Тема: Вивчаю властивості речовин на прикладі води

Про матеріал
Тема: Вивчаю властивості речовин на прикладі води Мета: збагатити уявлення учнів про властивості води; навчати спостерігати та виконувати деякі досліди, що демонструють властивості води, пояснювати прояви цих властивостей у природі; розвивати пізнавальну активність школярів, вміння аналізувати і робити висновки, забезпечити розвиток логічного та просторового мислення, уваги, пам’яті, виховувати інтерес до вивчення природознавства, спостережливість, бережливе ставлення до води, навчати економно використовувати воду.
Перегляд файлу

 

ЯДС 

Тема: Вивчаю властивості речовин на прикладі води

Мета: збагатити уявлення учнів про властивості води; навчати спостерігати та виконувати деякі досліди, що демонструють властивості води, пояснювати прояви цих властивостей у природі; розвивати пізнавальну активність школярів, вміння аналізувати і робити висновки,  забезпечити розвиток логічного та просторового мислення, уваги, пам’яті, виховувати інтерес до вивчення природознавства, спостережливість, бережливе ставлення до води, навчати економно використовувати воду.

Обладнання та матеріали: прозорі склянки, посудина з водою, скло, чайник з гарячою водою, шматочки льоду, опорні таблиці, кольорові олівці, фрагменти малюнків, комп’ютер, слайди зі звуками різних джерел води, уривок мультфільму «Бережіть воду», презентація «Вода», відеоролик «Вода – найцінніший скарб» .

 

Очікувані  результати: учні зможуть називати властивості води, пояснювати досліди, які проводять, робити висновки; учні зрозуміють значення води для живої природи, необхідність економії  та охорони водних ресурсів.

 

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу.

1.Вправа «Мобільний синоптик».

Чергові : сьогодні день тижня – п᾿ятниця, 4 листопада, стан неба - , опади- , погода стала прохолодною, порівняно з жовтнем, останній місяць осені.

 

ІІ.Оголошення теми і мети уроку.

   Бесіда

- Відгадайте загадку:

  • Що таке: живе і ллється,

Часом і на камінь пнеться,

Як немає — все всихає,

Звір і птиця помирає. (Вода)

    -Для чого потрібна на Землі вода?

    - Що станеться, якщо води не стане на планеті?

    - Де ми можемо знайти воду?

    - Як і для чого людина використовує воду?

    - Отже, сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про властивості води, її значення у природі. Проведете досліди, за допомогою яких можна виявити властивості води та навчитеся правильно і економно використовувати водні ресурси.

 

1. Створення проблемної ситуації.

      В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи улетіли. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб.» Люди копали день і ніч.

  • Що ж знайшли люди? (показую  кошик) Нам Мудрець передав часточку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими. Що у кошику? (діти висловлюють пртпущення). Виймаю пляшку з водою. Нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.

2. Знайомство з метою  уроку.

  • Ми спробуємо з’ясувати властивості води, її різний стан, та як люди використовують воду. ( Відкриваю опорну схему)

 

3. Перегляд відеоролика.

А допоможуть нам в цьому  казкові гості. Відеоролик «Водознайко і Крапусь».

 

4. Практична робота. Проведення дослідів, що демонструють властивості води

        Досліди учні проводять разом із вчителем.(все демонструється на екрані комп’ютера.)

-Спочатку робимо припущення, висуваємо гіпотезу, а потім проводимо дослід.

 

Дослід №1 .Наллємо  у склянку воду, потім виллємо у тарілку. Що з нею сталося? Чи має вода форму?(Текуча, не має форми.)

Дослід №2. Що легше: лід чи вода?

Дослід №3 Які речовини розчиняються у воді?

Висновок роблять діти.

► Фізкультхвилинка

 

ІІІ. Закріплення вивченого

 

1. Хвилинка допитливих «Чи знаєш ти, що…?»

 -Всі живі істоти складаються з води: риби — на 75%, тварини — на 75%, картопля — на 76%, медузи — на 99%, помідори — на 96%, яблука — на 85%. Навіть людина, і та, складається з води: у новонародженого в тілі міститься 86%, у старої ж людини — не більше 50%.

 -Якби льодовики нашої планети раптово розтанули, то близько 1/8 всієї суші затопило б водою, а рівень у світовому океані піднявся б на 65 метрів!

 -80% земної поверхні вкриті водою.

 -3% води на землі прісні; більша частина прісної води зберігається у замерзлому стані в льодовиках.

 -Кров людини на 83% складається з води.

 -Людина може обходитися 30 діб без їжі і менше тижня без води.

 

2. Творча робота.

-А ось у зошитах зачакловані малюнки. Чого тут не вистачає? Візьміть олівці та розчаклуйте малюнки. Вони вам допоможуть пригадати, як люди використовують воду.

 

3. Гра „Можна-не можна”.

Діти працюють за допомогою сигнальних карток.(+ можна, - не можна).

Чи можна викидати в річку сміття?

Чи можна розчищати джерела?                                                                   

Чи можна розчищати від склянок, камінців ставок?

Чи можна будувати криниці?

Чи можна купатися в забрудненій воді?

 

4. Гра „Так-ні”.

Чи може вода замерзати?              

Чи випаровується вода?

Вода постійно рухається?

Без дощу і трава не росте

В морі прісна вода

Ріки, озера – це теж вода?

Бурульки ростуть влітку?

Вода ніколи не може замерзнути?

Роса з’являється вранці?

Без води людина може обійтися?

Вода може бути текучою і прозорою?

 

5. Бесіда про економне використання води (відеоролик «Вода – найцінніший скарб»), складання пам’ятки «Як берегти воду».

 

ІV. Підбиття підсумків. Рефлексія

  • Я дізнався, що вода міститься в…..
  • Я можу  проводити такі  досліди з водою, як…..
  • Вода має такі властивості:….
  • Мені було цікаво дізнатися, що вода може бути у вигляді….
  • Розкажу батькам, що вода потрібна для ….
  • Щоб зберегти воду, треба….

— Але у води є ще одна властивість. Про неї ви дізнаєтеся, якщо проведете вдома такий дослід. Налийте води у пластикову пляшку і покладіть її в морозильник. Коли вона замерзне, дістаньте і запишіть, що сталося. Не відкриваючи пляшку, поставте її в тепле місце. Коли лід розтане, запишіть, що сталося. Поміркуйте, чому це відбувається?

V. Домашнє завдання

Читати в підручнику с.90-91, розв’язати задачу у зошиті на ст. 35

Провести дослід з водою у пляшці, зробити висновок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 лютого 2023
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку