Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми «Літосфера».

Про матеріал
Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми «Літосфера». Мета: систематизувати знання, уміння і навички учнів с теми «Літосфера»; перевірити уміння учнів працювати з картами, додатковими джерелами географічних знань, описувати внутрішні та зовнішні процеси, описувати основні форми рельєфу за картами, з’ясувати основні поняття з теми, викохувати почуття взаємоповаги; виховувати любов до природи. Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь, навичок. Обладнання: фізична карта світу, фізична карта України, атласи. Зміст уроку I. Огранізаційний момент.  Які ви знаєте оболонки Землі?  Яку оболонку Землі ми вивчаємо? Вчитель: «Діти, ми розпочинаємо урок прийомом «Завершіть речення»
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми «Літосфера».

Мета:  систематизувати знання, уміння і навички учнів с теми «Літосфера»; перевірити уміння учнів працювати з картами, додатковими джерелами географічних знань, описувати внутрішні та зовнішні процеси, описувати основні форми рельєфу за картами, з’ясувати основні поняття з теми, викохувати почуття взаємоповаги; виховувати любов до природи.

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь, навичок.

Обладнання: фізична карта світу, фізична карта України, атласи.

Зміст уроку

I. Огранізаційний момент.

  •     Які ви знаєте оболонки Землі?
  •     Яку оболонку Землі ми вивчаємо?

      Вчитель: «Діти, ми розпочинаємо урок прийомом «Завершіть речення»

  1. Вивчаючи Літосферу, я дізнався…
  2. Мене здивувало, що…
  3. Мені сподобалось, що…

     Вчитель: «Діти, вивчаючи тему Літосфера ми повинні засвоїти обсяг знань та вмінь:»

Учні повинні знати:

  • що таке літосфера, гори, рівнини;
  • основні форми рельєфу, види рухів земної кори, вплив вітру, текучої води, льодовиків;
  • своєрідність рельєфу, гірських порід і причини, що їх зумовили.

Учні повинні вміти:

  • розрізняти за зовнішніми ознаками осадові, магматичні та метаморфічна гірські породи;
  • знаходити та позначати на карті об'єкти географічної номенклатури.

      Вчитель: «Сьогодні на уроці ми повторимо поняття і терміни, які ми вивчали з теми «Літосфера» та продемонструємо свої вміння робити висновки, порівнювати та висловлювати власну думку.»

II. Актуалізація опорних знань.

1.Тестові завдання.

1. Верхня тверда оболонка Землі – це:

а) мантія; б) земна кора; В) внутрішнє ядро.

2. Ключевська Сопка – це:

а) діючий вулкан; б) згаслий вулкан; в) не вулкан.

3. Найменші коливання земної кори фіксують високочутливі прилади:

а) маятник; б) сейсмограф; в) гігрометр.

4. Цунамі – це:

а) велетенські хвилі; б) сильний дощ; в) сильний вітер.

5. Канал, по якому піднімається магма, називається:

а) лавою; б) конусом; в) жерлом.

6. Осадові гірські породи хімічного походження – це:

а) графіт; б) галька; в) вапняк.

7. Паливні корисні копалини – це:

а) марганцева руда; б) нафта; в) мергель.

8. Гімалаї належать до:

а) низьких; б) середніх; в) високих.

9. Кримські гори належать до:

а) низьких; б)середніх; в) високих.

10. В наслідок твірної роботи вітру утворюються:

а) дюни; б) яри; в) останці.

11. Сила землетрусів оцінюється:

а) у балах; б) градусах; в) км/год.

12. Літосферна плита, на якій ми живемо, називається:

а) Наска; б) Євразійська; В) Філіпінська.

2. Знайти відповідність між складовими першої та другої колонок.

1.

Вулкан

 

2.

Гейзер

 

3.

Землетрус

 

А

Епіцентр

Б

Лава

В

Жерло

Г

Кратер

Д

Фонтан

Е

Цунамі

Ж

Відсутні в Україні

                                                            

 

 

 

3.Розповісти біля дошки про:

- гіпотезу походження материків і океанів.

- літосферна плита та рухи літосферних плит

- походження гірських порід та мінералів.

 

4. «Знайти пару»:


Магматичні         

 

 

Осадові

 

 

Метаморфічні

 

 

 

 

 

 

                 Граніт

Кам'яне вугілля

Галька

Туф

Графіт

Базальт

Сіль

Крейда

Нафта

Алмаз

Торф

Пемза


5. Описати явище, яке бачимо на моніторі:

№1

 

№2

№3

 

6.Розподільчий диктант

Корисні копалини

     

Паливні         Рудні             Нерудні  

 

  Граніт, сірка, залізна руда, торф, вугілля, алюмінієва руда, золото, кухонна сіль, мінеральна вода, нафта, газ, каолін, крейда., марганцева руда.

7. Знайти зайве слово в логічному ланцюжку

  • Бразильське, Декан, Амазонська;
  • Мауна Кеа, Говерла, Кратау;
  • Причорноморська, Прикаспійська, Донецький кряж;
  • Яр, печера, балка;
  • Уральські, Анди, Ключевська Сопка;
  • Велика Китайська, Східно-Європейська, Наска;
  • Кокос, Євразійська, Прикаспійська.

8.Задачі.

№1

       Обчислити відносну висоту між найвищою та найнижчою точками земної кулі.

№2

       Обчислити відносну висоту між вулканами Ключевська Сопка (4 688) та Етна(3 323).

№3

       Яка температура гірських порід на глибині 1 км., якщо на поверхні температура +20 С.

 

 

9. Розподілити об’єкти.

Низовини

Височини

Плоскогір'я

Гори

Вулкани

 

 

 

 

 

 

1.Східно-Європейська; 2. Анди; 3. Етна; 4. Кавказ;

5. Західно-Сибірська;  6. Везувій; 7. Кордельєри;

8. Придніпровська; 9. Гімалаї; 10. Скандинавські;

11. Альпи; 12, Причорноморська; 13. Декан;

14. Аппалачі; 15. Амазонська; 16. Прикаспійська;

17. Кіліманджаро; 18. Ключевська Сопка;

19. Бразильське; 20. Донецький кряж.

III. Підсумок уроку.

       Вчитель: «Діти, урок добігає до кінця, хочется запитати, який у вас настрій до кінця уроку? Чи справдилися ваші очікування від уроку?»

     Коментар оцінок.

     Домашнє завдання: повторити параграф 18-28.

 

 

 

docx
Додано
5 січня 2022
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку