Тема уроку. Винаходи людства

Про матеріал
В роботі представлені: конспект уроку; путівка уроку, за якою праюють учні; додатковий матеріал для дітей; формувальне оцінювання.
Перегляд файлу

                         Я досліджую світ.  3 клас

За підручником Н. Будної « Я досліджую світ» 2 частина

 

Тема. Винаходи людства ( другий урок)

Мета. Формувати уявлення про винаходи людства, значення та використання їх у повсякденному житті; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати почуття поваги до надбань українського народу та народів світу.

Обладнання. Малюнки, путівка уроку, презентація «Винаходи людства», конструктор ЛЕГО, слова для учнів-помічників вчителя.

                                   Хід уроку

І Організація класу

Діти милі, озирнулись

Одне одному всміхнулись

Якщо добре працювати –

Будуть гарні результати.

Тож не гаємо ми час,

Бо знання чекають нас!

  • Прошу показати, з яким настроєм ви прийшли на урок? Дякую! Я побачила його на ваших обличчях.

ІІ Актуалізація опорних знань

-Пригадаємо, про що ми говорили з вами на минулому уроці? (Винаходи людства) Слайд1

1.Перевірка домашнього завдання. Робота по путівці уроку.(Додаток)

(І.Перевірка д/з)

-Перевіряємо завдання за допомогою цеглинок ЛЕГО. Слайд 2

-Позначте результат своєї роботи кольором ( в путівці)

2. Інформація вчителя

- Хочу вам сказати, що цеглинки ЛЕГО теж винахід. Вони були винайдені датчанином Оле Кірком Крістіансеном понад100 років тому.

Оле був теслярем, а його 12-річний син допомагав йому у майстерні. Хлопчик підмітав стружку і збирав відходи - брусочки від дощок. Фарбував їх і грався. Батько це побачив і вирішив зробити кубики для гри, що в нього дуже добре вийшло. 

-А для чого нам ці кубики?

ІІІ Оголошення теми уроку

-Ми продовжимо на сьогоднішньому уроці знайомство з винаходами людства.  Слайд1

ІV Робота по темі уроку

1.Винаходи живуть серед нас. Слайд3

- Які вироби можна порівняти?

- Який із цих двох виробів ви б хотіли мати у себе вдома? Чому?

2. Повідомлення дітей про шкільне приладдя . Слайди 4,5,6,7,8

 (виступи учнів-помічників, додаток)

-Є прилади, якими ми користуємося на уроках щодня. Це наше шкільне приладдя. Прослухайте інформацію про ці винаходи.

3. Фіхвилинка. Слайд 9

-Яких мультиплікаційних героїв можна назвати винахідниками? (Фіксиків) З якого мультфільму?

Руханка « Фіксики»

-Про які винаходи людства говориться у цій руханці?

4. Діти винахідники. Слайд10

-Чи можуть бути діти винахідниками?

-З винаходами яких дітей ми уже ознайомилися ? (Підручник с.22 )

-Що винайшов Ігор Шибка? (Окуляри для людей з порушенням зору)

-Як і де застосовуються його окуляри? ( В лікарнях, шпиталях для лікування зору)

-Що винайшов Валентин Фречка? (Технологію виготовлення паперу із сухого листя)

-Як застосовується його винахід? (Виготовляють екологічно чисті паперові пакети для упаковки)

5. Винахід українських студентів.

- Ви повинні були вдома знайти із додаткових джерел інформацію про винахід українських студентів.

(Путівка уроку. ІІ.Інформація з додаткових джерел про винахід українських студентів)

-Що вони винайшли? Слайд 11

-Що ж це за рукавички?  (Рукавички для людей із слабким слухом)

-Позначте результат своєї роботи кольором. ( в путівці)

6. Речі у твоєму домі. Слайд 12

- Ми користуємося речами створеними різними людьми. В різних країнах. Наприклад: телефон вироблений у Японії, чай з Грузії, овочі і фрукти з Турції, Греції. Кожна країна робить свій внесок у світове виробництво.

Дослідження.

-Ви проводили вдома дослідження і записували у зошиті. (Підручник с.23. Досліди, які речі у твоєму домі виготовлені в Україні, а які – в інших країнах)

-В путівці уроку заповніть таблицю. (ІІІ. Речі у твоєму домі.)

-Позначте результат своєї роботи кольором. ( в путівці)

( Діти зачитують із зошита свої варіанти дослідження)

7. Я винахідник.

-Сьогодні на урок ви принесли свої винаходи, які ви зробили із конструкторів. Розкажіть про свій винахід. Яке він має значення для людей?

(Презентація учнів своїх робіт)

-Визначте свій успіх на уроці. (Путівка. Підсумок: )

-Позначте результат своєї роботи кольором. ( в путівці)

V Підсумок уроку

-Чи потрібні винаходи?

-Для чого вони потрібні?

-Який необхідний людям винахід зараз?

-Який у вас  настрій на кінець уроку? Покажіть обличчям.

VІ Домашнє завдання Слайд 13

  • Вибрати із побуту любу річ і дослідити, хто її винайшов
  • Дослідити винайдення шкільного приладдя: фарби, зошит, ручка, пензлик та ін.

 

               ДОДАТОК ДО УРОКУ

 

 

Слова дітям

 

Пластилін

Пластилін винайшов    англійський  викладач образотворчого мистецтва, щоб учні не бруднили  руки глиною.

Олівець

В Англії  сильний ураган повивертав дерева з корінням. Під коренем дерева було знайдено якусь крихку масу, схожу на вугілля. Вона не горіла ,але залишала після себе сліди. З цієї маси англійці  винайшли грифель. Прив’язували його кусочок до металевої палички і писали. А пізніше французький винахідник обрамив грифель у дерево, так був винайдений олівець. А день 25 жовтня, коли це було зроблено- відзначають як день олівця.

Лінійка

Дослідники вважають, що сучасній лінійці понад 200 років і хто її винайшов не знають. Лінійками ( гладко обробленими дощечками) користувались ще в стародавньому Єгипті, коли будували піраміди.

Фломастери

Перші фломастери були винайдені ще у стародавньому Єгипті і були тільки чорні. Це були трубочки з рідиною всередині. А заново їх створили у Японії в 1960 р. Саме тоді з’явилися кольорові фломастери.

Циркуль

Використовували для креслення чогось круглого. Спочатку він був кам’яний, потім дерев’яний, а зараз металевий і пластмасовий. Вважають, що нашому циркулю близько 3000 років.

 

           

 

 

 

 

 

 

 

  

 

   Путівка  уроку

 

I.Перевірка д/з:

Слово                                 Що воно означає (з’єднай стрілочкою)

1.Винахід –                       1.Здатність людини придумувати щось нове

2.Винахідники –              2.Той,хто винайшов, або винаходить що- небудь

3.Винахідливість-            3.Те,що винайдене, зовсім нове.

Відомі винахідники             Винаходи (з’єднай стрілочкою)

4. Петро Бобонич            4. Операції на серці

5. Микола Амосов           5. Електрозварювання

6. Брати Патони              6. Глюкометр для вимірювання рівня цукру   

                                           у крові.     

                                                                                                  Все правильно.

                                                                                                  Два кольори не

                                                                                                   співпадають.

Перевірка:                                                                               Все неправильно.         

II.Інформація з додаткових джерел про винахід українських студентів.

Знайшов       +        Не знайшов    -

                                                                                                                    +

Перевірка :                                                                                               -

III. Речі у твоєму домі

Виконав ++          Виконав частково +      Не виконав  !    

 

 

 

Перевірка:        ++      

                             +    

                              !      

 

 

 

 

Підсумок:       Якщо вам все було зрозуміло, визначте свій успіх на  уроці.   

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ахматова Ніна
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
1565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку