Тема:" Віднімання виду 45-27 різними способами. Довжина ламаної. Розв’язання задач на дві дії".

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із загальним правилом віднімання двоцифрових чисел із переходом через розряд; вправляти у вмінні розв'язувати задачі, подані у непрямій формі, знаходити довжину ламаної, вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення.

Перегляд файлу

Тема. Віднімання виду 45-27 різними способами. Довжина ламаної. Розв’язання задач на дві дії.

 

Мета: ознайомити учнів із загальним правилом віднімання двоцифрових чисел із переходом через розряд; вправляти у вмінні розв’язувати задачі, подані у непрямій формі, знаходити довжину ламаної, вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення.

 

Обладнання: карта «Країна Математика», планшети, лінійка, простий олівець, смужки паперу, таблиця для складання виразів.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань; урок – подорож.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент

Пролунав і стих дзвінок

Починається урок

Всі за парти посідаймо

Працювати починаймо.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

Щоб водити кораблі;

У космос літати,

Треба добре в школі

Математику вивчати.

 

  • Сьогодні ми мандруємо країною Математики. Тож бажаю вам гарно міркувати, творчо працювати, вміло рахувати.
  • Діти, а по скільки вам років? (7)
  • Що вам відомо про цифру 7? Де вона зустрічається?
  • Сім нот
  • Сім днів тижня
  • Сім кольорів веселки
  • Сім чудес світу
  • «Вовк і семеро козенят»
  • «Білосніжка і сім гномів»
  • Сім разів відміряй, один відріж
  • Семеро одного не ждуть
  • Отже, ми потрапили у провулок Каліграфічний.
  • Прописуємо цифру 7, 17, 27, 37, 47…
  1. Актуалізація опорних знань
  • Щоб потрапити на іншу вулицю, треба перейти через дорогу.
  • Як потрібно переходити дорогу? (швидко, уважно)
  • Стаємо на Перехрестя швидкого рахунку (планшети).

 

43-30                   29-8                      65-45

+6                        +7                         +8

-9                         +20                       -9

 

  • Молодці, всі перейшли через дорогу і вийшли на вулицю Виразів.

(Таблиця; скласти і розв’язати вирази)

 

24                   плюс 4                     28

                       збільшити на 17     41

                       додати 20                44

                      зменшити на 8        16

                      мінус 11                   13

                      відняти 20                4

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Молодці! Далі шлях наш пролягає на проспект Нових знань, де ми навчимося віднімати двоцифрові числа із переходом через розряд.

 

Пояснення нового матеріалу

 

А) Робота з підручником №397

1 спосіб

45-27=45-20-7=25-7=25-5-2=20-2=18

2 спосіб

45-27=45-20-7=25-7=15-7+10=8+10=18

Або

45-27=45-20-7=25-7=10-7+15=3+15=18

 

Б) Первинне засвоєння вивченого матеріалу

№398

35-28=35-20-8=15-8=15-5-3=10-3=7

35-28=35-20-8=15-8=10-8+5=2+5=7

56-38=18

26-19=7

85-16=69

43-25=18

Фізкультхвилинка

 

В) – Далі наш шлях пролягає через парк Іменованих чисел (№399)

37см - 29см = 8см

1дм 42см – 37см = 52см – 37см = 15см

1м – 3дм = 10дм – 3дм = 7дм

4дм – 34см = 40см – 34см = 6см

55хв – 26хв = 29хв

1год + 15хв = 60хв + 15хв = 75хв

 

  1. Розвиток математичних умінь
  • Пройшли парк і зупинились на зупинці Задач

 

А) Робота над №400

- Прочитайте задачу.

- Яка умова?

- Яке запитання?

- Складемо короткий запис.

- Скільки вареників з сиром зліпила мама?(32)

- Що ще відомо про кількість вареників з сиром? (їх на 15>, ніж з вишнями)

- Що ми можемо сказати про кількість вареників з вишнями? (їх на 15<)

- Як дізнатись, скільки вареників з вишнями зліпила мама? (32-15=17 (в) – з вишнями)

- Що треба зробити, щоб дізнатись скільки всього вареників зліпила мама? (32+17=49 (в))

 

Б) Робота з геометричним матеріалом

- І ось перед нами площа Геометрична, де ми беремо в руки смужки паперу.

- На що вони схожі? (відрізок, лінію…)

- Утворіть з цієї смужки ламану? (згинають в різні сторони)

- Як знайти довжину ламаної? (додати всі ланки)

 

  1. Підсумок уроку
  • Ось і закінчилась наша мандрівка. Що нового вивчили?
  • Що цікавого було для вас?

 

  1. Домашнє завдання
  • Сторінка 70 №403, №404
doc
Додано
21 березня 2018
Переглядів
5394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку