Тема: Виготовлення ляльки-зерновушки.
Практична робота: Виготовлення ляльки-зерновушки.
Мета: навчити здобувачів освіти конкретним трудовим навикам при роботі з тканиною, нитками на прикладі виготовлення ляльки–мотанки; закріпити знання з історії появи народної ляльки, обрядів і традицій, пов'язаних з виготовленням ляльок;
розвивати образне мислення, творчі здібності, спонукати до відтворення та узагальнення своєї пошуково-дослідницької роботи з даної теми; розвивати пізнавальну активність, допитливість, художній смаки;
виховувати любов до рідного краю, його традицій, промислів, бажання вивчати минуле, берегти та примножувати традиції українського народу, формувати в учнів працьовитість, охайність, старанність, терпіння під час виконання роботи.
Об’єкт праці: лялька –мотанка
Устаткування :
зразки виробів, ілюстрації; фотографії національних костюмів, карти інструкцій по виготовленню ляльки, мультимедійний екран, ноутбук.
Інструменти та матеріали:
клаптики тканини, нитки різного кольору, мереживо, тасьма, бісер для прикраси, ножиці, голка.
Тип уроку: комбінований
Міжпредметні зв’язки: народознавство, історія, культурологія, етика.
Обладнання: відео «Виготовлення ляльки-зерновушки», оформлені дитячі роботи, шматки тканини, нитки, ножиці, заготовки деталей для ляльок, карти інструкцій по виготовленню ляльки.
Хід уроку.
І. Організаційний момент
- Перевірка наявності учнів та готовності їх до заняття.
- Проведення кінезіологічної вправи для розвитку уваги та памяті(Вухо-ніс, кільце).
ІІ. Актуалізація опорних знань:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
На попередньому уроці ми ознайомились і сьогодні повторили історію виникнення ляльки, конструктивні особливості, деякі функції ляльки, одну з тенологій виготовлення ляльки-мотанки.
А сьогодні ви дізнаєтесь ще деякі традиційні способи виготовлення однієї з ляльок.
Пропоную вам вгадати про яку ляльку піде мова, прослухавши її характеристику:
це амулети, які за народним повір'ям приносять в дім достаток, благополуччя, допомагають у досягненні успіхів у роботі. При їх виготовленні використовується зерно. Раніше робити ці амулети починали восени і використовували зерно з зібраного врожаю - пшеницю, гречку, просо та інше. Основне правило при виготовленні - заборона застосовувати подрiблену крупу або пластівці, обов'язково лише ціле зерно. Лялечка усередині заповнюється зерном, повинна бути ситою, товстенькою, наряджати її потрібно яскраво.
ЗЕРНОВУШКА
ІV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
V. Вивчення нового матеріалу
Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо вивчати тему «Народна лялька» та виготовляти ляльки-мотанки.
А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді дітей).
Отже, ми розширимо уявлення про народні традиції створення ляльок-мотанок.
Розгортаємо зошити, записуємо число, тему уроку.
План:
VІ. Закріплення нових знань
Метод «Мікрофон».
VІІ Майстер – клас. Виготовлення ляльки – зерновушки.
(Практична робота)
4.1. Вступний інструктаж:
(учням роздає QR коди з відео роликом, які вони зможуть переглядати і повинні вклеїти в конспект).
4.2. Самостійна робота учнів.
4.3. Поточний інструктаж
4.4.Заключний інструктаж (короткий аналіз виконаних робіт,аналіз характерних помилок, які допускали. )
VІІІ. Підсумок уроку.
Рефлексія: метод «Мікрофон».
Які враження залишились у вас сьогодні?
Що нового ви дізнались чи навчились?
Чи сподобалась вам ваша лялька? Яке в неї майбутнє?
Виставлення оцінок.
ІХ. Домашнє завдання:
Опрацювати теоретичний матеріал.