Вмховний захід має за мету: удосконалити знання учнів про історію рідного – краю Херсонщини, національних та державних символів України, викликати інтерес до вивчення минулого нашого народу, сприяти вихованню патріотичних почуттів, національної гідності;
Форма проведення: подорож
[Выберите дату] |
виховний захід |
Тема виховного заходу:
"Моя батьківщина – то прадідів слава, єдина родина, єдина держава"
Мета:
Форма проведення: подорож
Методи роботи: розповідь вчителя, повідомлення учнів, вікторина, мультимедійний супровід сторінок журналу.
Обладнання: національна символіка: Державний Герб, Державний Прапор, Державний Гімн; стелаж виставковий літератури з теми «Державні символи України», плакати з висловами відомих людей, тин з національними символами України, портрет Т.Шевченка, українські рушники, зал прикрашений різнокольоровими кульми.
Технічні засоби: мультимедійна система, музичний запис пісня на слова Шевченка "Зоре моя вечірняя”, музичний центр.
Час і місце проведення: Актовий зал ВПУ № 17 м. Генічеська 01.19.2013 року,
о 9-30- 10.30
Хід виховного заходу
Зал святково прикрашений рушниками, букетами калини, портрет Т.Г. Шевченка, каравай.
Все це на фоні виставкового стелажу з темою.
"Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову,
і мову її солов'їну" (В. Сосюра)
1-й ведучий. Доброго дня, любі діти, шановні викладачі та гості! Сьогодні наше училище знову гостинно відкрило двері усім своїм учням. Цей навчальний рік несе кожному з нас творчі відкриття й нові враження.
2-й ведучий Дозвольте привітати вас із першим уроком вашого першого дня у цьому навчальному році. Хай світлою буде ваша дорога до знань. Бажаю міцного здоров’я і щастя вам!
1-й ведучий Сьогодні першим уроком буде — освідчення в любові дорогій і милій серцю Вітчизні-матері Україні, Херсонщині, що народила нас, дала нам щастя пізнавати казковий світ, чути чарівні звуки землі, бачити неповторну і дивну красу, дивуватись надзвичайними пейзажами довкілля. А найголовніше це те, що наша рідна Херсонщина найдорожча для нас в цілому світі. Почнемо з нашого уроку-подорожі "Моя батьківщина – то прадідів слава, єдина родина, єдина держава" Слайд № 1
2 -й ведучий Ми, уявно подорожуючи, переглянемо цікаві сторінки історії України та Херсонської області, будемо захоплено милуватися мальовничими краєвидами рідної землі, зачаровано слухати мудре українське слово і чудові пісні.
Розпочинаємо мандрівку.
1-й учень- ведучий Ясні зорі, тихі води, долина орлина за лісами, всі поля - це моя країна Україна Все святе зібралося для кожного з нас у цьому слові. Земля рідна, земля батьків з діда-прадіда, найдорожча земля, споконвічний отчий край! Я перлина - Україна!
2-учень – ведучий Скажеш одне тільки слово «Україна» і в уяві обов'язково постають тополі в полі, калина в лузі й у дворі, верба край долини.
Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт,
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина – це мрії політ,
Це рідна моя Україна!
Моя Батьківщина – це наша сім'я,
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, сестричка і я,
Всі рідні і друзів багато.
1-й учень- ведучий
Херсонщина - це благодатний край, де жаркий родючий степ зустрічається з прохолодою морських хвиль, терпкі запахи чебрецю й полину змішуються із солоним рибним вітром херсонських просторів. Це вікно в середземноморський історичний простір, колиска європейської цивілізації. Житниця України. Край суднобудівників і хліборобів. І хочеться продовжити відразу ці рядки, бо у кожному серці стільки великої любові до рідного краю, усе це Я – Херсонщина! Слайд № 2 -відео
1-й ведучий. Сучасна Україна як самостійна і незалежна держава існує від 24 серпня 1991 року. Наша держава – своєрідний феномен: одночасно древня і юна, славнозвісна і маловідома. На політичній карті світу як самостійна держава з’явилася порівняно недавно, але її праматір – трипільська цивілізація, а потім – Київська Русь відомі своєю величчю на весь світ.
2-й ведучий
Історична доля України складалася непросто. Були важкі періоди невдач і розчарувань, гоніння і роздробленості. Та на всіх історичних перехрестях, як власну душу, нетлінний скарб, народ плекав рідну мову, власну культуру і звичаї. Ми, немов найдорогоціннішу монету, карбували свої кращі риси: волелюбність, працьовитість, щедрість і відповідальність.
1-й ведучий Нам є чим гордитися: нинішня Україна – одна з найбільших держав у Європі. Саме на території України вчені визначили географічний центр Стародвнього Світу;
2-й ведучий За наявністю природніх ресурсів Україну вважають найбагатшою країною в Європі; на Всесвітньому конкурсі мов у Парижі українська була визнана однією з наймелодійніших (близько 70 років тому).
1-й ведучий Але найголовніше, Україна є домівкою майже 46 мільйонів громадян, кожний з яких – талановита, неперсічна особистість. А ще у нас є 7 чудес України, давайте з вами познайомимось! Слайд №2 - відео
Інформаційна мозаїка
2-й ведучий Кожна держава має свої відзнаки. Слайд№ 4
Крім офіційних атрибутів держави – герба, прапора, гімну, які презентують нашу країну на міжнародних зустрічах, симпозіумах, змаганнях, існують ще й народні символи. Їхнє призначення: збереження і примноження історичної пам’яті народу певної території
1-й учень- ведучий
Хліб-сіль на вишитому рушнику Слайд№ 5
Дорогих гостей у нас зазвичай зустрічали хлібом-сіллю на вишитому рушнику. Ця традиція з давніх-давен дійшла до наших днів. Вона засвідчує шанобливе ставлення до того, кого зустрічають, і відкритість та гостинність господарів. Це знак довіри, побажання достатку та щастя.
Хліб і сіль тобі, Тарасе, Слайд№ 6
Сьогодні підносимо… (Виносимо хліб-сіль, кладемо біля портрету)
Вшанувати цю гостинність
Оплесками просимо.
2-й учень- ведучий Тарас Шевченко… Геній, мислитель, пророк. Людина незвичайної долі й незвичайного таланту, що здобула світову славу.
1-й учень- ведучий Увібравши в себе душу народу, він підніс його духовну велич і красу на найвищу височінь, чим збагатив увесь світ. Тарас Шевченко звеличив Україну, та весь український народ.
Пісня на слова Шевченка "Зоре моя вечірняя” .
2-й учень- ведучий "Незлим тихим словом” згадуємо ми свого пророка, який залишив нам прекрасні твори. А що ж залишимо своїм нащадкам ми?
1-й учень- ведучий
Залишим у спадок новим поколінням
Свої ідеали й свої устремління,
Могутню Вкраїну, в якій наша сила,
І геній Шевченка як нації крила.
Залишим і те, що душею народу
Зовуть недаремно від роду до роду,
Як вищу красу і життєву основу,
Залишимо Слово, Ім’я своє, Мову.
2-й учень- ведучий
Українська мова ! Слайд № 7
Говорити про розвиток культури народу і нічого не сказати про розвиток мови – це все одно, що будувати хату і забути про її фундамент. Наша мова – не лише засіб спілкування, а й знаряддя, інструмент духовної діяльності людини. Завдяки мові людина мисляча – це насамперед людина фантазуюча. Без такої здатності ми не мали б не лише трагедій Евріпіда і Шекспіра, гетевського «Фауста» й гоголівського «Вія», а й ... теорії Ейнштейна та всіх матеріальних надбань цивілізації – від простого колеса до комп’ютера.
1-й учень- ведучий
Червона калина Слайд№ 8
Калина для українців – символ родини, отчого дому, рідної землі. Кетягами спілої калини прикрашали дівчата віночки та весільний коровай. А на могилах козаків, які не повернулися додому, садили калинові кущі – знак пам’яті та любові.
2-й учень- ведучий
Українська вишивка Слайд№ 9
Україну можна пізнати серед інших держав і за вишивкою. Українським візерункам притаманні як геометричні орнаменти, так і рослинні та зоологічні. Проте, що це ремесло було в шані на нашій землі здавна, свідчать кам’яні скіфські баби, на яких добре збереглися схематичні орнаментальні зображення на одязі. Вишивка – символ назламності народу та оберіг його майбутнього. Сьогодні вишивкою оздоблюють рушники, одяг, предмети побуту, це вважається стильно і сучасно.
1-й учень- ведучий
До речі, в нашому училищі існує історико – етнографічний музей,
Слайд № 10 де ви можете познайомитися більш детально про національні символи рідного краю. Приходьте, ми завжди вас раді бачити!
2-й учень- ведучий
Українська пісня
Українська пісня – душа народу, яка знайшла своє вираження та відображення в співочих образах. Слайд № 11 Переживання, будь-які враження, релігійні вірування та погляди висловлювались в різних пісенних жанрах.
Пісня для українців стала найдорожчим та невичерпним народним скарбом.
(вихід хлопців з прапорами під пісню «Перлина Украйна»)
1-й учень- ведучий
Яке ж це диво – народна пісня! І яку владну силу таїть вона в собі! Серце сповнюється гордістю за нашу славну матір Україну, за її важке і героїчне минуле, за наш талановитий і мудрий народ, що створив таку незвичну красу.
2-й ведучий Кожна країна світу обов'язково має свої державні символи. Україна – не виняток, і перший із її символів ми назвали. Які ще символи нашої держави Ви могли б назвати?
Варіанти відповідей: символи України – Гімн, Герб, Прапор. Слайд № 12
1-й ведучий А чи знаєте Ви, що означають названі Вами символи?
Гімн – це головна пісня, яка виконується в державі під час усіх урочистих подій. Герб – розпізнавальний знак держави.
2-й ведучий Прапор – полотнище певного кольору чи поєднання кольорів, часто з певним зображенням, прикріплене до держала чи шнура. Це офіційна емблема, символ суверенітету.
1-й учень- ведучий У статті 20 (розділ 1) Конституції України записано: «Державними символами України є Державний Прапор, Державний Гімн, Державний Герб України.
Сьогодні ми пригадаємо історію наших державних символів.
Учень . З глибини віків дійшла до нас ось така легенда.
Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя.
Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому мати подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім'я Тризуб.
Середньому сину мати дала в дорогу блакитно-жовтий одяг. Сміливий і сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними вчинками. Люди запам'ятали його і назвали Прапором.
А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім'я Тризуб.
Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку - Україну.
2-й учень- ведучий Кожен народ з повагою ставиться до своїх символів.
Наш Герб, він символізує спорідненість поколінь, мир і творчу працю. Це – символ відродження Батьківщини, її традиції, продовження сторінок нашої історії. Золотий тризуб як малий герб затверджений Верховною Радою 19 лютого 1992 року вважають головним елементом Великого Гербу України. Слайд № 3- відео
1-й учень- ведучий Прапор і Герб є нашими святинями, тому їх потрібно шанувати і берегти.
2 вересня 1991 року над будинком Верховної Ради України було піднято синьо-жовтий прапор – символ незалежності та суверенітету нашої держави, 28 січня 1992 року Верховна Рада України затвердила Державним прапором – синьо-жовтий. Але цьому передувала довга історія. Тож на вас чекає невелика розповідь, під час якої ви маєте бути дуже уважними… Слайд № 14 відео
2-й учень- ведучий Слово гімн — грецького походження (дослівний переклад —похвальна пісня) — урочиста пісня, прийнята як символ державної, національної єдності.
Слова національного Гімну «Ще не вмерла Україна» написав у 60-х роках XIX ст. відомий український поет Павло Чубинський, а музику — композитор Михайло Вербицький. Саме цій пісні судилося стати національним гімном України, хоча з’являлися й інші патріотичні пісні, які виконували роль гімну.
Під час виконання Державного Гімну всі повинні стояти. Слайд № 15- відео
(звучить гімн)
А терер давайте проведемо з вами невелику вікторину яка має назву «Моя Украна».
Вікторина «Моя Україна» Слайд № 16- відео
Добре, ви впорались з цим завданням!
1-й ведучий Необов’язково займати високу посаду, бути дорослим, мати при собі паспорт, щоб прославити рідний край. А досить бути ученицею або учнем і збагатити свій рідний край, подарувати йому свою любов, повагу та турботу. Уявіть себе правою рукою Президента України або головою обласної державної адміністрації. На що б ви спрямували свої дії?
2-й ведучий Усі замислилися, але ви добре розумієте завдання, які стоять перед вами, патріотами нашої держави. Ви сьогодні ще зовсім юні, вчитесь в нашому училищі, здобуваєте основи знань та професію , щоб у недалекому майбутньому стати гідними будівниками своєї держави, її захисниками і патріотами. А сьогодні ви можете сказати з усією відповідальністю, що тепло своїх долонь і розуму, і серця ви готові віддати милій і дорогій Україні, рідній Херсонщині.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Акт проголошення незалежності України // Позакласний час. – 2005. –
№ 13/14. – С. 44–49.
2. Арендарчук, О. А. Ми – українці : масовий захід / О. А. Арендарчук // Позакласний час. – 2004. – № 1/2. – С. 36–37.
3. Бабій, Г. П. Диво калинове : мовнолітературний конкурс // Позакласний час. – 2004. – № 15/16. – С. 19–20.
4. Бабійчук, Т. І. Оживе добра слава, слава України: літературний вечір // Укр. літ-ра в загальноосвіт. шк. – 2005. – № 11. – С. 44–48.
5. Вовчок, З. М. В океані рідного народу відкривай духовні острови: цикл виховних годин / З. М. Вовчок // Позакласний час. – 2000. – № 28/29. – С. 44-48.
6. Гороховська Н. Державні символи України: сценарій / Н. Гороховська // Шкіл. світ. – 2005. – № 35. – С. 22–24.
7. Дробязко Н. Любіть Україну, як сонце любіть … : методична розробка класної години / Н. Дроб’язко // Завуч (Перше вересня). – 2001. – № 31. – С. 1–2
8. Коршак, Н. Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину : сценарій бесіди / Н. Коршак // Завуч (Перше вересня). – 2002. – № 10. – С. 4–10
9. Лемешенко, Н. В. Україно моя, моя люба Вкраїно! ... : вікторина / Н. В. Лемешенко // Позакласний час. – 2004. – № 13/14. – С. 1–5. 50
10. Цісар, І. С. З Україною в серці: Тебе не можна не любити... / І. С. Цісар // Позакласний час. – 2009. – № 23/24. – С. 20–22.
11. Чорнодольська, Г. Свою Батьківщину любіть / Г. Чорнодольська // Позакласний час. – 2005. – № 13/14. – С. 41–43.
12. Ясько, Г. Прийди до серця, Україно, благослови добром мене … : масовий захід / Г. Ясько // Позакласний час. – 2006. – № 1/2. – С. 71–76.
13. Яцишина, Л. Україно моя неозора!: конкурсно-розважальна програма / Л. Яцишина // Шкіл. світ. – 2006. – № 46, груд. – С. 18–19.иховного заходу
1