Урок з української мови "Головні слова в реченні. Складання речень"

Про матеріал

Ра уроці ознайомити з головними словами в реченні, вчити знаходити їх у реченнях, будувати речення за поданими головними словами; розвивати мовні вміння дітей, мислення; виховувати любов до художнього слова, інтерес до читання.

Перегляд файлу

Українська мова

2 клас

РОЗДІЛ . Речення

Автор: Онищенко Галина Іванівна,

вчитель початкових класів

спеціаліст

Розаліївського НВО «ЗОШ І-ІІІ

ступенів – дитячий садок»

Білоцерківського району,

«Старший вчитель»

Тема. Головні слова в реченні. Складання речень

Мета: ознайомити з головними словами в реченні, вчити знаходити їх у реченнях, будувати речення за поданими головними словами; розвивати мовні вміння дітей, мислення; виховувати любов до художнього слова, інтерес до читання.

Обладнання: Мультимедіа-проектор;   презентація «Урок української мови»;  підручник М. А. Біленької, М. С. Вашуленка «Рідна мова» 2 клас. К. «Освіта», 2010, робочі зошити; портрет Т.Г.Шевченка,  малюнки: зайчика, дятла і лисички.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Починаємо урок з української мови. Подивіться на дошку і перевірте, чи правильно ви тримаєте ручку і сидите на уроці.

(Слайд 2-3)

Зошит свій я відкриваю,

Навкоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати гарно,

До роботи я берусь.

— Пропустимо два рядки і запишемо заголовок.

(Слайд 4)

15 листопада

Класна робота

 

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 160)

- Вдома ви виконували вправу 160. Які види речень ви знаєте?

- Для чого вони вживаються?

- Які розділові знаки потрібно ставити в кінці речень?

- Які розповідні речення ви списали? ( Я дивитимусь. Руками я не буду їх займать!)

- Як ви їх розпізнали? (Слайд 4)

Декілька учнів розповідають про речення, спираючись на таблицю вправи 158.

Які бувають речення?

Для чого вони вживаються?

Розділові знаки в кінці реченнь

 

 

Розповідні

Щоб розповісти або повідомити про щось.

 

Діти принесли їжачка в живий куточок.

 

Крапка, знак оклику

 

Питальні

Щоб запитати про щось

 

Що зробили діти?

 

Знак питання

 

Спонукальні

Щоб спонукати до чогось

 

Відчини віконце, мамо!

Крапка, знак оклику

2. Хвилинка каліграфії

Гра «Зберіть речення»

Переймай, добре, все.

 (Слайд 5)

  • Яке це речення за метою висловлюванням?
  • Який знак у кінці речення ви б поставили?
  • До чого закликає нас це прислів’я?
  • Запишіть це речення собі до зошита каліграфічно

3. Робота з малюнками

— Зверніть увагу на малюнки (Слайд 6). Складіть і запишіть два речення: перше –  зі словом заєць, друге – зі словом лисиця.

  • Зі скількох слів складається перше речення? А друге?
  • Які ці речення?

— Які слова ви вибрали б, якби я попросила вас знайти головні слова у першому (другому) реченні?

ПІ. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми розширимо свої знання про речення, дізнаємось, як визначати головні слова. Запишіть тему уроку (Слайд 7)

 

Головні слова в реченні

 

IV. Робота над вивченням нового матеріалу

1.  Колективна пошукова робота (вправа 161)

  Прочитайте, будь ласка, вірш. Хто автор цього вірша?

  Що ви можете про нього розповісти?

  • Які вірші цього автора ми ще читали?

 Висновок можна оформити у вигляді схеми:

Головні слова речення

 

 

хто? що?       що робить?

                              ( Слайд 8)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

 

2.  Робота в парах (вправа 162)

Перевірка — опитування пари.

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Самостійна робота (вправа 163)

— У якій казці ми зустрічали ці речення?

  А які ще народні казки ви читали?

— Чи цікаво вам було читати? Чому? Перевірка — індивідуальне опитування.

2. Фізкультхвилинка

Хай відпочинуть ваші пальчики для подальшої роботи.

 

(Слайд 9)

 Ми писали, ми трудились.

Наші пальчики втомились.

Треба трішки відпочити

І роботу доробити.

 

3.Диференційоване завдання

Учні з вищим рівнем підготовленості виконують вправу 165, учні з більш низьким рівнем — вправу 164.

4. Розгадування ребусів

Слайди (10 – 14).

З одним із словом (на вибір) скласти речення і визначити головні слова.

VI. Підсумок уроку

       1.  Бесіда

— Прочитайте слова (Слайд 15) і вставте пропущені букви.

Учит_ль, дят_л, д__ктант.

 

  • Складіть таке речення зі словом дятел, щоб це слово було головним у реченні.
  •  

— Подумайте, як скласти речення зі словами вчитель і диктант,  щоб слово учитель було головним, а диктант — не головним.

— Як знайти в реченні головні слова?

 

2.  Підготовка до виконання домашнього завдання

— Прочитайте речення із вправи 166. Чого в них не вистачає?

  А де ж можна знайти для них головні слова?

— Доберіть головне слово і доповніть перше речення.

— Які головні слова в ньому? Як їх упізнати? А як позначити?

— Аналогічно ви опрацюєте всі наступні речення.                                                                                                                                                                                                                        

 

3.  Метод «Від А до Я»

Діти об'єднуються у групи по 4 - 6 осіб. Кожна група отримує певну частину абетки (на картках) – наприклад, від А до Д, від Ж до Л.

Групи придумують підсумкові речення за темою уроку, кожне з яких   починається з їхніх літер.

 

VII.Домашнє завдання

(Слайд 16)

Над якими словами ми працювали сьогодні на уроці?

—Як визначити головні слова?

—Як підкреслюються головні слова  в реченні ?

 (Слайд 17)

 

Домашнє завдання:

Вправа 166, усно скласти розповідь про головні слова у реченні за допомогою складеної опорної таблиці.

Дякуємо за роботу! (Слайд 18)

 

Урок закінчено.




 

 

doc
Додано
24 липня 2018
Переглядів
4241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку