Тема : вимова йотованих звуків [ йе ]- буква є, [йу]- буква ю.

Про матеріал
формувати правильну вимову йотованих звуків[ йе ], [йу], вчити розрізняти їх звучання у словах та реченні,навчати звуко повторюванню, закріплювати набуті навички вимови та артикуляції; розвивати навички слухового сприймання, мовлення, мислення, уяву,пам'ять ,увагу та спостережливість; виховувати бажання правильно говорити;корегувати чітку вимову .
Перегляд файлу

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Тема : вимова йотованих звуків [ йе ]- буква є, [йу]- буква ю.

Мета:

навчальна : формувати правильну вимову йотованих звуків[ йе ], [йу], вчити розрізняти їх звучання у  словах та реченні,навчати звуко повторюванню, закріплювати набуті навички вимови та артикуляції;

розвивальна : розвивати навички слухового сприймання, мовлення, мислення, уяву,пам'ять ,увагу та спостережливість;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

виховна:  виховувати бажання правильно говорити;

корекційна: корегувати чітку вимову .

Наочне оформлення : профіль артикуляції,картки із зображеннями, дзеркало, малюнки із зображенням.

I.Організаційний момент.

Не махай на все рукою,

 

Не лінуйся, а учись,

                                             

Бо , чого навчишся в школі,

 

Знадобиться ще колись!

 

II.Дихальні вправи.

                                                                                                                                                                                             «Пір’їнка»

Зробити вдих, потім довгий  безперервний видих  здуваючи пір’їнку.

 

«Задуй свічку»

Короткий спокійний вдих носом, потімпауза(затримати дихання 1-2 сек.) і довгий безперервний видих через ледве зімкнуті губи з промовлянням  «пФ»,начебто  задуваємо свічку.

 

«Носик »

                                                Ми трохи помукаємо

І по носі постукаємо.

І. п. - о. с.1 - зробити вдих через ніс; 2 - на видиху протяжно тягнути звук «м-м-м», одночасно постукуючи по крилах носа вказівними пальцями.

 

 

«Пухирці»

Дитина робить глибокий вдих через ніс, надуваючи щічки-бульбашки, і повільно видихає через рот.

 

«Сніжинка» 

Дайте дитині маленький шматочок ватки, яка будуть літаючої сніжинкою. Попросіть дитину ніжно подути на сніжинку округленими губами (як можна довше), а вдихати через ніс. Те ж саме можна зробити і з паперовим літачком або метеликом, прив'язаними за ниточку. 

 

ІІІ.Артикуляційні вправи.

 

Вправи для язика та губ:

 

 «Голочка»

Усміхнутися, висунути язик, зробити його вузьким. Утримувати: 1-2-

3-4-5-6-7-8-9-10. Слідкувати, щоб кінчик не загинався.

 

 «Голочка - Лопатка»  

                                                                                             

Почергово виконувати вправи «Голочка» та «Лопатка» (робити язичок

то широким, то вузьким). Рахунок: 1-2.

 «Годинник»                                                                            

Відкрити рот, губи розтягнути в посмішці, кінчиком вузького язика

тягнутися то до правого, то до лівого вуха (в різні куточки язика).

Рахунок: 1-2. Слідкувати, щоб щелепа і губи не рухались.

 «Гойдалка»

Відкрити рот і гострим кінчиком язика почергово тягнутися то до

підборіддя, то до носа. Рахунок: 1-2.

 «Гірка»                                                       

Відкрити рот, заховати кінчик язика за нижні зуби, а спинку язика

підняти вгору. Показати круту гірку. Рахунок: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.

 

IV.Голосові вправи .                                                        

А О У Е И  І – говоримо тихо.

А О У Е И І – говоримо голосно.

А О У Е И  І – говоримо безшумно.

 

V. Мотивація навчальної діяльності.

Визначення теми уроку.

  •          Сьогодні  ми будемо  на занятті  вчитися чітко вимовляти йотовані звуки [ йе ] буква  Є, [йу] буква Ю : розрізняти їх у словах, реченнях.

1.Характеристика звуків.                                          

Знайомство з поняттям  йотованими звуками

Є - йотований (з додатком "Й"), пом'якшений голосний переднього ряду середнього ступеня піднесення. Кінчик язика активний, робить швидкий рух знизу вгору, ледве торкаючись твердого піднебіння в районі задньої стінки передніх верхніх зубів, завдяки чому, власне, і відбувається йотування. Губи під час вимови притиснені, але краї відірвані від зубів. Рот розкритий на відстані кінчика мізинного пальця.

 

Ю - йотований голосний заднього ряду, середнього ступеня піднесення. Кінчик язика активний, робить швидкий рух знизу вгору, ледве торкаючись твердого піднебіння в районі задньої стінки передніх верхніх зубів. Губи активні під час вимови, відірвані від зубів і витягнуті вперед, як при артикуляції "У".

Букви   ю,є можуть позначати як один, так і два звуки.           

 

VI.Робота над темою уроку.

 

Тринувальні вправи .

  •      Обведи букви Ю,Є  по контуру і розфарбуй червоним олівцем.
  •      Чистомовка :

Аю-аю-аю-аю — вдома з лялькою я граю.

 

Аю-аю-аю-аю — ляльку в ліжечку качаю.

 

Аю-аю-аю-аю — колискову їй співаю.

 

Аю-аю-аю-аю — казку їй розповідаю.

 

Аю-аю-аю-аю — я з машинкою пограю.

 

Юю—юю—юю—юю — я в альбомі намалюю.

 

Ою-ою-ою-ою — я своє обличчя вмою.

 

Ою-ою-ою-ою — милом, чистою водою.

 

Лю-лю-лю-лю — на городі воду ллю.

 

В лійку воду наливаю та квіточки поливаю.

 

  •      Прочитати слова .Чи в кожному слові є звук  Й + У = Ю , Й + Е = Є                    

Записати виділені букви однією.    

 

Й + Е = Є                            Й + У = Ю

Йевропа                                Йушка

Йехидна                                Йурта

Йединий                               Йухим

                                    Йенот

  •      Прочитати  слова. Розкласти на склади.

Ю-ля                      Юр-та

Юн-га                    Плющ

Ю-зеф  Мю-слі

Ю-нак  Тюль

  •      Прочитати вірш.

У неділю із в’юнів

Юшку дід Юхим варив.

-Юзю,Юлю і Юстино,

Всі за стіл0 бо юшка стигне!

 

  •      Читаємо:

Є-ХИД-НА - РІД-КІС-НА ТВА-РИ-НА

ЄВ-РО-ПА -  ЧАС-ТИ-НА  СВІ-ТУ

СІ-Є, ВІ-Є,  ПО-СІ-ВА-Є,

З НО-ВИМ РО-КОМ ВІ-ТА-Є.

 

  •      Закінчити віршик . Впиши у пропущену букву є отримаєш  відповідь.

У кімнаті – що це сталось?

Раптом все перемішалось.

Безлад і розгардіяш,

Словом, справжній …..            __РАЛАШ

 

  •      Прочитай  та відгадай загадку.

 

 Гріє, гріє пригріває,

 всіх у воду заганяє.

      (Сонечко)

  •      Підбери  звукову схему,чітко прочитай слова.

Юрта,єнот,каюта,проект,юшка,юнга,заєць,маєток,єва.

 

VII. Підсумок уроку.

Що ми сьогодні робили на уроці?

Вимову яких звуків  ми сьогодні вчили?

Які вправи виконували?Ніс: векторна графіка, зображення, Ніс малюнки | Скачати з ...