Тема: Вимова й написання суфіксів . Суфікси -ськ-,-зьк-,-цьк-.

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для шкіл з російською мовою навчання.
Перегляд файлу

Українська   мова

Тип  уроку:  урок  засвоєння  нових  знань

Інтеграція: історія рідного  краю, математика, музика,образтворче мистецтво

Тема: Вимова  й  написання  суфіксів  .   Суфікси  -ськ-,-зьк-,-цьк-.

Мета: *  вправляння  у вимові  та написанні   суфіксів; *знайомство  з  суфіксами   -ськ-, -цьк-,-зьк-;інтегрування   міжпредметних  зв'язків; *розвиток: мовленнєвий  апарат  дітей, увагу,пам'ять, фонематичний  слух; * виховання: любов до рідного  краю, рідної  мови, повага   до історії  Запоріжжя.

                                                Хід   уроку

І. Орг. частина

А) Організація   робочих   місць

Б)  Робота  над приказкою.

- Зберіть  приказку  з   розрізнених   слів : гість,радість, дорогий, дому.

                             Добрий  гість- дому  радість.

C:\Users\Comp\Desktop\5cb723ceffbbe1fb0892efcd3bc13503.jpg_-Сьогдні   до нас в клас  завітали  гості.. Привітаємо їх. До нашого  рідного   краю  завітала  дівчина  краса.

  Зійшли сніги, шумить вода,
Земля вже квіти викида.
Буяє травка молода,
Все мертве оживає.
Коли, діти, це буває?  ( Навесні)

-  Сукню  юної красуні   прикрашають  квітки  - очікування . Прочитаємо очікування   дівчинки- весни.

( Запрошується  учень.який відкриває  квіткии-очікування: жовта- цікаво, блакитна - відкриття  нових  знань, червона-  письмо  без помилок, помарачева- дружня робота, синя- віртуальна мандрівка  рідним містом).

- Весна  принесла   нам  картку- нагадування як треба працювати  на уроці. (Робота з деформованим   реченням).

Працюйнаполегливошвидкостаранно, щобкожнахвилинанетратиласьмарно

-Якими ви повинні бути на уроці, щоб наш урок пройшов продуктивно?

(Уважними, старанними, активними, кмітливими, працьовитими, наполегливими).

При виконанні кожного завдання  дівчика- весна  буде відкривати  вам  картинки з визначними  місцями  нашого  Запоріжжя.

ІІ. Актуалізація   опорних  знань

1)  Вправа " Вірно.Невірно."

Картинки по запросу "картинка проспект соборний у запорыжжя"Читаємо  твердження. ставте зеленою ручкою "+"  ,якщо згодні з твердежнням і  "-", якщо  не згодні  (математика)

1. Корінь  стоїть перед  префіксом.

2. Закінчення  в словах  буває нульове.

3.префікс   стоїть  перед  коренем.

4. Закінчення  служить  для зв'язку  слів в реченні.

C:\Users\Comp\Desktop\khortitsa114085496850.jpg5. Суфікс стоїть після кореня. ( Перевірка  " Оплески")     Зображення   проспекта  Соборного  у Запоріжжі.

2) Хвилинка   каліграфії

   Зз За оп рі жжя  їз  зьк ий

Запоріжжя  запорізький

Запооріжжя-  колиска козацтва.

3) Словниковий   диктант.

Запишіть   слова та позначте  суфікси.

C:\Users\Comp\Desktop\загружено.jpg    Зимонько, солоденький, тепленький, гілка,зернина,листок, запорізький.

 

 

 

 

ІІІ. Утворення   проблемної ситуації

1) Робота  над текстом (лінгвістичне дослідження).

Читання  текста  з позначками.

C:\Users\Comp\Desktop\0100520x-a5c3.jpg 

 

 

 

 

 

КОЗАЦЬКИЙ ДУБА

На околиці селища Верхня Хортиця, що на Запоріжжі, росте незвичайної краси і сили дерево — запорізький дуб. Легенди оповідають, що саме біля нього козаки писали свого знаменитого листа турецькому султанові. А напис на кам’яній брилі, установленій поруч, свідчить, що висоту дуб має 36 метрів, діаметр крони — 43, а прожив він на світі 700 років. Не раз над велетнем нависала загроза знищення. Тепер славний свідок часів козацької  слави охороняється державою (З журналу).    (історія  рідного  краю)

C:\Users\Comp\Desktop\загружено (1).jpg- Знайдіть  слова   у тексті  з суфіксами  -цьк-,-зьк-,-ськ-. Виділіть  їх  жовтим  маркером.

 

C:\Users\Comp\Desktop\unnamed.jpg     ( образотврче   мистецтво)

-Виведемо  формулу:  КОРІНЬ+-зьк-,-цьк-,-ськ-.

ІV. Оглошення теми та мети уроку.

- Сьогдні  ми  познаймимся  знаписання суфіксів  -цьк-,-зьк-,-ськ-.Вправляємося  в написанні слів  з ними.

V.Робота  над темою.

1) Робота  з підручником  с.100,впр.229(усно)

2) Знайомство  з  портретами   українських  жіноок(С.Крушельницька, Анна Ярославна, Леся  українка).  (українська  література +  мистецтво).

3) Музична  пауза. Запорізький   марш. (музичне  мистецтво)

C:\Users\Comp\Desktop\ДнепроГЭС.jpg4) Робота   з флеш -картою  на сайті "На  урок"

 

VІ.Систематизація  й узагальнення  знань.

1) Робота з колами.

-цьк-                            -зьк-                                                  -ськ-                    

Турецький                        Запорізький                          Київський

Вінницький                      Празький                               Львівський

2) Розв'яжи  задачу.

C:\Users\Comp\Desktop\dn3_1.jpgВідстань  від  київського  до запорізького  вокзалу  500 км. Потяг  долає цю відстань  зі  швидкість 100км\г. За  скільки  годин  знадобиться  потягу,щоб дістатися  вокзалу  " Запооріжжя-1"?  (математика)

-Знайдіть слова з -ськ-,-зьк-.

 

 

3)  Робота з підручником: впр. 232 (1-дівчатка,2- хлопчики)

4) Робота   з цегликами  LEGO.

C:\Users\Comp\Desktop\unnamed (1).jpg-зьк-  -жовтий,  -цьк- зелений, -ськ- -блакитний.  (Вчитель  називає слова, а діти піднімають цеглинки).

ІІІ.  Підсумок   уроку.

1) Бесіда.

- Назвіть  формулу  місця  суфіксів.

-Наведіть  приклади  цих слів.

-Де побували?

2) Оцініть  свою  роботу по колу  самоцінювання.

3)Дом.завданняH:\3 пара.jpg

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку