Тема: Виготовлення подарункової коробочки.

Про матеріал
Дана розробка уроку допоможе вчителю ознайомити учнів з різними видами сувенірів, формувати вміння виготовляти подарункові коробочки, оздоблювати їх, поглибить ступінь оволодіння прийомами використання різних матеріалів, технік для виготовлення і оздоблення сувенірів.
Перегляд файлу

Тема: Виготовлення подарункової коробочки.

Мета: ознайомити учнів з різними видами сувенірів, формувати вміння виготовляти подарункові коробочки, оздоблювати їх, поглибити ступінь оволодіння прийомами використання різних матеріалів, технік для виготовлення і оздоблення сувенірів;

 розвивати логічне мислення, художню уяву, естетичний смак; виховувати охайність, працелюбність, повагу до культури інших народів, акуратність під час роботи з різними матеріалами.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Перевірка готовності до уроку.

2. Упорядкування робочого місця.

3.Вступна бесіда

– Сьогодні ми працюватимемо разом. Тому я розраховую на

вашу підтримку і допомогу. Кожному з вас хочу побажати бути:

Усміхненим

Самостійним

Працьовитим

Ініціативним

Хоробрим

Уважним

Інакше кажучи, я бажаю вам успіху!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Що таке дизайн? (Дизайн - це творчий метод, процес і результат художньо- технічного проектування промислових виробів, їхніх комплексів і систем,

орієнтований на досягнення найповнішої відповідності створюваних об'єктів і

середовища загалом потребам людини, як утилітарних, так і естетичних. Під

дизайном, або художнім конструюванням, розуміють самостійний вид

художньої діяльності з проектування об’єкта виробництва з певними

естетичними властивостями).

- Яка мета дизайну? (Головна мета дизайну — полегшити взаємодію людини з

виробом, зменшити нервове напруження, сприяти створенню комфортних умов

для фізичної та розумової діяльності, побуту й відпочинку).

- Скажіть, діти, а в яких галузях людського життя застосовують дизайнерські

розробки? (В оформленні інтер’єру приміщень, ландшафту, одягу,предметів

побуту та інше)

В усі часи людина намагається зробити світ чарівніше та гарніше, прикрасивши свою оселю тим, що створює своїми руками. В давні часи це були домоткані доріжки, килимки, рушники, картини, скатертини. Але і зараз людина не покладаючи рук теж вспіває творити щось гарне, адже в сьогоденні дуже великий вибір різних технік виконання декорацій. Кожна вибирає для себе ту яка їй підходе по душі та по матеріальним витратам. Кожна гарна річ приносить нам радість, задоволення, стає потрібною, улюбленою. І такі речі ми отримуємо від своїх рідних чи друзів в подарунок.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

  1. Розгадування ребуса.

— Сьогодні ми будемо працювати з картоном та папером. Розгляньте ребус, спробуйте відгадати його — і ви дізнаєтесь, про який виріб йде мова.

 

https://subject.com.ua/lesson/work/3klas/3klas.files/image098.jpg

 

— Розгадали? Так, це коробочка.

2. Вступна бесіда.

— Де ви зберігаєте свої іграшки, особисті речі, марки або етикетки?

— Для чого використовують коробочки?

— З якого матеріалу їх виготовляють?

— Якого розміру бувають коробочки?

— Як можна їх прикрасити?

— Чому кришка повинна бути більшою за коробочку?

— Усі коробочки мають однакові частини: основу, стінки (борта), кришку (якщо потрібна).

  1. Підготовка до роботи.

   Розгадайте загадки — і ви дізнаєтесь, які інструменти нам потрібні на уроці.

• У носатого Івана

Одежа дерев’яна.

Він у чистім полі ходить

І по ньому носом водить,

Нестрижений, нечесаний —

Гострим ножем затесаний. (Олівець)

• Я полюбляю прямоту

Я і сама прямая,

Зробити рівненько черту

Я всім допомагаю.

Що-небудь без мене

Накреслити зумій-ка!

Відгадайте, друзі. Хто я?

Хто я? Я —... (лінійка).

Мною на папері труть. (Гумка)

• Щоб жили всі дружно в мирі —

Скло, пластмаса, гума й шкіра, —

Всіх здружу я, крім людей.

Здогадались, хто я?.. (Клей).

• Ріжемо усе, що треба.

Ми поріжемо для тебе

І тканину, і папір.

Як не віриш — перевір. (Ножиці)

— Так які ж інструменти нам знадобляться?

ІV. Пояснення нового матеріалу

1. Слово вчителя

В житті завжди є можливість принести радість людям і робити це можна

не лише у святкові дні, а й в будні. Невеликий знак уваги, чи маленький

подарунок вранці – гарний святковий настрій на цілий день. Букет квітів,

улюблені солодощі, хороша книга, невеликий сувенір – все це приносить

радість і створює позитивний настрій. Але подарунки треба вміти вибирати і дарувати. Саме в цьому проявляється ваша фантазія, винахідливість та смак. Будь-який подарунок – це дзеркало всієї вашої натури. Запам’ятайте, дарувати подарунок – це не

обов’язок перед винуватцем свята, а в першу чергу знак уваги та виявлення поваги.

2. Поняття про показники якості виробу

Вибираючи готовий виріб, ми враховуємо його якість. Виконані нами вироби

теж повинні відповідати певним ви могам.

• Який, на вашу думку, основний показник якості даних виробів? (Вони повинні

бути красивими, естетично оформленими тощо)

V. Робота над формуванням навичок і вмінь.

- Діти, сьогодні ми з вами будемо працювати з папером. Пригадаємо, що ми

знаємо про папір, про техніки роботи з папером та іншими матеріалами.

Папір дістав свою назву від водяної рослини — папіруса, з якого

ще в Стародавньому Єгипті виготовляли спеціальний матеріал для письма.

Серцевину папіруса розрізували на тонкі пластинки, відбивали молотками,

клали під гніт, а потім сушили на сонці. Одержані смужки склеювали і

змотували у сувої. Нині ж папір виготовляють за рецептом, винайденим у

Стародавньому Китаї. З перемелених рослин — бамбука, бавовни, конопель,

соломи від злаків — варили, додаючи різні клейкі речовини, густу масу, потім її

пресували й одержували аркуші.

А працювати ми будемо в техніці паперопластики.

-Що ж таке техніка «Паперопластика» ?

Техніка «Паперопластика»

Паперопластика - це конструювання об'ємних та напівоб'ємних форм з

паперу шляхом його механічної обробки та трансформації. А саме: складання,

скручування, згинання, вирізування, прорізування, гофрування, склеювання

тощо. В наші дні паперокручення широко відоме і популярне як хобі в країнах

Західної Європи, особливо в Англії і Німеччині. Але саме широке

розповсюдження це мистецтво отримало, коли воно «переїхало» на Схід.

VI. Інструктаж з техніки безпеки.

— Як правильно користуватися ножицями?

— Як потрібно передавати ножиці?

— Як користуватися клеєм, щоб не забруднитися?

— За допомогою чого потрібно наносити клей?

— Для чого потрібна серветка?

— Стежте за чистотою на парті. Після роботи приберіть сміття.

Правила користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не

потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися

матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

VII. Практична діяльність учнів.

 Демонстрація та аналіз зразка

1. Інструктаж учителя.

• З’ясуйте призначення коробочки.

• Продумайте форму та конструкцію.

• Виконайте розмітку розгорток коробочок на картоні або кольоровому папері.

• Виріжте розгортки та склейте коробочки.

• Прикрасьте коробочку аплікацією за власним задумом.

 Діти виконують роботу самостійно, вчитель індивідуально допомагає окремим учням (або це може робити учень, який швидше впорався із завданням).

VIIІ. Підсумок уроку.

- Діти, який у вас настрій в кінці нашого уроку?

- Як ви думаєте, чи досягли ви бажаного успіху?

Як ми бачимо, подарунок – це щось більше, ніж якась річ, безкоштовно

передана в руки іншого. Подарунок – це радість. І більшість з нас знає, один з

головних критеріїв душевного здоров’я – потреба радувати собі подібних.

Якщо ця потреба у Вас виникає, якщо це приносить Вам задоволення, отже в

людському і душевному плані у Вас все в повному порядку. Радійте самі і

радуйте інших!

 Огляд виставки робіт і обговорення у групі

 Гра «Квітка побажань. Діти висловлюють свої побажання присутнім.