Тема. Узагальнюючий урок. "Дерева, кущі, трави"

Про матеріал
Узагальнюючий урок. "Дерева, кущі, трави" для дітей з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу

Тема. Узагальнюючий урок. Дерева, кущі, трави.

Мета. Розширювати знання про рослинний світ на основі усвідомлення постійних суттєвих ознак; встановлювати залежність життя рослин від факторів неживої природи (вода, тепло, світло, поживні речовини, повітря). Ознайомити з деякими рослинами, які ростуть на території школи. Сформувати загальне уявлення про значення рослин у житті людини. Формування наочно-дійового мислення в процесі визначення  шляхів пристосування рослин у природі. Розвивати аналітичне сприймання на основі обстеження рослин: визначення стебла ( його розмір, колір, кількість), листя (розмір, колір). Розширювати лексику іменниками та прикметниками, які є назвами рослин. Виховувати екологічну свідомість, турботливе ставлення до «зелених друзів», бажання доглядати за ними, оберігати їх.

Обладнання. Дослідний матеріал, який показує: а) роль світла у житті рослин; б) роль тепла у житті рослин; в) роль води у житті рослин; г) роль поживних речовин у житті рослин; в) роль повітря у житті рослин.   Малюнки рослин; дитячі поробки з природного матеріалу; книга «Рослинний світ України»; книга-планшет «Рослини шкільного подвір’я», колаж «Що дають рослини людям?», плакат «Лікарські рослини» та «Дерева, кущі та трав’янисті рослини», роздатковий матеріал «Органи рослин», презентація до уроку.

Хід уроку

1.Організаційна хвилинка.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Він осінній і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося до гостей і лагідно промовимо: »Добрий день!»

Вправа «Комплімент».

Вправа «Долонька».

Сьогодні на уроці вам треба багато чого навчитися, запам'ятати, бо ці знання ви будете використовувати протягом усього життя. Тому ви повинні слухати уважно, працювати старанно, запитувати ясно і коротко, відповідати на запитання, не повторюватися; на уроці будем використовувати правило «5 пальців»:

  • Руки, ноги не рухаються;
  • Очі дивляться;
  • Ротик мовчить;
  • Вуха слухають;
  • Голова працює.

Я вас дуже люблю і вірю, що ви будете найкращими. У кожного з вас на парті лежить сердечко, щоб ви відчували мою любов і підтримку.

Вправа «Погода»

- Яка зараз пора року?

 - Який місяць?

 - Яке число?

 - Чи були опади зранку?

 - Чи є вітер?

2. Перевірка домашнього завдання. Діти звітують про користь рослин, використовуючи фотоколаж.

Перевіримо, чи знаєте ви, яку користь приносять рослини людям. Вам необхідно продовжити подані речення.

Овочі і фрукти люди... (їдять).

З льону виготовляють... (тканину).

З деревини виготовляють... (папір, меблі, іграшки).

3. Актуалізація опорних знань.

Що таке природа? Що відносять до живої природи? Неживої природи? Які об’єкти живої природи ви можете спостерігати у нас в класі? Чому їх називають кімнатними?  Як називається професія людини, яка доглядає за квітами?

4. Мотивація навчальної діяльності.

 1. Робота над загадками.

 У сукні зеленій стою цілий рік:

 Сонечко світить чи падає сніг.

 Голок багато в господарстві тримаю,

 Тільки не шию і не вишиваю. (сосна)

 

Я на сонце дуже схожа —

Золотиста, ніжна, гожа.

Рано-вранці розквітаю.

Відгадати вам неважко,

Що за квітка я?.. (Ромашка).

 

 І красива, і пахуча

Квітка ця, на жаль, колюча. (Троянда)

- Як називаються всі ці предмети одним словом? (Рослини)

5. Повідомлення теми і мети уроку.

-  Сьогодні на уроці ми пригадаємо будову рослин, поговоримо про дерева, кущі та трави, які ростуть на території школи.

- Які органи мають рослини?

Фізкультхвилинка «Дерево»

6. Застосування набутих знань.

- Робота в групах "Склади дерево"

- (Кожна група отримує розрізаний малюнок рослини, який

           потрібно скласти).

- Покажіть корінь. Для чого рослині коріння? (Корінням рослина закріплюється у ґрунті, поглинає воду і поживні речовини і передає їх у стебло)

-              Покажіть стовбур. Для чого рослині стовбур? (Тримає гілки, листя; по ньому надходять поживні речовини від кореня до гілок і листків)

-          Покажіть листя і гілки. Для чого потрібне листя? (Ловить сонячне проміння,  листям рослина дихає, виділяє кисень.)

-         Чому опадають листя восени з дерев?

-          Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якої-небудь частини? (Ні, всі органи рослини тісно пов’язані, це єдине ціле.)

Фізкультхвилинка «Дерева, кущі, трав’янисті рослини»(показують)

- Які дерева ви знаєте? Кущі? Квіти?

- Що мають дерева?( Одне стебло (стовбур) міцне, товсте)

- Що мають кущі?( Багато стебел,тонших, дерев'янистих)

- Що мають  трав’янисті рослини?( Тоненькі стебла, м'які, соковиті)

Гра-вправа »Закінчіть речення»

Дуб, береза, сосна – це….(дерева)

Сальвія, чорнобривці, тюльпани – …..це квіти.

Смородина, шипшина – це….(кущі)

  • Які лікарські рослини ростуть на території нашої школи?
  • Що вони лікують?

Фізкультхвилинка.

Зілля-зіллячко зелене. (Руки до серця).

Забери болячку в мене

І у вас, і у нас. (Діти вклоняються).

Поки сонечко зійде, (Руки через сторони вгору).

Хай болячка пропаде (Руки від себе).

І у вас, і у нас. Геть! Геть!

7. Формування творчих умінь і навичок учнів.

Гра “Як зберегти природу?»

- Якщо ти не зриваєш великих букетів квітів, то сплесни у долоні над головою

- Якщо ти підібрав приблудне кошеня, простягни руки вперед.

- Якщо ти переконаний, що кожній людині треба піклуватись про природу про все живе - простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки.

- Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі, то тупни ногою.

- Якщо ти не ламаєш гілочок дерева, то підстрибни.

- Якщо ти саджаєш та доглядаєш квіти, дерева, кущі, то підніми руку.

- Якщо тобі подобаються квіти - посміхнись.

Психогімнастика «Я – рослина!»

Уявіть, що ви маленькі рослини. Вас посадили в теплу м’яку землю. Ви ще маленькі паростки, зовсім слабкі, ламкі, беззахисні. Але ось чиїсь добрі руки поливають вас, розпушують землю, щоб ваші коріння дихали, миють вас. Ви починаєте рости, стебло стає міцнішим, ви тягнетеся до світла. Вам так добре жити поруч з іншими красивими квітами…

  • Вам сподобалось бути рослинами?

 Хвилинка творчості.

Продовж речення. « Якби я  був квіткою,  то попрохав би щоб мене…»

Перегляд презентації "Дивовижний світ рослин."

- Ви побачили, який дивовижний і прекрасний рослинний світ! Яка краса

нас оточує! Ми з вами повинні оберігати і примножувати цю красу!

8.  Підсумок уроку.

Завершуючи урок, пропоную вам, діти, закінчити фразу

 «На уроці я дізнався ...».

Оцінювання.

Сьогодні на уроці гарно й старанно працювали…

- Ви добре працювали і зараз отримаєте приз - плоди рослини, а якої

дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

Народжується з квітки, його всі люблять дітки.

Заліза в нім багато, рум'яне і смачне.

А ну, скажіть, малята, то що ж воно таке? (Яблуко.)

(Діти отримують яблука. )

Домашнє завдання 1-2група -  читати, розповідати, як треба доглядати за рослинами ; 3 група -  розфарбувати малюнок.

Урок закінчено. Дякую вам.

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
1119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку