Тема: Віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд
Мета: закріплювати уміння додавати і віднімати троцифрові числа з
переходом через десяток; вчити складати питання і розв'язувати
прості і складені задачі; розвивати логічне та творче мислення;
прищеплювати любов до математики; виховувати почуття
відповідальності за роботу в колективі.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати,
Щоб не було нам мороки –
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І в дорогу вирушаєм.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
– Сьогодні ми відправимося у подорож по країні «Математика», дізнаємося, чи знаєте ви як додавати трицифрові числа, чи вмієте розв’язувати задачі та будувати лінії і фігури.
— Діти вирушаймо у подорож літаком. Позначте стрілками маршрут подорожі, літак прямуватиме відповідно до збільшення значень відповідей.
470 – 150 480 – 250 150 + 350 800 – 260 340 – 120 560 + 240 900 - 90
ІІІ. Узагальнення та систематизація набутих знань.
67+12 87-45
45+32
90-56
87-56 45+33
( 89, 77, 31, 42, 34, 78)
(1учень працює за дошкою, всі інші звіряють результати)
– На цій зупинці добре попрацювали. Тож відправляємося до наступної зупинки.
ІV. Розвиток математичних знань.
Завдання 1
(учні по черзі розв’язують приклади )
Завдання 2
3) Запиши рівняння і розв’яжи
Завдання 4
(троє учень, за вибором вчителя, коментують і записують біля дошки розв’язання рівняння)
Розв’язання
х-482=218 х+357=600 820-х=525
х=482+218 х=600-357 х=820-525
х=700 х=243 х=295
7000-482=218 243+357=600 820-295=525
Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
– На цій зупинці перевіримо наші уміння розв’язувати задачі.
Завдання 3
Розв’язання
3м17см – 1м27см = 1м90см – залишилося
1м90 – 1м27см = 63см
Відповідь: відрізана частина на 63 см менша
Завдання 5
Розв’язання
Завдання 6
Розв’язання
76 учнів
2-А 2-Б 2-В
25 учн. 24 учн. ?
Відповідь: у 2-в класі 27 учнів.
Завдання 7
Розв’язок:
Відповідь: на чемпіонаті хлопчики забили 16 голів.
Завдання 8
Розв’язок:
2м – 3дм 7см = 200см – 37см = 163см = 1м 6дм 3см = 1м 63дм
200
37
163
46дм – 4м 3дм = 46дм – 43дм = 3дм
46
43
3
5м 7см + 3м 9дм 6см = 507см + 396см =903см = 9м 3см
507
396
903
61дм 2см + 1 м 58 см = 612см + 158см = 770см = 7м 70дм
612
158
770
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
|
|
|
|