Тема уроку "Співуча Німеччина"

Про матеріал
Тема уроку. Співуча Німеччина Мета: • навчальна: вчити учнів уважно слухати музичні твори вміти характеризувати їх; взаємовплив і взаємозбагачення музики різних народів: - виконання пісень різного змісту і характеру. - закріплювати набуті знання і вміння учнів. • розвивальна: розвивати предметні та міжпредметні компетентності учнів, збагачувати їхній музичний та загальний кругозір, слуховий досвід, вчити аналізувати музичні твори, визначати національні особливості музики різних народів • виховна: засобами музичного мистецтва здійснювати полікультурне виховання учнів, формувати поважне ставлення до культур інших народів. Музичний матеріал: Йоганн Себастьян Бах, «Прелюдія до мажор», «Прелюдія до мінор». «Вийди, вийди, Іванку» (повторення); Основні поняття: «поліфонія», «орган» Тип уроку: комбінований Обладнання: музичний інструмент, ноти, фонохрестоматія, програвач, ілюстрації, портрети композиторів, підручники.
Перегляд файлу

Вчитель. Гірняк Марія Миколаївна

Урок. Музика

4 клас

Тема уроку. Співуча Німеччина

Мета:

• навчальна: вчити  учнів  уважно  слухати  музичні  твори   вміти  характеризувати    їх; взаємовплив і  взаємозбагачення  музики    різних  народів:

      -  виконання  пісень   різного   змісту  і  характеру.

      -  закріплювати  набуті  знання  і  вміння  учнів.

• розвивальна: розвивати предметні та міжпредметні компетентності учнів, збагачувати їхній музичний та загальний кругозір, слуховий досвід, вчити аналізувати музичні твори, визначати національні особливості музики різних народів

 • виховна: засобами музичного мистецтва здійснювати полікультурне виховання учнів, формувати поважне ставлення до культур інших народів.

Музичний матеріал: Йоганн Себастьян Бах, «Прелюдія до мажор», «Прелюдія до мінор». «Вийди, вийди, Іванку»  (повторення);

Основні поняття:  «поліфонія», «орган»

Тип уроку: комбінований

Обладнання: музичний інструмент, ноти, фонохрестоматія, програвач, ілюстрації, портрети композиторів, підручники.

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід

(«Вийди, вийди, Іванку»).

І. Організаційний момент.

          1.Привітання.

- Добрий день! Мене звати Марія Миколаївна, я сьогодні проведу у вас урок музики.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Розгадування теми уроку.

- Подивіться на слайд та спробуйте розшифрувати тему нашого уроку.

(діти розшифровують тему)

- Молодці, отже, вирушаємо до Німеччини!

2. Розповідь про Німеччину.

Кожен з вас бажає подорожувати, і коли ви їдете в іншу країну обов’язково потрібно знати цікаві туристичні місця, щоб подорож не пройшла даремно. Давайте розглянемо найтуристичніші пам’ятки які відвідують сотні туристів (показ слайдів презентації)

Щоб краще дізнатись інформацію про країну на поміч приходять відомі композитори. Так як вони представники своєї держави. Завдяки їхніх творів можна спілкуватись з людьми незнаючи мови.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь про композитора.

Йоганн Себастіан Бах народився у німецькому містечку Ейзенах, у музичній родині. Батько навчав його гри на скрипці; хлопчик співав у хорі міської школи.

У 9 років Йоганн Себастіан осиротів, його вихователем став старший брат Йоганн Крістоф. Він був органістом у церкві і продовжив музичні заняття з хлопчиком.

Якось Себастіан дізнався, що брат ховає у шафі зошит із творами видатних композиторів. Понад півроку десятирічний хлопчик вночі, при місячному світлі, переписував ноти, але Крістоф дізнався про це й відібрав оригінали та копії. У розпачі Йоганн вигукнув: «Раз так, я сам напишу таку ж музику, напишу ще краще!» Брат лише розсміявся у відповідь.

Йоганн Бах, геніальний композитор і блискучий виконавець, усе життя наполегливо працював над удосконаленням власної майстерності, вивчав світову музичну культуру і народну музику; знав Біблію і латинь; вільно спілкувався італійською та французькою мовами.

«Мені довелося багато вчитися, хто буде таким же старанним, досягне того ж», — відповідав Бах на питання щодо його таланту.

Останні роки життя великого композитора були нелегкими. Ще в дитинстві Бах серйозно ушкодив зір, коли ночами переписував ноти. З роками хвороба очей посилилася. Після невдалої операції музикант осліпнув.

Сучасники швидко забули старого Баха. Лише через довгі роки музику великого композитора відкрили заново, захоплюючись її величністю, мудрістю, красою, досконалістю та глибиною невичерпної людяності. Його музичне послання пролетіло крізь віки і знайшло свого адресата.

  1. Музичний калейдоскоп

  Улюбленим  інструментом  Й.С.Баха  був  орган. Його  могутнє,  наповнене,  надзвичайно  різноманітне  звучання  найбільше  відповідало  творчим  уподобанням  музиканта.

  1. Словникова  робота.

Орган (у  перекладі  з  грецьк. – «інструмент» або  «знаряддя») – музичний  інструмент  групи  клавішно-духових  інструментів, якому  неофіційно  й  люб’язно  надано  назву  «короля  музичних  інструментів»: за  звуковою  палітрою  та  багатством  засобів  музичної  виразності  посідає  перше  місце  з-поміж  музичних  інструментів.

4. Перегляд відео про орган.

5. Цікава інформація про орган.

   Звук  в  органі  створюється  завдяки  нагнітанню  повітря  в  труби  різного  діаметру,  довжини, матеріалу (метал  або  деревина). Керування  органом  здійснюється  зі  шпільтішу (тобто  ігрового  столу, пульту  керування,  де  містяться  ігрові  механізми (клавіші, педаль) та  механізм  вмикання  та  вимикання  регістрів, допоміжних  засобів). Цей інструмент існував ще в стародавні часи у Греції, Римі, Єгипті, а в Європі з'явився у VII столітті. Спочатку орган супроводжував церковні співи, а потім став інструментом, на якому виконують соло. Грати на органі складно: органіст має впоратися з кількома клавіатурами для рук (мануалами) і ножною клавіатурою (педаллю), а також перемикати тембри інструмента. 

Більшість  органів  розташована  в  церквах, концертних  залах,  музичних  навчальних  закладах. Й.С.Бах  був  віртуозним  органістом.

У різні роки він працював придворним музикантом, органістом і керівником хору в церкві. Він пізнав усі секрети феї Інтонації, феї Імпровізації, а найбільше йому подобалося розкривати секрети ще однієї феї... Поліфонії.

«Нумо знайомитися! Я — фея Поліфонія. Я прикрашаю музику. У моїй музиці звучить не один, а багато голосів»

6. Словнкова робота.

Поліфонія (від  грецьк. Poly – «багато» і  phone – «звук») – тип  музики, у  якому  всі  голоси  є  рівноправними .

7. Виконання розспівки.

- Давайте і ми виконаємо найпростіший вид поліфонії «канон» (розспівування)

До до ре ре мі мі фа фа мі мі ре ре до до

8. Вступ до слухання

Композитор з повагою ставився до народнах псень та мелодій. У деяких його творах звучать мелодії народних пісень і танців, які він чув у дитинстві.

IV. Слухання музики.

  1. Завдання перед слуханням.
  • Послухайте твір відомого німецького композитора і скажіть:
  • Що незвичного в музиці?
  • Який настрій передає мінор. А мажор?
  1. Слахання «Прелюдія до-мажор»
  2. Завдання після слуханя.
  • Який характер твору?
  • На якому інструменті його виконують?
  • Що виникло в уяві під час прослуховування музики?
  1. Завдання перед слуханням.
  • Послухайте ще один твір. Порівняйте його з попереднім, що спільного у цій музиці, а чим вона відрізняється?
  1. Слухання. Йоганн Себастьян Бах, Прелюдія до мінор.
  2. Завдання після слухання.
  • Що вразило у прослуханому творі?
  • Який настрій викликає музика?
  • Чим відрізняються твори?

V. ФІЗКУЛЬТУРНА ХВИЛИНКА

 VI. Вокально-хорова робота

  1. Демонстрування твору.
  2. Повторення слів.
  3. Розспівування «Вийди, вийди, Іванку».
  4.  Виконання  веснянки «Вийди, вийди, Іванку».

Виконайте цю пісню з супроводом, зверніть увагу на активне звукоутворення і вмілий розподіл дихання.

Важливо не сповільнювати рух мелодії, стежити за тим, щоб вона звучала легко і плавно..

  1. Музично- ритмічні рухи.

Виконання танцю під твір.

VII. Підсумок уроку.

  1. Підсумкова бесіда.

Отже, діти, яку пісню ми продовжили вивчати сьогодні?

Про якого композитора ви дізнались?

Що нового запам’ятали?

Які твори звучали на уроці?

Які почуття вони викликали?

  1. Підбиття підсумків уроку

Разом із творами Й. Баха  ми потрапили до Німеччини, слухали музику, відому за межами цієї  держави, адже музична мова зрозуміла всім народам.

  1. Похвала учнів за урок.

Сьогодні ви були активними. Дякую за чудовий урок та співпрацю. Урок закінчено. До побачення.

docx
Додано
4 листопада 2020
Переглядів
1252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку