Тематичне планування предмета «Образотворче мистецтво»
7 клас – (35 год., 1 год. на тиждень).
№ уро ку |
Теми уроків та розділів
|
Домашнє завдання |
І семестр |
||
Розділ І. Простір і об’ємно-просторова форма.
|
||
Тема 1. Художні засоби зображення простору 6 год. |
||
1. |
Види образотворчого мистецтва. Художні засоби передавання простору у різних видах мистецтва. Творча робота: «Чарівний світ мистецтва». |
Матеріал: олівці, фломастери. |
2. |
Ритм ліній і плям, колір (оптичні властивості). Передача умовного простору: віддалення наближення кольору. Повітряна перспектива у живописі. |
Творча робота: «Пейзаж за вікном». |
3. |
Повітряна перспектива засобами графіки. Перспектива вулиць. Штрих, лінія, тон. |
Творча робота: «Моя вулиця» |
4. |
Об’ємна форма у відкритому просторі та в інтер’єрі (геометрична форма, паркова скульптура, дрібна пластика). Продуманість виразності силуету. |
Творча робота: «Скульптура в парку» |
5. |
Умовно-графічне або ілюзорно-просторове зображення. |
Творча робота: композиція «Простір». |
6. |
Сприйняття мистецтва. Урок узагальнення: «Що ж таке художні засоби зображення простору?» |
Підготуватись до тематичної атестації. |
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з розділу «Художні засоби зображення простору». |
||
Тема 2. Об’ємно-просторова форма. Архітектура і місто 8 год. |
||
7. |
Сприймання мистецтв. Архітектура (вид мистецтва, стилі).Архітектурний образ. Етюдні замальовки. |
Матеріали для виконання робіт. |
8. |
Гармонія архітектури з природним середовищем. Багатопланова композиція. |
Творча робота: «Замок у горах». |
9. |
Повітряна перспектива засобами графіки. Перспектива вулиць. |
Творча робота: «Вулиця рідного міста (села)». |
10. |
Архітектура історичного міста, гармонія з природним середовищем (кольорова гармонія) |
Творча робота: «Фортеці наших предків». |
11. |
Інтер’єр, екстер’єр (історичний або сучасний). Поняття фронтальної перспективи. |
Творча робота: «Про що може розповісти інтер’єр» |
12. |
Монументальне мистецтво (імітація вітражу). |
Творча робота: «Вітраж старовинного замку». |
13. |
Сценічний простір. Робота художника-декоратора у театрі. Поняття умовного простору. |
Творча робота: декорації до спектаклю за улюбленим літературним твором. |
14. |
Сценічний простір. Робота художника-декоратора у театрі. Поняття умовного простору. |
Творча робота: декорації до спектаклю за улюбленим літературним твором. |
15. |
Сприйняття мистецтва. Відтворення святкового настрою. |
Техніка виконання та матеріал: аплікація, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон. |
16. |
Продовжити роботу над темою: "Новорічна стіннівка".
|
Техніка виконання та матеріал: аплікація, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон. |
17. |
Урок узагальнення. Творча робота за уявою. |
Повторити «Простір і об’ємно-просторова форма.» |
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з теми «Об’ємно-просторова форма. Архітектура і місто». Тести. |
||
ІІ семестр |
||
РОЗДІЛ ІІКУЛЬТУРНО-ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ (17 год.) |
||
Тема3: Природне і культурне середовище людини (8 годин) |
||
18. |
Пейзаж. Розвиток пейзажного жанру. Природний світ, гармонія природних форм у середовищі. |
Творче завдання: «Зимовий пейзаж». |
19. |
Природне середовище очима птахів та комах (низька лінія горизонту, перспектива пташиного польоту). |
Творче завдання: «Дивний погляд». |
20. |
Природно-ландшафтний вплив на організацію простору культурне середовище людини (малі архітектурні форми). |
Творче завдання: «Ландшафтна архітектура». |
21. |
Продовження. Взаємозв’язок природного середовища, природних форм в середовищі людини (ландшафтна архітектура) |
Творче завдання:«Парк моєї мрії». |
22. |
Прикладна графіка. Плакат. Види плакатів. Екологічний плакат як один із видів плакатного мистецтва. |
Творче завдання: «Щоб планета була чистою» |
23. |
Інтер’єр. Взаємозв’язок природного середовища, природних форм у середовищі людини. Використання природних форм у середовищі людини. Ікебана. |
Творче завдання: «Ікебана в інтер’єрі». |
24. |
Інтер’єр. Культурні, національні традиції у дизайні середовища. |
Творче завдання: «Інтер’єр української оселі», |
25. |
Продовження. Інтер’єр. Культурні, національні традиції у дизайні середовища. |
Творче завдання: «Інтер’єр японського житла». |
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з теми «Природне і культурне середовище людини». |
||
Тема 4: Предметне середовище (9 годин)
|
||
26. |
Основи дизайнерського мистецтва. Прикладна графіка. Художні прийоми зображення шрифтів. Створення вітальної листівки з текстом і зображенням. |
Творче завдання вітальна листівка: «Зі святом!», «Великдень». |
27. |
Дизайн-графіка. Графіка та її різновиди. Умовність графічного зображення і кольору, використання змістових акцентів. |
Творче завдання: «Емблема моєї школи», «Екслібрис». |
28. |
Дизайн-графіка. Графіка та її різновиди. Художні прийоми візуальної комунікації. |
Творче завдання афіша: «Циркова», «Театральна». |
29. |
Продовження. Дизайн-графіка. Графіка та її різновиди. Художні прийоми візуальної комунікації. |
Творче завдання афіша: «Циркова», «Театральна». |
30. |
Проектування в ескізній формі проектного середовища. Трансформація архітектурної форми з метою підсилення виразності художнього образу. |
Творче завдання: «Кімната моєї мрії», «Інтер’єр моєї кімнати». |
31. |
Проектування в ескізній формі проектного середовища. Трансформація архітектурної форми з метою підсилення виразності художнього образу. |
Творче завдання: «Дитячий майданчик». |
32. |
Проектна діяльн. архітектора. Використ. біонічнихформ у проект. діяльн.. Культурні, національні традиції в дизайн-середовищі. |
Творча робота: «Місто майбутнього». Мішана техніка. |
33. |
Передавання святковості настрою. Виразні фронтальні силуети. |
Творча робота: «Свято в моєму селі». Мішана техніка. |
34. |
Продовження. Передавання святковості настрою. Виразні фронтальні силуети.
|
Творча робота: «Свято в моєму місті, селі». Мішана техніка. |
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з теми «Предметне середовище». |
||
35. |
Підсумковий урок за рік. Створення декоративного панно «Моя країна – Україна».
|
|
Всього 35 годин
|