Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми «Літосфера».
Мета: систематизувати знання, уміння і навички учнів с теми «Літосфера»; перевірити уміння учнів працювати з картами, додатковими джерелами географічних знань, описувати внутрішні та зовнішні процеси, описувати основні форми рельєфу за картами, з’ясувати основні поняття з теми, викохувати почуття взаємоповаги; виховувати любов до природи.
Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь, навичок.
Обладнання: фізична карта світу, фізична карта України, атласи.
Зміст уроку
I. Огранізаційний момент.
Вчитель: «Діти, ми розпочинаємо урок прийомом «Завершіть речення»
Вчитель: «Діти, вивчаючи тему Літосфера ми повинні засвоїти обсяг знань та вмінь:»
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Вчитель: «Сьогодні на уроці ми повторимо поняття і терміни, які ми вивчали з теми «Літосфера» та продемонструємо свої вміння робити висновки, порівнювати та висловлювати власну думку.»
II. Актуалізація опорних знань.
1.Тестові завдання.
1. Верхня тверда оболонка Землі – це:
а) мантія; б) земна кора; В) внутрішнє ядро.
2. Ключевська Сопка – це:
а) діючий вулкан; б) згаслий вулкан; в) не вулкан.
3. Найменші коливання земної кори фіксують високочутливі прилади:
а) маятник; б) сейсмограф; в) гігрометр.
4. Цунамі – це:
а) велетенські хвилі; б) сильний дощ; в) сильний вітер.
5. Канал, по якому піднімається магма, називається:
а) лавою; б) конусом; в) жерлом.
6. Осадові гірські породи хімічного походження – це:
а) графіт; б) галька; в) вапняк.
7. Паливні корисні копалини – це:
а) марганцева руда; б) нафта; в) мергель.
8. Гімалаї належать до:
а) низьких; б) середніх; в) високих.
9. Кримські гори належать до:
а) низьких; б)середніх; в) високих.
10. В наслідок твірної роботи вітру утворюються:
а) дюни; б) яри; в) останці.
11. Сила землетрусів оцінюється:
а) у балах; б) градусах; в) км/год.
12. Літосферна плита, на якій ми живемо, називається:
а) Наска; б) Євразійська; В) Філіпінська.
2. Знайти відповідність між складовими першої та другої колонок.
1. |
Вулкан |
|
2. |
Гейзер |
|
3. |
Землетрус |
|
А |
Епіцентр |
Б |
Лава |
В |
Жерло |
Г |
Кратер |
Д |
Фонтан |
Е |
Цунамі |
Ж |
Відсутні в Україні |
3.Розповісти біля дошки про:
- гіпотезу походження материків і океанів.
- літосферна плита та рухи літосферних плит
- походження гірських порід та мінералів.
4. «Знайти пару»:
Магматичні
Осадові
Метаморфічні
Граніт
Кам'яне вугілля
Галька
Туф
Графіт
Базальт
Сіль
Крейда
Нафта
Алмаз
Торф
Пемза
5. Описати явище, яке бачимо на моніторі:
№1
№2
№3
6.Розподільчий диктант
Корисні копалини
Паливні Рудні Нерудні
Граніт, сірка, залізна руда, торф, вугілля, алюмінієва руда, золото, кухонна сіль, мінеральна вода, нафта, газ, каолін, крейда., марганцева руда.
7. Знайти зайве слово в логічному ланцюжку
8.Задачі.
№1
Обчислити відносну висоту між найвищою та найнижчою точками земної кулі.
№2
Обчислити відносну висоту між вулканами Ключевська Сопка (4 688) та Етна(3 323).
№3
Яка температура гірських порід на глибині 1 км., якщо на поверхні температура +20 С.
9. Розподілити об’єкти.
Низовини |
Височини |
Плоскогір'я |
Гори |
Вулкани |
|
|
|
|
|
1.Східно-Європейська; 2. Анди; 3. Етна; 4. Кавказ;
5. Західно-Сибірська; 6. Везувій; 7. Кордельєри;
8. Придніпровська; 9. Гімалаї; 10. Скандинавські;
11. Альпи; 12, Причорноморська; 13. Декан;
14. Аппалачі; 15. Амазонська; 16. Прикаспійська;
17. Кіліманджаро; 18. Ключевська Сопка;
19. Бразильське; 20. Донецький кряж.
III. Підсумок уроку.
Вчитель: «Діти, урок добігає до кінця, хочется запитати, який у вас настрій до кінця уроку? Чи справдилися ваші очікування від уроку?»
Коментар оцінок.
Домашнє завдання: повторити параграф 18-28.