Вчити узгоджувати прикметники з іменниками в роді та числі ( синій клубочок , зелені клубочки ); вживати слова з суфіксами - ,, ик " , ,,- ичк " (песик, мурчик ) ; вправляти дітей у правильному вживанні відмінків з прийменниками ,,в " , ,,на " ( в коробочці , на підлоці ) ; працювати над збагаченням словникового запасу дітей ( курча, цуценя, котик – мурчик , муркотик ) іменниками зі зменшувально – пестливими суфіксами . Закріпити знання дітей про свійських тварин. Допомогати малятам розрізняти тварин за зовнішніми ознаками, характером поведінки. Називати основні кольори. Розвивати уяву, зв'язне мовлення, вправ-ляти у звуконаслідуванні. Виховувати доброзичливі стосунки між дітьми.
Конспект заняття з граматичного розвитку мовлення
Тема: В гості до бабусі Галі.
Мета: Вчити узгоджувати прикметники з іменниками в роді та числі ( синій клубочок , зелені клубочки ); вживати слова з суфіксами - ,, ик ” , ,,- ичк ” (песик, мурчик ) ; вправляти дітей у правильному вживанні відмінків з прийменниками ,,в ” , ,,на ” ( в коробочці , на підлоці ) ; працювати над збагаченням словникового запасу дітей ( курча, цуценя, котик – мурчик , муркотик ) іменниками зі зменшувально – пестливими суфіксами . Закріпити знання дітей про свійських тварин. Допомогати малятам розрізняти тварин за зовнішніми ознаками, характером поведінки. Називати основні кольори. Розвивати уяву, зв’язне мовлення, вправ-ляти у звуконаслідуванні. Виховувати доброзичливі стосунки між дітьми.
Обладнання : макет української хати, макет будки; іграшкові собака, кіт, корова, курка, півень, курчата; різнокольорові коробочки із клубочками, паровоз.
Хід заняття:
1. Сюрпризний момент .
- Діти , прийшла я сьогодні в садочок , а на столі пакунок . Та ще який великий , щось у ньому торохтить . Як ви гадаєте , що там ? (Відповіді дітей )
- А хочете дізнатися , що в ньому ?( Паровоз , поїзд )
Мабуть ,не простий паровоз , а чарівний . Він відвезе нас до бабусі Галі, познайомитись з тваринами , живуть в неї.
(Я візьму цей паровоз, а ви вставайте за мною вагончиками, щоб веселіше було давайте заспіваємо).
Паровоз гудок дав і вагончики помчав.
Чух – чух ,чу – чу, я далеко вас помчу.
Ту – ту – ту ”. (зупинилися сказали ш-ш-ш ).
2. – Ось і зупинка ,, Хатинка бабусі Галі ” .
Щось не видно бабусі . А хто це нас зустрічає ? ,, Гавкає , кусає , в дім не пускає ” (собака ). А як можна сказати лагідно про собаку ? ( песик , цуценятко ).
– Для чого потрібен собака ? Що він робить ? ( він охороняє дім ).
– Як гавкає собака ? (гав –гав ). А ще , малята , коли собака злиться , то вона гарчить ,ось так : гар-гар-гар .А що їсть собака ? ( кість ,м’ясо , кашу тощо ). Як називається будинок собаки ? ( будка ) . От ми і познайомились з собакою .
3.А це хто там лежить на килимку ? Має пухнастий хвостик і гострі кігті . Хлебче молоко , ловить мишей . ( Так це котик ). Як нявчить котик ? Давайте пригадаємо забавлянку про ,, Кицю Муру ” - Хто хоче розказати?
Киця Мура, де ти була ?
У бабусі.
Що робила? Миски мила,
Дві помила, дві розбила,
баба мене насварила.
- Як звали кицю ? (Мура )
- За що її баба насварила ? (розбила миски )
- Що любе їсти киця ? ( молочко , рибку , ковбаску ,сметанку , м’ясо )
- Ви знаєте коли котик не голодний , хоче погратися , то він муркоче ось так : мур-мур ( діти повторюють ). Тому його так і називають ,,котик - муркотик ” , ,,котик – мурчик ” .
Подивіться , як погрався наш котик , порозкидав всі бабусині клубочки .
Д/г. ,,Ро-зклади по коробочках”. ( Пояснення: клубочки лежали в ось цих кольорових коробочках . Як ви думаєте куди ми покладемо ось цей (жовтий ) клубочок ? Де така ж коробочка ? Розкладіть клубочки в коробочки за кольором . Де лежав клубочок ? (на підлозі ). Куди ти його поклав ?( в коробочку ) .
4 . Ще діти у бабусі живе гарна родина , ось їх будиночок . ( у гнізді курка, курча , півень ).
– Тато …півник , мама …курка , діти…курчата . Давайте пригадаємо хто як каже?
Фізкультхвилинка (під музику ) А зараз ми всі перетворимось на півників . (діти сідають ).
- Давайте пригадаємо , що їдять півник і курочки ? ( травичку, зернятко, черв’ячків ,крихти хліба). Курочки корисні тим , що несуть яєчка. Давайте роздивимось курчаток. Які вони? (маленькі, гарненькі, жовтенькі, пухнасті, м’якенькі). Вони такі маленькі і всього бояться , давайте залишимо їх біля мами .
5. У бабусі Галі ще є корова , хочете її побачити ? (так ) ТРВЗ (очі швидше закривайте і корівку уявляйте ).
6. Як лагідно можна назвати корову ? ( корівка , корівонька ). Як ,, мукає ” корова? ( му-му ).
-Що дає нам корівонька? (молоко). (Розгляд молока 1 літровій банці)
- Молоко яке ? (біле , смачне , запашне , корисне ). А що любить їсти корова ? (траву , сіно ).
7. Підсумок. От ми і познайомились з домашніми тваринами , які живуть у бабусі Галі . Їх називають домашніми або свійськими , бо вони живуть біля людей. То яких тварин ми сьогодні бачили ? (собаку, кота, курку, півня, курчат, корову).
– Як називаються ці тварини? (Домашні тварини) . Чому ? (бо вони живуть біля людей) .
Малята, давайте попрощаємось з домашніми тваринами , нам час повертатись в дитячий садок . ( до побачення ).
- Шкода, що ми не побачили бабусю. Вона мабуть кудись пішла. Для того щоб повернутись до садочка , скористаємось чарівним паровозом .
Продуктивна діяльність. (колективна робота аплікація)
Обладнання: аркуш тонованого паперу А3 , силуетне зображення свійських тварин та хата – готові форми для наклеювання , клей олівець .
Мотивація . Давайте зробимо картину на згадку про подорож до бабусі .
Спільна робота . Діти за бажанням розміщують силует своєї тварини на аркуші . Під час роботи індивідуально закріплюються назви тварин або кольори , поняття домашня тварина .
Підсумок. Помилуватися картиною разом з дітьми, запропонувати придумати для неї назву.