Тема уроку :"Слова- назви ознак".

Про матеріал
Розробка уроку "Слова - назви ознак. Вірш. Головний герой. Опис." Робота з ЛЕГО, індивідуальна робота з картками, робота в групах"Броунівський рух", диференційовані завдання.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Слова назви – ознак.

Освітні цілі: Ознайомити учнів із лексичним значенням слів, що називають ознаки предметів; формувати вміння ставити питання до слів, упізнавати предмет за його ознаками. Добирати слова, що називають ознаки предметів, розвивати й удосконалювати зв’язне мовлення, формувати вміння працювати в парі,у групі, висловлювати свою думку, викликати пізнавальний інтерес. Виховувати бажання робити добрі справи, жити в мирі, злагоді, бути щасливим.

Очікувальні результати: Взаємодіємо письмово:  - записує окремі слова та речення, дотримуючи опрацьованих правил запису речень на письмі, а також, слів, які пишуться так, як вимовляються;    -створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування;   -записує їх розбірливо, рукописними буквами;

Досліджуємо мовлення: -розрізняє різні види текстів і пояснює їх призначення;

Взаємодіємо усно: -ставить запитання до усного повідомлення;  -спостерігає за діалогом, підтримує одну із точок зору;   -підтримує аргументами власні думки або спростовує їх;

-передає інформацію в таблицях, схемах із допомого вчителя;  -використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації.

Обладнання: картки з диференційованими завданнями, конверт із завданнями, картки  з малюнками, підручник, цеглинки LEGO.

Тип уроку:комбінований

Хід уроку

І Організація класу. Привітання.

Щоб українську мову вивчати, треба гарно працювати.

Бо знання – велика сила, що весь світ підкорила.

ІІ Актуалізація знань учнів

1.Усне опитування. Вправа «Мозковий штурм» 

Продовж речення:  Іменник – це …(слова, що називають предмети)

- Іменники відповідають на питання - …

- Іменники мають … (власні і загальні назви) 

- З великої букви пишемо назви - …

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

- Були собі царівни – барви. Одягли вони шовкові сукні, кожна свою улюблену: червону, оранжеву, жовту, зелену,  блакитну, синю, фіолетову – та й подалися мандрувати. Помандрували до квітника.

-Назвіть слова, які називають колір фарб.   Розгляньте уважно квітник.

-Які квіти і в який колір зафарбували царівни – барви? (червоні троянди, оранжева красоля, жовтий соняшник, зелена м’ята, блакитні дзвіночки, синій барвінок, фіолетові фіалки).

-Покажіть відповіді цеглинками.  Троянди (які?) ….,   красоля (яка?) …, м’ята (Яка?)…., барвінок (який?) … .

ІІІ Повідомлення теми уроку

-Сьогодні ми навчимося розрізняти слова, що називають ознаки предметів. А також навчимося до слів питання який?, яка?, яке?, які?.

1.Вправа «Сторітеллінг».   Царівни – барви так заходилися все навколо себе фарбувати, що завітали і на городину, заглянули і до саду, і до лісу помандрували.

Розгляньте уважно, що зображено на малюнках. Назвіть предмети та їх ознаки за кольором (робота з LEGО)

Капуста (Яка?)  зелена;        Диня (яка?)  жовта;      Баклажан (який?)  фіолетовий;

Буряк (який?)   червоний;    Огірки (які?)   зелені.

  • Упоравшись зі своєю роботою, царівни – фарби повернулися у своє царство.
  •  –Щоб розпізнати предмети за смаком, вам потрібно їх посмакувати.

-Розгляньте малюнки. Назвати предмети і їхні ознаки за смаком.

Часник (який?)   гіркий;     Груша (яка?)   солодка;     Сіль (яка?)   солона.

-На які питання відповідають названі слова?

-А що називають ці слова? (назви ознак предметів).

2.Гра «Дешифрувальник»     До нас у гості виліз …

    а     б             код: 1а,  2а,  2б,  1б. (Кріт).

1  к     т

2  р     і

3.Робота за підручником (с.38-40)  впр.1.  «Передбачення» за заголовком.

-Як ви вважаєте, про що йтиметься у вірші? Чому так думаєте?

А)-Читання вірша вчителем «Кріт і Сонце».  –Чи справдились ваші сподівання?

Б)Робота в парах «Щоденні 5» - читання з другом. Читайте по черзі текст і ставте запитання.

-А якщо прочитати текст без виділених слів. Що змінилося?

в) «Письмо для себе» - випишіть слова, які називають ознаки  сонця.

Сонце (яке?) червоне, жовте, …… .

4. Вивчення  правила с.38      

Тренувальні вправи.  Виконання впр.2 (усно)

ІV Фізкультхвилинка

V Узагальнення та систематизація знань учнів

1.Робота над загадками

1 лист    -На нашу електронну адресу надійшли листи. Ось цей лист – від неслухняного дерев`яного хлопчика, який продав свою першу книжку буквар, щоб переглянути цікаву виставу. А тепер просить у вас допомоги, бо сам не вміє ані читати, ані писати. Ви здогадалися. Від кого цей лист? Дівчинка з блакитним волоссям загадала йому загадку. Та розгадати сам він не може. Допоможемо?

У  нього  ________ вуха, _________хвіст, __________шерсть  взимку ____________ , а влітку ____________ .

-Що ж це за тварина? Я можу розгадати цю загадку.  А ви? Чому? (бракує слів, які б вказують на ознаку предметів).

-Та в конверті є якісь слова. Може вони нам допоможуть?  (Довгі, куций, біла, сіра).

Діти виконують це завдання біля дошки.

-Ну і ми загадаємо загадки Буратінові.

На картках  одного боку записані прикмети, які хар-ють тварину, а з іншого – її малюнок.

         Злий, голодний, сірий …(вовк),           Руда, пухнаста, хитра … (лисиця),

                            Клишоногий, вайлуватий, лахматий … (ведмідь).

2 лист надійшов від якоїсь Шапочки. Що тут написано?  (во  Чер  на). Вона теж хоче загадати вам загадки.

Письмо під диктовку.  Маленька, солоденька, всім дітям смачненька. (Цукерка).

                                       Солоденьке, як медок, холодненьке, як льодок. (Морозиво).

2.Робота в групах. 

І – група. До поданих слів, що є назвами предметів, дібрати слова, які є назвами ознак.

Зразок: Лимон – соковитий, жовтий, ароматний, кислий, корисний.

Груша - ________________

Зима - __________________

ІІ – група. Доберіть до назв предметів назви їхніх ознак.

Яблуко (яке?) ________,   сумка (яка?) ______, сніг(який?) _______, діти (які?) _______,

Колесо (яке?) _________.

Слова для довідок: пухнастий, веселі, шкіряна, червоне, гумове.

3. Диференційовані завдання.  Вправа «Броунівський рух»

На кольорових картках записано диференційовані завдання. Учні їх виконують, після чого об’єднуються за кольором і спільно  перевіряють правильність виконання.

Картка червоного кольору.

Запишіть , які ці предмети за смаком.

Малина …., щавель …, яблуко …, сіль …, мед …, гірчиця …. .

Слова для довідок: гірка, солодкий, солона, солодка, кислий.

Картка жовтого кольору.

1.Запишіть, які ці предмети за смаком.

Малина …, щавель…, яблуко…, сіль…, мед…, гірчиці… .

2.Продовж речення.   Щавель кислий,  а малина … .

Гірчиця …, а яблуко … .

Картка зеленого кольору.

1.Запишіть, які ці предмети за смаком.

Малина …, щавель…, яблуко…, сіль…, мед…, гірчиця… .

2.Складіть і запишіть речення за схемою.

_______   _________, а _________   _____________.  

 

 

4. Гра «Влучний стрілець». Доберіть до назв предметів назви ознак.

Пташка                        пекучий

Гніздо                          блакитна

Небо                            маленьке

Мороз                         перелітна

VІ Підсумок уроку. Рефлексія.     Гра «Так»  чи  «Ні»

Прикметник відповідає на питання ХТО?, ЩО?, ЯКИЙ?, ЯКА?, ЯКЕ?

Прикметник вказує на ознаку предмета?

Прикметник називає предмет?

Ви працювали на уроці в групах, в парах. Справлялись із завданням?

Чи цікаво було на уроці? 

Вірш Лесі Лужецької «Прикметник»

Прикметник – це частина мови,                        А руки теплі і надійні,

Без неї нам не обійтись.                                     А погляд – сонячний і ясний.

Ти вслухайсь в слово пречудове,                      Квітки у полі – білі, сині,

Йому, як другові всміхнись.                              Червоні, жовті, голубі.

Земля – ласкава, люба, рідна,                            Хмарки у небі бистрохвилі,

А сонце – щире, золоте,                                     Весняні, літні, зимові.

А небо – лагідне, погідне,                                 Усі ознаки називає

Життя – прекрасне, золоте,                               Прикметник як частина мови.

А очі в мами – добрі, ніжні,                              І жодної не обминають

А голос – чистий і дзвінкий,                             Слова ці, справді пречудові.   

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пинів Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
4647
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку