Тема уроку : Україна починається з мене.

Про матеріал
Матеріал уроку передбачає формування в учнів цілісного ставлення до Батьківщини, українського народу, розширює кругозір учнів про Україну, державні символи та розвиває почуття гордості за власний народ, заохочує творити добро, здобувати знання, бути гідним учнем школи і громадянином своєї держави.
Перегляд файлу

 

Тема уроку : Україна починається з мене.

(30-ти річчю незалежності України присвячується)

Мета: Знайомство учнів з історією здобуття Україною незалежності, формування національної свідомості школярів, розвиток почуття патріотизму, виховання любові до історії рідного краю, традицій та звичаїв.

Хід уроку

Проведення уроку передбачає перебування в 3-х локаціях: локація 1 – шлях до знань ( кабінет історії) , локація 2 – «Україна – це я» ( шкільний етнографічний музей «Обереги», локація 3 – «Умілі рученята» ( майстерня, кабінет обслуговуючої праці)

Епіграф уроку : «Вітчизна – це не хтось і десь,

                            Я – теж Вітчизна» (Іван Світличний)

Учитель: Добрий день, шановні учні, гімназисти 5 – А класу. Сьогодні 1 вересня – День знань, початок нового навчального року. Тема нашого уроку «Україна починається з мене». Це урок-знайомство з класним керівником, з новими предметами, вчителями. У нас сьогодні буде декілька локацій – це місця, де власне . ми будемо перебувати.

Наш клас (кабінет історії) – локація 1 «Шлях до знань» де ми почнемо і закінчимо  урок.

Шкільний музей – локація 2 «Україна – це я»

Локація 3 – «Умілі рученята» - кабінети праці.

Учитель: Для знайомства ми проведемо прес-конференцію. Будемо відповідати на питання які, як правило, задають журналісти Зараз , дехто з вас, прямо тут стануть журналістами і зможуть задати мені питання. Ви ж хочете про мене дещо дізнатись? Вас цікавить, а хто ж буде журналістами? Їх всього буде 7, а вас 31. За основу я взяла деякі цифри із своєї біографії і саме вони відповідатимуть номеру вашого прізвища по списку в журналі.

Число 19 – день мого народження. В журналі під № 19 (прізвище та ім’я учня). Під цифрою 1 в журналі (прізвище та ім’я учня) . Під цифрою 9 (прізвище та ім’я учня).

Число 48 – це кількість років, які я працюю, під цифрою 4 в журналі (прізвище та ім’я учня), під цифрою 8 (прізвище та ім’я учня).

Якщо скласти 1955 – вийде число 20, а під цим номером в журналі ( прізвище та ім’я учня), в даті є аж дві 5, та обійдемося однією, під цим номером (прізвище та ім’я учня).

А щоб нашим журналістам було простіше і не так страшно, питання до мене знаходяться в чарівному горщику (Учні з горщика дістають папірці з питаннями).

Одержуйте бейджики , розбирайте питання і по черзі задавайте мені, а я буду відповідати.

Спасибі. Ну , а тепер моя черга вам задавати питання і знайомитись. (Питання учням у формі бліц-опитування)

Спасибі всім учасникам конференції. На цьому, звичайно, наше знайомство не закінчується.

Учитель: Як ви себе почуваєте, не стомились? Ану , піднімайтесь, зараз порухаємось.

Руханка

Потягнулись рученятами до неба і піднялись навшпиньки. Полюбимо себе міцно, міцно в один бік, а потім в другий. Привітаємось із сусідом правою і лівою рукою, далі руки опускаємо і щосили втискаємо себе, щоб бути міцними ,як дуби. А тепер салют – оплески. Молодці. Сідайте.

Учитель: Наша наступна сходинка – «Шлях до знань».

Ви закінчили початкову школу і від сьогодні починається життя в середній школі, яке закінчиться в 9-му класі одержанням базової освіти.

 Це ціла планета під назвою знання. Шлях нелегкий, але можливий. Допомагатимуть вам в цьому нові предмети та вчителі, що їх викладатимуть. Тож почнемо  знайомство. Я починаю, а ви разом продовжуєте і називаєте науку. Помічниками знову будуть наші журналісти. Вони представлятимуть назви предметів і виходитимуть з ними до дошки.(  У віршованій формі представляються назви предметів  і розміщуються на дошці їх назви)

Учитель: З предметами розібрались, а вам час збиратися в мандри. Вас чекає шкільний етнографічний музей «Обереги». Там ми почнемо розмову про Україну, а значить про кожного з вас.

Зараз ми розділимося на 3 команди:  перший ряд  - команда « Сім’я», другий ряд – «Школа», третій ряд – «Батьківщина». В музеї , на підлозі будуть лежать  назви і кожна команда сідає в коло навколо неї, швиденько  обираєте очільника, що буде слідкувати за порядком. У кожної команди в конвертах знаходяться  підказки, ви їх розбираєте, читаєте їх зміст про себе, щоб потім добре говорити. І так починаємо. Що ж таке сім’я  , далі у нас школа і нарешті Батьківщина.

А тепер спробуйте визначить ,які ж ознаки спільні для всіх 3 команд (Учні визначають спільні ознаки)

 Спільні ознаки:

*кожен із нас;

*звичаї та традиції;

*Патріотизм;

*багатства;

*спільна праця;

*любов і повага;

*реліквії та символи;

*праця та відпочинок;

*спілкування;

*проблеми, негаразди, стосунки

Учитель: Зверніть увагу скільки спільного і для сім»ї, і для школи, і для Батьківщини.

І все починається з кожного вашого «Я»:

Я – в сім’ї;

Я – в школі;

Я – громадянин своєї держави Україна.

Учитель: Ми всі з вами рівні в своїх правах, бо кожен із нас має право на родину, на навчання, на Батьківщину.

Але ми з вами такі різні: дівчатка і хлопчики, біляві і русяві, худенькі і повненькі, виховані і не дуже, працьовиті і не дуже, діти і дорослі, різні смаки і уподобання.

 Ну, а тепер сюрприз. Зараз  ваші очільники знайдуть в музеї макітри з назвою своєї команди, а в них …. Смакуйте яблуками, бо нам рушати в дорогу до наступної локації -  «Умілі рученята». Хлопці відправляються на 1 поверх,  в майстерню, дівчатка -  в кабінет № 14, де вас зустрінуть вчителі трудового навчання, які допоможуть вам  у виготовленні власноруч подарунку для себе, до речі ви ним будете користуватись під час уроків. Після закінчення роботи не забудьте подякувати вчителів.

Хлопці , будьте чемними, а дівчатка поводьте себе як маленькі леді. (Учні при допомозі учителів трудового навчання виготовляють подарунок – закладку з використанням зображень національних та рослинних символів України)

Учитель: Прошу заходьте, займайте свої місця і ми продовжуємо розмову про Україну. Так що ж для нас Україна ? У кожного із вас на парті підготовлена інформація, ви декілька секунд з нею знайомитесь , читаєте про себе, а потім піднімаєтесь і говорите вголос. (Кожен учень виголошує інформацію про Україну – факти з історії, географії, природознавства, української літератури, що характеризують особливість України)

Учитель: Мені дуже приємно, що ви підготували свої роботи для конкурсу «Це моя Україна день новий зустрічає». До кінця дня у нас в класі буде  стояти скринька, в яку ви будете кидати папірці з прізвищем учасника конкурсу, чия робота вам найбільше сподобалась, таким чином ми визначимо переможця конкурсу, що буде відзначений подарунком від класного батьківського комітету.

У кожного із вас є день народження і у нашої держави також.  Цього року ми святкуємо 30- ти річчя незалежної України. Подарунок - вітання приготувала ваша однокласниця,  яку ми послухаємо. (Учениця читає вірш)

Сьогоднішній урок ми закінчуємо, але святкування 1-го вересня продовжується.

(Світлини на згадку про перший урок 2021-2022 навчального року)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку