Тема уроку Використання математичних, статистичних та логічних функцій табличного процесора. Практична робота №15.

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики 8 клас

Тема: Використання математичних, статистичних та логічних функцій табличного процесора. Практична робота №15.

Перегляд файлу

 

Тема уроку 

Використання математичних, статистичних та логічних функцій табличного процесора. Практична робота №15.

Мета уроку

  • навчальна: формувати вміння використовувати у формулах вивчені математичні, статистичні та логічні функції, поглибити знання учнів про можливості розв’язання різноманітних практичних задач засобами табличного процесора;
  • розвивальна: розвивати вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях під час роботи за комп'ютером;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери,  підручник, навчальна презентація, інструкції з виконання практичної роботи

Програмне забезпечення: Табличний процесор, тестова оболонка

Основні поняття та терміни

Таблиця, клітинка (комірка) таблиці, межа, висота рядка, ширина стовпця, формула, функція

Предметні компетенції учня на уроці

Початковий рівень (розпізнавання): учень/учениця має уявлення про табличний спосіб організації даних в табличному  процесорі; інструменти для створення таблиць, адреси комірок, формули

Середній рівень (розуміння); учень/учениця знає поняття про об’єкти таблиці та їхні властивості; про адреси комірок, формули та функції.

Достатній рівень (уміння і навички): учень/учениця уміє створювати в таблиці в табличному процесорі довільного рівня складності; використовувати інструменти для креслення і настроювання властивостей таблиць у текстовому документі; редагувати та форматувати таблиці.

Високий рівень (перенесення знань): учень/учениця обґрунтовує доцільність використання таблиць в табличному процесорі, встановлює зв’язки між об’єктами табличного процесора,  вміє застосовувати формули та функції для автоматизації обрахунків

 

Хід уроку

І. Органiзацiйний момент(3хв)

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок інформатики  починаймо.

Привітання.

Вчитель. Доброго дня! Вітаю всіх присутніх.

Вітання з учнями. Перевірка відсутніх учнів. Перевірка готовності учнів до роботи (наявності робочих зошитів, підручників тощо). Організація уваги учнів. Налаштування учнів на робочий лад і позитивний емоційний настрій на уроці.

Притча

Ця історія сталася давним - давно. У стародавньому місті жив один мудрець, слава про якого пройшла по всьому місту. Але в цьому ж місті жив злий чоловік, який заздрив його славі. І вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти.Пішов він на луг, піймав метелика, затиснув його між зімкнутими долонями і подумав: «Спитаю я: о, наймудріший, який у мене метелик — живий чи мертвий? Якщо він скаже, що мертвий, я розкрию долоні — метелик полетить, а якщо скаже — живий, я стисну долоні, і метелик помре. Тоді стане ясно, хто з нас мудріший». Так заздрісник і зробив: зловив метелика, сховав його між долонь, вирушив до мудреця і запитав його: «Який у мене метелик — живий чи мертвий?» Але мудрець відповів: «Все в твоїх руках...»

Бувають моменти в житті, коли руки опускаються і здається, що нічого не вийде. Тоді згадайте слова мудреця «Все в твоїх руках...» Сьогодні на уроці я сподіваюсь у Вас все вийде.

Побажання для учнів:

БУТИ:

УСМІХНЕНИМИ

СПОКІЙНИМИ

ПРОГРЕСИВНИМИ

ІНІЦІАТИВНИМИ

ХОРОБРИМИ

І тоді  Ви будете УСПІШНИМИ.

Успіх – це 99% праці і 1% творчості

Отже, давайте прагнути успіху і бути творчими.

Логічне завдання (2 хв) Уявіть, що Ви машиніст потягу, за напрямком Фундукліївка — Київ. Всього в потязі 10 вагонів.  Поїзд обслуговується бригадою з 30 осіб. Начальнику потягу 46 років. Кочегар на 3 роки старший за машиніста. Скільки років машиністу потягу?

(Встановлення настрою на роботу. Відповідь: стільки скільки і Вам)

Перевірка домашнього завдання (5 хв)

Тестування у програмі MyTestX

Учні проходять комп’ютерне тестування за комп’ютерами в програмі MyTestX. Результати проходять вчителю на комп’ютер

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності (7хв)

 Відкрийте, будь ласка, зошити з практичних робіт і запишіть тему уроку  „Використання математичних, статистичних та логічних функцій табличного процесора. ”.

  • Завданнями нашого уроку є  формувати вміння використовувати у формулах вивчені математичні, статистичні та логічні функції, а також  розвивати вміння використовувати отримані знання на інших уроках і  в різних життєвих ситуаціях під час роботи за комп'ютером;

  Вчитель: Епіграфом до нашого уроку слова відомого французького лінгвіста Гюстава Гійома "Дорогу осилить той, хто йде, а інформатику – той, хто міркує". Важливість вислову  ви зрозумієте під час уроку.

 Проблемне запитання нашого заняття  Чи вміє Excel розв'язувати математичні задачі 8 класу?

    Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.

Робота   у  ГРУПАХ.  Знайди пару і визначте до якої категорії відносяться функції.

Доповнити схему на дошці.   Повторюємо:

 

 Завдання нашої  практичної  роботи будуть тісно переплітатися з математикою.

 На уроках алгебри ви працюєте з темою квадратні рівняння.

  1. Коли квадратне рівняння має корені? А коли не має?
  2. Що потрібно знайти, щоб розв’язати квадратне рівняння?
  3. Скільки коренів має квадратне рівняння?

Формули записують учні на дошці. І прикріплюють функції ЕТ, які допоможуть їм це зробити в середовищі ЕТ.

 А уроки геометрії Вас занурюють в розв’язування прямокутних  трикутників

  1. Що означає розв’язати трикутник?
  2. Які співвідношення ви знаєте, що можна використати  для розв’язування даного трикутника?

 _ Чотири основні типи задач:

Розв'язати трикутник за стороною і двома кутами;

Розв'язати трикутник  за двома сторонами і кутом між ними;

Розв'язати трикутник трьома сторонами;

Розв'язати трикутник  за двома сторонами і кутом, протилежним одній з них.

  1. ___________________________________________________________________
  2. _____________________________________________________________________

IV. Формування вмінь та навичок (25 хв)

Практична робота15. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора.

Мета: застосувати вивчені математичні, статистичні та логічні функції для розвязування математичних задач 8 класу.

 

Перш ніж сісти за комп’ютери, нам слід пригадати всі правила безпечної роботи та поведінки в кабінеті інформатики.

Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Практична робота за комп’ютерами(завдання 1)

  1. РЕЛАКСАЦІЯ (2 хв)

Релаксація «Я на морі»

Давайте разом закриємо очі і уявимо себе на пляжі на березі моря. Ви сидите біля води, море лагідно лоскоче ваші ступні. За вами росте пальмовий ліс, в якому райські птахи наспівують пісні. Люди начебто вас не помічають, а ви не помічаєте людей. Сонячне проміння пробігає своїм теплом по вашому тілу – від п’ят до останньої волосини на голові. В далині ви бачите предмет, який рухається вам на зустріч із моря. Ви не втримуєте цікавості і поспішаєте по воді до нього все швидше і швидше. Ви намагаєтесь доторкнутись, але що це? Це ваша книжка і зошит з інформатики.  Ви в класі і відкриваєте очі, ми продовжуємо урок інформатики.

Практична робота за комп’ютерами (завдання 2)

Висновок до роботи записують в зошиті.

РОБОТА  З КАРТОЮ  ЗНАНЬ І  ВМІНЬ (заповнення схеми)

 

VIІ. Підсумки уроку Повернення до проблемного запитання, висновки учнів, висновок вчителя,  короткий аналіз КАРТИ ЗНАНЬ (2 хв)

Оцінювання обсягу і якості виконання практичної роботи. Формулювання висновку: які типи функцій використовують для розрахунків; яка з використовуваних функцій має найбільше аргументів;

Учитель: Пригадайте епіграф нашого уроку. Проаналізуйте, чому саме його я обрала?  (відповіді учнів).

Отже: Матеріал цього уроку,  використання функцій в програмі  Excel – це ваші кроки до знань, які ви зможете використати не тільки в інформатиці, а й на уроках математики, фізики, хімії,  в майбутній професії та повсякденному житті.

  • ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  2(хв.)  Повторити розділ 7 п. 7.3

Творча робота  завдання 3  з  веб-квесту   «Таблиці, що вміють рахувати»

docx
Додано
1 серпня 2018
Переглядів
2747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку