Урок на тему "Рослини навесні"

Про матеріал
Формувати уявлення про зміни в природі навесні; ознайомити з ранньоквітучими трав’янистими рослинами, деревами, кущами, що занесені до Червоної книги України, вчити розпізнавати їх; розвивати емоційність дітей, мислення, вміння спостерігати, порівнювати, робити висновки; виховувати етичні почуття та дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

ОЛЕНА ГРЕСЬКО

2 клас

Тема: «Рослини навесні»

Мета: формувати уявлення про зміни в природі навесні; ознайомити з ранньоквітучими трав’янистими рослинами, деревами, кущами, що занесені до Червоної книги України, вчити розпізнавати їх; розвивати емоційність дітей, мислення, вміння спостерігати, порівнювати, робити висновки; виховувати етичні почуття та дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник Н. Бібік, картки із завданням, відеоролики, відео фізкультхвилинки.

Хід уроку

  1. Організаційна частина (2 хв).

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався –

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

Всі за парти ми сідаєм.

До роботи приступаєм.

Щоб помилок уникати,

Треба гарно працювати.

  1. Актуалізація опорних знань(6 хв).
  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Хвилинка міркувань
  • Діти, давайте трішки пофантазуємо (діти закривають очі, звучить тиха мелодія).
  • Уявіть, що ви потрапили до лісу. Пригріває сонечко, відчувається легенький вітерець. Сніг вже майже розтанув. Все навколо прокидається.
  • А зараз відкрийте очі і скажіть, яку пору року ви уявили?
  1. «Асоціативний кущ»
  • Діти, а що у вас асоціюється із словом «Весна»?

 

Весна

 

 

 

  1. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності (4 хв).
  • Давайте пригадаємо на які три групи поділяються рослини ? (дерева, кущі, трава).
  • А яка між ними відмінність?
  • А зараз подивіться невеличке відео, де ви зможете побачити, як прокидається природа навесні (перегляд відеоролика).
  • І як ви вже, напевно, здогадалися, сьогодні ми поговоримо про рослини навесні. Ми навчимося розпізнавати їх серед інших рослин та дізнаємося які із рослин занесені до Червоної книги України.
  1. Вивчення нового матеріалу (12 хв).

1. Розповідь вчителя

  • Відкрийте підручник на сторінці 86 та послухайте розповідь (діти слухають розповідь і роздивляються у підручнику зображення рослин, про які говорить вчитель).
  • Весняне тепло змінило життя рослин. Ранньою весною на проталинах з’являються перші весняні квіти – підсніжники. А тіки-но зійде сніг, зацвітають пролісок, ряст, мати-й-мачуха, первоцвіт, медунка, анемона.

Закінчився стан спокою у дерев та кущів. На гілках бубнявіють бруньки. З бруньок з’являються листки і квіти. Першими, ще до появи листя зацвітають кущі – верба й ліщина, а серед дерев – вільх, осика. Деякі дерева й кущі вкриваються ніжним зеленим листям, а потім квітують.

2. Робота з картками.

  • Я роздаю вам карточки із зображення рослин, а вам потрібно обвести тільки ранньоквітучі.

(вчитель перевіряє правильність виконання).

3. Ознайомлення із рослинами, що занесені до Червоної книги (ст. 87).

4. Фізкультхвилинка.

  1.   Закріплення вивченого матеріалу (10 хв).

1. Робота в групах

  • А тепер давайте ми самі себе перевіримо. Кожна група задає запитання один одному по тому, що ми з вами говорили.
  • Що бубнявіє на гілках? (бруньки)
  • А що з’являється з бруньок? (листки та квіти)
  • Які кущі першими зацвітають до появи листочків? (верба і ліщина)
  • А серед дерев хто першим зацвітає? (вільха та осика)

2. Гра «Обери»

  • Виберіть і підкресліть явища, характерні для рослин навесні. Поясніть їх.

На деревах не має листя. Розпустилися бруньки. Льодохід. Цвітуть квіти. Обпадає листя. Яскравіше світить сонце. Листопад. Тане сніг. Хурделиця.

  1. Підсумок уроку (4 хв).
  • Як весняна погода впливає на рослин?
  • Чому так говорять: «На весні закінчується зимовий спокій у рослин»
  • Що відбувається з рослинами навесні?
  1. Домашнє завдання (2 хв).
  •     Підготувати коротку розповідь про одну з перших весняних квітів.

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
1435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку