Урок зв'язного мовлення у 3 класі "Переказ тексту з елементами опису "Сила обіймів""

Про матеріал
Розробка уроку містить матеріали: конспект уроку, мотиваційні написи, презентація, трафарети долоньок, текст для учнів (роздатковий матеріал). Тема: Переказ розповідного тексту з елементами опису "Сила обіймів". Мета уроку: удосконалювати навички та вміння переказувати текст, продовжити вчити учнів писати переказ тексту розповідного характеру з елементами опису одного з видів обіймів (людської ознаки любові та прихильності), план; привчати школярів викладати свої думки чітко і послідовно; розвивати творче мислення, пам’ять, уяву; збагачувати словниковий запас школярів; розповісти про силу обіймів та пояснити учням деякі з переваг для здоров'я, які несуть обійми; виховувати почуття злагоди, вчити проявляти прихильність до людей. Обладнання: ілюстрації до теми, відео-фрагменти, трафарет «долонька», індивідуальні картки з мотиваційними написами, роздатковий матеріал (до вправ «Очікування», «Текст»), м’ячик.
Перегляд файлу

Конспект уроку зв'язного мовлення у 3 класі

"Переказ тексту розповідного характеру з елементами опису"

Вчитель: Позняк Тетяна Вікторівна - вчитель початкових класів Ліцею №144 ім. Г. Ващенка м. Києва

Тема: Переказ розповідного тексту з елементами опису "Сила обіймів".

Мета уроку: удосконалювати навички та вміння переказувати текст, продовжити вчити учнів писати переказ тексту розповідного характеру з елементами опису одного з видів обіймів (людської ознаки любові та прихильності), план; привчати школярів викладати свої думки чітко і послідовно; розвивати творче мислення, пам’ять, уяву; збагачувати словниковий запас школярів;  розповісти про силу обіймів та пояснити учням деякі з переваг для здоров'я, які несуть обійми; виховувати почуття злагоди, вчити проявляти прихильність до людей.

Обладнання: ілюстрації до теми, відео-фрагменти, трафарет «долонька», індивідуальні картки з мотиваційними написами, роздатковий матеріал (до вправ «Очікування», «Текст»), м’ячик.

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу. (1 хв)

-                 Посміхніться один одному, подаруйте посмішку мені…Запам’ятайте, що ви відчули, коли ми посміхнулись один одному, і збережіть цей настрій до кінця уроку.

Традиційна щоденна установка на позитив «Хвилька позитиву» (зачитування учнями індивідуальних мотиваційних написів на картках, Додаток 1).

 

II. Актуалізація опорних знань учнів. (3 хв)

  1.          Відгадування відео-загадки (асоціації дітей до слова "обійми")…

— Отож, сьогодні мова піде про обійми…

  1.          Розгляд ілюстрацій і розповідь вчителя про День обіймів (під час розповіді, діти переглядають слайд-шоу світлин відповідної тематики, Додаток 2).

          Іноді замість тисячі слів, треба просто обійняти…. Сьогодні увесь світ відзначає День обіймів. В оригіналі це два свята: Національний день обіймів (англ. National Hugging Day) святкується 21 січня (спочатку він відзначався лише у межах США, і тільки через певний час про нього дізналися і в інших країнах), а 4 грудня відзначається Міжнародний день обіймів (у будь-якому куточку земної кулі, в будь-якій країні світу, всі небайдужі люди дарують один одному тепло своєї душі, розкриваючи щирі обійми).

          Існує декілька версій походження свята. Хочу розказати вам  найцікавішу, на мою думку, і найбільш романтичну версію - це історія про невідомого хлопця Хуані, який прилетить в Сідней.  Молодий чоловік був дуже засмучений тим, що його ніхто не зустрів. Тоді він придумав незвичайний спосіб привернути до себе увагу, і зробив плакат з написом: «Обійми безоплатно». Дивний хлопець підходив до всіх людей і намагався їх обійняти. Однак багато хто не оцінили такого привітного вчинку і вважали його поведінку досить дивною. Єдиною, хто підтримав Хуана, стала молода дівчина. Вона зізналася, що переживає непростий період життя, і саме зараз їй необхідна дружня підтримка. Дівчина обняла хлопця — цей душевний порив двох молодих людей і став початком свята, що пізніше стало міжнародним.

          У День обіймів недостатньо просто підійти і обійняти незнайому людину. Рух рук має йти від чистого серця, лише тоді людина відчує все те душевне тепло і підтримку, яку ви хочете донести. Будьте тактовні і пам'ятайте про головну мету вчинку — обійми повинні дарувати радість і викликати тільки позитивні емоції.

 

III. Оголошення теми і мети уроку. (3 хв)

1. Робота в парах: Прочитайте тему уроку. Що в темі уроку для вас нове? Визначте завдання уроку.

— На сьогоднішньому уроці ми будемо писати переказ тексту "Сила обіймів". Вам потрібно буде скласти план до тексту і записати переказ, використовуючи запропоновані опорні слова.

2. Вправа «Очікування».

— Що ви очікуєте від уроку? Поставте у відповідній колонці позначку. (Від уроку я очікую... нових цікавих знахідок, творчого натхнення, гарних результатів, ... Додаток 3.)

  1. Перегляд  відео фрагментів про Обійми.

          Обійми приносять неабияку користь. Цікаво, яку саме? Тоді дивимось…

https://www.youtube.com/watch?v=we9cBWwqVZQ

 

IV. Робота з мовним матеріалом. (3 хв)

  1.          Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». Складання колективної «павутинки».

— На основі переглянутого фрагменту та власного досвіду підберіть та запишіть ключове слово, яке характеризує цей жест.  (Робота в парах: на паперових долоньках діти записують по одному слову-асоціації до обіймів; представник від пари прикріплює долоньку на дошку, Додаток 4 та 4.1).

                                                  прихильність

                                        любов                            доброзичливість

 

 підтримка                 обійми                 впевненість

 

                                відчуття щастя      зростання та саморозвиток

 

  1. Мовний пінг-понг.

(Продовжує речення вчителя той, хто отримав м’ячик).

(Існує три типи текстів…Кожен текст має…Текст-розповідь  – це…Текст складається з…)

 

V. Робота над переказом. (25 хв)

1. Читання тексту вчителем. (1 хв)

 

Сила обіймів

Обійми дарують людині радість, любов, турботу.

Коли руки повністю огортають спину і плечі іншої людини – це обійми, що йдуть від серця. Це один із найсильніших видів обіймів. Для щастя людині потрібно, щоб її обіймали 4 рази на день, 8 разів – для підтримки, і 12- для особистісного зростання.

Тож обіймайтеся і даруйте своє тепло іншим!

 

  1. Змістовий аналіз тексту. (1 хв)

  Про що йдеться в тексті?  Що дарує нам цей простий жест?

– Який вид обіймів найсильніший?

– Яку користь приносять людині обійми (кількісне значення)? Як часто варто пригортати інших, щоб стати успішною людиною?

3. Мовний аналіз тексту. (3 хв)

— Прочитайте текст ще раз

а) Пояснення лексичного значення слів.

– Поясніть значення слів огортають (охоплюють, обіймають, включають, залучають, покривають, обхоплюють), особистісне зростання ( саморозвиток, активні дії людини/постійне прагнення щось зробити  для власних позитивних змін, поліпшення своїх вмінь, вдосконалення  навичок , щоб стати успішною людиною тощо), даруйте своє тепло (ділитися позитивом, посміхатися, обійматися, дарувати щирі подарунки тощо).

б) Пояснення написання слів (орфографічна робота).

Записати на дошці слова: підтримка, найсильніші, 4 рази на день.

в) Добір до слів синонімів. 

Дібрати слова близькі за значенням до слів: щирі (відверті), огортати (обійняти, охопити), дарувати (презентувати, наділити), обіймати (пригортати, приголубити) .

4. Структурний аналіз тексту. (3 хв)

З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка).

— Як пишеться кожна частина тексту? (З абзаців.)

— Про що розповідається в кожній частині?

          Доберіть заголовки до кожної частини (Складіть та запишіть у робочий зошит план тексту, узявши участь у колективному обговоренні).

План

  1. Подарунок-обійми.
  2. Обійми від серця.
  3. Даруймо тепло.

Рухова хвилинка (пісня «Гарний настрій»).

5. Усне переказування тексту (2-3 учні). (2 хв)

6. Повторне читання тексту вчителем. (1 хв)

7. Запис переказу в зошит. Використати опорні слова (на екрані, Додаток 6). (10 хв)

Індивідуальна допомога учням надається диференційовано.

8. Перевірка виконаної роботи. (3 хв)

— Поміркуйте, чи не пропущене щось важливе, чи не додано чогось зайвого. Якщо бажаєте удосконалити свою роботу, допишіть потрібне.

Слухання 2-3 переказів, внесення корективів.

VI. Підсумок уроку та оголошення домашнього завдання. (5 хв)

  Коли святкують Національний

День обіймів/ Міжнародний День обіймів?

   Як правильно обіймати: малюків,

батьків?  Чи виправдалися ваші очікування?

          Вдома спробуйте себе у ролі журналістів, візьміть інтерв’ю у своїх рідних, з’ясуйте, що їм відомо про Міжнародний день обіймів…Свої враження запишіть декількома реченнями.

   Щиро вдячна вам за активну роботу на уроці.

          Пропоную поділитися своїм теплом - обійнятися з сусідом по парті (лунає пісня «Добрим будь…»).

          Усі ці обійми є цілющими, оскільки вони дарують посмішки та позитивні емоції. За допомогою цього простого жесту ми переживаємо сотні безцінних відчуттів, які просто неможливо описати словами. Бажаю кожному з вас, щоб у житті стало більше приводів для відмінного настрою!

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку