчилось одне речення і де почалось інше. Мова наша буде звучати зрозуміло.)

4.Фізкультхвилинка.

Ми учились, ми трудились. 
І, напевно вже стомились. 
Тож, давайте для розрядки, 
Зробим кілька вправ зарядки. 
Раз!- підняли руки вгору. 
Два!- нагнулися додолу. 
Три!- повернулись вправо,вліво, 
На «чотири» - раз присіли. 
Похитали головою, 
Ще й притупнули ногою. 
Пальчиками повертіли. 
І за парти тихо сіли. 

5.Самостійна робота. (на картках)

—Ваше завдання виділити межі речення. Виконуйте завдання самостійно.

  1. Установіть межі речень.

Батьки прагнуть бачити свою дитину здоровою, розумною, доброю, щасливою вони передають їй свої знання, уміння, досвід діти, не засмучуйте своїх рідних поганими вчинками.

—Здайте картки. Покладіть на край стола.

VІІ. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів.

— З чого складається речення? (Зі словосполучень.)

—В казковій школі також зараз також вивчають речення. Зайчик складав речення.

птахи Перелітні з вирію повертаються. до занесений Підсніжник Червоної книги.

Давайте всі разом допоможемо зайчику. Він склав речення та не розуміє, чи правильно.

Який висновок можна зробити?

Отже, слова в реченні пов’язані між собою.

Запишіть ці речення.

2.Робота з дошкою

— Прочитайте і знайдіть межі речень.

Бабуня сиділа біля вікна і шила Вітя з Людою вилізли на канапу й гортали нову цікаву книжку у бабуні випала котушка і покотилася під стіл довго сперечалися діти, кому котушку підняти.

— Що ви можете сказати про Вітю й Люду?

— Як би вчинили ви?

— Як на письмі треба позначати межі речень?

3.Гра «Розсипанка».

Складіть речення із розсипаних слів.

ліс весна У прийшла, одягли сукні Дерева зелені, спів Скрізь пташок чути.

VІІІ. Домашнє завдання.

—Вашим домашнім завданням буде картка.

—Вам потрібно виконати завдання 1. А ті хто виконає два завдання будуть супер молодцями.

—Перше завдання -  вам потрібно скласти речення. Давайте спробуємо скласти речення усно.

—Друге завдання – вам потрібно закінчити речення. Давайте спробуємо закінчити речення усно.

  1. Складіть речення та запишіть у тоненькому зошиті.

 

1.зиму на Білка їжу заготовляє.

2. теплих повертаються країв Журавлі з.

3. зимового прокидаються від Тварини сну.

 

  1. Закінчіть речення, вставивши слова з довідки.

 

1. Рано весною зацвітають не всі . . .  .

2. Підсніжник і пролісок занесено до . . .  .

3. З приходом весни люди . . .  .

4. Небезпечно ……, що підтанула.

Довідка: Червоної книги; трав’янисті рослини; ходити по кризі; обробляють землю.

 

ІX. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Який розділ ми з вами почали вивчати?
  • З чого складається речення?
  • Чому ви навчилися сьогодні на уроці?
  • Чи сподобався вам урок? Чому?
  • Що вас найбільше вразило з сьогоднішнього уроку?

Дякую вам, діти, за вашу сумлінність та активність.

Швидко сплинають хвилини –

От і прощатись пора.

Я на прощання всім зичу

  • Щастя, здоров’я.
docx
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
1485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку