Тема уроку: Тварини взимку. Додавання і віднімання двоцифрових чисел в межах 100.
Мета уроку: формувати в учнів уявлення про те, як зимують тварини; розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення, вдосконалювати обчислювальні навички, вміння складати задачі; розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес; збагачувати словниковий запас; формувати ключові компетентності: комунікативну, інформаційну, навчально-пізнавальну; виховувати естетичне почуття, бережливе ставлення до природи. Дидактичне забезпечення уроку: презентація , картки-завдання для роботи в групах, кольорові олівці, ілюстративний матеріал.
Тип уроку: інтегрований урок-подорож.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Ранкове коло. (хором + жести) СЛАЙД 1.
У колі ми зібралися
Ось ти , ось я .
Ліворуч, праворуч - велика сім’я.
Хто поруч з нами : « Привіт, привіт! ».
Ось ти , а ось я.
Вчитель: Поверніться до гостей,
Скажемо їм :«Добрий день»
II Мотивація навчальної діяльності
1. Словникова робота. СЛАЙД 2
2. Спостереження за погодою
-Добрий день! З вами Бюро погоди.
Пора року зима, четвер, 12 грудня, небо затягнуте хмарами, температура повітря +3С , вітер помірний. Дякуємо за увагу.
Вчитель.
- Дякуємо нашому Бюро погоди. Отже, погода для подорожі –вдала. - Отож, вирушаємо у путь! (звуки кроків по снігу)
III Актуалізація опорних знань
Перше завдання від мудрої тітоньки Сови.
- Допоможіть мені зрозуміти, чи належать тварини до природи?
- До якої природи вони належать?
- Чому так гадаєте?
- Як ви гадаєте тварини і рослини пов’язані між собою?
- Гра «Хто зайвий?»
На дошці малюнки птахів. Необхідно назвати зайвого птаха в кожному ряді і пояснити чому.
СНІГУР, ЧЕЧІТКА, ШПАК, ОМЕЛЮХ.
ЗОЗУЛЯ, ГОРОБЕЦЬ, СОЙКА, СИНИЦЯ.
– Ну, тепер я спокійна. З такими друзями птахи не загинуть взимку.
Рухаємося далі.
IV Повідомлення теми, мети уроку
- Багато клопоту взимку не тільки птахам, комахам, а й звірам. І вони змушені рятуватися від холоду та голоду. А як саме ви дізнаєтесь сьогодні на уроці. Тема нашого уроку «Звірі взимку.
– Як ви гадаєте , які результати ми очікуватимемо з уроку? Відповідь починайте так: «Цей урок навчить мене…» (Дізнатися про зимівлю звірів; …
– Наприкінці уроку ми перевіримо, чи досягли цієї мети.
Отже – (діти читають з дошки по черзі).
Цей урок навчить мене:
Наступне завдання від Білочки.
Послухайте вірш Л.Костенко( аудиозапис)
На гіллячках, на тоненьких,
Поки день ще не погас ,
Сироїжки та опеньки
Білка сушить про запас.
Так нашпилює охайно,
Так їх тулить на сосні
І міркує: а нехай-но
Ще побудуть тут мені!
Поки дні іще хороші,
Поки є іще тепло,
А як випадуть пороші,
Заберу їх у дупло.
Буде холодно на дворі
Сніг посиплеться з дубів,
Буде в мене у коморі
Ціла в’язочка грибів!
Але білочці не спиться.
Дятел стукає : тук-тук!
Щоб не вкрала їх лисиця
Або хитрий бурундук.
– Про що розповідається у вірші? Що робить білка?
– Про яких ще тварин згадано у вірші?
– Як одним словом назвати білку, лисицю,бурундука?(Т)
– За якими ознаками їх можна відрізнити від інших тварин?
– А як готуються звірі до зими?
Зараз нам самі звірі розкажуть як вони зимують.
- Дякуємо вам звірі. А як же зимують звірята в наших лісах, дізнаємося вирушивши далі в подорож. А зараз мені підказують ці два веселих зайчики, що треба перепочити.
V. Фізкультхвилинка.
« Танці – зігріванці».
Завдання від Їжака.
- А , що я чую…
Музика « Хуртовина»
Пальчикова гімнастика.
Взимку частина звірів впадають у сплячку, інші ведуть активний спосіб життя, а хто саме ми дізнаємося, розв’язавши приклади
Відкриваємо зошити з математики. Сьогодні у нас 12 грудня, отже, хвилинка чистопису у нас буде цифра 12.
Усний рахунок.
Робота з підручником: с.73,№435
Сплячка Активний спосіб життя
35 54
16 +19 (борсук) 76 - 22 (лось) 30 + 24(олень)
55 – 20 (їжак) 44 – 9 (ведмідь) 46 +8 (білка)
30 + 24 ( вовк) 11 + 43 ( дикий кабан) 21+33 (лисиця)
Завдання від Лісовичка.
3. Гра « Розв’яжи»
- Білочка зібрала 26 горішків, 14 шишок та 9 грибів. Яку кількість припасів зібрала білочка?
VI Закріплення набутих знань
Тест
1.Які звірі роблять на зиму запаси корму?
2. Які звірі впадають в сплячку?
3. Для чого деякі звірі відкладають запаси жиру?
VII. Підсумок уроку
- Ну що ж, наша експедиція завершилася і настав час з’ясувати, чи збулися ваші очікування, отримали ви знання, які сподівалися отримати на початку уроку?
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Значення якого слова дізналися?
2. Рефлексія
- Ну, що ж, сподіваюсь, що вам сподобався урок. Якщо так, покажіть веселий смайлик, ні – похмурий. Діти, ви гарно попрацювали сьогодні. Я сподіваюся, що ви ніколи не завдаватимете шкоди тваринам, будете допомагати пташкам взимку.