Я досліджую світ. 3 клас
За підручником Н. Будної « Я досліджую світ» 2 частина
Тема. Винаходи людства ( другий урок)
Мета. Формувати уявлення про винаходи людства, значення та використання їх у повсякденному житті; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати почуття поваги до надбань українського народу та народів світу.
Обладнання. Малюнки, путівка уроку, презентація «Винаходи людства», конструктор ЛЕГО, слова для учнів-помічників вчителя.
Хід уроку
І Організація класу
Діти милі, озирнулись
Одне одному всміхнулись
Якщо добре працювати –
Будуть гарні результати.
Тож не гаємо ми час,
Бо знання чекають нас!
ІІ Актуалізація опорних знань
-Пригадаємо, про що ми говорили з вами на минулому уроці? (Винаходи людства) Слайд1
1.Перевірка домашнього завдання. Робота по путівці уроку.(Додаток)
(І.Перевірка д/з)
-Перевіряємо завдання за допомогою цеглинок ЛЕГО. Слайд 2
-Позначте результат своєї роботи кольором ( в путівці)
2. Інформація вчителя
- Хочу вам сказати, що цеглинки ЛЕГО теж винахід. Вони були винайдені датчанином Оле Кірком Крістіансеном понад100 років тому.
Оле був теслярем, а його 12-річний син допомагав йому у майстерні. Хлопчик підмітав стружку і збирав відходи - брусочки від дощок. Фарбував їх і грався. Батько це побачив і вирішив зробити кубики для гри, що в нього дуже добре вийшло.
-А для чого нам ці кубики?
ІІІ Оголошення теми уроку
-Ми продовжимо на сьогоднішньому уроці знайомство з винаходами людства. Слайд1
ІV Робота по темі уроку
1.Винаходи живуть серед нас. Слайд3
- Які вироби можна порівняти?
- Який із цих двох виробів ви б хотіли мати у себе вдома? Чому?
2. Повідомлення дітей про шкільне приладдя . Слайди 4,5,6,7,8
(виступи учнів-помічників, додаток)
-Є прилади, якими ми користуємося на уроках щодня. Це наше шкільне приладдя. Прослухайте інформацію про ці винаходи.
3. Фіхвилинка. Слайд 9
-Яких мультиплікаційних героїв можна назвати винахідниками? (Фіксиків) З якого мультфільму?
Руханка « Фіксики»
-Про які винаходи людства говориться у цій руханці?
4. Діти винахідники. Слайд10
-Чи можуть бути діти винахідниками?
-З винаходами яких дітей ми уже ознайомилися ? (Підручник с.22 )
-Що винайшов Ігор Шибка? (Окуляри для людей з порушенням зору)
-Як і де застосовуються його окуляри? ( В лікарнях, шпиталях для лікування зору)
-Що винайшов Валентин Фречка? (Технологію виготовлення паперу із сухого листя)
-Як застосовується його винахід? (Виготовляють екологічно чисті паперові пакети для упаковки)
5. Винахід українських студентів.
- Ви повинні були вдома знайти із додаткових джерел інформацію про винахід українських студентів.
(Путівка уроку. ІІ.Інформація з додаткових джерел про винахід українських студентів)
-Що вони винайшли? Слайд 11
-Що ж це за рукавички? (Рукавички для людей із слабким слухом)
-Позначте результат своєї роботи кольором. ( в путівці)
6. Речі у твоєму домі. Слайд 12
- Ми користуємося речами створеними різними людьми. В різних країнах. Наприклад: телефон вироблений у Японії, чай з Грузії, овочі і фрукти з Турції, Греції. Кожна країна робить свій внесок у світове виробництво.
Дослідження.
-Ви проводили вдома дослідження і записували у зошиті. (Підручник с.23. Досліди, які речі у твоєму домі виготовлені в Україні, а які – в інших країнах)
-В путівці уроку заповніть таблицю. (ІІІ. Речі у твоєму домі.)
-Позначте результат своєї роботи кольором. ( в путівці)
( Діти зачитують із зошита свої варіанти дослідження)
7. Я винахідник.
-Сьогодні на урок ви принесли свої винаходи, які ви зробили із конструкторів. Розкажіть про свій винахід. Яке він має значення для людей?
(Презентація учнів своїх робіт)
-Визначте свій успіх на уроці. (Путівка. Підсумок: )
-Позначте результат своєї роботи кольором. ( в путівці)
V Підсумок уроку
-Чи потрібні винаходи?
-Для чого вони потрібні?
-Який необхідний людям винахід зараз?
-Який у вас настрій на кінець уроку? Покажіть обличчям.
VІ Домашнє завдання Слайд 13
ДОДАТОК ДО УРОКУ
Слова дітям
Пластилін
Пластилін винайшов англійський викладач образотворчого мистецтва, щоб учні не бруднили руки глиною.
Олівець
В Англії сильний ураган повивертав дерева з корінням. Під коренем дерева було знайдено якусь крихку масу, схожу на вугілля. Вона не горіла ,але залишала після себе сліди. З цієї маси англійці винайшли грифель. Прив’язували його кусочок до металевої палички і писали. А пізніше французький винахідник обрамив грифель у дерево, так був винайдений олівець. А день 25 жовтня, коли це було зроблено- відзначають як день олівця.
Лінійка
Дослідники вважають, що сучасній лінійці понад 200 років і хто її винайшов не знають. Лінійками ( гладко обробленими дощечками) користувались ще в стародавньому Єгипті, коли будували піраміди.
Фломастери
Перші фломастери були винайдені ще у стародавньому Єгипті і були тільки чорні. Це були трубочки з рідиною всередині. А заново їх створили у Японії в 1960 р. Саме тоді з’явилися кольорові фломастери.
Циркуль
Використовували для креслення чогось круглого. Спочатку він був кам’яний, потім дерев’яний, а зараз металевий і пластмасовий. Вважають, що нашому циркулю близько 3000 років.
Путівка уроку
I.Перевірка д/з:
Слово Що воно означає (з’єднай стрілочкою)
1.Винахід – 1.Здатність людини придумувати щось нове
2.Винахідники – 2.Той,хто винайшов, або винаходить що- небудь
3.Винахідливість- 3.Те,що винайдене, зовсім нове.
Відомі винахідники Винаходи (з’єднай стрілочкою)
4. Петро Бобонич 4. Операції на серці
5. Микола Амосов 5. Електрозварювання
6. Брати Патони 6. Глюкометр для вимірювання рівня цукру
у крові.
Все правильно.
Два кольори не
співпадають.
Перевірка: Все неправильно.
II.Інформація з додаткових джерел про винахід українських студентів.
Знайшов + Не знайшов -
+
Перевірка : -
III. Речі у твоєму домі
Виконав ++ Виконав частково + Не виконав !
Перевірка: ++
+
!
Підсумок: Якщо вам все було зрозуміло, визначте свій успіх на уроці.