Тема « Впровадження STEAM – АRT освіти »

Про матеріал
STEM-освіту часто називають «навчанням навпаки». Абревіатура STEM розшифровується, як science (природничі науки), technology (технологія), engineering (інженерія), mathematics (математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, а в комплексі.
Перегляд файлу

Теорія та методика навчання

Малая Оксана Андріївна

Заступник директора з навчально- виховної роботи

Тема « Впровадження STEAM – АRT освіти »

    STEM-освіту часто називають «навчанням навпаки». Абревіатура STEM розшифровується, як science (природничі науки), technology (технологія), engineering (інженерія), mathematics (математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, а в комплексі. STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.

     Аналіз останніх досліджень і публікацій науково-педагогічних працівників, зокрема Т.І. Андрущенко В.Ю. Величко, Н.О. Гончарова, О.В. Лісовий, Л.Г. Ніколенко і багатьох інших дає змогу визначити сучасні підходи впровадження STEM-освіти на основні вимоги щодо її реалізації в Україні.

     STEM освіта розвивається разом з Arts дисциплінами, що сприяє розвитку творчого мислення. Але й окремі заняття з образотворчого мистецтва в напрямку STEM дають нові можливості розвитку образотворчого мистецтва.

STEM спонукає до мислення, до самостійного пошуку не тільки інформації ззовні, а несподіваних власних висновків.

      Я вчитель предметів художньо-естетичного мистецтва і мені було дуже цікаво, як можна застосовувати мистецькі знання та навички саме в цій освіті, та як відреагують на все це учні. Безперечно, будь які уміння і навички учнів необхідно закріплювати в практичних діях. Тому вкрай необхідно, під час впровадження STEАM - освіти, розвивати в учнях «мейкерські» здібності, які сприятимуть безперешкодному втіленню в життя ідей новітніх технологій. Сучасним школярам постійно необхідно  бачити результати своєї роботи. Безперечно, що цьому освітньому процесу може сприяти такий напрямок, як мейкерство. Сучасні діти мають у своєму арсеналі чимало он-лайн джерел і цілком доступні інші ресурси: майстер-класи, творчі гуртки, невеличкі майстерні, які дають можливість виготовити не якісь простенькі іграшки, а справжні електронні шедеври. Їх цікавить 3D-проектування, створення дронів і роботів. Через гру діти, уже зі шкільної парти, глибоко пізнають світ і в майбутньому можуть стати чудовими фахівцями. Сучасне життя потребує активної творчої особистості. Та виховати її можна лише впроваджуючи у педагогічну практику сучасні стратегії розвитку освіти, зокрема мейкерство. Завдання полягає у «пробудженні» творчої активної особистості. Мейкерський рух – це гуртки та секції технічної творчості, які дають поштовх сучасній школі відмовлятися від традиційного навчання за партами на користь спільного виконання проектів. Тобто мейкер повинен володіти не тільки інженерно-технічними знаннями, але бути креативною, творчою і винахідливою людиною з хорошим почуттям смаку.

      Завдання сучасного вчителя – модернізувати навчальний процес так, щоб забезпечити його пошуковий та дослідницький характер шляхом упровадження інноваційних технологій навчання з метою формування життєвих компетентностей. У кожній український родині є мейкери: хтось плете гачком та голками, виготовляє прикраси з бісеру, вишиває; хтось збирає – розбирає годинники, майструє. Недарма у народі називають таких майстрів «мастак». Школа є тією лабораторією, де навчають і виховують, відкривають можливості кожної дитини, допомагають їй розвивати власні здібності.

Застосування елементів STEАM - освіти під час вивчення навчальних дисциплін, як на уроках, так і в позакласній роботі створює додаткову мотивацію до навчання: учні добре засвоюють матеріал, тому, що це їм цікаво. А як можна застосувати на практиці в звичайній школі? Поєднання декількох предметів, так звана інтеграція, за відповідною темою, яка надасть можливість якомога глибше зануритися в той результат, який очікується отримати на кінцевому етапі.

Приклад №1

В 7 класі з образотворчого мистецтва є тема «Дизайнерство одягу», де учні повинні виконати ескіз вигаданого ними одягу, який буде зручним та легким у використанні. Це звичайна схема вивчення звичайної теми – взяли в руки олівці і намалювали одяг. На урок трудового навчання плануємо проект «Технологія виготовлення швейних виробів ручним способом»

  1. Для того, щоб виготовити одяг, спочатку потрібно прорахувати всі розміри (висоту, ширину, обхват, об’єм тощо) і нам в нагоді знадобляться математичні знання.
  2. Потрібно  обрати матеріал, з якого буде виготовлена сукня, тобто, щоб це був і екологічно-чистий матеріал, і не приносив шкоди організму, - і тут нам потрібні  знання природничих дисциплін (біологія, хімія, основи здоров’я).
  3. Наступний етап – створення ескізу майбутнього одягу (образотворче мистецтво, музика, адже якраз музика і надихає людину творити дива)… Ескізи створюємо  на папері, та в комп’ютерних програмах (Paint)
  4.  Виготовлення одягу (трудове навчання).

Приклад №2

7 клас. Урок образотворчого мистецтва « Як створити фарбу? Як веде себе фарба в різних умовах? Практичне заняття створюємо фарбу. Малюнок в одному тоні.»

1.Знаходять інформацію про фарби: хімічний склад, історичні данні про виникнення фарб, про митців які працювали з даними фарбами ( хімія, історія)

2. Виготовляють  фарби з рослин, речовин (хна, буряк,сажа, яєчний жовток); малюнок виконуємо виготовленою фарбою з сажи.

Приклад №3

Урок 6 клас. Трудове навчання. «Технологія виготовлення сувенірів» . Урок побудований, як театральна вистава STEM - тема « Фабрика Миколая»

  1. Знаходять інформацію про: користь хвойних лісів; екологічну катастрофу при знищенні лісів; негативний вплив штучних ялинок тощо. Розширюють знання про екологічний  стан планети; хімічний склад штучних ялинок( історія, хімія, екологія).

2.Виготовлення  різдвяних та новорічних  подарунків, сувенірів та прикраси на свята, які не шкодять екології та здоров'ю людини ( трудове навчання).

    Важливим аргументом є те, що мистецтво та музика розширюють наш культурний кругозір, сприяють загальному та всебічному розвитку дитини.. Учні, що поглиблено вивчають математику та природничі науки, можуть отримати багато вигоди  від такої  освіти. Образотворче та музичне мистецтво споконвіків слугували в якості зв'язку між людьми та не втратили своєї важливості в сучасному суспільстві. Використання STEАM - освіти на практиці - це прекрасна можливість навчити учнів мислити та знаходити необхідну інформацію, вирішувати складні завдання, приймати рішення, організовувати співпрацю з іншими учнями та учителем. Учень вчиться створювати ідеї та втілювати їх у життя, презентувати результати власних досліджень. Впровадження STEAM - освіти на ранніх етапах навчання буде сприяти знайомству учнів з першими кроками наукової діяльності, їх творчому та інтелектуальному розвитку, навчить організовувати та контролювати проекти, тим самим гарантуючи їх гармонійний розвиток, що відповідає вимогам сучасності.

Список використаних джерел

  Василашко І. Упровадження STEM - навчання / І. Василашко, Т. Білик // Управління освітою. - 2017. - № 2. - С. 26-32

2 Патрикеєва, О. STEM - освіта : умови впровадження у навчальних закладах України / О. Патрикеєва, О. Лозова, С. Горбенко // Управління освітою. - 2017. - № 1. - С. 28-31

 

docx
Додав(-ла)
Малая Оксана
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку