Урок – подорож з математики "Складання таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня"

Про матеріал

МЕТА. Ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати уміння знаходити значення виразів на дії різного ступеня, розв'язувати задачі.

Перегляд файлу

Урок – подорож з математики

ТЕМА. Складання таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня (№№ 698-706).

 

МЕТА. Ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати уміння знаходити значення виразів на дії різного ступеня, розв’язувати задачі.

 

ОБЛАДНАННЯ. Таблиця усних обчислень; таблиця множення числа 3; скорочений запис задачі; макет бочки із завданнями; предметні малюнки.

 

ХІД УРОКУ

I.Організація класу.

- Діти, Буратіно загубив ключик від дверей Палацу знань. Його знайшла Баба Яга. А Буратіно розгубився і не знає, як туди дістатися. Давайте спробуємо йому допомогти. Але для цього нам доведеться пройти нелегкими цифровими стежками.

II. Повторення вивченого матеріалу.

- За цифровою стежкою є висока гора, давайте обійдемо її так, щоб дістатися до річки. На шляху хатка. Відкриваємо віконечко. Що це? Мабуть завдання для Буратіно.

  • Діти допоможемо йому?

Завдання хатинки

 - Один учень називає приклад на множення числа 2; другий називає результат, третій – приклад на ділення і т.д.

- Молодці, ви добре справилися із завданням, отже Буратіно може продовжувати свій важкий шлях.

- Під хаткою розквітла чарівна квітка. Обчисліть приклади.

Завдання з „чарівної квітки”

  1. 5+3;              6+27;              28+16;                 210 – 3;

-Ми підійшли з Буратіно до річки. Через річку перекинутий міст. Його охороняє Клоун Жан. Він нас пропустить тільки у тому випадку, коли ми допоможемо Буратіно написати математичний диктант

Математичний диктант

  •                    Скільки разом крил у 8 гусей і горобця?
  •                    Частку чисел 16 і 2 збільшити на 2.
  •                    Добуток чисел 2 і 9 збільшити на 15.
  •                    11 збільшити на частку чисел 14 і 2.
  •                    Замінити приклад на додавання 11 + 11 + 11 прикладом на множення.
  •                    Від найбільшого двоцифрового числа відняти 45.
  •                    Скільки жуків мають 14 вусиків?
  •                    У хокей грають 5 гравців і 1 воротар. Скільки рукавиць у хокеїстів?
  •                   Ми переходимо міст, але тут нас уже чекає білочка в руках у неї завдання. Зараз подивимося яке саме завдання.

Завдання Білочки

Каліграфічна хвилинка із завданням.

Подані числа збільшити на три і записати результат.

3         6        9      12     15    18

(6         9      12      15     18    21)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

- Який густий ліс перед нами. Де тут стежка? Он ведмідь давайте попросимо його, щоб він допоміг Буратіно і нам пройти лісовими стежками. Ох, як зрадів ведмідь побачивши нас, бо хоче щоб ми виручили звірят у лісовій школі. Мудра сова дала їм завдання – вивчити та скласти таблицю множення числа 3.

  1. Підготовчі вправи

а) Сплести “мереживо” 3+3→ … до 30;

б) Обчислити додаванням:

3+3+3+3=(12)                3+3+3+3+3= (15)       

 в) Прочитати приклад: 3 ∙ 6=18.

  •                    Що показує другий множник?
  •                    Як перевірити відповідь?
  1.    Складання таблиці множення числа 3.

На дошці - таблиця з малюнками.

а)                а

 

 

 

  •                    Скільки трикутників? (6).
  •                    Як дізналися? (3+3=6).
  •                    Замініть додавання множенням. (3∙2=6)

б)

 

 

  •                    Скільки всього прямокутників? (9)
  •                    Як дізналися? (3+3+3=9)
  •                    Замініть додавання множенням (3∙3=9)

в) - Який приклад на множення складаємо за цим малюнком?

 

 

 

(3∙4=12)

 г) – Проілюструйте наступний приклад за допомогою предметних малюнків. (На набірному полотні учень викладає зірочки)

  •                    Скільки буде 3 ∙ 6? (18) Чому? (3+3+3+3+3+3=18.)

-   Скільки буде 3 ∙ 7? Чому? і т.д.

2.Фізкультхвилинка

Ми в ракету дружно сіли

І у космос полетіли.

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Стали в космосі кружлять.

Покружляли, оглянулись

І на землю повернулись.

 

  1. Первинне закріплення.

- А ще допоможемо звірятам прочитати таблицю множення числа 3, користуючись таким записом:

3 ∙

2

3

4

5

6

7

8

9

  •                    Ну ось ми і вибралися з густого-прегустого лісу. А допомогли нам у цьому ведмідь і звірятка з лісової школи.
  • А тепер ми продовжуємо свою дорогу  і рухаємося далі. І хто нам трапляється на цифровій стежці? (Зайчик)
  •                   Він хоче нас попросити зіграти з ним у гру і допомогти йому розв’язати завдання з підручника.

Завдання зайчика

а) Гра «Найкращий фотограф.

Учасники гри стараються швидко і правильно відтворити таблицю множення числа «3» на дошці.

 б) Користуючись таблицею множення числа «3», розв’язати приклади № 702, задачу № 701.

№ 701. 3 ∙ 5 = 15 (кг.) Відповідь: 15 кілограмів мандаринів.

№ 702. 3 ∙ 8 + 5 = 29;   3 ∙ 7 – 12 = 9;  3 ∙ 9 + 32 =59.

 

 

 

ІV. Розвиток математичних знань.

 - І ось ми майже дісталися до Палацу Знань. Але на дорозі ми зустріли ще одного лсового мешканця. Діти , хто він? (Їжачок).

Завдання їжачка

  1.                      Робота над задачею №703.

На дошці – скорочений запис задачі.

Було - ?

Витратили – 6 с., по 3 м

Залишилося – 9 м

Учні вивчають задачу, розглядають скорочений запис, читають розв’язання задачі за підручником.

  •                    Поясніть розв’язання задачі.
  1.                3 ∙ 6 = 18 (м);
  2.                18 + 9 = 27 (м);

або 3 ∙ 6 + 9 = 27 (м)

Відповідь: 27 метрів тканини.

  1.                      Цікаві задачі:

- 7 триголових драконів одягли капелюхи. Скільки капелюхів у цих драконів? (3∙7=21)

  •                   7 триголових драконів купили краватки для кожної голови, але 5 краваток згубилося. Скільки краваток залишилося? (3∙7-5=16)
  1.                      Самостійна робота.

Виконання завдання № 704 із взаємоперевіркою.

2 ∙ 6 + 78 = 90;      3 ∙ 7 + 45 =66;   3 ∙ 6 – 14 = 4;     3 ∙ 4 + 40 = 52;

3 ∙ 5  + 20 = 35;      3 ∙ 2 – 6 = 0;      3 ∙ 3 + 9 =18;     3 ∙ 9 + 3 = 30.     

V. Підсумок уроку.

- Молодці, діти, ми допомогли Буратіно дійти до Палацу Знань. А ось і ключик, який дав нам Їжачок, щоб Буратіно зміг відчинити двері палацу, і звільнити Королеву математики від Баби Яги. (Роздаю найактивнішим учням медалі “Юний математик”, які передала їм Королева Математики).

VІ. Домашнє завдання.

 №№ 705,706 (с.119); повторити таблицю множення на 3.

 

 

doc
Додано
22 березня 2018
Переглядів
3194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку