Професійно-технічна освіта поступово й неухильно рухається в напрямку системних реформ, завдання яких — вивести її на якісно новий рівень, що забезпечить ефективне використання її головної функції—підготовка високо кваліфікованих фахівців широкого профілю, соціально-адаптованих, здатних задовольнити вимоги економічних структур, а також упродовж усього життя самостійно здобувати й оновлювати знання й вміння, необхідні для повноцінної трудової діяльності.
СУЧАСНЕ КОМПЛЕКСНО – МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРЕДМЕТУ «ІСТОРІЯ»: МЕТОДИКА РОЗРОБКИ ТА ЗАСТОСУВАННЯ.
Пирогова Ю.В., методист училища, викладач історії та правознавства Вищого професійного училища № 17 ( м. Генічеськ Херсонська область)
Професійно-технічна освіта поступово й неухильно рухається в напрямку системних реформ, завдання яких — вивести її на якісно новий рівень, що забезпечить ефективне використання її головної функції—підготовка високо кваліфікованих фахівців широкого профілю, соціально-адаптованих, здатних задовольнити вимоги економічних структур, а також упродовж усього життя самостійно здобувати й оновлювати знання й вміння, необхідні для повноцінної трудової діяльності.
Зростання попиту на робітників високої кваліфікації і компетенції стає глобальним і вимагає постійних пошуків ефективних шляхів оптимізації підходів та методів їхньої професійної підготовки. Тому сьогодні посилену увагу, ми, як викладачі, повинні приділити увагу змісту викладання та використанню викладачем інноваційних засобів і методів навчання.
Працюючи 15 рік викладачем історії та правознавства, розумієш, що коли ми зустрічаємо учнів, ми впливаємо не лише на формування його настрою, а й на їхній світогляд, життєві цінності, готовності до успішної професійної діяльності в умовах сучасності. Адже найкращий учитель той, який пробуджує в учнів бажання вчитися. Учні змінилися, прийшов час змінюватись нам, викладачам. Щоб навчити учня, треба не просто передати йому знання і вміння, а й пробудити в нього пізнавальну навчальну активність з предмету «Історія», треба переосмислити самоцінність знань і самодостатність педагога як джерела інформації, ефективно використовувати у своїй роботі комплексно – методичне забезпечення предмету. Щоб провести «живий урок», треба стати складовою частиною учнівського колективу, жити разом з ним, вірити у його можливості, поважати учнів, розуміти їх, переживати з ними труднощі, невдачі, перемоги. і досягнення. І водночас, як викладач історії, забезпечити урок інформаційними, дидактичними, та матеріально-технічними ресурсами, що дає змогу забезпечити зворотний зв'язок між усіма учасниками навчального процесу.
На мій погляд, справжнім флагманом сучасної освіти по праву можна вважати кабінет історії та правознавства ВПУ № 17 м. Генічеська, Херсонської області, який зайняв двічі ІІ місце в огляді конкурсі на краще комплексно – методичне забезпечення з предметів «Історія» та «Правознавство» (2007 р., 2011р.)
Сьогодення вимагає створення електронофікованого комплексно- методичного забезпечення предметів, що дає змогу підвищити ефективність процесу засвоєння знань з історії і поліпшити якість підготовки учнів.
До КМЗ предмету «Історія» входять такі складові:
методичні рекомендації щодо вивчення предмета (МОНУ, НМЦ ПТО); типова навчальна програма (рівень стандарту); робочий навчальний плану з предметів (на кожну професію залежно від розподілу годин); поурочно-тематичні плани з предмету; тематично-поурочні папки; матеріали для підготовки учнів до ЗНО; матеріали для проведення моніторингових досліджень якості освіти: завдання діагностичної контрольної роботи; порівняльні показники якості НД учнів з предмета.
Інтер’єр кабінету: табличка кабінету; національна символіка; змінні інструкційні матеріали; тематичні постійні стенди;
У поданій електронній базі, яка постійно оновлюється й удосконалюється, простежується чітка послідовність і систематизованість навчального матеріалу, яка подається у доступній для користувача формі, вона не потребує спеціального навчання в роботі та легко коригується. Завдяки електронній базі методичних напрацювань із предмета викладач має можливість швидко та в зручний для себе час використовувати необхідні матеріали для підготовки та проведення уроків. Уроки із використанням інтерактивних засобів навчання завжди є і будуть найкращими методами навчання, які дають високий рівень знань та умінь учнів з суспільних дисциплін.