Тема. Вода та її властивості. Вода в природі та в житті людини.

Про матеріал

Продовжувати формувати уявлення про предмети неживої природи, формувати уявлення про воду, три стани води, ознайомити учнів з деякими властивостями води, показати значення води на Землі. Уточнити і розширити уявлення про воду в природі. Продовжувати формувати дослідницькі навички, виховувати повагу до традицій українського народу щодо шанування води, бережливого ставлення до неї.

Перегляд файлу

                                                                                                                                                         Урок 3

Тема. Вода та її властивості. Вода в природі та в житті людини.

Завдання уроку (чому навчати, що розвивати, що виховувати).   Продовжувати формувати уявлення про предмети неживої природи,  формувати уявлення про воду, три стани води,  ознайомити учнів з деякими  властивостями води, показати значення води на Землі.    Уточнити і розширити уявлення про воду в природі. Продовжувати формувати дослідницькі навички, виховувати повагу до традицій українського народу щодо шанування води, бережливого ставлення до неї.

Тип уроку:. урок з використанням інтерактивних технологій ( інтерактивний урок ).

 Обладнання. Глобус, чотири склянки з водою, цукор, сіль і пісок у сірникових коробочках, 1залізний цвях, 2 ложки, таблиці, малюнки, магнітна дошка з магнітиками.

 Хід  уроку

І. Мотивація.

Пролунав дзвінок.

Розпочинається  урок.

Попрацюємо  старанно,

Щоб  почути  у  кінці

-Ви  всі  просто  молодці !

     - Щодня  життя людини починається з новин про погоду. От і ми прослухаємо прогноз  нашого бюро погоди.

 Фенологічні спостереження. «Бюро погоди»

 - Вас вітає «Бюро погоди» 1-Б класу.

- Сьогодні ( день, число, місяць).

- У нас зараз ( пора року), тому на вулиці  . . .  .

- Небо . . . .

- Сонце . . . .

-Зранку йшов  . . . .( опади)

- Вітер . . . .

Хвилинка  настрою

         - Діти,  від  чого  залежать  всі  зміни  в  природі?  (Всі  зміни  в  природі  залежать  від  висоти Сонця  на  небосхилі)

Сонце  низько  або  високо

Посилає  Землі  уклін.

Пора  року  міняється  швидко

 Змінюючи  наш  небосхил.

   - Я  бажаю, щоб  на  нашому  уроці  було  тільки  сонячно. А  від  сонця  і  сонячного  тепла  урок  пройшов  цікаво, швидко  та  організовано.

- Працювати  ми  будемо  за  таким  законом: (на дошці девіз уроку)

 Слухати - уважно,

 Працювати - старанно,

  Виконувати - точно,

 Запам'ятовувати - прочно.                

  - Щоб ви знання міцні сьогодні мали,крапля казкова до вас завітала. Яке ім’я цього мультиплікаційного героя? (Капітошка)

 III.Надання необхідної інформації.

1.  Фронтальне  опитування.

-   Що  оточує  Землю ?

-   Де  міститься  повітря ?

Завдання 1. Доведи, що  повітря  міститься  у  воді.

Завдання 2. Доведи, що  повітряміститься  у  грунті.

Завдання 3. Доведи, що  повітря  заповнює  всі  порожнини.

 - Чому  в  народі  говорять: " Хліб - батько, а  вода - матінка"?

 - Нашу  Землю  іноді  називають  Блакитною  планетою. Поміркуйте, чому?

Ти  вранці  личко  умиваєш,

У  синій  хвилі  риба  грає.

Йде  дощ  і  шелестить  трава:

- Жива, жива, жива, жива...

Запам'ятай  же  назавжди:

І  я  з  води, і  ти  з  води,

Запам'ятай  на  майбуття:

Земна  вода - Землі  життя.

 IV.  Інтерактивна вправа

  - Капітошка приніс  вам загадку. Хто її відгадає, той дізнається про що ми сьогодні будемо

говорити на уроці.

       Загадка

Відома здавна  рідина,

усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

сніжинкою буває,

бува, як, скло,

крихка, тверда,

звичайна ... Підкажіть...(вода).   

      - Діти,  на  сьогоднішньому  уроці  ми  продовжимо  знайомитися  з  предметами  неживої  природи, а  саме  з  одним  із  найголовніших  багатств  Землі - з  водою; дізнаємося, яка  вона  буває  і  чому,  що  вода  може, яке  її  значення  для  рослин, тварин, людей.

    -    Вода – це  блакитне вбрання нашої планети .  Розкажіть мені, діти, де зустрічається вода в природі?

(Вода – це дощ, сніг, лід. Вода є у річці, ставку, озері, морі, океані.)

 Рубрика .Цікавинки звідусіль  або відповіді маленьким чомучкам. (Додаток 1).

    - Послухаємо казочку, яку розповів Карасик Золотенко. Де він помітив воду в природі?(с.42)( струмки, вода, хмари, дощ, сніг,лід).

Поміркуйте.   - Коли вода буває рідкою?

                            -  Якою стає, коли сильний мороз?     

                             - Коли вода перетворюється на хмаринку?

Дослідницька робота

Дослід 1

Демонстрування води у склянці та каменя.

- Чим вода відрізняється від каменя?

 (Камінь твердий, його можна взяти в руки, кинути. Покласти на стіл).

-Чи має вода яку-небуть форму?

 

(Ні, вода потече, розіллється. Вона рідка).

 

Отже, вода легко змінює свою форму, набираючи форму посудини, в якій знаходиться.

 

Дослід 2

Склянка з водою та склянка з молоком.

-Порівняйте воду з молоком.

 

(Вода – прозора, безколірна).

Отже, вода прозора.

Дослід 3   

Пляшечка з одеколоном та пляшечка з водою.

-Понюхайте пляшечку з одеколоном та пляшечку з водою.

 

(Чиста вода не має запаху).

 Отже,вода  без запаху.

Дослід 4

Скоштуйте воду . Чи є у неї смак?

(Вода не має смаку).

Отже,вода  не має смаку.

-Підсумуємо усі свої висновки.(с.43)

  Отже, вода – це рідина. Вона прозора, безбарвна, без запаху, смаку та форми.

Вода – єдина речовина, яка перебуває на Землі у трьох станах.

    -Діти, відгадайте  загадки, які для вас підготував наш гість Капітошка.

1. Улітку біжить,

Узимку спить.

Весна настала,

Знову  побіжала.        (Річка)

                                                                    

                                                                         2. Рибам зиму жити тепло:                                                                                                                 

                                                                           Дах - товстезне скло.     (Лід)

 

3. Молоко над річкою плило,

Нічого не видно було.

Розчинилося молоко -

Стало видно далеко.      (Туман)

Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

-Яким ще іншим словом можна назвати слово річка ?

-З чого утворюється лід?

-Подивіться на малюнок в підручнику ( с.43 ) в якому стані може бути вода?

 

  - Сьогодні на уроці ми дізналися,  що вода – єдина речовина, яка перебуває на Землі у трьох станах.

Граючись – навчаємось (використовуємо інтерактивну дошку). Додаток 3.

Отже, вода три стани має.

В газоподібному – літає:

Ось уяви – із самовара

Гаряча з свистом рветься пара,

Та тільки пару остуди –

Враз стане краплею води;

          В рідкому – вже перетікає,

          З високих гір мерщій тікає,

           Збігає з пагорбів в долини

           І до морів широких лине.

           А ще й турбіни оберта

            На гідростанціях вода!

Коли вода в твердому стані –

Це сніг і лід при замерзанні.

На полюсах Землі холодних

Лежать запаси снігу й льоду.

Від них також залежить дуже

 Наш звичний клімат, юний друже.

 - Кому потрібна вода?

(Людям, рослинам, тваринам).

 

 

 

 

      -Розглянемо ілюстрації підручника (с.45), які є підтвердженням наших слів.

   -Вода – жива кров, що творить життя. Без води загинуть люди, тварини, рослини. Джерельна вода – це образ чистоти, символ життя.

V. Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку.

 Пам′ятаймо!  Народ скаже, як зав′яже  (прислів′я та приказки). Додаток 2.

Рефлексія.

-  До  якої  природи  належить  вода ?

-  У  яких  станах  вода  зустрічається  в  природі?

-  Як  вода  може  перетворюватися  з  рідини  на  сніг  і  лід?

-  Яке  значення  має  вода  в  житті  рослин, тварин, людей?

Запамятай на майбуття:

Земна вода – Землі життя.  

 

docx
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку