Тема уроку. Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розв’язування задач.( 2 клас)
Мета уроку.
Тип уроку. Закріплення знань, умінь, навичок. Нестандартний урок
« На математичній біржі».
Обладнання. Підручник «Математика» 2клас (авт. М.Богданович), мультимедійний проектор, дидактичний матеріал, геометричний матеріал, картки з прикладами, відео звернення, сигнальні картки.
Хід заняття:
І.Організація класу.
1.Самовизначення до діяльності.(Звучить спокійна музика.)
Доторкніться один до одного долоньками. Подаруйте почуття впевненості в тому,що сьогодні у нас все вдасться. Підтримайте та посміхніться один одному перед роботою.
Опустіть долоньки.
Подивимось ліворуч,праворуч.
Посміхнемося гостям
І своїм учителям!
Сідайте,будь ласка,дівчатка, рівно й гарно.
А за ними і хлоп’ятка.
2.Епіграф уроку .
Урок я хочу розпочати словами великого філософа Жан-Жака Руссо:
«Ви-талановиті діти! Коли-небудь ви самі приємно здивуєтесь,які ви розумні,як багато вмієте,якщо будете постійно працювати над собою,ставити перед собою мету і намагатися її досягти».
ІІ.Мотивація діяльності учнів.
1. Гра «Дешифрувальник».
Завдання:усно розв’язати приклади й отримати код для розшифровки слова. Увага на екран!
7+7, 11-5, 12+4,64-20,78-43
Код:35—Б,44—І, 14—Р,6—Ж,16—А.
-Яке слово утворили?(Біржа)
2.Евристична бесіда. Повідомлення теми уроку.(Поява електронного листа + відеозапис)
(На екрані з’являється відео повідомлення від керівника математичної біржі.)
«Здрастуйте,дорогі другокласники! Ми дізналися,що ви працюєте над цікавою темою «Вирази з дужками» і вирішили запросити провести урок на математичній біржі. Що це таке?Ви були на ринку?Так от, біржа-це установа,де здійснюються торговельні та фінансові операції. Тобто це той самий ринок. Особу,яка продає товар,називають маклером. А особу, яка купує товар, - брокером. Сьогодні ви будете покупцями (брокерами). Купуючи товар, ви отримаєте чеки знань,за кількістю яких наприкінці роботи математичної біржі ми визначимо брокерів, найбільш успішних у справах. Бажаю успіхів. До зустрічі!»
- Діти, приймаємо запрошення? (Так)
- Раз ви будете покупцями(брокерами) , то ким буду я? (Продавцем-маклером).
3. Повідомлення мети уроку.
-Але спочатку скажіть,яку мету ви ставите перед собою? (Бути уважними, гарно розв’язувати приклади, задачі)
ІІІ. Орієнтація учнів у темі.(Поступово в ході уроку вчитель вивішує на дошці етапи уроку)
- Які вирази ви склали? Чи вірно обчислили? Діти, обміняйтеся зошитами і перевірте д/з один у одного. Якщо завдання виконане правильно, поставте на полі знак оклику.
- Хто отримав знак оклику візьме за купівлю товару чек - знань із гаманця, який лежить у вас на парті.
2. Бліц – опитування. Під час купівлі наступного товару я проведу опитування на якість знань.
2,4,6,7,8,10,12,…,…,….
- Давайте каліграфічно запишемо числа в порядку спадання з коментуванням.
- Сіли рівненько . Відкрили зошити. Прокоментує хвилинку каліграфії……….
18,16,14,12,10,8,6,4,2.
4.Усний рахунок. Гра «Аукціон»
Наступний товар довіримо продавати моєму помічнику - маклеру Андрію.
Андрій:Я проведу з вами «Аукціон». Ваше завдання вірно назвати ціну мого товару,щоб його купити. Той, хто знає відповідь,піднімає сигнальну картку. Увага! Завдання на швидкість.
Андрій:На торгу такі товари. Назвіть ціну.
1.Фотоапарат Canon14–(6-6) Продано!(Стукає молоточком) 14
2. Флешка 19-(6+3) Продано! 10
3.ПлеєрMP3 (13-9)+5Продано! 9
4. Ноутбук 34+25 Продано! 59
5. Планшет 16-7+2 Продано! 11
6.Айфон 7+(5+4) Продано! 16
7. Ігрова приставка 14-6 Продано! 8
- Дякую, Андрію, тобі за допомогу.
Почніть відповідь зі слів: Я ЗНАЮ (…..послідовність дій,…..склад числа,…..як називаються числа під час додавання,….таблиці додавання і віднімання одноцифрових чисел)
Молодці! Візьміть за правильні відповіді чеки знань.
5.Проблемне завдання. Робота біля дошки.
Необхідно дати відповідь на проблемне запитання: « Що треба зробити, щоб без заміни чисел і знаків дій отримати правильні рівності?»
1.Розгляньте рівності і скажіть скільки в них дій?
З.Яку з двох дій треба виконати першою,щоб рівність була істинною?Чому?
4.Що у цьому записі треба зробити? (ТРЕБА ПОСТАВИТИ ДУЖКИ)
4-1+2=1 7-3-2=6 (ці приклади закриті аркушем на дошці)
9-4+3=2 10-4+5=11
Перевірка:один із брокерів виходить до дошки і робить відповідні записи. 6. Фізкультхвилинка . Руханка «Бджілки»
ІV. Розвиток математичних знань.
1.Наступний товар – задачі.
Робота над задачами( в малих групах та за підручником)
Діти,наступний товар,який ви придбаєте – мед. Це дуже корисний продукт.
- А чи знаєте ви, що мед буває з різних квіточок? Збирають його бджілки роями (групами). Зараз деякі учні класу об’єднаються у групи, де будуть розв’язувати задачі самостійно.
І група купує мед з кульбабок. Це, діти, травневий мед.
Завдання: розв’язати задачу усно. Змінити питання так,щоб вона розв’язувалася двома діями. Розв’язати по діях. Прочитати відповідь.
Задача:
Пасічник накачав меду з кульбабок 38 кг,а з гречки - на 6 кг менше. Скільки кілограмів меду пасічник накачав з гречки?(38-6=32(кг))
1) 38 - 6=32(кг)-з гречки
2) 38 + 32=70(кг)
Відповідь: 70 кг меду накачав пасічник.
Додаткове питання: Якого типу задачу ви склали? (на знаходження суми)
ІІ група купуватиме мед з конюшини. Мед з конюшини наз. польовий.
Завдання :розв’язати задачу різними способами.
Задача. В магазин привезли 48 кг меду.До обіду продали 11кг меду,а після-23 кг.Скільки кг меду залишилося в магазині?
1спосіб:11+23=34(кг) 48-34=14(кг)
2спосіб: (48-11)-23=14(кг)
Додаткове питання:- Якого типу ваша задача?
Колективне розв’язання задачі з іншими дітьми.
- Всі інші будуть працювати разом зі мною. Купуватимемо молоко за №231.
-Хто працює в групі , об’єднайтеся і покажіть свою готовність. А ви-відкрийте підручники й знайдіть номер №231(2,3,1)
Установа:починаємо працювати. Купіть кожен свій товар і отримайте чек знань!
1.Читання задачі вчителем.
2.Самостійне читання задачі.
Розбір задачі:
3.Презентація робіт у групах. Діти зачитують завдання і пояснюють розв’язання.
4.Оцінювання(чеки знань).
2.Робота з геометричним матеріалом. Графічний диктант.
Наступний товар - геометричний дизайн. Працюємо парами і в групах.
Завдання: за вказівками провести лінії й назвати що утворили.
(Вантажівка та трактор)
V. Підсумок. Рефлексія.
– Час роботи «математичної біржі» вичерпано. Підведемо підсумки.
2 . Метод «Прес»
2. Підрахування чеків.Оцінювання.
Визначимо, хто із брокерів придбав більше товару, отримав більшу кількість чеків, а тому виявився найуспішнішим у справах.
Вони найкраще працювали на уроці !
VI. Домашнє завдання. Враження від уроку. (Відкриваються двері та заходить керівник математичної біржі)
«Діти, я спостерігав за роботою на математичній біржі. Хочу сказати, що Ви маленькі розумники. Встаньте, будь ласка, ті, хто сьогодні на уроці відчув себе вченим, який добився успіху. На згадку про зустріч, дарую Вам золоті монетки, які зазвичай кидають туди, куди дуже бажають повернутися! На зворотному боці монеток ви отримаєте номер мого контактного телефону-це номер домашнього завдання. До побачення.
Ви всі дітки – молодці, гарно працювали! Але дзвоник пролунав, він мені і вам сказав, що урок вже час кінчати, треба йти відпочивати.
Дякую за співпрацю!