13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Тема уроку: «Скарбниця людських можливостей».

Про матеріал
Мета: формувати предметні компетентності й компетенції відповідно до зміс-тових ліній: емоційно – ціннісної: розкрити гуманістичний потенціал та естетичні цінності вивчених творів зарубіжної літератури; літературознавчої: визначити проблематику творів, характеризувати літературних персонажів у процесі аналізу й інтерпретації художніх творів; культурологічні: виховувати в учнів фундаментальні цінності світової художньої культури. Обладнання: глобуси (2), кубики (2), тенісні м’ячики (4-5), баскетбольне кільце, ручки, чисті листки, дитячий потяг і станція (іграшкові), кошик. Тип уроку: літературознавчий бій з елементами квесту. Місце проведення: кабінет зарубіжної літератури. Час проведення: 1 година 10 хвилин. Маршрути: станції: «Таємнича», «Практична», «Дієва», «Заповітна», «Експериментальна», «Спортивна», «Поезія + Графіті», «Фінішна», «Лірична», «Літературна вітальня».
Перегляд файлу

Тема уроку: «Скарбниця людських можливостей».

 У людині має бути все

 прекрасним: й обличчя,

 й одяг, і душа, і думки.

 А. Чехов.

Мета: формувати предметні компетентності й компетенції відповідно до змістових ліній:

емоційно – ціннісної: розкрити гуманістичний потенціал та естетичні цінності вивчених творів зарубіжної літератури;

літературознавчої: визначити проблематику творів, характеризувати літературних персонажів у процесі аналізу й інтерпретації художніх творів;

культурологічні: виховувати в учнів фундаментальні цінності світової художньої культури.

Обладнання: глобуси (2), кубики (2), тенісні м’ячики (4-5), баскетбольне кільце, ручки, чисті листки, дитячий потяг і станція (іграшкові), кошик.

Тип уроку: літературознавчий бій з елементами квесту.

Місце проведення: кабінет зарубіжної літератури.

Час проведення: 1 година 10 хвилин.

Маршрути: станції: «Таємнича», «Практична», «Дієва», «Заповітна», «Експериментальна», «Спортивна», «Поезія + Графіті», «Фінішна», «Лірична», «Літературна вітальня».

Хід літературознавчого бою

Учитель: Доброго дня всім присутнім, а також тим, хто вирішив спробувати свої сили в літературознавчому бої – командам літературознавцям. Учасникам гри стануть у пригоді знання творів і теорії літератури, а також логіка, витримка й бажання перемагати.

(Звернення до команд учасників гри)

  1. А чи все необхідне до уроку ви підготували?

Голова – щоб слухати.

Вуха – щоб чути.                                                   учні показують частини

Очі – щоб бачити.                                                                 тіла

Руки – щоб їх піднімати.

  1. І ще:

Слідкуйте за своїми думками,

Будьте для себе як друг і брат.

Слідкуйте за своїми словами.

Запам’ятайте рівняння:

«Слово + думка + переконання, потім дія, і = результат.»

  1. Ну а тепер.

Погляньте один на одного, на наших гостей. Усміхніться, і з цим промінчиком добра, що заіскрився на наших обличчях, ми і розпочнемо наші змагання. А ще дуже хочу, аби наш літературний бій був вдалим. Тому заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів. Ну а результат змагань залежатиме від вашої підготовки, від вашого бойового настрою та зібраності, але незабудьте, що не останню роль відіграватиме і її величність ФОРТУНА. Нехай вона буде однаково прихильна до всіх, а за правильністю і чесністю виконання завдань змагань простежать наші гості.

Умови літературознавчого бою.

Учитель:

Перше завдання – презентувати назву і гасло вашої команди; друге – капітани отримуватимуть завдання і проходитимуть станції в послідовності вказаній мною.

(Команди презентують свою назву і гасло).

Правила літературознавчого бою.

  1. Не забувайте  про  правила вихованості й тактовне ставлення до своїх суперників.
  2. Застосовуйте під час виконання завдань усю вашу енергію та креативність. У вас все вийде, рухайтеся далі і перемагайте.

Учитель:

У нашій школі учні вирішили створити країну майбутнього – Ідеал. План був грандіозним. Мріяли діти про цілковиту гармонію: що панувала вона всюди, щоб люди забули про війни, несправедливість, хвороби, щоб любов, злагода, взаєморозуміння запанували в кожній родині; суспільний лад дав би людському роду можливість процвітати. Допитливі, начитані, кмітливі, жваві учні 6, 7, 8 класів об’єдналися у дві команди шукачів людських можливостей, здібностей, якостей рис характеру людини, які б дали можливість здійснити їхню мрію.

Отже, на старт! Усі на пошук!

(Капітани команд отримують завдання на 1 станції «ТАЄМНИЧА»)

Завдання 1.

Переставте букви місцями, та знайдіть слово (власна назва або поняття) з роману «П’ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна.

Відповіді: 1. Геркулес; 2. Капітан; 3. Уелдон; 4. Африка; 5. Работоргівля; 6. Розум; 7. Негору; 8. Співчуття.

(завдання в додатку №1)

Завдання 2.

Знайдіть відповідник.

Відповіді: 1. Шхуна, на якій Верн був юнгою;

2. На ньому вирушили в подорож;

3. Яхта Ж. Верна;

4. Затонулий корабель;

5. Безпосередність;

6. Турботливість;

7. Відповідальність;

8. Підступність.

(завдання в додатку №2)

Ключові слова: Відповідальність, розум, співчуття, доброта.

(Музична пауза)

2. Станція «ПРАКТИЧНА».

Завдання 1.

Переставте місцями букви й назвіть риси характеру, притаманні Скруджу (герою твору Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі») на початку твору.

Відповіді: а) скнарість;

б) жадібність;

в) черствість;

г) байдужість.

(завдання в додатку №3)

Завдання 2.

Назвіть (знайдіть у тексті) позитивні риси характеру Скруджа після «переродження».

Відповіді: милосердя, доброта, щирість, щедрість, небайдужість, співчуття.

Завдання 3.

Запишіть одне прислів’я, яке б характеризувала Скруджа й усе його життя. (Можливі прислів’я: 1) Не плюй у криницю, бо, можливо, води прийдеться напиться. 2) Як ти до людей, так і люди до тебе. 3) Що посієш, те й пожнеш.)

(Учні отримали це завдання додому).

Завдання 4.

Поясніть ці прислів’я на вибір. Пов’яжіть із сучасним життям.

Ключові слова: доброта, чуйність, співчуття, милосердя ( риси характеру героя після «переродження»).

Учитель (звертається до команд).

  • Хто господар своєї долі?
  • Від кого залежить, яким має бути твоє життя?
  • Чому Скрудж захотів «переродитися»?
  • Які події відбулися?
  • Хто його підштовхнув до такого вчинку?
  • У людини завжди є шанс, щоб змінитися на краще. Але чи досить лише цього?
  • А що ще потрібно?

(Музична пауза)

3. Станція «ДІЄВА».

Завдання 1.

Розгадайте кросворд. Вилучіть ключове слово, що є людською можливістю – частиною скарбниці.

Відповіді: Кросворд «Рукавичка» Ф. Шиллер.

1. Розвага; 2. Звіринець; 3. Дама; 4. Кунігунда; 5. Сміливість; 6. Кодекс; 7. Жорстокість; 8. Честь. (ключове слово: гідність)

Кросворд «Вересовий трунок» Р. Стівенсон.

  1. Шотландія;  2. Верес; 3. Антитеза; 4. Солодкий; 5. Броварі; 6. Таємниця; 7. Червоний; 8. Патріотизм; 9. Контраст; 10. Рецепт; 11. Смерть. (ключове слово: незалежність)

(завдання в додатку №4)

4. Станція «ЗАПОВІТНА»

Завдання 1.

Серед хмар із цитатами й ідеями знайдіть головне значення назви оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм». Відповідь обґрунтуйте.

Завдання 2.

Серед наведених цитат знайдіть ті, що розкривають головні причини трагічного фіналу балади «Король Лір і його дочки».

Відповідь: «О най же світ увесь почує, до чого веде батьківська не розвага!»; «А повість про дитячу невдячність собі запам’ятайте!» ( ключові слова: розважливість, вдячність батькам, пам’ятати батьківські поради)

(Музична пауза).

(завдання в додатку №5а, 5б)

5. Станція «ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА»

Блок 1.

  1. Організація змагання «Сила духу» (учням дається можливість позмагатися: одним подихом здути кубик).
  2. Організація змагань між учасниками команд із рукодужання.

Проблемне запитання. Завдяки чому Ілля Муромець виходив переможцем у боротьбі з ворогами рідної землі? А яких ще знаєте богатирів?

(Ключові слова: сила, цілеспрямованість, упевненість).

Блок 2.

  1. Організація змагань між учасниками команд у грі «Штрафний кидок» (закидання м’яча у баскетбольне кільце).

Проблемне запитання. Завдяки якій здібності Робін Гуд запам’ятався читачам серед інших балад?

(Ключове слово: влучність).

Блок 3.

  1. Відновіть слово, відповівши на проблемне запитання.
  • Назвіть основну рису головного героя роману В. Скотта «Айвенго» Айвенго.

(Ключове слово: шляхетність).

(завдання в додатку №6)

(журі підраховує кількість балів)

(Музична пауза).

6. Станція «СПОРТИВНА»

Завдання 1.

У романі Гаррієт Бігер-Стоу «Хатина дядька Тома» піднімається проблема рабства і ставлення до людей різних національностей, натякаючи на колір шкіри. Суспільна проблема, порушена автором існує і нині.

  • Згадайте. Що написано на футболках гравців Київського «Динамо», які виступають за рівність усіх людей, незалежно від кольору шкіри?

«Разом проти…»

Відповідь: (расизму).

Завдання 2.

На Параолімпійських іграх – 2016 в Ріо-де-Жанейро українські спортсмени з обмеженими можливостями здобули 117 медалей і посіли 3-тє місце в загальнокомандному заліку. За це в пресі їх називали «необмеженими». Упишіть у клітинки прізвище героя, який знайшов своє місце в житті завдяки любові до музики, незважаючи на обмежені можливості.

Відповідь: (Попельський).

(завдання в додатку №7)

7. Станція «ПОЕЗІЯ + ГРАФІТІ»

Завдання 1.

Епіграфом до якого твору могли б стати ці рядки?

Минають фронди і жиронди,

Минає славне і гучне.

Шукайте посмішку Джоконди,

Вона ніколи не мине.

 Ліна Костенко

Відповідь: (Р.Бредбері «Усмішка»).

Завдання 2.

На стіні одного з будинків Осло намальоване графіті, що зображує Мону Лізу, яка намагається зафарбувати себе, начебто втомившись від надмірної уваги. Як     по-іншому називається вуличне мистецтво?

Відповідь: (Стрит-арт).

(завдання в додатку №8)

Перегляд фільму «Мона Ліза».

(Після перегляду фільму на глобусі учні показують міста і країни згадані у завданнях).

(Музична пауза).

 

 

 

8. Станція «ФІНАШНА»

Завдання .

Скласти слова з літер, які притаманні справжній людині: (у конвертах є літери, з яких скласти слова).

Відповіді: милосердя, гідність, вдячність, доброта.

9. Станція «ЛІРИЧНА»

Завдання.

Зберіть ілюстрації, цитати, що відповідають заданому твору.

  1. О. Генрі «Останній листок»
  2. О. Грін «Пурпурові вітрила»

Ключові слова: взаємодопомога, сила мистецтва, кохання, щастя.

10. Станція «ЛІТЕРАТУРНА ВІТАЛЬНЯ»

В українського поета Володимира Лучука є такі рядки із вірша «Мова кожного народу неповторна і своя. В ній гримлять громи в негоду. В тиші – трелі солов`я…»

(Учні зачитують на мові оригіналу уривки з вивчених творів)

(Це домашнє завдання).

  1. О. Пушкін «Вступ до поеми «Руслан і Людмила»» («У лукоморья дуб зеленый…») на російській мові;
  2. Р. Стівенсон. Балада «Вересовий трунок» на англійській мові;
  3. А. Міцкевич. Балада «Світязь» на польській мові;
  4. Ф. Шиллер. Балада «Рукавичка» на німецькій мові;
  5. Вірш на вибір учня на українській мові.

(після прочитаних уривків учні стають в рядочок, потім роблять невелике коло,всередині якого стоять учень і учениця 11 класу з піднятим вгору глобусом і легко крутять його під мелодію пісні про Україну, українську мову).

Рефлексія учитель.

  • Назвіть моральні цінності, якими потрібно наповнити кошик життя кожної людини.
  • Які з них, на вашу думку, найважливіші?
  • Чи отримали ви задоволення від сьогоднішньої гри?
  • Що вам сподобалося найбільше?

(учні кладуть у кошик написані слова – моральні цінності життя кожної людини).

  • Чи достатньо цих моральних цінностей людини, щоб створити країну майбутнього «Ідеал»?

Підсумок.

(Вчитель відзначає активність і настрій учасників гри, наголошує на тому, що найголовніше для всіх було повторення й узагальнення знань та здійснення подорожі; підраховування кількості балів; визначається переможець і найкращі гравці в кожній команді).

(Музична пауза).

Учитель.

Ви були сьогодні молодці!

Залишайтеся завжди такими хорошими, активними і добрими. Я буду дуже рада, якщо урок приніс вам користь і ви станете ще кращими, добрішими, а ваша доброта буде діяльною. Зберігайте добро в своєму серці.

 І на завершення «бій» капітанів обох команд під назвою «Мудрість хитрості не сестра». (Сценічна мініатюра).

Після сценічної мініатюри – презентація костюмів усіх членів команд (учні презентують свої костюми – героїв улюблених літературних творів: по черзі виходять, називають свого героя, літературний твір і автора).

Учитель.

Спасибі всім, хто працював.

Актором був,

Вірші читав,

Хто нам в усьому допомагав.

Та тим хто в гості завітав.

На цьому прощавайте

І ще не раз у гості приїжджайте!

(Музична пауза).

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Горгут Галина
Додано
19 березня 2019
Переглядів
282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку