Тема уроку: Містобудування. Архітектура історичного міста.
Мета: продовжувати закріплювати знання учнів про архітектуру як вид візуального мистецтва, поглиблювати ознайомлення з видами архітектури; ознайомлювати учнів із виражальними засобами архітектури; збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати,
розрізняти та аналізувати характерні особливості архітектурної споруди; закріплювати навички зображення архітектурних об’єктів, передавати форму та будову будівель; розвивати дрібну моторику руки; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати екологічну культуру.
Обладнання: навчальні плакати («Складові архітектурних об’єктів» та ін.); зображення робіт відомих архітекторів (панорами міст та окремі об’єкти) і навчальні роботи з методичного фонду; фотозображення.
Матеріали та інструменти: альбом для малювання або кольоровий картон;
простий олівець; гумка; гуаш, акварель, пастель або кольорові олівці; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.
Основні поняття: «архітектура», «архітектурна форма».
Тип: комбінований урок.
Перебіг уроку.
І. Організація класу.
* Привітання
* побажання
ІІ Актуалізація опорних знань
Як ви вважаєте з якими словами асоціюється слово «Архітектура» (запишіть на стікерах,зачитайте, приклейте )
Виокремлюють такі види архітектури:
. Є багато пам'ятників архітектури, якими пишається Україна
Видео1
IIІ. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя
1. Головна вимога — користь, або функціональний бік архітектури, тобто для чого будується споруда.
2. Друга вимога — міцність — містить розуміння конструкції, що знаходиться в основі споруди, або конструктивного боку архітектури.
3. Третя вимога — краса, або естетичний бік архітектури. І корисність, і міцність повинні втілюватися в красивій формі, а це і є естетичний бік будь-якої споруди.
Ці три складові стали на багато століть головною умовою створення споруд
Давайте підведемо підсумок
Що таке архітектура?
Інформаційний кластер………2
Знання архітектурних форм надає нам можливість логічно і чітко розглянути споруду, а аналіз їх еволюції дозволяє ознайомитися зі стилем.
Інформаційний кластер………3
Більш детальніше про стилі ви будите познайомитесь на мистецтві у 8 класі.
Сьогодні ми з вами будемо малювати архітектурні споруди різних стилів.
Пояснення завдання….
Але перед тим як ви почнете виконувати творчу роботу я вас познайомлю з деякими правилами виконання побудови архітектурних споруд на папері.
Педагогічний малюнок
( Технологічна карта 4)
Практична робота
Підсумки(виставка робіт)
Тема уроку: Містобудування. Архитектура історичного міста.
Вимоги до архітектури
Головна умова створення споруд
Інформаційний кластер
Архітектура – це будівельне мистецтво, проектування та зведення будівель.
Практичне завдання
«Старовинний замок»
у кутовому положенні
за двома крапками сходу
Інформаційний кластер
Лінійна перспектива - спосіб зображення об’ємних фігур на аркуші залежно від уявної зміни їх розміру,чіткості та віддалення від глядача.
Технологічна картка.
Інформаційний кластер
Повітряна перспектива
показує нам, як змінюється колір та тон віддалених предметів.
Підсумок
1.За допомогою яких прийомів художник намагається реалістично відобразити на картині простір?