Тема уроку: «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо!»

Про матеріал

Матеріал уроку допоможе учителю поглибити знання учнів про Україну; продовжить ознайомлення дітей із національними символами своєї Батьківщини; формуватиме національну свідомість школярів; розвиватиме пізнавальні інтереси; поповнить словниковий запас учнів, допоможе виховати повагу і любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасного.

Перегляд файлу

Тема: «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо!»

Мета:  Поглиблювати знання учнів про  Україну; продовжити ознайомлення дітей із національними символами своєї Батьківщини; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси; поповнювати словниковий запас учнів, виховувати повагу до її символів, а також любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасного.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.  

 

Перше вересня – чарівний день!

Це перша пісня із шкільних пісень,

Що буде цілий рік дзвеніти

І закликати учнів вчити…

 

Учитель:      Розкажить діти де ви були влітку?(розповідь учнів) 

ІІ.    Повідомлення теми і мети уроку.

Облітав журавель
Сто доріг, сто земель.
Ми спитали журавля:
-  Де найкращая земля?
Журавель відповідає:
-  Краще рідної немає!

Вступна бесіда
Тема нашого заняття «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо!» І, звичайно, говорити ми будемо про наш рідний край.

У всіх людей одна святиня,
     Куди не глянь де не спитай:
Рідніша їм своя пустиня,
А ніж земний в чужині рай.
Нема без кореня рослини,
А нас , людей, без Батьківщини.

 

ІІІ. Відтворення і корекція опорних знань учнів.

- Діти, а що таке Батьківщина?
- Кожна людина завжди з великою любов’ю згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, де відкрився для неї казковий дивосвіт. Ця затишна батьківська оселя, родинне вогнище і є маленька батьківщина. У кожного із вас теж є дім, де живете ви, ваші мама, тато, бабуся, дідусь ваші братики, сестрички. Маленькі батьківщини кожного разом утворюють нашу велику державу – Україну.

1. Робота в парах
-    У кожного на парті лежить невеликий аркуш паперу. Візьміть олівчик і намалюйте клаптик землі на якому ви живете. Це і буде ваша маленька батьківщина.
-    Зробили. А тепер вашу кожну маленьку батьківщину ми з’єднаємо  в одну цілу . прикріпіть свої малюночки на карті.
-    Що в нас отрималось?  (Україна)

2. Продовження бесіди
-    Україна – це наша земля, наш рідний край із славною багатовіковою історією, мудрими, талановитими людьми, з чарівною піснею, що дивує весь світ, з невмирущими традиціями, з мальовничою природою.
Прислів’я
-    Які прислів’я ви підготували про рідний край?


               Багато  держав є, людей і мов різних,
               І кожному мила одна лиш, єдина,
               Найкраща з усіх, - то є рідна країна.
               Мені ж наймиліша – моя Україна.


-    Україна – це наш рідний край,  наша дорога і мила Вітчизна, земля де ми народились, побачили, пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову – це найдорожча  у світі Батьківщина.

У всьому світі кожен зна:
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна-єдина –
Це наша славна Україна.
Про Україну, рідний край
Ти завжди, завжди пам’ятай.                         

-    Із давних-давен український народ славився не тільки працелюбністю, а й своїм талантом. Могли і пісню веселу чи сумну заспівати, і танець завзятий станцювати, і на народних інструментах зіграти.
Музична пауза
-    Діти, а  ви вмієте танцювати?
-    Тож який ви танець танцюватимете?
-    «Подоляночку».
3. Продовження бесіди
-    Коли ми говоримо про нашу державу Україну, ми не можемо не згадати про найважливіше місто України – столицю – Київ.

       Київ місто історичне
Йому вже багато літ!
   А воно красиве, вічне,
Cеред зелені і квіт.

                           Київ серце України
                           І найкраще місто в світі
                           Хоч пройшов усякі зміни ,-
                           Гарний все – в зимі, чи в літі.

-    Дійсно, Київ прекрасний в будь-яку пору року. Давайте розглянемо краєвиди Києва.    

ІV. Узагальнення і систематизація учнями нових знань.

4. Розповідь вчителя про символи України
- Кожна  держава світу має свій герб, прапор та гімн. Це символи держави. Гімн – найголовніша пісня України, в якій висловлюється найсердечніше - думки і прагнення народу. Автор українського гімну – Павло Чубинський.
Він написав вірш у 1862 р. , а композитор Михайло Вербицький створив музику 1885 р. Слухати гімн потрібно стоячи мовчки з гордо піднятою головою.

Прапор – державний символ.
Це для всіх – ознака сили,
Це для всіх – ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм
Синій – небо, жовте – жито.
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, знають діти.

-    Блакитний колір – це колір води, чистого неба, це символ миру.
Жовтий колір – це колір сонця, без якого немає життя на землі. Це колір зерна, хліба. Ці кольори мають значення миру і багатства, бо наш народ є мирним і працелюбним.
Герб – найголовніший із символів:
Тризуб символізує мир і творчу працю. А ще в ньому відображено триєдність життя: це Батько, Мати, Дитя, які символізують силу, мудрість і любов.

         Наш герб – тризуб
         Це воля, слава, й сила:
         Наш герб – тризуб
         Недоля нас косила
         Та ми зросли, ми є
         Ми завжди будем,
         Добро і пісню
         Несемо ми людям.

5. Бесіда про українські обереги
- Народним символом українців  є батьківська хата, святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, і вірний своєму краю лелека. Всі вони – наші давні та добрі обереги.?

Учитель: Послухайте прислів’я і поясніть його: «Без верби і калини нема України». (У кожній країні є свої улюблені рослини. На Україні — це верба, калина, що ростуть біля кожної хати. Ці рослини — улюбленці українського народу.)

 

 Калина — символ кохання, краси, щастя. Нею квітчають весільний коровай, оселю, нею лікуються. Почувши слово Україна, одразу уявляєш вербу над водою… У народі гілочки верби ще називають «котиками», адже бруньки в неї сіренькі та м’якенькі. Вони розпускаються ранньою весною. Верба є оберегом. Розглядання малюнків калини і верби.

 

У ч е н ь: (знавець оберегів). Рушник — це народний символ-оберіг. З ним виходили в поле, проводжали в далеку дорогу, з хлібом і сіллю зустрічають дорогих гостей, це — ознака гостинності українського народу. Звучить «Пісня про рушник».

 

У ч и т е л ь: Український віночок— це також народний символ — оберіг України. У нього вплітали 12 квіточок. Кожна з них була лікарем та оберегом. Вишневий та яблуневий цвіт — символ материнської любові, ромашка приносить здоров’я та доброту.

 

— А тепер ми виконаємо колективну роботу і складемо віночок.

 

Кожному потрібно вирізати одну квіточку і прикрасити наш віночок на дошці. 

 

На двох аркушах паперу намальовані кола. Кожна дитина вирізає квіточку методом складання паперу з клейкою основою і приклеює її на аркуш. Зрештою матимете два віночки.

 

У ч и т е л ь: Усі групи попрацювали добре. Віночки дуже гарні. Молодці!

 

Уч е н ь: 

Красивий, щедрий, рідний край, 

І мова наша солов’їна. 

Люби, шануй, оберігай, 

Усе, що зветься Україна! 


V. Підсумок уроку.

 

Користувалась: інтернет ресурсами

docx
Додано
24 липня 2018
Переглядів
2438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку