СУЧАСНЕ КОМПЛЕКСНО – МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРЕДМЕТУ «ІСТОРІЯ»: МЕТОДИКА РОЗРОБКИ ТА ЗАСТОСУВАННЯ.

Про матеріал

Професійно-технічна освіта поступово й не­ухильно рухається в напрямку системних реформ, завдання яких — вивести її на якісно новий рівень, що забезпечить ефективне використання її голо­вної функції—підготовка високо кваліфікованих фахівців широкого профілю, соціально-адаптованих, здатних задовольнити вимоги економічних структур, а також упродовж усього життя само­стійно здобувати й оновлювати знання й вміння, необхідні для повноцінної трудової діяльності.

Перегляд файлу

СУЧАСНЕ КОМПЛЕКСНО – МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРЕДМЕТУ «ІСТОРІЯ»: МЕТОДИКА РОЗРОБКИ ТА ЗАСТОСУВАННЯ.

Пирогова Ю.В., методист училища, викладач історії та правознавства Вищого професійного училища № 17 ( м. Генічеськ Херсонська область)  

     Професійно-технічна освіта поступово й не­ухильно рухається в напрямку системних реформ, завдання яких вивести її на якісно новий рівень, що забезпечить ефективне використання її голо­вної функції—підготовка        високо кваліфікованих фахівців широкого профілю, соціально-адаптованих, здатних задовольнити вимоги економічних структур, а також упродовж усього життя само­стійно здобувати й оновлювати знання й вміння, необхідні для повноцінної трудової діяльності.

       Зростання попиту на робітників високої кваліфі­кації і компетенції стає глобальним і вимагає пос­тійних пошуків ефективних шляхів оптимізації підходів та методів їхньої професійної підготовки. Тому сьогодні посилену увагу, ми, як викладачі, повинні приділити увагу змісту викладання та використанню викладачем інноваційних  засобів і методів навчання.

      Працюючи 15 рік викладачем історії та правознавства, розумієш, що коли ми зустрічаємо учнів, ми впливаємо не лише на формування його настрою, а й на їхній світогляд, життєві цінності, готовності до успішної професійної діяльності в умовах сучасності.  Адже найкращий учитель той, який пробу­джує в учнів бажання вчитися. Учні змінилися, прийшов час змінюва­тись нам, викладачам. Щоб навчити учня, треба не просто передати йому знання і вміння, а й пробудити в нього пізнавальну навчальну активність з предмету «Історія»,  треба переосмислити самоцінність знань і самодостатність педагога як джерела інформації, ефективно використовувати у своїй роботі комплексно – методичне забезпечення предмету.  Щоб провести  «живий урок», треба  стати складовою частиною учнівського колек­тиву, жити разом з ним, вірити у його можливості, поважати учнів, розуміти їх, переживати з ними труднощі, невдачі, перемоги. і досягнення. І водночас, як викладач історії,  забезпечити урок ін­формаційними, дидактичними, та матеріально-технічними ресурсами, що  дає змогу за­безпечити зворотний зв'язок між усіма учас­никами навчального процесу.

      На мій погляд, справжнім флагманом сучасної освіти по пра­ву можна вважати кабінет історії та правознавства ВПУ № 17 м. Генічеська, Херсонської області,  який  зайняв  двічі ІІ місце в огляді конкурсі на краще комплексно – методичне забезпечення з предметів «Історія» та «Правознавство» (2007 р., 2011р.) 

       Сьогодення вимагає створення електронофікованого комплексно- методичного забезпечення предметів, що дає змогу підвищити ефективність процесу засвоєння знань з історії і поліпшити якість підготовки учнів.

До  КМЗ предмету «Історія» входять такі складові:

  1.          Навчально – методичне забезпечення з предмету: нормативно-правові документи ( загальні та предмету); нормативно-плануюча документація:

методичні рекомендації щодо вивчення предмета (МОНУ, НМЦ ПТО); типова навчальна програма (рівень стандарту); робочий навчальний  плану з предметів (на кожну професію залежно від розподілу годин); поурочно-тематичні плани з  предмету; тематично-поурочні папки; матеріали для підготовки учнів до ЗНО; матеріали для проведення моніторингових досліджень якості освіти: завдання діагностичної контрольної роботи; порівняльні показники якості НД учнів з предмета.

  1. Матеріальтно – технічне забезпечення: паспорт кабінету «Історія»; підручники з предмету; фахові періодичні  видання з предмету; навчально-методична література; наочні посібники:навчальні таблиці, схеми, портрети; наявність екранно-звукових посібників: фільми, презентації, аудіозаписи, програми; постійні технічні засоби навчання.

   Інтер’єр  кабінету: табличка кабінету;  національна символіка;  змінні інструкційні матеріали;  тематичні постійні стенди; 

  1. Методична робота викладача: методичний паспорт викладача;  матеріали самоосвіти (план самоосвіти, електронні чи друковані матеріали роботи над власною методичною проблемою);  власні  друковані роботи;  електронна (паперової) папки «Матеріали обласних семінарів»;  матеріали передового педагогічного досвіду колег з області, України.
  2. Позаурочна робота викладача: графіки консультацій, гуртка; план, облік, матеріали роботи предметного гуртка;  предметні олімпіади;  предметні тижні;  творчі роботи учнів.

      У поданій електронній базі, яка постійно  оновлюється й удосконалюється, простежується чітка послідов­ність і систематизованість навчального матеріалу, яка подається  у доступній для користувача формі, вона не потребує спеціального навчання в роботі та легко коригується. Завдяки електронній базі методичних напрацювань із предмета викладач має можливість швидко та в зручний для себе час використовувати необхідні матеріали для підготовки та проведення уроків. Уроки із використанням інтерактивних засобів навчання завжди є і будуть найкращими методами навчання, які дають високий рівень знань та умінь учнів з суспільних дисциплін.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Dyrbaba Olga
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
3064
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку