Тема уроку. Закріплення знань учнів про прикметник як частину мови. Складання усної розповіді.

Про матеріал
Повторити і закріпити знання учнів про прикметник як частину мови; продовжувати вчити учнів складати тексти – розповіді на задану тему; розвивати зв’язне мовлення, навички каліграфії, увагу, пам’ять, спостережливість, творчість; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов і повагу до мами, любов і бережне відношення до природи, любов до рідного міста, бажання зробити його кращим.
Перегляд файлу

Українська мова

3 клас

Тема уроку. Закріплення знань учнів про прикметник як частину мови.     

                                  Складання усної розповіді.                                            

Мета уроку.  Повторити і закріпити знання учнів про прикметник як частину мови;  продовжувати вчити учнів складати тексти – розповіді на задану тему; розвивати  зв’язне  мовлення,  навички каліграфії,  увагу,  пам’ять,  спостере -жливість, творчість; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов і повагу до мами, любов і бережне відношення до природи, любов до рідного міста, бажання  зробити його кращим.

Обладнання уроку. Презентація до уроку, картинки, таблиці.

Хід уроку

І. Організація класу   (Слайд )

1. Доброго здоров’я, любі діти!

Вас покликав дзвоник в рідний клас.

Будемо навчатись і радіти,

Тож ростіть здорові, в добрий час! 

2.Психоформула.   (Слайд )

Люблю я свій розум,

Увагу та пам`ять.

Працює мій мозок

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Вчителя слово

Здійсню практично.

  Мені приємно працювати з талановитими учнями.  Я  впевнена,  що  ми подаруємо один одному чудовий урок — урок творчості, натхнення, добра і радості.

ІІ. Перевірка домашнього завдання       (Слайд )

                     Вправа 132

  1. Дібрати до тексту заголовок.
  2. За що автор вдячний своїй мамі?  (Слайд )
  3. Знайдіть в останньому реченні слова, вжиті в переносному значенні.           Як ви їх розумієте?
  4. Розкажіть, що цікавого доводилося вам спостерігати влітку на городі, в саду, в полі чи лісі.
  5. Назвіть прикметники. Визначте число, рід.

ІІІ. Хвилина каліграфії     (Слайд )

1. Якого кольору слова? (Різнокольорові…).

 2. Малюємо слова.

Зелений  (Діти малюють олівець, огірок…).

Синє  (Озеро, небо…).

Червона  (Квітка, вишня…)

- Поясніть, чому ви намалювали такі малюнки?

- Визначте число і рід прикметників.

3. Слово «мама».

 - Що ви уявляєте коли говорите МАМА?

- Яка ваша мама? (Добра, рідна…).

 4. Записати каліграфічно слова.

Добра, ласкава, турботлива, рідна, найкраща.

-         До якої частини мови  належать ці слова?

-         Про що ми будемо говорити на уроці?

IV. Оголошення теми і мети уроку     (Слайд )

На уроці ми повторимо і закріпимо ваші знання про прикметник, будемо складати усні розповіді .

V.  Закріплення вивченого матеріалу    (Слайд )

1. Бесіда

- Яка частина мови називається прикметником?

- З якою частиною мови зв’язаний прикметник у реченні?

- За чим змінюються прикметники? (В однині за числами, родами та

запитаннями.)

-  Чим є у реченні прикметник? (Другорядним членом, присудком.)

2. Вправа 133

- Прочитайте текст і доведіть, що він художній.

- Знайдіть прикметники вжиті в різних формах.

- Виписати виділені сполучення іменників з прикметниками. Визначте число, рід.

3. Складання речення

- Складіть речення про маму.

( Красива мама йде біля мене. Моя мама красива.)

- Запишіть речення і визначте граматичну основу.

 (Мама йде. Мама красива.)

4. Робота з фразеологізмами

Іскра Божа;  майстер на всі руки.

5. Творча робота

Складіть розповідь про маму, використовуючи елементи опису. ( Усно ).

6. Вправа 134    (Слайд )

- Подивіться на слайд. Про кого ми будемо говорити? (Білого ведмедя.)

- Що ви знаєте про білого ведмедя?

- Який білий ведмідь? (Сильний, хижий, білий ,великий, швидкий,

небезпечний, сміливий…). Запишіть прикметники.

- Вправу 134 виконаєте вдома.

Фізкультхвилинка    (Слайд )

  1. Вправи для очей.

2.Встаньте, діти, посміхніться

І до сонця потягніться,

До сусіда поверніться,

Один одному всміхніться.

7. Вправа 135    (Слайд )

 Подивіться на екран і скажіть: « Про що ми будемо говорити?»

Прочитайте вірш і підберіть до нього заголовок.

Списати, вставляючи пропущені закінчення прикметників.

Розберіть прикметник як частину мови.

VІ. Робота  над складанням розповіді про своє місто.

        Вправа136  

1. Розгляд ілюстрацій, фотографій.  (Слайд )

2. Технологія «Мікрофон» (Діти по черзі добирають прикметники).

Місто (яке?) мальовниче, маленьке, зелене, гарне, красиве….

3.Робота в парах.

- Доберіть синоніми до слова місто.

4.Бесіда.

- Як називається наше місто?

- Чому його так назвали?

- Які в ньому є визначні місця, навчальні заклади, соціальні об’єкти?

- Як змінилося місто за останні роки?

- Що можна зробити, щоб воно стало кращим?

- Які люди живуть у нашому Нетішині?

 4. Словникова робота.

Словничок:  мальовничий  куточок  Хмельниччини,  широкі  вулиці,  високі будівлі, затишні алеї, барвисті клумби, вузька річка, просторі школи, дитячі садочки, торговий комплекс, ХАЕС, краєзнавчий музей, працьовиті люди.

5. Повторення матеріалу про текст.

- Що таке текст? - Які бувають тексти?

- Який ми будемо складати текст? (Текст-розповідь.)

- З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка.)

- Що можна підібрати до тексту? (Заголовок.)

6.Усне складання розповіді за планом.

  Текст – розповідь   
Моє місто      (Слайд )

                  План

1. Як називається твоє місто?

 2. Де розташоване воно?

 3. Яке моє містечко?

 4. Які установи, підприємства, навчальні  заклади є у твоєму місті?

 5. Чим воно  славиться?

 6. Що ти робиш для того, щоб твоє місто стало ще кращим?

   Кожна людина з великою любов’ю згадує  свій край,  де вона народилася,   де  промайнуло  її дитинство. Згадує  батьківську хату,  садок , свою школу,    вчителів, друзів. Це місце є для кожної людини її маленькою батьківщиною.

   Ми повинні любити і берегти свою країну, гордитися нею. Багата і славна наша земля.  І де б ми не були,  як би не склалася  наша доля – цей  куточок землі буде для вас найріднішим, наймилішим, найкращим.

VI. Підсумок уроку    (Слайд )

1. Ось і уроку - кінець.

    Хто працював - молодець.

    Що сподобалось вам - поділіться.

    Один одному - посміхніться.

2. «Мікрофон»

 - Про яку частину мови  говорили на уроці?  (Прикметник)

  - Що ми повторили про прикметник?

  - Чому навчив вас цей урок? (Любити і поважати маму; любити природу і берегти  її; любити своє рідне  місто,  мати бажання  зробити його кращим; визначати  своє  ставлення  до  почутого,  складати  розповіді  за планом  і опорними словами, працювати в групах.)    

   - Що сподобалося?

   - Який настрій у вас залишився після нашого  уроку?

docx
Додав(-ла)
Залізька Любов
Додано
21 лютого
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку