Тема уроку: Весняні замальовки. Музична інтонація. Веснянки. Слухан¬ня: Е. Ґріґ «Навесні». Виконання: К. Перелісна, Н. Шевченко «Веснянка» Весняні пейзажі-споглядання.

Про матеріал
Тема уроку: Весняні замальовки. Музична інтонація. Веснянки. Слухан¬ня: Е. Ґріґ «Навесні». Виконання: К. Перелісна, Н. Шевченко «Веснянка» Весняні пейзажі-споглядання.
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Весняні замальовки. Музична інтонація. Веснянки. Слухан­ня: Е. Ґріґ «Навесні». Виконання: К. Перелісна, Н. Шевченко «Веснянка»

Весняні пейзажі-споглядання.

Мета: формування предметної компетентності: познайомити учнів з терміном музична інтонація, виражальна та зображальна інтонації; закріпити знання про весняні пісні-веснянки; продовжувати ознайомлювати учнів з особливостями та властивостями музичної мови;  вчити сприймати музичні твори та висловлювати враження; сприяти формуванню вокально-хорових  навичок на прикладі пісні К. Перелісна, Н. Шевченко «Веснянка», розширювати  уявлення  про емоційний зміст музики; вчити спостерігати за звуками в природі та передавати їх за допомогою музичних інструментів; вчити працювати  в парах, розвивати  допитливість , вміння «дивитись і бачити», розвивати уяву, уміння імпровізувати, розвивати емоційну сферу учнів, уміння розрізняти настрої музики; виховувати в учнів культуру слухання музики та зацікавленість нею.

формування міжпредметної естетичної  компетентності:  формувати в учнів уявлення про красу навколишнього світу, сповненого розмаїттям звуків, кольорів;

формування  ключових  компетентностей:  загальнокультурної( визначати образний зміст музичних творів ,виявляти особистісно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; формувати духовно-моральні якості);  уміння вчитися (сприймати мету, поставлену вчителем, і відповідно до неї виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати); здоров'язбережувальну (формувати правильну поставу; підтримувати сприятливий емоційний настрій); соціальну (виявляти ініціативу); громадянську (усвідомлювати свою приналежність до певного соціально-культурного середовища; дбайливо ставитися до природи); cпілкування рідною мовою ( обговорення, аналіз мистецьких творів); соціальна та громадянська компетентності (робота у командах на уроці, співпрацювати з однокласниками, учителем, працювати в команді на уроці).

Очікувані результати.  

   здобувач(здобувачка):

- сприймає музичний . твір Вівальді Е. Ґріґ «Навесні» та висловлює власні враження,

- сприймає пісню К. Перелісна, Н. Шевченко «Веснянка»та висловлює власні враження;
- виконує пісню К. Перелісна, Н. Шевченко «Веснянка» перший куплет та приспів у відповідному настрої, характері , тримає вокальну поставу,

-  виявляє здатність злагоджено   співпрацювати у парі,

-складає та розташовує на площині окремі елементи зображень (форм) в просту композицію

-відповідно задуму, обирає формат (вертикальний, горизонтальний) композиції;

-використовує всю площину аркуша;

Хід уроку

            ВСТУПНА ЧАСТИНА

       1.Організаційний момент.

Знову день почався, діти

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок

А урок наш незвичайний –

Грою всі його зовуть.

Щоб урок цей був цікавим.

Ти активним мусиш буть

1.2 Психологічна вправа «Пальчикове вітання»

Учні торкаються пальця сусіда та кажуть (починаємо з великого пальця)

Бажаю…

Успіху…

Великого …

У всьому …

І всюди …

Вітаю (дотик всією долонею)

       2.Актуалізація опорних знань.

- Дайте визначення поняттю «кінематограф».

- В чому особливість даного виду мистецтва?

- Який фільм ви переглядали на дозвіллі? Поділіться вашими враженнями.

       3.Мотивація навчальної діяльності.

Відгадай загадку

Задзвеніли струмки,

Прилетіли граки

У вулик бджола

Перший мед принесла.

Хто скаже, хто знає,

Коли це буває?

Весна все впевніше крокує по землі. Добре пригріває вже весняне сонечко,підсихає в лісі земля. Все навколо оживає: дерева, трави, комахи. Веселіше співають птахи, а їх уже прилетіло чимало! Повилазили мурашки – й одразу до роботи. Одні волочать здобич додому, другі займаються ремонтом будинку, який трохи попсувався за зиму.

            ОСНОВНА ЧАСТИНА

       1.Повідомлення теми уроку. Виклад матеріалу.

Усе живе в очікуванні свята – Благовіщення. Це християнське свято на честь радісної події (благої вісті) – повідомлення Діві Марії про майбутнє народження Сина Божого.

Благовіщення в українському народному календарі – радісне свято пробудження землі. Лише після Благовіщення розпочинали польові роботи.

Вважається, що у цей день не варто починати нові справи. «Навіть птах не в’є свого гнізда» – кажуть в народі. Починання може обернутися неприємними наслідками, невдачею або навіть нещастям.

За народною традицією, Благовіщення є днем ​​свободи. Здавна в Україні на це свято було прийнято випускати птахів на волю, адже птах символізує ангела, який приніс благу звістку Марії.

Раніше також існувала традиція «гріти весну» – розпалювали багаття та водити навколо нього хороводи, закликаючи весну. Цей вогонь вважався оберегом від злих духів і хвороб.

Розгляньте твори.

  • До якого жанру образотворчого мистецтва вони належать?
  • Визначте порядок розташування творів, що відображає поступове пробудження природи.
  • Прослідкуйте, як змінюється колірна палітра весняних краєвидів.

- Діти, пригадайте, що таке музична інтонація? (мелодичний зворот, мотив, найменша частина мелодії чи музичного твору певної виразності ).

  А  яке значення має інтонація в музиці? ( інтонація передає характер твору. В ній містяться основні елементи музичної виразності: мелодія, ритм, темп, динаміка, регістр, тембр)

Отже, інтонації в музиці бувають різними: одні, наприклад, виражають настрої, почуття та думки людини, це - виражальні інтонації. Інші – зображують рухи людини або різноманітні звуки, шуми та явища навколишнього світу, ходу, поведінку людини або тварини. Такі інтонації називаються зображальними  інтонаціями.

       2.Художньо-творча робота.

              3.1 Сприймання  та інтерпретація творів мистецтва.

- Як прокидається природа ми можемо почути у  творі норвезького композитора Едварда Ґріґа «Навесні» (показати портрет композитора)

Для цього заплющіть оченята, та уважно-уважно вслухайтеся в звуки музичного твору.

(Учні слухають)

ГРИГ Эдвард - биография, новости, фото, дата рождения, пресс-досье.  Персоналии ГлобалМСК.ру.

- Скажіть, які ваші враження після слухання?

- Як звучала музика?

- Які почуття та настрої вона передала?

- Що ви уявили, слухаючи цю музику?

 - Зі скількох частин складається твір?

 - Які виражальні інтонації передані в кожній частині?

              3.2. Вокально-хорова робота

- Сьогодні на уроці ми будемо багато співати, тому нам необхідно розспіватись, тобто підготувати голос до співу.

-   Послухайте вправу,яку ми сьогодні будемо співати.

(граю, співаю)

-   Співаємо разом.  Пам ятайте, вступати необхідно всім  одночасно за моїм  помахом  голови.  Послухайте  перший   звук  (граю, співаю). 

 -   Увага. Почали.

(граю, співаємо)

   - Голосні   звуки   вимовляємо,    округлюючи    їх.     Виконуємо разом, звертаємо увагу на правильну вимову голосних звуків.

                           (учні співають,слідкую,виправляю помилки)

  - Для кращого запам’ятовування проспіваємо вправу ще раз. Слідкуємо за одночасним вступом, правильним диханням, правильною вимовою голосних звуків.                         

                                (учні співають,слідкую,виправляю помилки)

  - Такі вправи допоможуть   навчитись  грамотно і правильно співати.

3.2.2.Робота над піснею.

    -  У далеку давнину вважали, що весну треба кликати, запрошувати. І саме для цього виконували спеціальні пісні – веснянки.   

Веснянки — народні обрядові пісні на честь весни. У різних регіонах України їх іще називають маївки, гаївки, риндзівки, ягілки та ін

- Сьогодні ми з вами вивчимо та виконаємо пісню К. Перелісної, Н. Шевченко «Веснянка»

-  Послухайте цю пісню у моєму виконанні. Слухайте уважно, щоб могли дати відповідь на мої запитання.

                                     (виконую,учні слухають)  

- Який настрій у вас викликає цей твір?  
    -  Про що в ній ідеться ? ( відповідь учнів,вчитель пісумовує)

    -   Вивчимо цю пісню по фразах . Послухайте першу фразу.

                                         (граю,співаю)
  -   Виконуємо разом. Пам’ятайте, вступати потрібно всім разом за помахом моєї голови, прислухайтесь один до одного .

                  (учні співають, слідкую, виправляю помилки)
-    Співаємо ще раз, дихання беремо після цих слів: … сонечко і блакить

                          (учні співають, слідкую, виправляю помилки)  

      Аналогічно вивчаємо наступні фрази. 
-   Виконуємо разом перший куплет. Пам’ятайте вступаємо всі разом, берем дихаємо за помахом голови, слідкуємо за словами та прислухаємось один до одного

            ( учні співають, слідкую та виправляю помилки.)
-    Ми продовжимо вивчати її на наступному     уроці.

     3.3.Художня діяльність.

- І на завершення  уроку вас очікує цікава  робота – ви, з моєю допомогою, виконайте сюжетну композицію «Весняні роботи».

- Розкажіть, що ви хочете зобразити. Де відбуватимуться події?

- Визначте головні та другорядні елементи твору.

- Оберіть матеріали і техніку виконання, що якнайкраще втілять ваш задум.

Давайте пригадаємо  правила створення композиції

  1. Аркуш поділяється на дві частини лінію, що визначає горизонт
  2. Кмпозиція має ближній (великі предмети), середній (зменшені) і далекий (найменші) плани.
  3. Чим більше віддалений предмет, тим нечіткішими є його контури.
  4. Наближені предмети мають насичені кольори, а предмети дальнього і середнього планів здаються тьмяними й білястими

Послідовність малювання сюжетної композиції «Весняні роботи»

3.3.1 Демонстрація малюнків

  ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

     1.Актуалізація набутих знань.

- Які музичні твори ми прослухали на цьому уроці?

- Що таке музична інтонація?

- Яке значення інтонації в музиці

- Які кольори має весна?

- А які звуки?

               2.Творче  домашнє завдання.       

Поспостерігайте за змінами у природі з приходом весни. Зверніть увагу на зміну колірної гами. Зробіть світлини цікавих пейзажів та створіть акварельними фарбами палітри їхніх кольорів.

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
17 червня 2022
Переглядів
1224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку