Українська мова
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Інтеграція: історія рідного краю, математика, музика,образтворче мистецтво
Тема: Вимова й написання суфіксів . Суфікси -ськ-,-зьк-,-цьк-.
Мета: * вправляння у вимові та написанні суфіксів; *знайомство з суфіксами -ськ-, -цьк-,-зьк-;інтегрування міжпредметних зв'язків; *розвиток: мовленнєвий апарат дітей, увагу,пам'ять, фонематичний слух; * виховання: любов до рідного краю, рідної мови, повага до історії Запоріжжя.
Хід уроку
І. Орг. частина
А) Організація робочих місць
Б) Робота над приказкою.
- Зберіть приказку з розрізнених слів : гість,радість, дорогий, дому.
Добрий гість- дому радість.
_-Сьогдні до нас в клас завітали гості.. Привітаємо їх. До нашого рідного краю завітала дівчина краса.
Зійшли сніги, шумить вода,
Земля вже квіти викида.
Буяє травка молода,
Все мертве оживає.
Коли, діти, це буває? ( Навесні)
- Сукню юної красуні прикрашають квітки - очікування . Прочитаємо очікування дівчинки- весни.
( Запрошується учень.який відкриває квіткии-очікування: жовта- цікаво, блакитна - відкриття нових знань, червона- письмо без помилок, помарачева- дружня робота, синя- віртуальна мандрівка рідним містом).
- Весна принесла нам картку- нагадування як треба працювати на уроці. (Робота з деформованим реченням).
Працюйнаполегливошвидкостаранно, щобкожнахвилинанетратиласьмарно
-Якими ви повинні бути на уроці, щоб наш урок пройшов продуктивно?
(Уважними, старанними, активними, кмітливими, працьовитими, наполегливими).
При виконанні кожного завдання дівчика- весна буде відкривати вам картинки з визначними місцями нашого Запоріжжя.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1) Вправа " Вірно.Невірно."
Читаємо твердження. ставте зеленою ручкою "+" ,якщо згодні з твердежнням і "-", якщо не згодні (математика)
1. Корінь стоїть перед префіксом.
2. Закінчення в словах буває нульове.
3.префікс стоїть перед коренем.
4. Закінчення служить для зв'язку слів в реченні.
5. Суфікс стоїть після кореня. ( Перевірка " Оплески") Зображення проспекта Соборного у Запоріжжі.
2) Хвилинка каліграфії
Зз За оп рі жжя їз зьк ий
Запоріжжя запорізький
Запооріжжя- колиска козацтва.
3) Словниковий диктант.
Запишіть слова та позначте суфікси.
Зимонько, солоденький, тепленький, гілка,зернина,листок, запорізький.
ІІІ. Утворення проблемної ситуації
1) Робота над текстом (лінгвістичне дослідження).
Читання текста з позначками.
КОЗАЦЬКИЙ ДУБА
На околиці селища Верхня Хортиця, що на Запоріжжі, росте незвичайної краси і сили дерево — запорізький дуб. Легенди оповідають, що саме біля нього козаки писали свого знаменитого листа турецькому султанові. А напис на кам’яній брилі, установленій поруч, свідчить, що висоту дуб має 36 метрів, діаметр крони — 43, а прожив він на світі 700 років. Не раз над велетнем нависала загроза знищення. Тепер славний свідок часів козацької слави охороняється державою (З журналу). (історія рідного краю)
- Знайдіть слова у тексті з суфіксами -цьк-,-зьк-,-ськ-. Виділіть їх жовтим маркером.
( образотврче мистецтво)
-Виведемо формулу: КОРІНЬ+-зьк-,-цьк-,-ськ-.
ІV. Оглошення теми та мети уроку.
- Сьогдні ми познаймимся знаписання суфіксів -цьк-,-зьк-,-ськ-.Вправляємося в написанні слів з ними.
V.Робота над темою.
1) Робота з підручником с.100,впр.229(усно)
2) Знайомство з портретами українських жіноок(С.Крушельницька, Анна Ярославна, Леся українка). (українська література + мистецтво).
3) Музична пауза. Запорізький марш. (музичне мистецтво)
4) Робота з флеш -картою на сайті "На урок"
VІ.Систематизація й узагальнення знань.
1) Робота з колами.
-цьк- -зьк- -ськ-
Турецький Запорізький Київський
Вінницький Празький Львівський
2) Розв'яжи задачу.
Відстань від київського до запорізького вокзалу 500 км. Потяг долає цю відстань зі швидкість 100км\г. За скільки годин знадобиться потягу,щоб дістатися вокзалу " Запооріжжя-1"? (математика)
-Знайдіть слова з -ськ-,-зьк-.
3) Робота з підручником: впр. 232 (1-дівчатка,2- хлопчики)
4) Робота з цегликами LEGO.
-зьк- -жовтий, -цьк- зелений, -ськ- -блакитний. (Вчитель називає слова, а діти піднімають цеглинки).
ІІІ. Підсумок уроку.
1) Бесіда.
- Назвіть формулу місця суфіксів.
-Наведіть приклади цих слів.
-Де побували?
2) Оцініть свою роботу по колу самоцінювання.
3)Дом.завдання