Урок " Тварини взимку. Додавання і віднімання в межах 100"

Про матеріал
Інтегрований урок-подорож. Урок розроблений відповідно віковим особливостям учнів, а саме, для дітей з тяжкими вадами мовлення.
Перегляд файлу

 

Тема уроку:  Тварини взимку. Додавання і віднімання двоцифрових чисел в межах 100.

Мета уроку: формувати в учнів уявлення про те, як зимують тварини; розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення, вдосконалювати обчислювальні навички, вміння складати задачі; розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес; збагачувати словниковий запас; формувати ключові компетентності: комунікативну, інформаційну, навчально-пізнавальну; виховувати естетичне почуття, бережливе ставлення до природи. Дидактичне забезпечення уроку: презентація , картки-завдання для роботи в групах, кольорові олівці, ілюстративний матеріал.

Тип уроку:  інтегрований урок-подорож.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Ранкове коло.  (хором + жести) СЛАЙД 1.

          У колі ми зібралися                                        

           Ось ти , ось я .                                                           

Ліворуч, праворуч - велика сім’я.

Хто поруч з нами : « Привіт, привіт! ».

Ось ти , а ось я.

Вчитель: Поверніться до гостей,

Скажемо їм :«Добрий день»

 

II Мотивація навчальної діяльності

 

1. Словникова робота. СЛАЙД 2               Описание: C:\Users\Админ\Downloads\ЕКСПЕД.jpg

  • - Діти, я пропоную нам всім разом вирушити в експедицію у зимовий ліс. А хто знає, що таке експедиція?... Та спочатку дізнаємося, чи сприятиме нам погода. Заглянемо в гості до синоптика.

2. Спостереження за погодою

-Добрий день! З вами Бюро погоди.

   Пора року зима,  четвер, 12 грудня, небо затягнуте хмарами, температура повітря +3С , вітер помірний. Дякуємо за увагу.

    Вчитель.

- Дякуємо нашому Бюро погоди. Отже, погода для подорожі –вдала. - Отож, вирушаємо у путь! (звуки кроків по снігу)

III Актуалізація опорних знань

Перше завдання від мудрої тітоньки Сови.

- Допоможіть мені зрозуміти, чи належать тварини до природи?

- До якої природи вони належать?

- Чому так гадаєте?

- Як ви гадаєте тварини і рослини пов’язані між собою?

- Гра «Хто зайвий?» 

На дошці малюнки птахів. Необхідно назвати зайвого птаха в кожному ряді і пояснити чому.
СНІГУР, ЧЕЧІТКА, ШПАК, ОМЕЛЮХ.
ЗОЗУЛЯ, ГОРОБЕЦЬ, СОЙКА, СИНИЦЯ.
– Ну, тепер я спокійна. З такими друзями птахи не загинуть взимку.

Рухаємося далі.

IV Повідомлення теми, мети уроку

-         Багато клопоту взимку не тільки птахам, комахам, а й звірам. І вони змушені рятуватися від холоду та голоду. А як саме ви дізнаєтесь сьогодні на уроці. Тема нашого уроку «Звірі взимку.

– Як ви гадаєте , які результати ми очікуватимемо з уроку? Відповідь починайте так: «Цей урок навчить мене…» (Дізнатися про зимівлю звірів; …
– Наприкінці уроку ми перевіримо, чи досягли цієї мети.
Отже – (діти читають з дошки по черзі).

Цей урок навчить мене:

  • Злагоджено працювати в групах.
  • Правильно, точно висловлювати свої думки.
  • Дізнатися багато цікавого про тварин.
  • Любити живу природу.

Наступне завдання від  Білочки.

 Послухайте вірш Л.Костенко( аудиозапис)

На гіллячках, на тоненьких,
Поки день ще не погас ,
Сироїжки та опеньки
Білка сушить про запас.
Так нашпилює охайно,
Так їх тулить на сосні
І міркує: а нехай-но
Ще побудуть тут мені!
Поки дні іще хороші,
Поки є іще тепло,
А як випадуть пороші,
Заберу їх у дупло.
Буде холодно на дворі
Сніг посиплеться з дубів,
Буде в мене у коморі
Ціла в’язочка грибів!
Але білочці не спиться.
Дятел стукає : тук-тук!
Щоб не вкрала їх лисиця
Або хитрий бурундук.

– Про що розповідається у вірші? Що робить білка?
– Про яких ще тварин згадано у вірші?
– Як одним словом назвати білку, лисицю,бурундука?(Т)
– За якими ознаками їх можна відрізнити від інших тварин?
– А як готуються звірі до зими?

Зараз нам самі звірі розкажуть як вони зимують.

  1. Мене знають всі звірі. Я зайчик. На зиму моє хутро стає густішим і світлішим. Взимку я живлюся корою і гілками дерев та кущів, насінням бур’янів. Кожний кущик для мене може стати домівкою. Описание: http://xallyava.ru/images/Wremena_goda/Sima_3/35145803e17e37ec3e9ce5eee030ee0f.jpg

 

  1. А я – білочка. Живу в лісі, житло влаштовую в дуплах, а іноді між гілками дерев. Всередині гніздечко вистеляю мохом, сухою травою , листям і шерстю. На зиму я роблю запаси : горіхи, гриби, які легко потім знаходжу під снігом, завдяки доброму нюху.

           Описание: http://lara.gorod.tomsk.ru/posts-files/72/582/i/q49GXeZgzjc.jpg

  1. А мене – красиву, пухнасту, руденьку знають всі. Я – лисичка. Від негоди і ворогів ховаюсь в норі. Живлюсь пташками, мишами, а при нагоді і зайчика молодого можу спіймати.

           Описание: http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/3/76/307/76307501_large_2037958_000xaxex.jpg

  1. А я – вовк. Я розумний, спритний і сильний хижак. Живлюся козулями, оленями, зайцями, дикими свинями. Але  взимку мені дуже важко наздогнати здобич. Від холодів я ховаюсь в лігві , яке будую серед коренів дерев у густих хащах.

          D:\Кеша\Е-РАНОК\Дополнительная работа\Природа 2 кл\Урок 28\16.jpg

  1. А я  - ведмідь. Я старанно готую барліг під корінням дерев або в сушняку. Я люблю ласувати корінцями, ягодами, дрібними тваринками. Взимку мені не знайти такої їжі. До зими у мене відкладається багато жиру під шкірою і я залягаю в сплячку. 

Описание: http://nexplorer.ru/load/Image/1113/medv_berloga_1.jpg

- Дякуємо вам звірі. А як же зимують звірята в наших лісах, дізнаємося вирушивши далі в подорож. А зараз мені підказують ці два веселих зайчики, що треба перепочити.

V. Фізкультхвилинка.

 « Танці – зігріванці».

 

 

Завдання від Їжака.

 

  1. Робота в парах. СЛАЙД                 

                                         

  • Підібрати зображення звіра до його силуету, приклеїти.
  • Підібрати і наклеїти біля зображення звіра відповідну картку з описом способу життя взимку даного звіра.
  • Оголосити підсумки роботи.  СЛАЙД
  • 2). Гра «Порахуй і скажи»

- А , що я чую…

Музика « Хуртовина»

Пальчикова гімнастика.

 Взимку частина звірів впадають у сплячку, інші ведуть активний спосіб життя, а хто саме ми дізнаємося, розв’язавши приклади

Відкриваємо зошити з математики. Сьогодні у нас 12 грудня, отже, хвилинка чистопису у нас буде цифра 12.

Усний рахунок.

Робота з підручником: с.73,№435

                            Сплячка                                  Активний спосіб життя

                                                      35                                    54          

 

16 +19 (борсук)                  76 - 22 (лось)                 30 + 24(олень)

55 – 20 (їжак)                 44 – 9 (ведмідь)                 46 +8   (білка)

30 + 24 ( вовк)                11 + 43 ( дикий кабан)      21+33  (лисиця)

Завдання від  Лісовичка.

     3. Гра « Розв’яжи» 

- Білочка зібрала 26 горішків, 14 шишок та 9 грибів. Яку кількість   припасів зібрала білочка? 

 

 

VI   Закріплення набутих знань

                                     Тест

1.Які звірі роблять на зиму запаси корму?

  • А)зайці;
  • Б)ведмідь;
  • В)білки;

           2. Які звірі впадають в сплячку?

  • А)зайці;
  • Б)ведмеді;
  • В)бобри;

3. Для чого деякі звірі відкладають запаси жиру?

  • А)щоб спати до весни;
  • Б)щоб швидше бігати;
  • В)щоб краще виглядало хутро;

VII. Підсумок уроку

  - Ну що ж, наша експедиція завершилася і настав час з’ясувати, чи збулися ваші очікування, отримали ви знання, які сподівалися отримати на початку уроку? 

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Значення якого слова дізналися?

2. Рефлексія

- Ну, що ж, сподіваюсь, що вам сподобався  урок. Якщо так, покажіть веселий смайлик, ні – похмурий. Діти, ви гарно попрацювали сьогодні. Я сподіваюся, що ви ніколи не завдаватимете шкоди тваринам, будете допомагати пташкам взимку.

 

Описание: depositphotos_119185930-stock-illustration-emoticon-with-big-toothy-smile     Описание: images (13)

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, 2 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Інкл
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку