Урок №___________ Дата_________
Тема уроку: Розв’язування задач і вправ
Мета уроку: удосконалити знання означення променя, кута, бісектриси кута,
властивостей вимірювання кутів; удосконалити вміння
застосовувати ці означення та властивості до розв’язування
задач; розвивати навички самоконтролю, увагу, логічне
мислення та пам’ять; виховувати відповідальність за результат
своєї роботи, працьовитість та спостережливість.
Тип уроку: удосконалення знань, умінь та навичок
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Перевірити наявність та правильність написання домашнього завдання.
Додаткові вправи
Завдання 1. На прямiй позначено п’ять точок. Визначте, якi з наведених тверджень є правильними:
а) будь – якi три з даних точок лежать мiж двома iншими;
б) серед даних точок знайдуться три, що лежать мiж двома iншими;
в) серед даних точок iснує принаймнi одна, що не лежить мiж двома з решти цих точок;
г) серед даних точок iснує рiвно одна, що не лежить мiж двома з решти цих точок.
Завдання 2. Прямий кут двома променями, що виходять із його вершини, поділено на три кути, один з яких дорівнює різниці двох інших кутів. Знайдіть величину більшого з цих кутів.
Завдання 3. Використовуючи клітинки зошита, побудувати і позначити
Виконують по варіантах
1 в:АВС = 90º, ОРR = 45°, EFT = 180º,
2 в: FSK = 60º, OST = 100º, FES = 140º.
Виконання тестових завдань
Диктую тести, учні виконують і пишуть букву, потім перевіряємо разом.
Варіант 1 |
Варіант 2 |
||||||||||||||||
Завдання 1. Промінь KD ділить кут MNK на два кути. Знайдіть кут MNK, якщо MKD = 48º, NKD = 19º.
а |
Завдання 1. Промінь СD ділить кут АСВ на два кути. Знайдіть кут MNK, якщо АСD = 54º, ВСD = 19º.
а |
||||||||||||||||
Завдання 2. Промінь PL – бісектриса кута МPL, якщо МPN = 16°. Чому дорівнює КPL?
а |
Завдання 2. Промінь МО – бісектриса кута PMN, якщо OMP?
а |
||||||||||||||||
Відповіді
|
ІІІ. Формулювання мети і завдання уроку
IV. Актуалізація опорних знань
Виконання усних вправ
Завдання 1. На прямій позначено дві точки А і В. Які фігури при цьому утворилися?
Завдання 2. З точки О проведено два промені А і В. Яка фігура при цьому утворилася?
Завдання 3. На відрізку АВ позначено точку С. Що можна сказати про фігури, які утворилися, та про їх міру?
Завдання 4. На відрізку АВ позначено точку С, яка є їх серединою. Що можна сказати про міри фігур, що при цьому утворилися?
V. Удосконалення знань, умінь та навичок
Виконання усних вправ
Завдання 1. Чи можна кут, зображений на рисунку, позначити так: АОМ, МОА, АМО, АМВ, ОМА, МОА, АМК, ОМК, АВО, КМВ,
ОКА?
Завдання 2. Назвіть усі кути. Зображені на рисунках 1 – 3.
Рис. 1 Рис. 2
Рис. 3
Робота з підручником:
Виконання письмових вправ
Завдання 1. Промінь AD проходить між сторонами кута САЕ. Знайдіть градусну міру кута САЕ, якщо САD = 39°, DAE = 63°.
Завдання 2. Промінь ВD проходить між сторонами кута АВС. Знайдіть градусну міру кута DBC, якщо ABC = 63°, ABD= 51°.
Завдання 3. Промінь ОА проходить між сторонами кута COD, який дорівнює 87°. Знайдіть кути СОА і AOD, якщо кут СОА менший від кута AOD на 29°.
Завдання 4. Прямий кут поділено на три кути, градусні міри яких відносяться як 2 : 3 : 5. Знайдіть величини цих кутів.
Завдання 5. Промінь DC проходить між сторонами кута ADK. Промінь DM – бісектриса кута ADC, промінь DP – бісектриса кута CDK. Знайдіть кут ADK, якщо MPD = 82°.
Завдання 6. Кут між бісектрисою кута і продовженням однієї з його сторін дорівнює 124°. Знайдіть даний кут.
VІІ. Домашнє завдання
1