ОЛЕНА ГРЕСЬКО
2 клас
Тема: «Рослини навесні»
Мета: формувати уявлення про зміни в природі навесні; ознайомити з ранньоквітучими трав’янистими рослинами, деревами, кущами, що занесені до Червоної книги України, вчити розпізнавати їх; розвивати емоційність дітей, мислення, вміння спостерігати, порівнювати, робити висновки; виховувати етичні почуття та дбайливе ставлення до природи.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник Н. Бібік, картки із завданням, відеоролики, відео фізкультхвилинки.
Хід уроку
-
Організаційна частина (2 хв).
Добрий день! В добрий час!
Кожен з вас приготувався –
Зараз сядуть всі дівчатка,
-
Актуалізація опорних знань(6 хв).
-
Перевірка домашнього завдання.
-
Хвилинка міркувань
-
Діти, давайте трішки пофантазуємо (діти закривають очі, звучить тиха мелодія).
-
Уявіть, що ви потрапили до лісу. Пригріває сонечко, відчувається легенький вітерець. Сніг вже майже розтанув. Все навколо прокидається.
-
А зараз відкрийте очі і скажіть, яку пору року ви уявили?
-
«Асоціативний кущ»
-
Діти, а що у вас асоціюється із словом «Весна»?
Весна
-
Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності (4 хв).
-
Давайте пригадаємо на які три групи поділяються рослини ? (дерева, кущі, трава).
-
А яка між ними відмінність?
-
А зараз подивіться невеличке відео, де ви зможете побачити, як прокидається природа навесні (перегляд відеоролика).
-
І як ви вже, напевно, здогадалися, сьогодні ми поговоримо про рослини навесні. Ми навчимося розпізнавати їх серед інших рослин та дізнаємося які із рослин занесені до Червоної книги України.
-
Вивчення нового матеріалу (12 хв).
1. Розповідь вчителя
-
Відкрийте підручник на сторінці 86 та послухайте розповідь (діти слухають розповідь і роздивляються у підручнику зображення рослин, про які говорить вчитель).
-
Весняне тепло змінило життя рослин. Ранньою весною на проталинах з’являються перші весняні квіти – підсніжники. А тіки-но зійде сніг, зацвітають пролісок, ряст, мати-й-мачуха, первоцвіт, медунка, анемона.
Закінчився стан спокою у дерев та кущів. На гілках бубнявіють бруньки. З бруньок з’являються листки і квіти. Першими, ще до появи листя зацвітають кущі – верба й ліщина, а серед дерев – вільх, осика. Деякі дерева й кущі вкриваються ніжним зеленим листям, а потім квітують.
2. Робота з картками.
-
Я роздаю вам карточки із зображення рослин, а вам потрібно обвести тільки ранньоквітучі.
(вчитель перевіряє правильність виконання).
3. Ознайомлення із рослинами, що занесені до Червоної книги (ст. 87).
4. Фізкультхвилинка.
-
Закріплення вивченого матеріалу (10 хв).
1. Робота в групах
-
А тепер давайте ми самі себе перевіримо. Кожна група задає запитання один одному по тому, що ми з вами говорили.
-
Що бубнявіє на гілках? (бруньки)
-
А що з’являється з бруньок? (листки та квіти)
-
Які кущі першими зацвітають до появи листочків? (верба і ліщина)
-
А серед дерев хто першим зацвітає? (вільха та осика)
2. Гра «Обери»
-
Виберіть і підкресліть явища, характерні для рослин навесні. Поясніть їх.
На деревах не має листя. Розпустилися бруньки. Льодохід. Цвітуть квіти. Обпадає листя. Яскравіше світить сонце. Листопад. Тане сніг. Хурделиця.
-
Підсумок уроку (4 хв).
-
Як весняна погода впливає на рослин?
-
Чому так говорять: «На весні закінчується зимовий спокій у рослин»
-
Що відбувається з рослинами навесні?
-
Домашнє завдання (2 хв).
-
Підготувати коротку розповідь про одну з перших весняних квітів.